Aihe: Kohtuuhintaiset solistikonkat - kokemuksia?
1 2 3
isojussi
20.09.2008 01:12:45
koitin kirjoittaa loukkaamatta tai suututtamatta, en ilmeisesti onnistunut. anteeksi.

Ei tässä siitä ollu kysymys - mä vaan pyysin kokemuksia, en mutuvertailuja. En loukkaantunut.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
isojussi
20.09.2008 01:15:56
...mut ny täytyy sanoa, että suurin osa meitin keikkailuajasta mikki oli vaan kapula, mihin lauletaan. Ääni kuuluu ämyristä, ni mikki toimii ja on hyvä.

Ohan sillä aika iso merkitys - onko sitten naaman edessä joku SM58 tai sitten lauluun soveltuva mikrofoni.

Mutta ettei mee nyt hakoteille, niin niitä käytännön kokemuksia haluan kuulla.
isojussi
20.09.2008 11:15:20
...vastaavasti B58 nousi listalla kirkkaasti SM:n ohi. Olikos tuo beta jo testattuna -- juujuu, se ei oo konkka..

Eihän sen sinänsä oo pakko olla konkka - mut aika "puhelinosaston" kuva on tosta B58:stakin mulle jääny.
aimotuska
20.09.2008 12:10:03
Eihän sen sinänsä oo pakko olla konkka - mut aika "puhelinosaston" kuva on tosta B58:stakin mulle jääny.

Mjaa, kyllä vika taitaa sitten olla puhelinlaitoksessa tai puhujassa ittessään :)
miffe
22.09.2008 00:34:23
Tarkoitin, että ei ole hevibändiä vetämässä 110db lasissa selkäsi takana.

Ei sen tartte olla heviä, että tulee noin lujaa lavalla - tai jopa selkeesti lujempaa.
turkulainen
ragol
22.09.2008 09:12:29

Ei sen tartte olla heviä, että tulee noin lujaa lavalla - tai jopa selkeesti lujempaa.

Jep, ei tartte. Savonlinnan oopperajuhlilla töissä ollut kaverini kertoi ihan huvin vuoksi mitanneensa äänenpaineita orkesterimontun suunnalta. dB-mittarin skaala loppui 110:een, ja vilkutti vain 'Over' valoa varsin usein. Mutta, onhan se tunnettu tosiasia, että klassisen soittajat ovat varsin kuuroja. :) Tosin, eipä ole ainoa musiikkilaji missä näin...
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com
stagestar
22.09.2008 10:15:48
Ei tässä siitä ollu kysymys - mä vaan pyysin kokemuksia, en mutuvertailuja. En loukkaantunut.

No hyvä. Joo, myönnän etten ole tosiaan Samsonin mikkejä testaillut, olen vain itse etsinyt työkaluni ns. "jo valmiiksi hyviksi todetuista merkeistä".

AKG:lle en ole lämmennyt koskaan(en dynaamiselle enkä konkalle), toki varmasti niistäkin hyviä löytyy, en sitä sano. "jouduin" aikoinaan tietyistä syistä jonkin aikaa käyttämään AKG:n yhtä solisti konkkaa ja sen jälkeen olenkin pysytellyt muissa merkeissä ja dynaamisissä mikeissä.

Käytin 10 vuotta beta58:ia, testaten (treeneissä ja keikalla) aina silloin tällöin muitakin, mutta tuntui vain että sitä omaa ei muista aina löytynyt. No sitten testasin ekan kerran tuota Opus69:iä ja se tuntui melkein välittömästä siltä että nyt löytyi betalle seuraaja. Pari keikkaa vielä alle ja ostin mikin ja pidän sitä edelleenkin beta58 veroisena. Jo senkin takia että onhan se oma betani jo varmaan jonkin verran "väsähtänyt mikki".

