Aihe: Yngwie J. Malmsteen
1 2 3 4 5 628 29 30 31 32
Sensonic
07.09.2008 10:52:06 (muokattu 07.09.2008 23:10:19)
7th Sign ja Magnum Opus toimivat meikälle parhaiten. Mike Vescera kun on minulle se paras ynkkä-vokalisti niistä 100 000 vaihtoehdosta:)

Jos tykkäät noista, niin sitten kannattaa yrittää haalia itselleen "Live At Budokan 1994" -DVD, joka on tietääkseni julkaistu ainoastaan Japanissa ja Etelä-Koreassa. Siinä pulskahko Ynkkä esiintyy Vesceran kanssa "7th Sign" -kiertueella ja soittaa jonkin verran levyn biisejäkin. Esim. "Pyramid Of Cheops" -biisissä sillä on valkoinen Gibson Flying V, johon on kuitenkin laitettu stratomainen pleksi kolmella single coililla, tai siis oikeastaan DiMarzion YJM -mikeillä.

Vescerakin laulaa melko hyvin, mitä nyt "Never Die" -biisissä ääni yht'äkkiä särkyy, mutta äijä korjaa tilanteen melko hyvin. Vetävät jopa Deep Purplen Burnin coverina. Mun mielestä helvetin hyvä DVD, vaikka performanssi ei ehkä olekaan niitä parhaita.

Sitten on olemassa Etelä-Korean TV:stä 2001 tullut keikka "War To End All Wars" -kiertueelta, jossa Ynkkä ja Mark Boals esittävät em. levyn biisejä ja Ynkän suositumpia biisejäkin. Tuolla livellä nuo em. levyn biisit kuulostavat huomattavasti paremmalta kuin itse levyllä (lue: soundit ovat paremmat). Mulla ei valitettavasti ole koko tuota keikkaa, mutta hommaan sen jostain, jos vain joskus saan siihen tilaisuuden.

Edit: tilaisuus tuli nyt ja mulla pitäisi olla DVD -taltiointi tuosta keikasta viimeistään keskiviikkona.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
badcompany
07.09.2008 12:40:56 (muokattu 07.09.2008 12:51:13)
mitäs ynkkä fanit tykkää ynkän Inspiration levystä mikä on ihan coverlevy.kolme purple biisiä ja herra itse laulaa hendrix coverissa manic depression!.ps: pictures of home ja mistreaded biiseissä on makeet bassosoundit?,osais joku kertoo mistä kamoista tollaset lähtee?.
Sensonic
07.09.2008 23:13:24
mitäs ynkkä fanit tykkää ynkän Inspiration levystä mikä on ihan coverlevy.kolme purple biisiä ja herra itse laulaa hendrix coverissa manic depression!.ps: pictures of home ja mistreaded biiseissä on makeet bassosoundit?,osais joku kertoo mistä kamoista tollaset lähtee?.

Diggaan. Onhan Ynkkä soittanut myös muita tribuuttijuttujakin, muistaakseni ainakin mm. Ozzy-, Van Halen-, Aerosmith- ja Deep Purple -tribuuteilla.

Äijän omasta laulusta en kyllä hirveästi pointseja antaisi. Ihan sama juttu, kun kuuntelee tuota "Birth Of The Sun" -CD:tä, johon on koottu varhaisen Rising Force -bändin demotuotoksia.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Sam Hotman
08.09.2008 20:36:16
Omistan tuon Rising Forcen ja onhan se hemmetin kova kitaralätty. Jos joskus olen rahoissani, niin voisi noita muitakin ostaa.
Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766
arppah8
08.09.2008 22:15:03 (muokattu 08.09.2008 22:18:23)

En nyt itseäni ihan Ynkkäfaniksi laske vaikka jokunen levy hyllystä löytyykin, mutta mäkin pidän tästä. Suurimmaksi osaksi ehkä siksi, että biisit ovat jonkun muun kuin maestron itsensä säveltämiä;-) Pari biisiä vähän töksähtää orkkikseen verrattuna (Carry on wayward son ja Gates of Babylon), mutta muuten ihan asiallisia vetoja. Etenkin In the dead of night ja Sails of Charon ovat varsin tykkejä versioita ja Purplethan Yngwie klaaraa varsin mallikkaasti kanssa. Enkä mä ihan kauheasti dissaisi miehen lauluakaan, ei se Henkkakaan kaksinen vokalisti ollut. Toki jos levyillä on ollut laulajina Jeff Scott Soton ja Joe Lynn Turnerin tasoisia kavereita niin siinä seurassa ehkä kalpenee jokunenkin vokaalitaiteilija...

