Aihe: Oasis
1 2 3 4 562 63 64 65 6695 96 97 98 99
MV
20.09.2008 16:32:56 (muokattu 20.09.2008 16:33:21)
Joo, Dig Out Your Soul on siis vuotanut. Tai ainakin osa. Youtubesta löytyy.

Täytyy rehellisyyden nimissä todeta ensi kuulemalta, että vittu mitä paskaa. Tosin Liamin I'm outta time on loistava. Katsotaan nyt.
Are you madferit?
riimu
20.09.2008 16:55:42 (muokattu 20.09.2008 17:31:14)
Muutaman kuuntelin ja mun mielestä kyl I'm outta time, Bag it up ja The Turning on ihan vitun loistavia. Se yks lyhyt rämpytys kyl on turhaa skeidaa.

Mut tykki levy on tulossa näköjään.
Don't ask me about Grim Fandango.
DJKaaos
20.09.2008 17:44:52
Täytyy rehellisyyden nimissä todeta ensi kuulemalta, että vittu mitä paskaa.

Todella, siis todella rasittavaa rämpytystä ja mielikuvitusköyhää renkutusta ainakin nuo veisut, mitä itse kuuntelin. Huh huh. Onneksi odotuksetkin olivat nollassa.

Vaan pakko kyllä todeta, että kun katselee noita juutuubiin ilmestyneitä livevetoja meneillään olevalta kiertueelta, niin on kyllä bändi kovassa esiintymiskunnossa. Kuulostaa paikoitellen jopa jumalattoman hyvältä. Liamin ääni hyvässä fitissä!
Minä olen minä.
Jokerman
20.09.2008 21:24:15
Uus levy vaikuttaa helvetin hyvältä. Ainut filleri on kai aint got nothing ja andyn nature of reality.. ainaki tällä hetkellä tuntuu siltä.
Ette kai te odottaneet uutta morning glorya? :D Liam ja Noel laulavat muuten loistavasti. Pelkäsin vähän liamin lauluvetoja ku DBTT:ssa hän kuulosti aika paskalta.
Mutta vielä on kyllä liian aikaista sanoa ''lopullista'' mielipidettä. Ehkä ajattelen toisin 4n kuukauden päästä.
pieterska
20.09.2008 22:30:13

Joo imekää vaan itkijät paskaa ja kuunnelkaa lisää niitä listahittejä ja idolsseja.. Oasis ei tule ikinä tekemään huonoa levyä. Tämäkin kuulosta todella hyvältä, vaikka odotukset joka kerta katossa
K
Jokapaikanapina
20.09.2008 22:36:22 (muokattu 20.09.2008 22:46:54)
Joo imekää vaan itkijät paskaa ja kuunnelkaa lisää niitä listahittejä ja idolsseja.. Oasis ei tule ikinä tekemään huonoa levyä. Tämäkin kuulosta todella hyvältä, vaikka odotukset joka kerta katossa

Eisssääääh :DDDdd Mä oikeesti karjuin iha hanat auki :DD Tää on joku ultimatehardcorefani tai trolli.

Mutjoo, meen nyt itekkin kuunteleen ne piisit, tuun sit kommentoimaan.

EDIT: Ihan hyviähän nää piisit oli, ainoo vaan että oon ite sellasen kuuntelijakunnan edustaja että tykkään vähä raaemmista tekaleista, eli vähän vähemmä sellasta mitä ei livenä voi esittää ja sen sellasta efektiä. Ja en kauheesti digannu rumpukompeista. Mut levyn ostan luultavasti kyllä heti.
DJKaaos
21.09.2008 10:10:45
Oasis ei tule ikinä tekemään huonoa levyä.

