jakeni 20.09.2008 00:30:27 | |
---|
Niin..siinä se perus esa. Onko sitä yleensä ? :Taivasta ja jos on, niin saako sielläkään rauhaa?? Ilmeisesti voi olla että kuoleman jälkeen pääsee sinne/minne?..ehkä se on siinä? Joku isompi Voima meitä täällä ilmeisesti ohjaa,vai kuinka? mutta erittäin salaperäistä touhua tämä on. Voiko siihen itse vaikuttaa ja jos voi,niin miten?>> se sikseen. Itse olen kuitenkin sitä mieltä,että kaikki vähääkään soittamisen kanssa olevat ihmiset täytyy ja on itsestään selvyys;kuuluvan huipulle jos porukkaa aletaan laittamaan arvojärjestykseen,varsinkin taivaanportilla. Milloin syödään? (Topi) |
Qsine 20.09.2008 00:56:00 | |
---|
Artturi Sakari Reinikainen on tiivistänyt hyvin jotakuinkin silleen, että kuitenkin kuoltua vastassa on joku yhdeksänkätinen budha joka tokaisee, että jumalauta sää oot uskonu väärään äijään! Takavuosina haastattelin somerolaista humppalegendaa Lasse Santakangasta. Vanha, ihailtavan sitkas mies on käynyt kuolon porteilla vissiin jo moneenkin otteeseen... Tuli kertoneeksi viimeisimmästä rajakokemuksestaan, jonka yhteydessä hän kuulemma kuuli musiikkia. Kysyin, että oliko harppu- vai hanurimusiikkia? Siihen hän vastasi, että ei ollu, kun oli urkumusiikkia! Liekö sitten jonkinasteisen "keskikerroksen" instrumentti tuo urut? Kiirastuli? "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
isojussi 20.09.2008 01:10:48 (muokattu 20.09.2008 01:11:10) | |
---|
Hehe - kenenkäs minibaarin Jake ny on tyhjentäny? Ei vaan - nää perimmäiset kysymykset on aina mielenkiintoisia... Mä kun en usko siihen perinteiseen syntiajatukseen, vaan ajattelen tekoja enemmänkin niiden syvällisemmän tarkoituksen kautta, niin onhan muusikot maailman sivu tuottaneet lähimmäisillee hyvää mieltä ja onnellisuutta levittämällä esim humpan ilosanomaa tuomaan lohtua ja jaksamista arjen harmauteen. Qsine: Oliko se kirkko- vai sähköurkumusaa? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
baron 20.09.2008 01:12:39 | |
---|
Mä oon jostain lukenut että valittavissa olevat soittimet on 1. Harppu 2. Huilu 3. Psalttari |
jape2 20.09.2008 01:18:59 | |
---|
Soittajan taivaspaikka on varma, jos jonkun. Ihmiskauppiailla voi olla vaikeempaa? |
Qsine 20.09.2008 01:29:39 | |
---|
Soittajan taivaspaikka on varma, jos jonkun. Ihmiskauppiailla voi olla vaikeempaa? Jussi: eiköhän tuo Lassen kuulokuva liennyt kirkkourkumusaa... Ihmiskauppiaillako viitataanko nyt hienovaraisesti ohjelmatoimiston liimataisiin? "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
okabass 20.09.2008 01:45:11 (muokattu 20.09.2008 01:57:18) | |
---|
Mä oon jostain lukenut että valittavissa olevat soittimet on 1. Harppu 2. Huilu 3. Psalttari MOI Tässä pieni tarkennus. http://www.jellied-reels.co.uk/images/Hell2.jpg Jakeni: Ilmeisesti voi olla että kuoleman jälkeen pääsee sinne/minne?..ehkä se on siinä? Luulenpa, että se oli siinä. Missä olit ennen syntymääsi? Jossain tiedostamattomuudessa. Sama varmaan elämän langan katkettua. Kehon atomit ja molekyylit vaan jatkavat kiertoaan. |
