Aihe: töissä sairaana
1 2 3 4 5
omarklah
19.09.2008 22:52:22 (muokattu 19.09.2008 22:53:11)

Ahaa, siis humppotausta laajemmastikkin (tai what ever)?

Oon mie soittanut afrikkalaisia rytmejäkin, enkä silti ole nee... Afrikkalainen.
http://www.binaband.com/Afritour.htm
Tuolla reissulla reistasi eturauhanen - paikallinen lääkärissäkäynti oli myös kokemus...
...entässitte?
vanhami
20.09.2008 00:36:40
Aina silloin tällöin noita tulee. Joku vitunmoinen velvollisuudentunnon puuska tulee tohon hommaan. Toisaalta myös se, että se keikkaliksakin jää saamatta. Kesällä olin viimeksi liki 39 kuumeessa. Menin keikalle ja vedin buranalla kuumeen alas. Eka setin jälkeen aloin vapista niin, että en meinannut saada suraavaa 800 buranaa suuhun, saatikka vissypulloa auki. Menin ransportteriin ja laitoin käyntiin ja lämppärin täysille ja hytisin, kunnes alkoi jeesaan. 3x45 mentiin tuolloin.

Taloa rakentaessani oli jo talo pitkällä. Olin ollut 2 viikkoa kuumeessa töissä ja raksalla yhtä aikaa. Olin rakentanut sitä 5kk aivan raivolla. Mun piti keikalle sitten lähteä perjantaina. Vapisin, rinnasta puristi eikä jalat meinanneet kantaa ja silmissä sumeni. Ajoin reenikselle kumminkin. Reeniksellä pojat sano, että sun huulet on ihan siniset, että vittu sun osote on Jorvi, eikä keikka.

Ylirasituksesta johtuvia rytmihäiriöitä ja nk. fysiikan pettäminen oli kyseessä. Muutama päivä pakkolepoa sängyssä oli tuohon lääke.

Joskus voi mennä, mutta rajansa kaikella.
baron
20.09.2008 01:15:42

Oon mä kerran perunut keikan sairauden takia, silloin kun jäin rekan alle.
Kun makasin Meikun teholla, ensimmäinen huoleni oli keikan peruminen.
Fuzzy Boner
20.09.2008 07:26:20
Aina silloin tällöin noita tulee. Joku vitunmoinen velvollisuudentunnon puuska tulee tohon hommaan. Toisaalta myös se, että se keikkaliksakin jää saamatta.

Mä taas mietin nimenomaan sitä että talolle olis kova tappio toi ku joutuisivat palauttamaan asiakkaille rahansa. Laskin sitä summaa eilen päässäni ja tajusin et en voi mitenkään perua, tai en anna itelleni ikinä sitä anteeks. Kyl varmaan yleisöstä osa tajus että nyt ei oo toi ihan kunnossa, mut soitto sujui. Tänään sama show... Meen kohta lääkärille, ei pysty nielemään ja lämpö kai taas lähössä, kuume laski yöllä oikein kunnolla. Hikoilin noin 20litraa yön aikana. heh
Timi
20.09.2008 08:07:11
Ainoon kerran en päässyt keikalle ko Karjaan suusikselle mentäessä pissakivet äityi melko kivuliaiksi.Piti oikein tiensivuun pysäyttää ja vaihtaa kuskia.Kirkkonummen poli oli seuraava pysäkki ja kipupiikin jälkeen meikku.Siellä menikin se loppu ilta.Ymmärsivät kyllä kun soitin ja kerroin tilanteen että illalla ei bändi pysty esiintymään,Seuraavana iltana kyllä.Se on muutn metkaa kun on vaikka mimmoinen lenssu tai kurkku kipeenä.Niin laulaan oon pystynyt kummasti?Oiskohan teknikka jotenkin kohallaan.Tietty varmaan sävynsä tehneet.Mutta kumminkin.Nippu paperia vierellä ja mikki kiinni ko niistää.Kärsi,kärsi soittaja,niin kirkkaimman kruunun lopuksi saat!
Kylmän viileesti!
paice60
20.09.2008 15:39:57
En enää ikinä lähde kuumeessa keikalle. Pari kertaa ollut ja hyvä ettei henki lähtenyt. Pari kertaa ollut myös pakko perua ja etsiä tuuraaja kun polvi ei taipunut, oli limapussin tulehdus ja tosi kipeä. Ei mitään mahdollisuutta soittaa, hyvä kun keppien kanssa kävelemään pääsi. Vielä oikea eli bassari polvi.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen 7?
Fuzzy Boner
20.09.2008 16:34:37
En enää ikinä lähde kuumeessa keikalle. Pari kertaa ollut ja hyvä ettei henki lähtenyt. Pari kertaa ollut myös pakko perua ja etsiä tuuraaja kun polvi ei taipunut, oli limapussin tulehdus ja tosi kipeä. Ei mitään mahdollisuutta soittaa, hyvä kun keppien kanssa kävelemään pääsi. Vielä oikea eli bassari polvi.

