Aihe: Rumpulaukut, -pussit, -caset, -kotelot..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
mattijii
09.07.2008 16:10:44
Neljä vuotta sitten hommasin Thomannin pussukat. Ovat toimineet mainiosti harvalla keikkatahdilla. Koville kamoille suosittelen valmista vaneriaskia, joissa on kappaliikkeille tullut jotain kovaa tavaraa. Mustaa maalia ja kahvat ja a, vot. Hyvä ja sopuisan kevyt laatikkoständeille. Bändin muut kovat jutut, kuten mikkiständit jne menee omassa laatikossaan.

Peltilaukkuna on Thomannin kova laukku. Keskitappi katkesi juuresta puoli vuotta sitten, muuten on kesänyt ja suojannut oikein hyvin. Sabianin pehmeä laukku on toisena, ei vielä keikkakokemuksia.
Ruutikallo
10.07.2008 11:05:54
Neljä vuotta sitten hommasin Thomannin pussukat. Ovat toimineet mainiosti harvalla keikkatahdilla.

Yhdellä oppilaallani on Toomannin pussisetti. Ei toppauksia juuri nimeksikään ja vetoketjut olivat valmista kauraa muutaman roudauksen jälkeen.

Toki hinta ei ole kallis ja paremmat ne on kuin "paljaana" roudaaminen.

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Krisse82
10.07.2008 18:07:17 (muokattu 10.07.2008 18:08:05)
Täällä olikin jo puhetta noista Gewan SPS-pusseista. Näitä kyllä voin suositella.

Toppaukset on kunnolliset ja onhan noissa myös lasikuituvahviste tasaamassa terävempiä iskuja. Vetoketjut kestää kyllä.

Kokemusta löytyy myös Gewan line-sarjasta. Hardwarepussi nähhyt jo parhaat päivänsä, saumat ratkenneet ja vetoketjut huonossa hapessa.

Pari Profilen virvelipussia löytyy myös, ei mitään ihmeellisiä mutta itse valitsen nämä ennenkuin noi Gewan halvemmat. Eikä maksa juuri mitään.
Eniten mä tykkään omasta rumpujensoitosta. . .
mattijii
14.07.2008 16:35:37
Tarkennan sen verran, että olen säännöllisesti voidellut vetoketjuja silikonivoiteluspraylla, mikä osaltaan auttanee vetoketjujen kunnossa pysymistä.
Pakkaamme keikkavaunuun rummut aina päällimmäisiksi ja kun itse sen tekee, tietää, miten kestävät.
hollmi-5
14.07.2008 18:15:39 (muokattu 14.07.2008 18:16:04)
Täällä olikin jo puhetta noista Gewan SPS-pusseista. Näitä kyllä voin suositella.

Toppaukset on kunnolliset ja onhan noissa myös lasikuituvahviste tasaamassa terävempiä iskuja. Vetoketjut kestää kyllä.
Muuten hyvät, mutta jos haluaa laittaa pussit keikan ajaksi sisäkkäin, ei 12" tahdo sopia 13" pussin sisään kuin survomalla. Parhaat silti. Oikeastaan kovan kotelon ja pussin välimuoto.

Kaikkein halvimmat pussit sopivat pölysuojiksi, mutta roudausta ne eivät (evätkä rummut niiden sisällä) kestä. Varastoimiseen olen noita käyttänyt.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kärsänpuolikas
17.07.2008 12:54:54

E: Kävin noita Protection Racketteja vilkaisemassa nettisivuilla ja silmiini osui tämmöinen:

http://www.soitinlaine.fi/index.php … ;option=com_virtuemart&Itemid=1

Ei näytä ihan hittituotteelta, mutta onko näistä kokemuksia? Hinta houkuttelisi ja vanha hinta voisi kieliä kelpo pusseista..

Kävin nyt noutamassa tuon pussiston. Kelpo kamaa näytti olevan ensi vilkaisulta, ja ainakin hintaisekseen hyvin topatut ja vetskarit ym. toimi hyvin. Viikonlopun jälkeen tietää keikkakäyttäytymisen, mutta ainakin tässä vaiheessa voin suositella budjettiluokan pusseiksi.
korkuinen
tthei
02.09.2008 11:46:46

En koko threadia läpi lukenut, mutta nopeasti selasin enkä tätä tietoa löytänyt. Eli mistäs löytäisi kovia caseja virvelille, jossa on supersensitive-koneisto. Tuo ei ihan perus-hardcaseihin tai muihin mahdu.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
hollmi-5
02.09.2008 11:55:04
En koko threadia läpi lukenut, mutta nopeasti selasin enkä tätä tietoa löytänyt. Eli mistäs löytäisi kovia caseja virvelille, jossa on supersensitive-koneisto. Tuo ei ihan perus-hardcaseihin tai muihin mahdu.