isojussi 20.09.2008 02:11:19 | |
---|
Jussi: eiköhän tuo Lassen kuulokuva liennyt kirkkourkumusaa... No niin - siinä meni se Jimmy Smith - mielikuva.... Ihmiskauppiaillako viitataanko nyt hienovaraisesti ohjelmatoimiston liimataisiin? Mutta ilman heitähän ei soittajilla olis töitä? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
mack the knife 20.09.2008 02:24:53 | |
---|
Ei pääse. Eikä kukaan muukaan, maan alle vaan ja mullaksi. Valtaojakin sanoi, että alkuräjähdyksen jälkeen tää homma on ollu vain semmosta pientä räpeltämistä. COVS n:o 1. |
rintapek 20.09.2008 02:31:27 | |
---|
Missä olit ennen syntymääsi? Ny täytyy vastoin tapojani olla okabassin kanssa samaa mieltä. Tuolla oltiin, tonne mennään. Soitettiin tai ei siinä välissä. One kind of music only - the good kind |
okabass 20.09.2008 04:04:57 (muokattu 20.09.2008 04:23:03) | |
---|
Ny täytyy vastoin tapojani olla okabassin kanssa samaa mieltä. Tuolla oltiin, tonne mennään. Soitettiin tai ei siinä välissä. Älä huolestu: jos on noin tiukka paikka, niin voin muuttaa tuon mitä kirjoitin. Eikös tuo Valtaoja (ateisti?) todennut, kun keskusteli näköradiossa jonkun piispan kanssa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, että muuta varmaa ei siitä voida sanoa kuin että toinen meistä tulee yllättymään. |
EP 20.09.2008 09:39:24 | |
---|
|
jon lord 20.09.2008 10:14:10 | |
---|
Vaikea kysymys kaikenkaikkiaan, yleensä koko usko. Minä olen elämässäni, kuten varmaan monet muutkin, kokenut ja läpikäynyt asiat enemmän vaikean kuin helpon kaavan mukaan. Näin "Kirkonmiehenä" minulla on perususko, mutta korostan ei mikään kiihko. Meillä kotona jo oli sellainen perusta, osin siitä syystä että äiti oli kanttori ja oltiin kirkon ja uskonasioiden kanssa tekemisissä paljonkin. Meillä sitä ei koskaan tyrkytetty mutta perusvire oli olemassa kokoajan. Omasta mielestäni usko on sellaista, joka auttaa selviytymään joka päivä eteenpäin. Se on sitten jokaisen oma asia uskooko vaikka lömpäpatteriin vai mihin. Mutta se perusta ja se, että uskoo hyvyyteen ja sen voimaan. Se asia onko soittaja sitten huonompi kuin joka pyhä kirkossa käyvä ihminen ei mielestäni ratkaise asiaa mitenkään. Joku voi käydä kirkossa hyvittääkseen jotain, mutta silti ei ole koko sydämellään asian ytimessä, vain lunastaakseen taivas paikkansa. Soittaja on antanut ihmisille hyvää oloa musiikillaan ja siten omalla työllään luonut hyvyyden ilmapiiriä. Ei se paikka ja aika ratkaise, kyllä papitkin käyvät kapakassa ja kanttorit etenkin. Perusajatus elämästä ja hyvyydestä ratkaisevat mielestäni taivaspaikkaa enemmän kuin "pakkouskovuus", jos ei tosissaan ole asiassa. Sitäpaitsi eikös ne huonon elämän "syntiset" olleet tärkeämmät pelastettavat kuin jo valmiiksi hyvät???? Menikö vaikeaksi? COVS jäsen N.o 3 |
jeppeq 20.09.2008 10:26:32 | |
---|
