Aihe: Sähkökitara aloittelijalle + other stuff
1
esprit de corps
19.09.2008 14:31:36
öh, lähdetäänkö nyt siitä, että kannattaa ostaa sellainen kitara, joka sopii käteen. Tiedän, että jos et ole kitaraa aiemmin paljoa soittanut, niin joku testaaminen ei ihan hirveästi kerro kitaran luonteesta ja soinnista, kun niitä vertailukohtia ei paljon ole. Tärkeintä omasta mielestäni olisi kuitenkin alussa koittaa, sopiiko se kaulan profiili yhtään omaan käteen. Niitä kuitenkin on paksumpia, ohuempia ja kaikkea siltä väliltä. Toisekseen, sillä kyllä on väliä, miltä se kitara näyttää, vaikka jotkut toista sanoisivatkin. Kun sen skeban ottaa käteen, pitää olla tunne, että nyt vittu vedetään ja tällähän mä vedän. Eli, osta kitara, jossa kaula tuntuu suht koht hyvältä ja näyttää mieluisalta. Tänne kun annat vaihtoehtoja, niin varmasti saadaan katsottua yhdessä niistä paras sinulle.

Mitä muuta tarvitset? Ensinnäkin toki vahvistin. Sen jälkeen piuha kitarasta vahvistimeen, plektra, viritin, jollei satu korvakuulolta onnistumaan, kieliä, koska niitä katkeilee ja kannattaa muutenkin vaihdella ja lujasti tahtoa. Näin alkuun.
Aran
19.09.2008 15:14:43 (muokattu 19.09.2008 15:16:04)
Jees poks, aivan. Kiitos vastauksesta, Huono homma vain kun täällä korvessa ei ole mitään musiikki kauppoja, ei oikein pääse testaamaan mitää kitaroita, eli vähän semmoinen olo on että ostaa sikaa säkissä.

Mudda anyway, mie oon kumminkin päättäny hommata kitaran, ja sen mie teen, mun ei vaan kannate alkaa itse valitseen kun tiedän kitaroista yhtä paljon kuin sika satelliista. Elikkä hyvät rokkarit, jos voisitte suositella jotain hyviä kitaroita aloittelijalle thomann'sta yms. olisin kiitollinen. Heviä olis tarkoitus soittaa, jos sillä on merkitys kitaran valintaan?
esprit de corps
19.09.2008 16:01:50
Jees poks, aivan. Kiitos vastauksesta, Huono homma vain kun täällä korvessa ei ole mitään musiikki kauppoja, ei oikein pääse testaamaan mitää kitaroita, eli vähän semmoinen olo on että ostaa sikaa säkissä.

Mudda anyway, mie oon kumminkin päättäny hommata kitaran, ja sen mie teen, mun ei vaan kannate alkaa itse valitseen kun tiedän kitaroista yhtä paljon kuin sika satelliista. Elikkä hyvät rokkarit, jos voisitte suositella jotain hyviä kitaroita aloittelijalle thomann'sta yms. olisin kiitollinen. Heviä olis tarkoitus soittaa, jos sillä on merkitys kitaran valintaan?

Kyllä sen hevin arvasi jo tuosta Ibanez ja Jackson-meinigistä. Ja on sillä merkitystä toki.

Ei mutta, selailepa vähän Thomannia ja linkitä tähän muutama omaa silmää miellyttävä ja omalle budjetille sopiva vaihtoehto, niin katotaan. Jos et tätä halua tehdä, niin sano edes, mikä on koko hommalle budjetti.
Aran
21.09.2008 23:53:27
Aivan ugh, budjetti joo max. 450 euroa kitaralle. Kun oon kumminkin rookie niin en viitti kalliimpaa ostaa vaikka olis varaa. Anyway, koska mua V-tyylin kitarat kiinnostaa eniten, niin kävin kattoon muutaman kitaran ja tässä linkit:

http://www.thomann.de/fi/jackson_js30rr_randy_rhoads.htm

http://www.thomann.de/fi/jackson_kvx10_king_v_bk_upgrade.htm

Arvaan että kalliimpi olis varmaan parempi, mutta entäs tuo halvempi, onko se ihan kunnollinen ensimmäiseksi kitaraksi? Kertokaa toki mielipiteenne ja voi laittaa muitakin linkkejä jos osaatte suositella, 250-450 euroa olis semmoinen hintahaarukka kitarasta, minkä raskin sijoittaa. Kiitos
Sambba
22.09.2008 00:07:52
Aivan ugh, budjetti joo max. 450 euroa kitaralle. Kun oon kumminkin rookie niin en viitti kalliimpaa ostaa vaikka olis varaa. Anyway, koska mua V-tyylin kitarat kiinnostaa eniten, niin kävin kattoon muutaman kitaran ja tässä linkit:

Arvaan että kalliimpi olis varmaan parempi, mutta entäs tuo halvempi, onko se ihan kunnollinen ensimmäiseksi kitaraksi? Kertokaa toki mielipiteenne ja voi laittaa muitakin linkkejä jos osaatte suositella, 250-450 euroa olis semmoinen hintahaarukka kitarasta, minkä raskin sijoittaa. Kiitos

Jeps.

Kalliimmassa kepissä näyttäisi olevan floikkatalla, ja kun se on vielä aito Floyd Rose (eikä mikään kopio), niin se nostanee jo hintaa tuntuvasti. Eli en usko soitannollisesti noissa eroa paljon olevan. Floyd Rose on siis vibratalla (eli siinä on tuo kampi kiinni), jolla voi venyttää kieliä aika lailla enemmän kuin sormilla. Passeli siis hevisooloiluun.

Halvempi on siis ilman floikkaria (rakkaalla lapsella on monta nimeä). Ei siis ihan paras venytyksiin ja leikkimiseen, mutta komppikitarana varmasti pätevä. Plus sitten se, että viritysasiat ovat paaaaljon helpompia. Floyd Rosesta löytänet haulla lisää asiaa.
Simple music for simple people, made by simple musicians...
Peku911
22.09.2008 09:29:49

Jos olet aivan ensikertalainen, niin en suosittele kyllä floikkaa, koska kun saat siitä vireen perseelleen niin tuskin saat itse takaisin, jos et osaa ja sitten taas kiikuttamaan keppiä huoltoon ja sillai, että opettelee soittelemaan vaikka ilman floikkaa ja sitten kun tietää mitä sillä tehdään ja, että tarviitko sitä niin sitten hommaa sellaisen!
IJarro
24.09.2008 23:40:10
...kieliä, koska niitä katkeilee ja kannattaa muutenkin vaihdella ja lujasti tahtoa. Näin alkuun.

Tää on muuten jännä juttu tää kielien katkeilu. Itellä oo kieliä katkennu just koskaan ja en kyllä kieliä kovin usein silti vaihda.
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
Peku911
25.09.2008 21:52:11
Tää on muuten jännä juttu tää kielien katkeilu. Itellä oo kieliä katkennu just koskaan ja en kyllä kieliä kovin usein silti vaihda.

Joo sama täällä... Tais olla että on soittourani aikana katkennut ohut e-kieli kaksi kertaa ja siinä on minun kielen katkeiluni... Ihmettelen, kun jotkut puhuu, että vähän väliä katkee, mutta tyylistä kai tämä johtuu tai sitten huonoista kielistä.. Mutta itse kyllä vaihdan suhtkoht usein noita kieliä kyllä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)