Aihe: ROCKY kitarat
1 2 3 4
entombed
14.01.2008 12:24:10 (muokattu 14.01.2008 13:51:36)
Mun eka kitara oli Rocky. Kyseinen kitara on mulla edelleen. Enkä luovu ikinä. :) Kuvaa just ei ole näyttää, mutta loppuviikosta sellainen on tulossa, kunhan kerkeän kiiruilta sellaisen ottamaan. Kyseinen on valkoinen strato-mallinen keppi kiinteällä tallalla. Ostettu 12/97!!
Eipä oo hetkeen näkynyt soitinliikkeissä ko. merkkiä. Täytyy sanoa, että hyvä kitara aloittelijalle...vire pysyy kohtalaisesti ellei nyt hakkaa aivan älyttömästi. Tosiaan kuvia tulossa loppuviikosta. Ymmärrän, että monet ei varmaan malttaisi odottaa niin pitkään. :)
lepostara
15.01.2008 11:46:26
Vanhemmilla nurkissa pyörii myös tuollainen rocky kitara jolla tuli aikoinaan sähkökitaran soittelu aloitettua. Tuli talouteen muistaakseni joskus 80 luvun loppupuolella... Tarkoitus olisi ensi kesänä alkaa sitä taas kunnostamaan uuteen uskoon, vire on sen verran kateissa. Ja on muuten aivan loistava kitara soittaa... :)
1lp0
16.01.2008 00:52:46
Ostin pari vuotta sitten huutonetistä tuollaisen punamustan stratokopion kotisoitteluun, kuva tuolla omakuvissa. Ei mitään valittamista; hyvä soundi ja vire pysyy. Painaa tosin pirusti ja kytkennöissä taitaa olla jotain outoa, kun volumepotikka tuntuu toimivan lähinnä kaulamikin tonena. Pitää tsekata nuo kytkennät joskus kun jaksaa.
sepisti
16.01.2008 05:53:34
Sellanen lisäys vielä, et mulla oli rockyssa otelauta mustaksi maalattu ja täytyy sanoa että siitä tuli vuosien mittaan aika katu-uskottavan näköinen kun se maali hileseili siitä soittamisen tuoksinnassa pois:)
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
moloch
16.01.2008 22:13:04

Ihan makee toi 1lp0n Rocky, täytyy tässä jossain vaiheessa lisätä oma Rocky myös omiin kuviin! :)
Kuulen mononkin stereona!
moloch
17.01.2008 06:00:58

No, nyt on Rockyn nykytila omissa kuvissa. Ei kovin keikkakuntoinen, mutta ei mitenkään toivotonkaan. Suunitelmat sen kunnostamiseen ovat olemassa ja osatkin ovat hankittuna. Kyllä siitä vielä kalu saadaan. Mielestäni muoto on hieno...joku 70-80-luvun bassomerkki siitä tulee mieleen.
veneficus
27.01.2008 23:57:44

Ensimmäinen sähkökeppini oli musta stratomallinen Rocky, vanhemmat ostivat sen minulle opittuani alkeet enoni lahjoittamalla (ja jo silloin hyvin kovia kokeneella Landolalla). Kitara bongattiin Keltaisesta Pörssistä ja mukana seurasi kovaakin kovempi Vester Maniac combo. Tällä yhdistelmällä sitten yritettiin leikkiä rokkistaraa. Muistan että soitettavuus sekä vireenpito jättivät rutkasti toivomisen varaa, mutta soittointoa se ei onnistunut tappamaan. Keppi lähti myöhemmin kaverille kun kotiin tuli Pacifica, Vesterkin myytiin lopulta poies, joskin vasta paljon myöhemmin.

Melkein tekisi mieli kysyä kaverilta vieläkö sillä on wanha Rockyni jossain nurkassa, voisi vaikka ostaa pois ihan vain noin muistoesineeksi. Vesteriäkin on ikävä, sellaiset sirkkelisäröt siitä sai ruuvattua :)
Guitarist_93
10.02.2008 12:46:46
Mulla on rockyn kitara tuossa nurkassa lojumassa. Sain jacksonin js30 rr kitaran niin jää rocky vaikka veljelle... iha jees keppi laittamisella.
jari
14.02.2008 15:11:00
minulla oli rocky les paul :pulttikaula ja tasainen kansi kaunis puunnäköinen viilu päällä ja lastulevyä sisältä..vuosi taisi olla -80 kun sen sain.. Meni vaihdossa musiikkiliikkeeseen ibaneziin. sittemmin nämä rockyt vissiin poistuivat markkinoilta ja tulivat joskus -88 tai jotain uudestaan? ja taisi tuo lapamallikin siinä muuttua? silloin kun sain omani lp:n strato mallia oli metallipunaisena ja metallisinisenä kaupan. Harmi kun ei ole edes kuvaa omasta soittimesta jäänyt muistoksi.
kitara on lyömäsoitin
Percu
15.02.2008 21:37:12
Velimiehelle teini aikoinaan hankittiin 80 luvun lopun, Rockyn puna musta stratokopio. Muistan sen, että soitin oli huono soittaa kaupasta tullessa, mutta pientä säätöä / tuunausta ja poika opetteli urheasti "sormet verillä" itsensä hyväksi kitaristiksi sillä.