Supersensitive menee neliön muotoiseen laukkuun, jonka sisään saman kokoinen pyöreä kappale juuri mahtuu. Koneisto laitetaan kulmiin. Itse olen noita tehnyt, kun kaupasta ei helpolla löydä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
02.09.2008 12:33:54 (muokattu 02.09.2008 12:40:13)
Kaikkein halvimmat pussit sopivat pölysuojiksi, mutta roudausta ne eivät (evätkä rummut niiden sisällä) kestä. Varastoimiseen olen noita käyttänyt.

Meneekö Gewan Line -sarja pölysuoja -luokkaan? Jaa, onhan minulla virvelille sellainen. Joo, ei mikään kovakeissi, mutta suojaa se ainakin naarmuilta.

Line -sarjan pussukat saisi koko setille mukavaan hintaan. Ja olisihan sekin meillä paljon parempi, kuin nykytilanne, jossa rummut roudataan virveliä lukuunottamatta paljaana pakettiautossa, muiden romujen seassa. Kyllä, tulisin hulluksi, jos kannut olisivat jotkut hienot lakkapintaiset. :)

EDIT: Heh, kummasti iskee nuukuus aina päälle, kun ruvetaan puhumaan rumpukeisseistä. "Onhan nämä halvat keissit ihan hyvät, onhan...?" ;)
meiän bändin paras rumpali
JGroover
16.09.2008 11:58:10 (muokattu 16.09.2008 14:08:25)
Eipä tota Gewan SPS-sarjaa juuri pusseiksi voi haukkua. :)
Ovat kyllä sen paljon verran tukevamman oloiset kun nuo Line-sarjalaiset, että koko setissä vähän reilun satasen hintaero on pieni.
Aika huoletonta roudausta ja pakkaamista niiden kanssa. Jos ne nyt eivät tuuman kokoeroilla sisäkkäin mene, niin se on aina pientä miinusta se. :)
Tietysti hardcaset on täydelliset jos kamat kulkee kokonaan keikkabussissa, mutta noin muuten en vaihtais SPS:sia pois. Hw-pussi on tosin Linea, eli sen lahoamista odotellessa.

Niin ja täällä on ainakin eräs joka lähestulkoon tuhosi yhden settinsä periaatteella "ei tässä mitään caseja tarvita...". Siperia opettaa.
Kaikki oli hyvin kunnes soittamisestaKIN tuli välineurheilua...
kimizu
16.09.2008 16:05:03 (muokattu 16.09.2008 16:15:32)
Supersensitive menee neliön muotoiseen laukkuun, jonka sisään saman kokoinen pyöreä kappale juuri mahtuu. Koneisto laitetaan kulmiin. Itse olen noita tehnyt, kun kaupasta ei helpolla löydä.

Ennen ainakin levytukku möi neliönmuotoisia virvelikoteloita. Mullakin on yksi sellainen. Materiaali on jotain parimillistä muovia ja kiinnitys yli kulkevalla hihnalla, kahva kyljessä kantamista varten. Eli Levytukusta kannattaa ehkä kysellä.

Noista t-kaupan pusseista sen verran, että niillä on kahta mallia. Se halpis classic, joka on lähinnä pölysuoja ja sitten se hieman kalliimpi Tour-mallisto, jossa on lasikuituvahvikkeet, paksummat toppaukset ja kumitassut pohjassa.
Esim. tässä --> http://www.thomann.de/fi/millenium_22x18_tour_bass_drum_bag.htm

Noi on ihan ok, jos itse roudaa ja esim. pitää viedä setti henkilöautolla. Kovat kotelot vie yleensä aivan liikaa tilaa, jos muutakin kamaa kyydissä.
Mullakin on sitten HardCaset käytössä kun kalusto kulkee pakussa tai peräkärryssä, on hieman helpompi hengittää kun tietää että ei pikku kolhut haittaa :)
isoaarne
17.09.2008 12:02:23
Itse tilasin juuri Hardcasen kotelot 12,13,14,16,22" kokoiselle setille ja hinnaksi jäi vähän päälle neljäsataa erkkiä. Hintavaa, mutta ei kaduta hetkeäkään. Kyllä kestää.
Style Before Technique
Nolte
17.09.2008 12:22:14
Itse tilasin juuri Hardcasen kotelot 12,13,14,16,22" kokoiselle setille ja hinnaksi jäi vähän päälle neljäsataa erkkiä. Hintavaa, mutta ei kaduta hetkeäkään. Kyllä kestää.

Katos. Vaikka on vaan tuommoiset Tamat...?