Ei taida rima sitten kovin korkealla sulla olla. Tai sitten on veljesten julistus uponnut vähän liiankin hyvin. Se on Gallagherien kanssa sama juttu kuin savolaisten - vastuu on täysin kuulijan/lukijan.
Minä olen minä.
MV
21.09.2008 15:01:24
Ihmeen kauan nuo uudet biisit olivat youtubessa, nyt vasta ovat poistaneet.
Are you madferit?
Stain
21.09.2008 16:13:59 (muokattu 21.09.2008 16:20:51)
Itse olen nyt pari päivää kuunnellut levyä ipodista.

Aluksi ajattelin että onpas tylsiä biisejä, mutta kyllähän nämä sitten aukesivat. Odotuksia ei levylle juuri ollut, joten ihan kivaa että huomaan diggailevani.

Neljä ekaa biisiähän on kunnon runttausta. Bag It Up, ilkeän kuuloinen biisi, uppoaa kyllä parhaiten tällä hetkellä. Ainoa mikä vähän hämmentää on sen "more, more" -nostatuksen tuoma Lady Marmalade assosiaatio.

The Turningin säkkärihän on kunnon Stone Roses meininkiä, hieno se kiippari siinä. Kertsi on taas ihan Oasista ja toimii sekin. Voi vaan kuvitella miten tuon tahtiin saattaisi pogoilla livenä. Biisin lopussa pätkä Dear Prudencea?

Waiting For The Rapture, The Doors - Five To One. Ihan ok biisi, ei mitään ihmeellistä, diggailen kertsin laulumelodiasta. Samanlaisia riffejä kuin Better Manissa, haha.

I'm Outta Time. Ehkä paras biisi Liamilta tähän asti. Soi koko eilisen päässä. Hieno kunnianosoitus esikuvalle, todellakin. "Lalalalalaa.."
Mitä Lennon muuten sanoo siinä lopussa?

High Horse, mitäs, tätä biisiä en ole oikein tajunnut. Jotenkin tässä on vaan kuitenkin jännä tunnelma. Lopun pianomelodiasta tuli mieleen rhcp:n scar tissue.

Where There's Life toimii. Hieno maccamainen bassokuvio. Liamin vokaalit.

Ain't Got Nothin, en tykännyt yhtään kun demo vuoti nettiin. Nyt olen oudolla tavalla alkanut jopa pitää biisistä. Sanat on kuitenkin auttamatta paskat.

Nature Of Reality, Soldier On, täytettä.

Noelin biisit toimii. Ukolla on varmasti takataskussa hitosti hyviä biisejä, mutta ihan takuulla äijä panttaa niitä seuraavia levyjä ja soolouraansa varten.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
MV
21.09.2008 16:25:38
Kaikki tuntuu puhuvan Noelin soolourasta mutta onko mies itse antanut ymmärtää, että lähtisi sille tielle?
Are you madferit?
Stain
21.09.2008 17:53:08
Kaikki tuntuu puhuvan Noelin soolourasta mutta onko mies itse antanut ymmärtää, että lähtisi sille tielle?

http://www.nme.com/news/oasis/39796
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
DJKaaos
21.09.2008 18:53:54
Tulipa sitten imaistua biisit koneelle. Muutaman kerran kattaus pyörähtänyt ympäri soittimessa. Parasta antia ovat I'm Outta Time ja Falling Down, nämä ovat todella hyviä. I'm Outta Time jopa aivan helvetin hyvä. Kuten Stain jo mainitsikin, niin tuo jää kyllä soimaan päähän.

High Horse, mitäs, tätä biisiä en ole oikein tajunnut. Jotenkin tässä on vaan kuitenkin jännä tunnelma. Lopun pianomelodiasta tuli mieleen rhcp:n scar tissue.

Ei oikein auennut tännekkään... Ärsytti kylläkin vokaaleineen kaikkineen.

Ain't Got Nothin, en tykännyt yhtään kun demo vuoti nettiin. Nyt olen oudolla tavalla alkanut jopa pitää biisistä. Sanat on kuitenkin auttamatta paskat.

Kauheata paskaa ja pauketta. Oikeasti, mitä helvettiä!? Onneksi biisi (kärsimys) on nopeasti ohi.

