Aihe: 8 ohm 1x12 tai 2x12 kaappia kahteen käyttöön?
1
Spiral
17.07.2008 14:59:16

Tarvitsisin kaapin.

Eli taaloon on tulossa miniputkinuppi jossain vaiheessa, ja lisäksi minulla on Tech 21 TM60 vahvistin.

Sekä Tech että tuo miniputkari tarvitsevat 8 ohm kaapin.
Kotikäyttöön tulee, eli 1x12 tai 2x12 riittää.
Budjetti on venyvä ja vinkuva, mutta koska tuo minivahvistin on semmoinen harrastelukyhäelmä, ja koska tuo Tech ei sinänäsä kaappia tarvitse, niin jotain alle 300 kaappia olen miettinyt.
Vaihtoehtoina mm.:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

http://www.thomann.de/fi/laney_gs112ve_new.htm

http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

Olisko muita hyviä ehdokkaita, tai mitä noista ylläolevista suosittelisitte?
Käytetytkin käy, jos on piakkoin myynnissä.
Tyylinä lähinnä metalli ja rawk.
sepisti
17.07.2008 16:32:08
Tarvitsisin kaapin.

Eli taaloon on tulossa miniputkinuppi jossain vaiheessa, ja lisäksi minulla on Tech 21 TM60 vahvistin.

Sekä Tech että tuo miniputkari tarvitsevat 8 ohm kaapin.
Kotikäyttöön tulee, eli 1x12 tai 2x12 riittää.
Budjetti on venyvä ja vinkuva, mutta koska tuo minivahvistin on semmoinen harrastelukyhäelmä, ja koska tuo Tech ei sinänäsä kaappia tarvitse, niin jotain alle 300 kaappia olen miettinyt.
Vaihtoehtoina mm.:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm

http://www.thomann.de/fi/laney_gs112ve_new.htm

http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

Olisko muita hyviä ehdokkaita, tai mitä noista ylläolevista suosittelisitte?
Käytetytkin käy, jos on piakkoin myynnissä.
Tyylinä lähinnä metalli ja rawk.

Tollaisesta harley bentonista en ole kuullutkaan ikinä mitään ja aina niitä täällä foorumilla dissataan eli se on varmasti huono. Siinä ei ole edes bentonin omia kaiuttimia vaan jotkut ihmeen V30:t. V30 on vissii joku kökkö elementti kun siitä ei ole mitään keskustelua ollut täällä.

Framus??? haukukoneella ei löytynyt mitään. Eli tuskin kannattaa.

Laneystä oon joskus kuullut.

Toivottavasti tästä oli apua:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Spiral
17.07.2008 16:34:26

Toivottavasti tästä oli apua:)

No joo, olihan tuo kysymys taas vähän tuommoinen, mutta mutta...

Kun tarkoituksena oli saada myös uusia ideoita, nuo esimerkit oli tosiaan vaan esimerkkejä. Ettei jää yksikään kivi kääntämättä.
sepisti
17.07.2008 16:44:16
No joo, olihan tuo kysymys taas vähän tuommoinen, mutta mutta...

Kun tarkoituksena oli saada myös uusia ideoita, nuo esimerkit oli tosiaan vaan esimerkkejä. Ettei jää yksikään kivi kääntämättä.

Oho, meitsin alterego taas riehuu:)

Mieti nyt vähän itse... Kysymättäkin tiedät foorumin kannan halpisrojuun. Ja toisaalta sen toisen vakiovastauksen, että säästä vähän vielä niin saat parempaa.

Sekä benton, että framus ovat suosittuja vehkeitä siksi, että niissä saa kaapin hinnalla laadukkaat elementit. Sun budjetti on 300 ekua eli parempaa tuskin tolla rahalla saat.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
trih
17.07.2008 17:12:20 (muokattu 17.07.2008 17:18:27)
Itse päädyin HB V30 2X12"-vaihtoehtoon kun samanlaisia pähkäilin. Olisi käynyt 1X12" mieluummin mutta ei sellaista ainakaan vielä löydy V30 elementillä laadukkaana Benttonina.

