EP 20.09.2008 11:31:06 | |
---|
En minä tiijä mistä versiosta oli puhe, vai oliko sittenkin urbaanilegendaa.. Näin kuitenkin väittivät "vanhat konkarit" että moinen lausuma siellä olisi. Se saattoi tosin olla "soittajat ja ..." Alanpa tarkastamaan myöskin. Empä usko, että tuollaista löytyy ja asijan tarkastamiseen saattaa vierähtää joku tovi. Tulee vielä mieleen tuosta otsikosta se Jaakko Tepon kertoma juttu kun hän oli nuorena miehenä panostajan apulaisena.. |
baron 20.09.2008 11:54:20 | |
---|
Empä usko, että tuollaista löytyy ja asijan tarkastamiseen saattaa vierähtää joku tovi. Tä? Millä vuosisadalla sä elät? Netistä löytyy sivuja, joissa voit tehdä raamatusta sanahaun haluamastasi versiosta ja heti tulee jakeet, joissa sana esiintyy! |
baron 20.09.2008 11:56:13 | |
---|
Ps. 68:25 (68:26) Laulajat kulkevat edellä, jäljessä soittajat, keskellä kulkevat neidot rumpua lyöden. Kumpikohan oli tulkittu roskaväeksi, laulajat vai rumpalit? Nehän oli se porukka joka 20-30 luvulla sai vain puolet liksasta kun eivät olleet muusikoita. Mä en ennen tiennytkään että tää liksapolitiikka perustui raamattuun. |
Timi 20.09.2008 12:12:35 | |
---|
Kumpikohan oli tulkittu roskaväeksi, laulajat vai rumpalit? Nehän oli se porukka joka 20-30 luvulla sai vain puolet liksasta kun eivät olleet muusikoita. Mä en ennen tiennytkään että tää liksapolitiikka perustui raamattuun. Tieto lisää tuskaa!Vai miten se nyt oli? Kylmän viileesti! |
EP 20.09.2008 12:14:37 | |
---|
Kumpikohan oli tulkittu roskaväeksi, laulajat vai rumpalit? Nehän oli se porukka joka 20-30 luvulla sai vain puolet liksasta kun eivät olleet muusikoita. Mä en ennen tiennytkään että tää liksapolitiikka perustui raamattuun. Kah, olispa se pitänny arvata, että toi raamatun digitoiminenki on jo tehty, voi taivahan vallat!! :D |
tope2 20.09.2008 13:45:15 | |
---|
Kumpikohan oli tulkittu roskaväeksi, laulajat vai rumpalit? Vanhoista hopeaveroluetteloista voi löytää mielenkiintoisia yksityiskohtia esim. kun tiluksia jaettiin sotapalveluksessa olleille miehille palkaksi nk. rälssitiloiksi, niin aika usein tällaisen palkan saaneen sotilaan status oli joko upseeri TAI rummunlyöjä. Muut sotilaat olivat harvassa, ilmeisesti kaatuneet taisteluissa. Ehkä tästäkin on jotain opittavissa!!??? ;) |
Coelhinho21 20.09.2008 13:59:27 | |
---|
..sotilaan status oli joko upseeri TAI rummunlyöjä. Muut sotilaat olivat harvassa, ilmeisesti kaatuneet taisteluissa. Ehkä tästäkin on jotain opittavissa!!??? ;) Tämä rauhoitti mieltä, jos nyt sotaan jouduttaisi. Sotilaspassissa lukee soittaja ja rumpuahan mie siellä löin. "Siellä sentään muistavat unelmansa, mitä joskus oltiin ja mitä oltaisi voitu olla." |
johnsmith1 20.09.2008 14:07:32 | |
---|
Synnintuntoinen tutkistelu varmaan on joskus paikallaan, ja se on henkilökohtaista puuhaa. Jos kuitenkin saa yleistää ammattikuntia niin ilmaisen toivomuksen että suoramarkkinointimyyjistä kovin monta ei päästettäisi sisään. Niistä jotka puhelimella soittelee. |
jape2 20.09.2008 14:09:42 | |
---|
v o o v o o v o.... mikähän ois hyvä rumpumerkki ? v o v o o v v o.... |
EP 20.09.2008 14:10:10 | |
---|