Tilasin/varasin kuitenkin sen boxisetin, vaikka vielä ei pahemmin ole kokonaisuus vakuuttanut alkuunkaan.
Minä olen minä.
Pepe2
21.09.2008 19:01:57
I'm Outta Time on kyl levyn parhaimmistoa. Liamin biisiks ei kyllä yhtään häpeä Noelin tekeleiden rinnalla. Lauluki on sellast pehmeempää Liamia vähän niinku Married With Childrenissä.
There we were Now here we are
MV
28.09.2008 16:37:50 (muokattu 28.09.2008 16:38:48)
Nyt kun on kuunnellut enemmän, on materiaali alkanut maistumaan paljon paremmalta. Falling downiin asti on oikein mukavaa mutta sitten tulee ärsyttävä tason lasku. Viimeiset neljä biisiä ei oikein aukea, Nature of reality ehkä paras niistä.

Ei jumalauta kyllä tätä Soldier onia kaikkine kaikuineen:D
Are you madferit?
Stain
29.09.2008 15:39:09
Falling downiin asti on oikein mukavaa mutta sitten tulee ärsyttävä tason lasku.

Näinpä. Todella kova levy olisi tullut jos Noel olisi viitsinyt heittää pari Bag It Upin ja The Turningin tasoista biisiä kehiin.
elais
29.09.2008 17:55:08
Ei jumalauta kyllä tätä Soldier onia kaikkine kaikuineen:D

Sehän on hieno biisi, älä yhtään yritä!
YouTubessa pätkää Dig Out Your Soulin tekemisestä, Liam soittelee rumpuja ja muuta hauskaa:
http://www.youtube.com/watch?v=kAfJ_bq6Mzo

Ja Levykauppa Äx myy Shock Of The Lightning -sinkkua seiskatuumaisena ja CD:nä kolmella ja puolella eurolla.
http://www.levykauppax.fi/artist/oasis/shock_of_the_lightning/57964/
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
carnation
30.09.2008 16:43:35
Ja Levykauppa Äx myy Shock Of The Lightning -sinkkua seiskatuumaisena ja CD:nä kolmella ja puolella eurolla.
http://www.levykauppax.fi/artist/oasis/shock_of_the_lightning/57964/

Siis mitä, b-puolena vain yksi remix?

Dig Out Your Soulin limited editionin bonuslevy sisältää seuraavat kappaleet:

1. "Lord Don't Slow Me Down"
2. "The Turning" (The Jagz Kooner Remix)
3. "Boy with the Blues"
4. "Falling Down" (The Chemical Brothers Remix)
5. "The Shock of the Lightning" (The Jagz Kooner Remix)
6. "I Believe in All"
7. "To Be Where There's Life" (A Richard Fearless Production)
8. "The Turning" (Alt. Version #4)
9. "Waiting for the Rapture" (Alt. Version #2)

Liikaa vaihtoehtoisia versioita tuossa. Tälläkin saralla Oasiksen ote näköjään lipsuu :(
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
elais
30.09.2008 19:41:36
Siis mitä, b-puolena vain yksi remix?

Dig Out Your Soulin limited editionin bonuslevy sisältää seuraavat kappaleet:
....

Kun tuosta raapii vaihtoehtoversiot pois, jää jäljelle vain Liamin I Believe in All, Lord Don't Slow Me Down ja Boy with the Blues. Noistakin Lord Don't Slow Me Down on jo kuultu, niin Oasiksella on vain tarjota kaksi täysin uutta biisiä. Möff.

Huomasinpa muuten että Oasiksen nettikaupassa levyn kansikuva on hiukan eri kuin alunperin:
http://store.oasisinet.com/store/pa … b_type=3&prod_id=257&col=30
http://www.levykauppax.fi/artist/oasis/dig_out_your_soul/

Verratkaapa vaikka etualan astronautin paikkaa tai silmää. Mistähän moinen?
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Stain
01.10.2008 09:20:05
Tuo I Believe In All on ihan hyvä ralli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)