Henkilökohtaisesti olen vain aina sulkenut pois omista mikkitestailuistani jotkut merkit, behringer, samson, Tbone, Carlsbro jne jne, vaikka niitä musaliikkeen setä aina kehuukin että näitä myydään kuin cola pulloja R-kioskilla.
rok rok !!!
isojussi
22.09.2008 10:22:13
Henkilökohtaisesti olen vain aina sulkenut pois omista mikkitestailuistani jotkut merkit, behringer, samson, Tbone, Carlsbro jne jne, vaikka niitä musaliikkeen setä aina kehuukin että näitä myydään kuin cola pulloja R-kioskilla.

Heh - ton Samsonin C05:n ostin just sillä perusteella, että se oli muööa testissä sekä parilla keikalla, että kotona.
Tumppi38
22.09.2008 14:51:09
Heh - ton Samsonin C05:n ostin just sillä perusteella, että se oli muööa testissä sekä parilla keikalla, että kotona.

Ihan noin kuriositeettinä tarinoivat (Ruotsalaiset) että ko. maan radio jengi oli äänittänyt Neumann 105:lla ja Samsonin CL5B..lla flyygeliä (stereo parina) ja sitten kuunnelleet --> eivät osanneet sanoa studion puolella kummalla oli vedetty, niin nuo ruåttalaiset. Eihän se toki mitään sano mikrofonista mutta noiden ruåttalaisten kulta-korvista ;-)
Etäisyys antaa välimatkaa !
DSM
22.09.2008 15:40:50

no tiedetään toki tämä mutta heviosaston ottaminen mukaan vertaukseksi ei jätä kellekkään epäselväksi mitä tarkoitetaan ;)

ei tarvita kuin riittävän hentoääninen naissolisti niin melkein mikä vaan tulee lujempaa taustalta kuin itse laulu...
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
stagestar
22.09.2008 15:48:39 (muokattu 22.09.2008 15:53:56)
Joo. No kerroin vain että kuinka itse ajattelen. Ja uskon että monikin ajattelee aivan samoin eri asioiden ja tuotteiden kohdalla. Ja taas päinvastoin, luonnollisesti. Ja kun täällä näitä kommentteja aina heitellään vaikka millaisia, niin ajattelin kysymykseesi minäkin heittää oman mielipiteeni (Kun listasi pääosin kuintenkin koostui muistakin kuin Samsoneista). Ja näinhän se on että eniten kannattaa luottaa omaan korvaansa ja tuntumaan.
rok rok !!!
stagestar
30.09.2008 08:20:11
Kaveri oli ostanut itselleen NEUMANN KMS 104 keikkakonkan. Sanotaanko näin, että oli aika hyvä. Mutta en nyt ihan vielä itse laita tilaukseen sitä, vaikka testaamaan pääsinkin. Hinta kuitenkin aika kova, sillä rahalla saa paljon pikkuoraville purtavaa. Mutta ehkä jonain päivänä.
rok rok !!!
ahjteam
09.10.2008 02:44:14

Ihan vain kuriositeettina, että miksi sen pitää nimenomaan olla konkka? Onko tähän valintaan joku erityinen syy, miksi se ei voi olla dynaaminen laulumikki? Soundikysymys, kierto-ongelma, laulatko hiljaa, vai mikä siinä on syynä?

Meinaan itse olen tässä viime vuosina tykästynyt tuohon Beyerdynamicin Opus sarjaan ja itselläni on siitä 89 ja 69 mikit (89 on dynaaminen hyperkardioidi, noin 190 euroa ja 69 on dynaaminen superkardioidi, noin 120 euroa) ja olen ollut niihin erittäin tyytyväisiä.

Seitsemän eri laulajan kanssa (yhtyeistä Major Label, Ancara, Eilera, Edward, Snipe Drive ja The Cyan Velvet Project) noin 50 keikalla olen todennut 89:n erittäin toimivaksi ratkaisuksi rokkibändin lead-laulajalle ja 69:n rumpalille tai erittäin paljon heiluvalle ja dynaamisesti laulavalle laulajalle kuten CVP:n Samille.