Hyvät pääsee taivaaseen ja huonot joutuu muualle, eikös se perusajatus mene näin? Tässähän ei oteta kantaa soittotaitoon tällä kertaa vaan tehtyihin asioihin. Pääsee, on minun kantani. Tässä tilaisuudessa otan muuten puheeksi tuon "Ison Kirjan". Ei ole tullut pahemmin opusta silmäiltyä kun koulussa uskonnon tunnilla aikanaan, mutta siellä kuulemma on kirjoitettu jossain kohtaa jotensakin näin: "...ja perässä kulkivat muusikot ja muu roskaväki..." Tuon kohdan haluaisin paikallistaa, että missä kohtaa se on sanottuna, ihan mielenkiinnosta! Painava, mutta kevytmielinen. |
EP 20.09.2008 10:41:01 | |
---|
Niin, perusajatushan on tieto, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin ..mitä saa tehdä ja mitä ei. Mulle ne on ainakin tullut kotoa omilta vanhemmilta, ei mitenkään "paasaten" vaan ehkä vanhempien esimerkkinä, ohjeina ja miten he ovat käyttäytyneet. Luulen, että se nykyään tapahtuu samallalailla.. On ihan hyvä kuvitella, että taivas on olemassa ..vaikka ei olisikaan. |
baron 20.09.2008 10:44:55 | |
---|
Hyvät pääsee taivaaseen ja huonot joutuu muualle, eikös se perusajatus mene näin? Tässähän ei oteta kantaa soittotaitoon tällä kertaa vaan tehtyihin asioihin. Pääsee, on minun kantani. Tässä tilaisuudessa otan muuten puheeksi tuon "Ison Kirjan". Ei ole tullut pahemmin opusta silmäiltyä kun koulussa uskonnon tunnilla aikanaan, mutta siellä kuulemma on kirjoitettu jossain kohtaa jotensakin näin: "...ja perässä kulkivat muusikot ja muu roskaväki..." Tuon kohdan haluaisin paikallistaa, että missä kohtaa se on sanottuna, ihan mielenkiinnosta! Mikähän versio teillä on raamatusta ollut käytössä? 1992 käännöksessä ei ainakaan sanaa muusikko esiinny. Soittaja esiintyy mutta ei yhdessä roskaväen kanssa. |
Hevisoittajat ei pääse koska sananlaskukin sen sanoo "hevillä ei taivaaseen pääse". Mites yleensä, kuka ja mikä määrittelee minkälainen paikka se taivas ja helvetti olisi. Jonkun mielestä helvetti voisi olla mukava paikka ja jos se joutuiskin taivaaseen niin se olis sille helvetti ja päinvastoin. Menikö vaikeaksi ? COVS jäsen nro 6 |
EP 20.09.2008 11:01:47 | |
---|
Hevisoittajat ei pääse koska sananlaskukin sen sanoo "hevillä ei taivaaseen pääse". Nii ja onhan se muutenkii aivan"jumalatonta musiikkia"! |
BigPapa 20.09.2008 11:12:34 | |
---|
Mjaah taivaaseen? En tiiä mutta taivaalle ainakin sinivalkoisin siivin.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
jeppeq 20.09.2008 11:13:35 (muokattu 20.09.2008 11:34:37) | |
---|
Mikähän versio teillä on raamatusta ollut käytössä? 1992 käännöksessä ei ainakaan sanaa muusikko esiinny. Soittaja esiintyy mutta ei yhdessä roskaväen kanssa. En minä tiijä mistä versiosta oli puhe, vai oliko sittenkin urbaanilegendaa.. Näin kuitenkin väittivät "vanhat konkarit" että moinen lausuma siellä olisi. Se saattoi tosin olla "soittajat ja ..." Alanpa tarkastamaan myöskin. EDIT: Tätä kohtaa tuossa em. jutussa lienee hieman "arrattu eri tavoin". No puuratit nyt olivat kuitenkin edessä, kuten normaalisti... ;) Ps. 68:25 (68:26) Laulajat kulkevat edellä, jäljessä soittajat, keskellä kulkevat neidot rumpua lyöden. Painava, mutta kevytmielinen. |