Mul tuli eilen sairaan kipeeks selkä ku soitti kuumeessa. Tänään pitäis kans mennä. Tulehdusarvot koholla vähän ja angiinan näköinen virustauti ilmeisesti. ANtibioottikuuri silti päällä ja vahvempaa kipulääkettä. Sain jopa levättyä äsken pari tuntia ku tyttö meni leikkimään naapuriin. 3h päästä taas lavalla soittamassa. MUT huomen on vapaapäivä! Kyl tää tästä. Nyt ei oo lämpöä ku 37.5 ku on vetäny noit lääkkeitä
Jupi57
20.09.2008 17:20:43
80-luvulla kun vielä kuvittelin olevani hevonen, lähdin vesirokossa (just joo, en ollut sairastanut sitä lapsena ja kellukkeita naamassa ) keikalle.
Muistaakseni soitettiin 7 x 45 minuuttia. Järkkä oli maininnut solistille (joka kuittasi liksan), että on teillä rujo rumpali tällä kerralla.
Enää en lähtis matkustamaan tuntiakaan noin 40 asteen kuumeessa, puhumattakaan, että keikka "siinä sivussa" sitten.
Paitsi, jos saisin vähintään...
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
mack the knife
20.09.2008 17:53:06
Mä oon maannu Äänekosken Hirvessä kaikki tauot untuvatakki päällä peiton alla kolmeysin kuumeessa. Pakko oli vetää, minkä siinä tekee.
COVS n:o 1.
baron
20.09.2008 18:23:20

Mä oon maannu Äänekosken Hirvessä kaikki tauot untuvatakki päällä peiton alla kolmeysin kuumeessa. Pakko oli vetää, minkä siinä tekee.

Jos tuntuu että palelee, silloin kuume on nousussa. Parempi olisi olla ikkuna auki talvipakkasessa niin edes fysikaalisesti jarruttaisi kuumeen nousua.
jeppeq
20.09.2008 19:00:51 (muokattu 20.09.2008 19:01:30)
Itestäin oon huomannu, että sillon kun heittää lämmöt pikkasen normaalista ylöspäin, on olo kaikkein kammottavin. Sitten kun on reilusti lämpöö on jo ihan kiva olla. Näin kävi mm. intin loppusodassa, menin käymään otilla ja oli lämpöö hiukka vaille 40 sanoin että ei tässä mitään, hoidetaan nyt tämä "loppusota" pois ja sairastellaan sitten. Ei kelevannu, sinne jättivät heti. Oikeestaan vähän harmitti, kun oli tuon "ryhmän" toiminta aika timmiksi reenattu ja oli se "viimeisistä viimeinen kerta" ja Lapissa (Raskas KRH joukkue).