Nyt kitarat ovat lisääntyneet ja laatu parantunut, mutta vielä se Rocky vaatekomerossa kaulamaalit puhki kuluneena viettää eläkepäiviä. Hinta tosin taisi olla 500mk.
fozziili
09.06.2008 19:39:35
kaverilta ostin takaisin Rocky straton,jonka sille ite kauppasin joskus 8v sitten.

sääli vaan,että kaveri menny maalaamaan kitaran,oli alunperin siisti sunburst. :p

mutta pitää kattoo miten laite mahtaa soida, jos ei muuta ni parit Nirvana-sessiot vedän sil. :D
Ähä Ähä
juhist
10.06.2008 20:56:13
Kaverilla on myös valkoinen rocky, hauska peli ja todella kiva soitella. Paljon kovempi peli, mitä ulkokuori antaa odottaa.
peripety
11.06.2008 15:14:50 (muokattu 11.06.2008 16:02:29)
Mun ensimmäinen kitara oli muuten samanlainen Rocky kuin kuvan http://muusikoiden.net/dyn/users/34976-n.jpg keppi, mutta musta. Kitara ostettu uutena joskus 90-luvun alussa, hintaa en muista. Kyllähän sillä tuli heviä ja punkkia väännettyä ja otelaudasta lähti maalit huolella muutamasta kohtaa. Talla ja jouset mänt aika vituralleen joskus ja vire pysy niin ja näin, mutta ei se soittointoa tappanut - päinvastoin. Muistaakseni se oli soundiltaan suht ok tai sitten aika kultaa muistot. Vielä se tuolla ullakolla lojuu...pitäs ehkä vääntää siitä joku projekti.
fozziili
31.08.2008 17:02:20
nyt on sitten Rocky haalittu takaisin. Tuollainen se nykyjään on -->

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Fozziili&image_id=88318543

Tiedän,pari kieltä puuttuu,mutta ens vkolla menee pieneen huoltoon,sekä pitäne avata vähä muutenkin tuota,kun tuntuu että kitarassa itessään on särö.:P

Mutta kyllä tosta viel kovan pelin saa.
Ähä Ähä
moloch
31.08.2008 17:36:01

Aivan SAIRAAN SIISITI!!! Tätä persoonallista otetta juuri tarkoitin. Vau mikä kampi ja kaikki. Pitäis perustaa funklupi. Mun täytyy ottaa susta mallia ja kunnostaa toi mun vempele, ni voidaan alkaa järjestää ROCKY-tapaamisia kautta Suomen...taas uusi tekosyy juhlintaan ja soitteluun. :)
Murgo
31.08.2008 20:49:07

Omani oli juurikin aikalailla tuo malli, tosin sunburstina. Muistaisin myös että otelauta olisi ollut ruusupuuta, mutta saatan muistaa väärin, siitä on sen verran aikaa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
black-dog
31.08.2008 21:03:16
näissä on vissii samaa taikaa ku vanhoissa teiscoissa:D
Watch my back sano kyttyräselkä
fozziili
20.09.2008 13:26:23 (muokattu 20.09.2008 13:26:41)
ja vielä Murgolle, että tuo kitara oli alunperin Sunburst,kun sen kaverille myin. meni sitten purkamaan ja maalaamaa koko paskan. :F
Ähä Ähä
migeboy
20.09.2008 18:38:07 (muokattu 20.09.2008 18:45:41)
Ostin pari vuotta sitten huutonetistä tuollaisen punamustan stratokopion kotisoitteluun, kuva tuolla omakuvissa.

Mulla oli aikoinaan samanlainen! Myin pois muistaakseni joskus 2001. On joskus edelleen käynyt mielessä hankkia itselle samanlainen kitara takaisin. Jos ei muuta, niin seinälle vaikka koristeeksi se!

Edit: Jos jollakin on myydä kyseisenlainen kitara johonkin sopivaan hintaan, niin laitelkaa vaan viestiä! Eniten mua kiinnostaisi juuri tuollainen stratocaster kopio. Ihan fiilis mielessä tässä nyt näin..
On se!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)