ballfish 09.09.2008 09:17:03 (muokattu 09.09.2008 09:17:49) | |
---|
Kaikissa techeissä trademarkeissa se valo palaa himmeästi joita olen nähnyt. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
professori 09.09.2008 13:45:24 (muokattu 09.09.2008 13:45:39) | |
---|
Kaikissa techeissä trademarkeissa se valo palaa himmeästi joita olen nähnyt. Pistinpä huvikseni mailia tuonne info@tech21nyc.com-sähköpostiosoitteeseen. Katotaan jos vastaisivat. Siihen asti lohduttaudun tuohon ylempänä mainittuun tietoon. |
Shakey 09.09.2008 13:51:47 | |
---|
Kaivoin sen ketjun esiin ja eipä sitä nyt erityisesti oltu ruodittu, mielipiteitä oli puolesta ja vastaan mutta varsinaisia perusteluja ei niin paljoa. Ottaisiko tässä nyt myyjään yhteyttä vai ei.. Itselläni oli ko. vahvari kuvailemallasi ominaisuudella. Olin yhteydessä sekä maahantuojaan että valmistajaan ja molemmilta tuli vahvistus sille että ko. 'piirre' ei ole mitenkään haitallinen itse laitteelle eikä itse pelimannille. Kyse oli muistaakseni muuntajan mitoituksesta eurooppalaisille jännitteille tjms. Eli no probleemo - hyvä vehjes se on! |
professori 09.09.2008 13:57:27 (muokattu 09.09.2008 14:01:43) | |
---|
Itselläni oli ko. vahvari kuvailemallasi ominaisuudella. Olin yhteydessä sekä maahantuojaan että valmistajaan ja molemmilta tuli vahvistus sille että ko. 'piirre' ei ole mitenkään haitallinen itse laitteelle eikä itse pelimannille. Kyse oli muistaakseni muuntajan mitoituksesta eurooppalaisille jännitteille tjms. Eli no probleemo - hyvä vehjes se on! Hieno homma! Jännä ettei kaikissa TM60:ssä kuitenkaan ole samaa ilmiötä. |
ballfish 09.09.2008 16:42:41 | |
---|
Hieno homma! Jännä ettei kaikissa TM60:ssä kuitenkaan ole samaa ilmiötä. Kenties kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota jos soittelu on tapahtunut päivänvalossa ja pientä valoa ei huomaa. =) "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
professori 09.09.2008 20:34:40 | |
---|
Nyt tuli vastauskin mailiin, laitanpa tähän huvikseni: "...Yes, we've noticed that with 230-240VAC power, there's some "leakage" that flows to the LED, causing it to stay lit. It's not a problem, but in time, the pilot lamp may have a shorter life span. So when it's convenient (as we realise you may not be able to do it every time), try to disconnect the power cord from the mains... plugging the amp into a power strip that has its own on/off switch would be as easy solution." |
sepisti 11.09.2008 13:15:23 | |
---|
Tuosta omasta testistä vielä sen verran, että samassa tilassa vedettiin TM-60 ja Cube 60 rinnakkain keskellä kirkasta päivää vesiselvinä kahden miehen voimin usean tunnin ajan, kitaroina ESP KH-2 ja Tokai LS-80. Ei mahda mitään, ero oli aivan käsittämättömän suuri Cuben hyväksi omiin korviin, ja kyllä, kanavanvaihtospedu oli käytössä :) Mielenkiintoinen seikka sekin, että olisin todella halunnut ennen testiä ostaa tuon TM-60:n eli mistään "kotiinpäin vedosta" tms ei ollut kyse. Mutta kuten sanottua, en teilaa/dissaa kyseistä vahvistinta missään nimessä. Olipa vaan hyvä osoitus testaamisen tarpeesta ennen ostoa ja siitä että omat tarpeet ratkaisevat. Jotenkin ei voi välttyä ajatukselta, että olet soittanut enimäkseen mallintavalla vahvistimella ja hakusessa on ollut ikäänkuin valmis soundi "semmonen kun jossai levyllä". Tällaistahan nämä cubet ja spiderit enemmän tarjoaa. Eivät suinkaan sellaista soundia, joka leikkaisi hyvin läpi esim. bändisoitossa (toki sellaisiakin soundeja on noista ruuvattavissa). Trademarkki on kuitenkin mielestäni hyvä trankkuvahvari, eikä niinkään mallintava. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Detox 11.09.2008 22:29:39 | |
---|
Kaikissa techeissä trademarkeissa se valo palaa himmeästi joita olen nähnyt. Mulla ei kyllä pala (hyvä niin), mutta ehkä se on niin vanha ettei tuota kyseistä "ominaisuutta" vielä kyseisessä tuotantoerässä ollut... |
Morri 11.09.2008 22:45:05 | |
---|
Jotenkin ei voi välttyä ajatukselta, että olet soittanut enimäkseen mallintavalla vahvistimella ja hakusessa on ollut ikäänkuin valmis soundi "semmonen kun jossai levyllä". Tällaistahan nämä cubet ja spiderit enemmän tarjoaa. Eivät suinkaan sellaista soundia, joka leikkaisi hyvin läpi esim. bändisoitossa (toki sellaisiakin soundeja on noista ruuvattavissa). Trademarkki on kuitenkin mielestäni hyvä trankkuvahvari, eikä niinkään mallintava. En sanonutkaan että TM on huono vahvistin...Totesinpa vaan, että minun korviini ja omiin tarpeisiini tuo vahvistin ei sopinut ja kehotin kutakin mahdollisuuksien rajoissa testaamaan vahvistinta ennen ostoa ettei tule pettymystä. Sanoisin että näin 18 vuoden soittokokemuksella osaan jo hiukan tulkita mikä kuulostaa hyvältä omiin korviin ja mikä ei oli vahvistin trankku, "mallintava" tai putkari :) "Nuotin vieressä on tilaa..." |
s8na 12.09.2008 09:29:57 | |
---|
Kyllä se transistorivahvariksi on hyvä ja olen, jopa kuullut sillä yhden kaverin soittamana hyvääkin soundia. Kannattaa toki vaan muistaa että samaan hintaan saa jo ihan oikeita putkivahvareita. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
professori 12.09.2008 12:21:56 | |
---|
Mulla ei kyllä pala (hyvä niin), mutta ehkä se on niin vanha ettei tuota kyseistä "ominaisuutta" vielä kyseisessä tuotantoerässä ollut... Sama kai se palaako vai ei, kun pahimmillaan se palaminen aiheuttaa sille ledille vahinkoo. |
Itellä on "Tekki", ja todella tyytyväinen olen. Soundit ovat todella monipuoliset, ja mielestäni monet kalliimmat putkivahvistimet joita olen testannut, ovat jääneet kakkosiksi ;) Pääasiassa heviä tuolla soittelen, mutta blues&jazz taittuu myös, ja Cleani on kuin unelma. Jotkut ovat täällä sanoneet ettei särö riitä äärimetalliin, voin sanoa että hyvin riittää, se on sitten vissiin soittotatsista kiinni ;) Soitan pääasiassa EspLtd Ec-400:lla jossa EMG-aktiivimikit, tai esp:n omat mikit sisältävällä kitaralla. Kummallakin saa aikaan hyvät soundit, tosin passiivimikeillä enemmän "garage-soundi". Ja jos oikeasti hyvän soundin haluaa niin volumea sitten vähintään 1/8, mielellään kello yhdeksän kohille, bändisoitossa pistän volapotikan klo 12. www.myspace.com/emptinessmusic |