Varsinkin 89:ssä on lähtösoundi huomattavasti lujempi samoilla gaineilla verrattuna esimerkiksi viiskasiin, 69:ssä aika samoissa, mutta kummankin soundi on paljon kirkkaampi. EQ:lle ei yleensä tarvitse tehdä muuta kun pistää alapääleikkuri päälle, paitsi jos pellit vuotaa häiritsevästi läpi, niin sitten ylähyllyltä jonnin verran leikkausta ja jos laulajalla on pahasti suhisevat ässät, niin ylämiddleä tiputtaa.

Lisäksi tuon Opus sarjan joutsenkaulaiset 87/88 tomimikit on myös aivan täyttä mahtavuutta soundiltaan aina ruotsinlaivaiskelmästä hevihommiin (joita kumpiakin on tullu tehtyä), iskukestävyydellään ne taasen ei loista.
www.keikkapaikka.info
isojussi
10.10.2008 02:04:45
Soundikysymys.

Äänenpaineessa löytyy kyllä - vaikka laulankin aika laajalla dynamiikalla.

Tykkään konkan ilmavammasta saundista.
tala
15.10.2008 23:09:34
Kun meidän kylällä on melkeen tossa nurkan takana St. Paulssound, ja piti saada hyvä mikki, käytiin testaamassa koko repertuaari läpi, niin dynaamisista kun konkista.
AKG C5 vei voiton. On myös aika paljon laulajasta ja äänestä kiinni, minkälainen kapula kenellekkin parhaiten sopii.
drtdg
19.03.2013 14:16:15 (muokattu 19.03.2013 14:24:30)

DSM: vasta pari kokemusta mutt audix vx-5 melko mehevä. Vuotojen kanssa voi olla ongelmia isoissa orkesterijutuissa mut muistaakseni sulla ei ole sitä ongelmaa ;)

vx-5 on leikkuri nappi, kyllähän sillä jo käsittääkseni korjailee proximityä jos niin on ja toimii ainakin tanssimusiikkikeikoilla...

mulle tulossa tää kaiken kokeilun jälkeen, toisena mulla on senkun e935 dynaaminen.

testasin itelle sopia mikkejä mm. shurelta beta58a, sm86, beta87a, audix om7.
audix om 7 sopi parhaiten.

tanssimusaa siis toimitan yleisölle, joten lavalla ei oo kauheeta pauhua...

ja JUU, tien että on vanha juttu, kunha jupailen ja välitin omaa kokemusta muille :)
eetuss
19.03.2013 16:34:58

Mä en tiedä mikä on, mutta mä en saa beta87:sta mitään tolkkua. Jotenkin siinä on aina ihan sika kireä saundi. Vai sekoitankohan 86:een.

Senkun e935 on hyvä mikki monelle. Ja senkulla ne on onnistunu kuljettamaan langattomissa sen soundin perille asti, toisin kuin Shure.
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
ovation1993
19.03.2013 19:43:37
Mooro, ite ollut erittäin tyytyväinen Blue Encore 300 mikkiin.Kannattaa tsekata ko. tuote !
NeliX4
20.03.2013 09:10:31 (muokattu 20.03.2013 09:11:46)
Hmm. Mitä haet tuolta mikiltä, miks just konkkamikki?

Omassa käytössä on ollut B87 ja Rode S1. Kummatkin hyviä mikkejä, B87 paikkaan johon tarvitaan selkeyttä ja solisti huitelee ties missä (kato esim. Michael Bublen keikkavideo). Rode S1 on taajuusvasteeltaan aika hyvä mieslaululle.

Hyväksi solistikonkaksi ostaisini Heil PR22:n/35:n, kun siinä yhdistyy dynaamisen mikin kiertoherkkyys ja konkan selkeys& nappaa vähän kauempaakin.
http://www.huuto.net/kohteet/heil-pr35-dynaaminen-mikrofoni/258740696
http://www.huuto.net/kohteet/heil-s … 22-ut-dynaaminenmikrofoni/259109635
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)