Lempparilevyni äijän tuotannosta on silti yhä Marching out. On ollut siitä asti kun sen ilmestyttyään teininä kuulin.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Jonttu
09.09.2008 02:49:31

Miehen levytysten taso pysyi hyvänä Eclipse-albumiin asti ,mutta sitten alkoi taso laskea.Surullisin esimerkki minusta on War to end all wars aika karmeine soundeineen.Toki myöhempiin levyihin mahtuu hyviäkin hetkiä (mm.Facing the animal levyllä) ,mutta kulta-aika minusta on tuolla 80-luvulla.

Aamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KurtCobain
19.09.2008 19:15:48
Tällä hetkellä omistan tänn 5 levyä joista 4 ensimmäiset levyt, ja ostin piruuttani 2002 ilmestyneen levyn nimelta Attack!! ja olin kuullu et uudet levyt ei ole muka hyviä nii kaikki tyypit jokka noi sanoo on muuten väärässä. Toi levy on oikeesti aivan loistavaa. Tyyli on vähän enemmän power metallia ja riffit teknisempiä ja upeita laulu melodioita levy täynnä. Suosittelen. Mutta tottakai nää 4 ekaa on helvetin kovia myös. Toivottavasti olis tulossa lähiaikoina suomee, kun en rockperryyn päässyt.
R2
19.09.2008 19:57:25
Jos tykkäät noista, niin sitten kannattaa yrittää haalia itselleen "Live At Budokan 1994" -DVD...

Katselin tässä eräänä iltana ensin live in leningradia ja siihen perään tuota budokania. Ensimmäisenä huomioin, että herran piikkaus ote oli muuttunut tuosta perinteisemmästä tyylistä enemmän george bensonmaisemmaksi, osittain jopa ns. circular picking käytössä.
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
Räkkipeli
19.09.2008 20:32:07
Katselin tässä eräänä iltana ensin live in leningradia ja siihen perään tuota budokania. Ensimmäisenä huomioin, että herran piikkaus ote oli muuttunut tuosta perinteisemmästä tyylistä enemmän george bensonmaisemmaksi, osittain jopa ns. circular picking käytössä.

Ynkka on yliarvostettua paskaa!
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Sensonic
20.09.2008 11:30:59 (muokattu 20.09.2008 11:38:33)

No olipas taas tosi asiallinen kommentti. Mitäs jos vähän perustelisit miksi väität näin? Niin, eikä tämän keskustelunurkkauksen postausohjeidenkaan lukeminen varmaan olisi pahitteeksi ;-)

Onhan niitä monia yli- ja aliarvostettuja kitaristeja, mutta vähän aikaa sitten kysyttiin eri nimi-hardrock/heavy -kitaristeilta, ketkä ovat heidän mielestään heihin eniten vaikuttaneita kitaristeja. Kolmen kärki oli:

1. Jimi Hendrix
2. Eddie Van Halen
3. Yngwie Malmsteen

Olen täysin samaa mieltä tuo listan kanssa. Hendrix uudisti kitaransoittoa 60-70 luvun vaihteessa. Eddie Van Halen "keksi uudelleen" hardrock -kitaran tappingeineen ja divebombeineen. Yngwie Malmsteen toi mukanaan nopean neoklassisen alternate pickingin ja arpeggiot tavalla, jollaista kukaan muu ei aikaisemmin ollut tehnyt (OK, olihan Uli Jon Roth, mutta sen soittotyyli on kuitenkin hieman erilainen, eikä se ole sellainen "speedburner" kuin Ynkkä.). Eli ei se mun mielestä ole mitenkään yliarvostettu, kuten ei kukaan muukaan tuolla em. listalla.