Siihen asti menee keikalla kuumeessakin hyvin, kunnes alkaa yrjöttämään. Ei hauskaa.
Painava, mutta kevytmielinen.
EP
20.09.2008 19:07:01
Jos tuntuu että palelee, silloin kuume on nousussa. Parempi olisi olla ikkuna auki talvipakkasessa niin edes fysikaalisesti jarruttaisi kuumeen nousua.

Juu, pitää paikkansa!
Lasten ollessa pieniä aina vetelin niiltä vilttiä pois päältä kun peiton alla oli varmaan "sata-astetta"!
Ei oo mitään järkee hautoa itseään peitonalla tuossa tilassa
mack the knife
20.09.2008 19:32:59
Eipä tietenkään. Mutta se tuntui parhaalta siinä tilanteessa. Ei ihan kauheasti kiinnostanut mennä ulos siinä horkassa.
COVS n:o 1.
EP
20.09.2008 19:50:45
Eipä tietenkään. Mutta se tuntui parhaalta siinä tilanteessa. Ei ihan kauheasti kiinnostanut mennä ulos siinä horkassa.

Jep, toi on ihan vaistomainen juttu, tottakai sitä vetää peittoo päälle kun on kylmä ku "horkassa"!
isojussi
20.09.2008 22:33:52 (muokattu 20.09.2008 22:36:04)
No jaa - kuumehan on kehon puolustuskeino ja niin kauan, kun se pysyy järjellisissä rajoissa (ei pahemmin yli 40 raatia),kannattaa sitä ymmärtääkseni avustaa eikä haitata. Ainakin mä oon huomanu teokkaammaks "pestä" kuumeen hiellä pois.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Fuzzy Boner
20.09.2008 23:02:01
Jep, toi on ihan vaistomainen juttu, tottakai sitä vetää peittoo päälle kun on kylmä ku "horkassa"!

Mä menin eilen 38.9 kuumeessa kuumaan suihkuun. Kun tulin pois niin 39.6. Jep jep. teki hyvää.

Nyt on duunit tehty. Tuplaporepanacodia naamaan et saa tän infernaalisen kurkkukivun puudutettua. Paltaan. Fuzzy vaikenee taas muutamaksi ajaksi.
rintapek
20.09.2008 23:31:20

Ei siin just muuta vaihtoehtoa ole. Ittellä pari vuatta sitten oli just tommoinen horkka. Kuumaa suihkua, uunin eteen lojumaan lampaantalja selän alla ja peittoa korvilla. Nahka meinas kärventyä, mut aina vaan oli kylmä. Ei siinä muuta ko tohtoriin ja tohtorimme sanoi niin, että oli hyvä, että lähdettiin. Keuhkokuume ja neljä päivää lasareetissa. Ei ollu keikkaa sillä viikolla. En ois menny, vaikka olis ollutkin. Tuskin oisin päässy letkuista irtikään, ei senpualeen.
One kind of music only - the good kind
baron
21.09.2008 00:41:14 (muokattu 21.09.2008 00:42:20)

No jaa - kuumehan on kehon puolustuskeino ja niin kauan, kun se pysyy järjellisissä rajoissa (ei pahemmin yli 40 raatia),kannattaa sitä ymmärtääkseni avustaa eikä haitata. Ainakin mä oon huomanu teokkaammaks "pestä" kuumeen hiellä pois.

Ei ihan niinkään. Monet bakteerit ja virukset erittävät pyreettitoksiineja, jotka sotkevat elimistön lämpösäätelyn ja siksi infektiossa on usein/yleensä kuumetta.
Eli elimistö ei nosta lämpötilaa päästäkseen pöpöistä eroon vaan pöpöt aiheuttavat sen.
oivasorsa
21.09.2008 01:07:14
Jooni. Pesäpallo tuli perjantaina nenään (vuonna 199x)...siinä sitten hoitelein pe-la keikat nenä vinossa ja maanantaina leikkaukseen. Perus. Roudaus jäi vähemmälle...
Soittaja soittaa - haitaristi haittaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)