Vitsi!
meiän bändin paras rumpali
Roberto
17.09.2008 12:40:03

Muuten hyvät, mutta jos haluaa laittaa pussit keikan ajaksi sisäkkäin, ei 12" tahdo sopia 13" pussin sisään kuin survomalla. Parhaat silti. Oikeastaan kovan kotelon ja pussin välimuoto.

Nerokkuutta noissa on myös se, et jos ei ole power-syvyys-miehiä, niin 12" pussiin menee 13" tomi ja 13" pussiin kaks virveliä.
isoaarne
18.09.2008 22:56:24
Katos. Vaikka on vaan tuommoiset Tamat...?

Vitsi!

Tamat oli niin edulliset, että ei edes kirpassu. :)
Style Before Technique
Ruutikallo
19.09.2008 11:00:26
SKB:n lukittava snarecase on todella pätevä koppa.

Lukko...no jooh, eihän se varastettaessa mitään pidättele, mutta roudatessa on kunnon suoja.
Miinus puolena voinen mainita, että Signian snare menee caseen vain yhdessä asennossa. Johtuen Signian snarekoneistosta.

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
Jouni Antero
26.09.2008 20:00:34
Minä hankin mun "taskusetille" (suttuinen kuva profiilissa) Big Dogin pussit ko rumpujen tekijältä (linkki)

http://www.jackshop.fi/jackshop/product_catalog.php?c=12

Voin suositella. Ovat kestäneet hyvin "soveltavaa" väärinkäyttöä (8 x 18 bassari ja kaksi 7" syvää tomia yhdessä 18 x 18 bassaripussissa ja 11 x 13 lattiatomi ja 5 x 14 virppa 14 x 14 tuuman pussissa). Symbaalipussi loistava - sen taskuun menee lattiatomin jalat ja kaikin puolin napakkaa tekoa (isompaan roudaamiseen mulla on sitten sitten Zildjianin kova laukku) ja pedaalilaukkukin hyvä. Hinnat vähintään kohdillaan.

Nyt kun alkoi loma, niin olisi tarkoitus hivenen vielä jalostaa tuota bassaripussia vaahtomuovisilla paloilla suojaamaan noita tomeja paremmin. Sitten miltei jo roudaaminenkin hymyilyttää...
Tindrum
26.09.2008 21:55:37
Minä hankin mun "taskusetille" (suttuinen kuva profiilissa) Big Dogin pussit ko rumpujen tekijältä (linkki)

http://www.jackshop.fi/jackshop/product_catalog.php?c=12

Voin suositella. Ovat kestäneet hyvin "soveltavaa" väärinkäyttöä (8 x 18 bassari ja kaksi 7" syvää tomia yhdessä 18 x 18 bassaripussissa ja 11 x 13 lattiatomi ja 5 x 14 virppa 14 x 14 tuuman pussissa). Symbaalipussi loistava - sen taskuun menee lattiatomin jalat ja kaikin puolin napakkaa tekoa (isompaan roudaamiseen mulla on sitten sitten Zildjianin kova laukku) ja pedaalilaukkukin hyvä. Hinnat vähintään kohdillaan.

Nyt kun alkoi loma, niin olisi tarkoitus hivenen vielä jalostaa tuota bassaripussia vaahtomuovisilla paloilla suojaamaan noita tomeja paremmin. Sitten miltei jo roudaaminenkin hymyilyttää...

Melko erikoiset koot. Ja vielä erikoisempaa laittaa "irrallisia" rumpuja yhteen pussiin. Eikö ne siellä keskenään kolhi toisiaan?
Yksi rumpu - yksi pussi, sanon minä! ; )
m© Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin?
Pieni rumpalipoika
26.09.2008 22:34:21 (muokattu 26.09.2008 22:36:55)

Melko erikoiset koot. Ja vielä erikoisempaa laittaa "irrallisia" rumpuja yhteen pussiin. Eikö ne siellä keskenään kolhi toisiaan?
Yksi rumpu - yksi pussi, sanon minä! ; )

Rummut kestää kuitenkin aika hyvin pientä kolistelua ja yleensä keisseihin pakatessa tarkoituksena on kuitenkin sellainen toiminta, jossa ne ei hölsky siellä keissin sisällä. Siksi niitä on eri kokoisia : ) Eri asia on tietysti jos on tapana pakata lätkäkassiin kaks pientä tomia ja heitellä sillä pituutta keikkapaikan parkkiksella.

Edit. Tarkoitin tietysti noissa kaks objektia yhteen pussukkaan hommissa tilannetta, jossa ne kaks objektia ainakin pohjaan ja kanteen tukeutuvat tiukahkosti.

Silloin kun mulla oli isompia (eli yli kahden tomin settejä) roudasin usein Hard Casen ja muidenkin valmistajien kombolodjuissa esim. 16" ja 10" tomit ja snaren.
Rummut nurin ja nussimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)