Sitä olen itse ihmetellyt, että mikä hype esim. tuohon Alexi Laihoon liittyy? Ilmeisesti nyt teini-ikäiset diggaavat siitä ihan kybällä, ihan niin kuin minä aikanaan mm. EVH:ta, Ynkkää, Randy Rhoadsia, Jake E. Leetä jne. Helvetin hyvä kitaristihan se on, mutta ei se ole tuonut sceneen mitään järisyttävän uutta. Mutta onhan se hyvä, että ulkomaalaiset kitaralehdet kirjoittavat suomalaisesta kitaristista, koska en muista koska joku suomalainen kitaristi olisi viimeksi ollut jossain ulkomaalaisessa kitaralehdessä. Mm. Tolkkia en muista nähneeni koskaan missään kitarajulkaisussa.

Ynkän pickaustyylistä: se lensi 80-90 luvun vaiheessa pelkääjänpaikalta auton tuulilasin läpi, koska ei pitänyt turvavöitä ja auton kuski krässäsi autonsa nokka edellä puuhun tai johonkin muuhun esteeseen. Sen pickauskäsi halvaantui tilapäisesti, koska aivoihin oli tullut veritukos. Ynkkä opetteli uudestaan pickauskäden toiminnan ja siirtyi käyttämään Dunlopin 1,5 mm:n plekuja. Esim. REHin opetusvideollaan se soittaa jo noilla 1,5 mm:n plekuilla ja "uudella" pickaustyylillä.
Sam Hotman
20.09.2008 12:08:34
Sitä olen itse ihmetellyt, että mikä hype esim. tuohon Alexi Laihoon liittyy? Ilmeisesti nyt teini-ikäiset diggaavat siitä ihan kybällä, ihan niin kuin minä aikanaan mm. EVH:ta, Ynkkää, Randy Rhoadsia, Jake E. Leetä jne...

Juums. Minähän itse olen teini-ikäinen enkä kyllä Laihosta ole ikinä oikein diggaillut, joten ei tarvitse yleistää :) Juurikin nuo mitä sinä itse mainitsit ovat itselleni olleet ja ovat yhä suuria ''sankareita'' :D

Joo meni aika offtopiciksi...
Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766
Thule
20.09.2008 14:41:10 (muokattu 21.09.2008 09:42:53)
Sitä olen itse ihmetellyt, että mikä hype esim. tuohon Alexi Laihoon liittyy? Ilmeisesti nyt teini-ikäiset diggaavat siitä ihan kybällä, ihan niin kuin minä aikanaan mm. EVH:ta, Ynkkää, Randy Rhoadsia, Jake E. Leetä jne. Helvetin hyvä kitaristihan se on, mutta ei se ole tuonut sceneen mitään järisyttävän uutta.

Mitä sitten, vaikkei se tuo skeneen mitään järisyttävän uutta? Onko se vaatimus, että kitaristia voidaan pitää "jo todella hyvänä"? Mä itse arvostan yhtälailla sitä, että tekee sitä "omaa juttuaan" (oli se sitten jo kymmenettä kertaa keksitty pyörä tai tuli, siksi lainausmerkeissä) hyvin ja omaleimaisesti. Laiho onnistuu mun mielestäni tässä. Sen tyyli on tunnistettava ja se klaaraa sen hyvin, siksi mä arvostan sitä, vaikken itse Bodomien fani olekaan. Sama juttu Yngwien kanssa, ja monen muun.

