Mikael 18.09.2008 20:11:25 | |
---|
Shure SM7 on ollut tässä jonkun aikaa hankintalistalla, mut onkos jollain kokemusta tai edes arvausta lauluhommissa muista hyvistä dynaamisista kuten vaik Neumann BCM705 tai EV RE20 tai jostain muusta vastaavasta? Rodeltakin on näköjään tullut saman henkinen dynaaminen mut edullisempi http://uk.rodemic.com/microphone.php?product=procaster ..mut ainakin kaikkien kokeilemieni roden konkkamikkien yläpää on mun mielestä lauluhommiin soveltumaton joten mitenhän on tämän laita..?? Inhimillisyys on hyve. |
JoKo 18.09.2008 20:28:57 (muokattu 18.09.2008 20:30:48) | |
---|
------------------- |
JoKo 18.09.2008 20:30:22 | |
---|
AKG:n D12 on tosi hyvä laulussakin, vaikka yleisesti se mielletään lähinnä basarimikiksi. |
Mikael 18.09.2008 20:43:28 | |
---|
AKG:n D12 on tosi hyvä laulussakin, vaikka yleisesti se mielletään lähinnä basarimikiksi. Totta. Alunperinhän se kai tehtiinkin nimenomaan laulumikiksi jos en väärin muista. Inhimillisyys on hyve. |
theguru_ 18.09.2008 22:02:27 | |
---|
Mun mielestä RE 20:nen on liian kallis dynaamiseksi ja sen lisäksi painaa hemmetisti. I switched my output cables around and now when
I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset? |
Mikael 18.09.2008 22:56:52 | |
---|
Mun mielestä RE 20:nen on liian kallis dynaamiseksi ja sen lisäksi painaa hemmetisti. Siis meinaatko että dynaaminen ei ylipäätään sais maksaa noin paljoa? Inhimillisyys on hyve. |
gatehill 18.09.2008 23:35:02 | |
---|
SM7 on kyllä helvetin hyvä. Vielä jos jenkkilästä tilaa niin voi saada suunnilleen puoleen hintaan T-kauppan verrattuna. Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella? |
gatehill 18.09.2008 23:37:35 | |
---|
Nin, ja Heil PR40 olen kuullut hyvää mutta en ole itse päässyt kokeilemaan. Golden Age Music kai myy ja niitä on liikkunut täälläkin torilla, joku paikallinen on myynyt GAM kamaa. http://www.heilsound.com/pro/products/pr40/Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella? |
theguru_ 18.09.2008 23:42:37 (muokattu 19.09.2008 00:32:14) | |
---|
I switched my output cables around and now when
I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset? |
Pieni rumpalipoika 19.09.2008 13:44:59 | |
---|
Etäisesti aiheeseen liittyen; käytetäänkö tuota SM7:ää menestyksekkäästi myös haitsumikkinä? Mulla olisi sellainen muistikuva, että parissakin sessioissa eri äänimiehet ois tuon mulle haitsuun tyrkkinyt. Rummut nurin ja nussimaan! |
Daunt 19.09.2008 13:50:16 | |
---|
Etäisesti aiheeseen liittyen; käytetäänkö tuota SM7:ää menestyksekkäästi myös haitsumikkinä? Mulla olisi sellainen muistikuva, että parissakin sessioissa eri äänimiehet ois tuon mulle haitsuun tyrkkinyt. Joo. Kyllähän se sinne aika usein eksyy. Esim. Metallican Black Album. |
Jucciz 19.09.2008 14:40:06 | |
---|
Mun pitäs Mikael joskus tulla pyörähtämään teillä niin saisit testata, miten tuo AKG D14 toimii laulussa ynnä muissa äänilähteissä - sehän on D12:n superharvinainen sukulainen. Soundi on kaikkea muuta kuin hifi, mutta eihän sitä aina haetakaan. |
Mikael 19.09.2008 15:00:31 | |
---|
Mun pitäs Mikael joskus tulla pyörähtämään teillä niin saisit testata, miten tuo AKG D14 toimii laulussa ynnä muissa äänilähteissä - sehän on D12:n superharvinainen sukulainen. Soundi on kaikkea muuta kuin hifi, mutta eihän sitä aina haetakaan. Joo-o, kiva olis testata tuokin. Mulla on alkamassa yhden rokkilevyn äänitykset ja hifi ei todellakaan ole se mikä nyt on hakusessa :D Inhimillisyys on hyve. |