Vanhoista hopeaveroluetteloista voi löytää mielenkiintoisia yksityiskohtia esim. kun tiluksia jaettiin sotapalveluksessa olleille miehille palkaksi nk. rälssitiloiksi, niin aika usein tällaisen palkan saaneen sotilaan status oli joko upseeri TAI rummunlyöjä. Muut sotilaat olivat harvassa, ilmeisesti kaatuneet taisteluissa. Ehkä tästäkin on jotain opittavissa!!??? ;) Mulla lukee passissa vaan "korpraali", mutta olin sota.. armeija-aikana kyllä osittain viihdytysjoukoissa ..auttaisikohan se asiaan? |
BigPapa 20.09.2008 14:13:52 | |
---|
Mulla lukee passissa vaan "korpraali", mutta olin sota.. armeija-aikana kyllä osittain viihdytysjoukoissa ..auttaisikohan se asiaan? On se hienoo kun nykyään lasketaan ali-kersatkin upseereiksi...kröhm.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Ukko 20.09.2008 14:16:18 | |
---|
On se hienoo kun nykyään lasketaan ali-kersatkin upseereiksi...kröhm.... Vaikka oikeeasti (heh) upseeriksi pitäisi laskea vasta kersantista alkaen. Ja nyt hunppahaalari niskaan ja menoksi. COVS jäsen nro 6 |
baron 20.09.2008 14:19:31 | |
---|
Vaikka oikeeasti (heh) upseeriksi pitäisi laskea vasta kersantista alkaen. Ja nyt hunppahaalari niskaan ja menoksi. Meillä on vasta roudaus, jonka voi tehdä retkuissa. Illalla sitten pistetään haalari. |
KoskPaavo 20.09.2008 14:33:58 | |
---|
Kyllä minäkin uskon siihen fyysiseen ja henkiseen loppuun, ainut " elämä" mikä jää jäljelle on jokin esim. kulttuuriin liittyvä vrt. Bach, Sibelius, Lin Futang. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Coelhinho21 20.09.2008 14:35:02 | |
---|
Mulla lukee passissa vaan "korpraali", mutta olin sota.. armeija-aikana kyllä osittain viihdytysjoukoissa ..auttaisikohan se asiaan? On se hienoo kun nykyään lasketaan ali-kersatkin upseereiksi...kröhm.... Mulla: "soittaja / korpraali" ..mutta ei sitä taideta laskea upseeri luokkaan.. Roudariksi tuolla pääsee :-D "Siellä sentään muistavat unelmansa, mitä joskus oltiin ja mitä oltaisi voitu olla." |
omarklah 20.09.2008 14:46:52 | |
---|
Mikäköhän merkitys soittajan sotilasarvolla on taivaaseenpääsyyn. Tolppa-apinana minä ainakin olen lähempänä taivasta kuin jalkaväki... ...entässitte? |
jeppeq 20.09.2008 15:26:07 | |
---|
Mua kuristaa neljä kaulaan osoittaavaa auraa, mutta oonkin siellä "toimiston puolella" kahvikupin ja konjakin kera sotimassa (Toimisto AU). Tulisko se pääsy sinne taivaaseen sitten vaikka faxilla? Mene ja tiedä. Painava, mutta kevytmielinen. |
Tankero 20.09.2008 15:46:45 | |
---|
Ei pääse. Eikä kukaan muukaan, maan alle vaan ja mullaksi. Valtaojakin sanoi, että alkuräjähdyksen jälkeen tää homma on ollu vain semmosta pientä räpeltämistä. Niinhän se on. tai ehkä nuo taikauskoiset pääsee taivaaseen, jos muistavat tarpeeksi usein tehdä katumusharjoituksia. Kristinuskohan on taikausko muitten joukossa. Humppajyrä |
Tuotahan on muutenkin turha miettiä, sen näkee sitten kun aika koittaa. Jos näin käy niin hyvä mutta jos ei niin siinä vaiheessa on myöhäistä. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen 7? |
manjaana 20.09.2008 16:18:37 | |
---|
Niinhän se on. tai ehkä nuo taikauskoiset pääsee taivaaseen, jos muistavat tarpeeksi usein tehdä katumusharjoituksia. Kristinuskohan on taikausko muitten joukossa. On näistä useita versioita tullut kuultua, yksi kohelo kerran kertoi, että sitä pääsee taivaaseen tai jos ei niin sitten takas tänne maan päälle, joka oli kertomansa mukaan se helvetti. Ei sen puoleen aika helvetiltä tämä joskus tuntuukin 8( -Sama pää- |