EDIT: Tosin, tällä tuskin on mitään tekoa tuon Laiho-hypetyksen kanssa, en tiedä.
Señorita mas fina, who's that girl?
Räkkipeli
20.09.2008 19:19:32 (muokattu 20.09.2008 19:20:52)

Jaha, kaveri kävi kirjottelemassa meikän käyttäjällä nähtävästi. =D
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Sälski
20.09.2008 21:31:10

Sitä olen itse ihmetellyt, että mikä hype esim. tuohon Alexi Laihoon liittyy? Ilmeisesti nyt teini-ikäiset diggaavat siitä ihan kybällä, ihan niin kuin minä aikanaan mm. EVH:ta, Ynkkää, Randy Rhoadsia, Jake E. Leetä jne...

Samaa mieltä. Ehkä se on enemmän tuollainen muoti-ilmiö. Jännä juttu kun samaisessa bändissä soittaa huomattavasti parempi rytmikitaristina. Sori OT.

Ynkkä on kyllä ottanut oppia Richieltä niin, että napapaukkuu. Klassiset jutut, röyhelöpukeutuminen, ylimielisyys, stratocaster.. yms. Mutta mikäs siinä, oman todella tunnistettavan ja (ehkä) ylimenevän soittotyylin loi. Odyssey lempi levyni.
Joku viisas sanoikin että älyllinen keskustelu kreationistin kanssa on kuin shakin pelaaminen pulun kanssa. Se kaataa nappulat, paskoo laudalle ja luulee vielä voittaneensa ja lentää kertomaan parvelleen. :D
sandiego
20.09.2008 21:44:37 (muokattu 20.09.2008 21:45:25)
Ynkky on kyllä kitarasankari ja varsinki sankari kaikessa mahdollisessa mielessä. Harvalla äijällä riittää pokkaa laittaa bändi soittamaan nurkkaan ja pyhittää estradi pelkästään itelle. Näinhän oli ed.kiertueella.

Ynkky on selvästi kitarasankaruuden tyylipuhtain ja paras ruummiillistuma, paitsi että odysseyn jälkeen äijä on lähinnä paskaa suoltanu. Ynkkyys on jo pelkästään käsitteenä sellanen asia et lakki lähtee kyllä päästä. Äärimmäisen hyvä livenä edelleen!
Sam Hotman
20.09.2008 21:56:30
Ei jeesus sentään sitä Ynkän uuden levyn kansikuvaa. Eiss....
Sensonic
20.09.2008 23:24:22
Jännä juttu kun samaisessa bändissä soittaa huomattavasti parempi rytmikitaristina. Sori OT.

Olen täysin samaa mieltä sun kanssasi - ja sitten se hemmo ei saa vetää kuin muutamat soolot...

Ynkkä on kyllä ottanut oppia Richieltä niin, että napapaukkuu. Klassiset jutut, röyhelöpukeutuminen, ylimielisyys, stratocaster.. yms. Mutta mikäs siinä, oman todella tunnistettavan ja (ehkä) ylimenevän soittotyylin loi. Odyssey lempi levyni.

Jep, näinhän se on. Nuo nopeat neoklassiset hemmot (mm. Ynkkä, Impellitteri) ovat ammentaneet oppinsa Blackmorelta ja Uli Jon Rothilta.
825107
21.09.2008 13:34:50
Olen täysin samaa mieltä sun kanssasi - ja sitten se hemmo ei saa vetää kuin muutamat soolot...

Niin no siis mun käsittääkseni se on niin että Latvala ihan omasta tahdostaan haluaa olla Bodomissa "vain" komppikitaristi. Ja kun tossa aiemmin pohdittiin sitä että mikä siinä Bodomissa niin viehättää niin mulle se on ainakin pirun hyvät biisit ja soolot. Ja olihan toi Bodomin tyyli sillon parin ekan levyn aikoihin mun tietääkseni kohtuullisen omaperästä ja tarkotan nyt siis biisejä ja kokonaisuutta enkä pelkästään sooloja.
Traditional
21.09.2008 18:19:24
Ei jeesus sentään sitä Ynkän uuden levyn kansikuvaa. Eiss....

No eiipä.

"Eli mä nyt posetan tota taustaa vasten ja sitte editoit tohon tolloset liekit ja lätkäset vaan julki"
Musical violence since '05 Kiinnostaisiko Valvetronix?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)