loosah 19.09.2008 22:05:51 | |
---|
Oliskohan metallican uusimmanki laulut äänitetty sm7:lla? heh heh = ) GIGO |
theguru_ 20.09.2008 00:09:39 | |
---|
Mä testasin viimeiks tänään D12 basarissa ja se on kyllä paska mikki sinne. Laulussakin se oli jotenkin tosi väsynyt, old and done ja pahasti. I switched my output cables around and now when
Mä testasin viimeiks tänään D12 basarissa ja se on kyllä paska mikki sinne. Laulussakin se oli jotenkin tosi väsynyt, old and done ja pahasti. Mikäs sun mielestä sit ois hyvä? Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
j-o-n-e 20.09.2008 01:20:56 (muokattu 20.09.2008 01:30:16) | |
---|
Mulla on alkamassa yhden rokkilevyn äänitykset ja hifi ei todellakaan ole se mikä nyt on hakusessa :D +++ SM7 (-> Sebatron) +++ Edit: Äänitin pari vuotta sitten erään rokkilevyn (jolla ei myöskään hifistelty) ja seulonnan jälkeen (mm. 87, 414, AT4050, ym. ym. ) kaks laulumikkiä mitä lopulta käytettiin oli SM7 ja Sennheiser 441. Ja etusena toimi Sebatron. Btw sama Seb joka sulla nyt on ;-) "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |
loosah 20.09.2008 01:22:30 | |
---|
Mikäs sun mielestä sit ois hyvä? Toi on hyvä ja aiheellinen kysymys. Mun mielestä mikään mikki ei oo pelkästään paska tai pelkästään hyvä. Hyvyys ja huonous riippuu ihan täysin käyttötarkoituksesta ja siitä, mitä lopputuloksella yleensäkin haetaan. Se mikä sopii Celine Dionille, ei välttämättä sovi yhtään jollekin agremmalle laulajalle tms. Aina ei todellakaan kaivata sitä täysin transparenttia miljoonan mikkiä, koska niillä voi olla hemmetin vaikee saada punchia saundia, joka jollain "paskalla" dynaamisella syntyy ikään kuin luonnostaan. Sama asia koskee vaikkapa kitaraskoben mikitystä tai mitä vaan. Jos tunget jonku U-47:n skoben eteen saattaa lopputulema olla täysin hengetön, mutta jollain 80 euron viisseiskalla homma toimii heti. GIGO |
Mikael 20.09.2008 12:07:24 (muokattu 20.09.2008 12:14:35) | |
---|
Mä testasin viimeiks tänään D12 basarissa ja se on kyllä paska mikki sinne. Laulussakin se oli jotenkin tosi väsynyt, old and done ja pahasti. Monet noista saattaa tosiaan olla vanhoja ja väsyneitä, kuten vaikka useimmat U47:t. Mä oon myös äänittänyt (hyväkuntoisella) D12:lla bassaria ja tykännyt kovasti. Riippuu aika paljon myös kontekstista kuten loosahkin tuossa edellä totesi. Itellä olis sen levyn suhteen sellanen kela, että koska laulut äänitetään livenä (siis studiossa, ei keikalla) kuten muukin orkesteri niin mikkejä olis kaksi - dynaaminen ja konkka. Konkka on jo valittu (KM54a) mut dynaaminen on vielä hakusessa ja SM7 on ollut aikanaan tollaseen hyvä. Pitää vielä testata muitakin vaihtiksia... Ehkäpä iteltä löytyvä vanha MD421 tai MD409 vois olla se juttu myöskin. Etusena tulee olemaan Sebatron tai SSL (4000) - katotaan nyt kumpi toimii paremmin. Inhimillisyys on hyve. |
studiokekkonen 22.09.2008 17:07:45 | |
---|
Mä testasin viimeiks tänään D12 basarissa ja se on kyllä paska mikki sinne. Laulussakin se oli jotenkin tosi väsynyt, old and done ja pahasti. Sul on ehkä ankee yksilö. Se on hyväkuntoisena helvetin hyvä mikki. Ei toimi joka kerta joka basariin, eikä varmasti jos tekee jotain hevimäiskettä, mutta muuten loistopeli. |