Ratkaisu oli helppo. Komero on vaneria ja elementit merkkituotteet jota löytyy paljon kalliimistakin komeroista. Se iänikuinen Framuksen vastaava valmistetaan myös Kiinassa joten voi valita maksaako sen huntin lisää retroulkonäöstä ja merkkituotteen logosta. Tuota on helppo liikutella kotosalla kun ei paina kuin jotain 25kg vaimitäsenytoli. Olen roikotellut liikutellessa sitä yhdestä kahvasta ja sekin on kestänyt vaikka hieman olin varuillani ettei varpaille tule. Lisäksi "valmistajan" logo on hienosti kromattu jotta on vähän blingblingiä.

Nii ja lisäystä.

Kitarakomeroissa ei ole mitään sääntöjä. Ne on vaan laatikoita mihin on ympätty kaiuttimia niin paljon ku jaksaa kantaa. Eroja siis löytyy valmistajasta riippuen. Voihan sitä ostaa vaikka Mesan isoimman komeron ja luukuttaa 1W nuppia sen kautta ja varmasti kuulostaa paremmalta kuin tuo Benttonin komero mutta maksaa sitten rutkasti enempi.
Just.
Spiral
17.07.2008 17:29:48

Sun budjetti on 300 ekua eli parempaa tuskin tolla rahalla saat.

Budjetti on venyvä ja paukkuva, jos siihen on jotain syytä. Esim. että 400 saa jo NIIIIN paljon paremman jne.
Riku Rotten
20.09.2008 21:25:22
Tuli hommattua -kun halvalla sain- 2 kpl 1x12'' koteloa (mitat n 60x40x30). Suljettu rakenne, jonkun omatekeleitä. Toinen oli tyhjä ja toisessa "marsun kaijutin". Ei siinä mitään lue, vain nrosarja ja on jo parhaat elonpäivänsä nähnyt, snadisti säriseekin. Eli ei ainakaan mistään kalliista marsusta...ne myyntipuheet.

Siihen tyhjään on ilmaantunut V30 sillä ylämidlepiikillään. Nyt tuohon toiseen haluaa kans kunnon elementin. Mutta luonne pitää olla erilainen. Antakaas hyviä neuvoja, että mitä?

Eli erisaundista sydeemiä ja äänityskäyttöön. Vahvistin on pääasiassa Uralin ykkösversio tai piiviin classik 30. (Modattu 8 ohm ulostulo...)
JuSu
20.09.2008 22:02:53
Nyt tuohon toiseen haluaa kans kunnon elementin. Mutta luonne pitää olla erilainen. Antakaas hyviä neuvoja, että mitä?

Celestion Greenback.

JuSu
Riku Rotten
22.09.2008 10:46:53
Siinäpä lyhenetty vastaus. Haulla löysin, että tasapainoisempi sointi pitäisi oleman.

Onko noissa greenbäkeissä laatueroja valmistuspaikan suhteen?
JuSu
22.09.2008 10:52:40 (muokattu 22.09.2008 10:53:27)
Siinäpä lyhenetty vastaus. Haulla löysin, että tasapainoisempi sointi pitäisi oleman.

Hehe.

Mitä mä olen noita elementtejä tässä venkslannut, niin homma on niin paljon kiinni kotelosta ja vahvistimesta, että hirveän vaikea antaa mitään yleispäteviä neuvoja.

Esim. itse olen aina karttanut V30:iä, mutta nykyiseen komeroon niitä kuitenkin oli laitettava. Tosin vielä pitää kokeilla G12t-75:ia ja noiden yhdistelmää. Se voisi toimia myös sulla, Bogner käyttää V30/G12T-75 -yhdistelmää Überschall -kaapissa, tosin se on 4x12".

Onko noissa greenbäkeissä laatueroja valmistuspaikan suhteen?

En usko, että tavallinen tallaaja eroa havaitsee. Kyllä niitä kiinan Celestioneja uskaltaa ostaa. Ja pakkokin, ei tuolla Englannissa enää tehdä kuin Heritage -sarjaa. Muistaakseni Heritage Greenback on kyllä tuotannossa, mutta se sitten maksaa...

JuSu
Kjukka
22.09.2008 11:05:58

Toistan itteäni, mutta kannattaa myös kokeilla G12H:ta, omien kokemusten perusteella sekin on mainio elementti V30 rinnalle. Greenbackia suurempi herkkyys auttaa myös pysymään paremmin balansissa V30 kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)