marok 10.02.2004 11:29:36 | |
---|
Päätökseni olen jo melko varmasti tehnyt. Testannut olen ym. Jokaisellahan on omat tottumuksensa, mutta ajattelin kuitenkin vielä kysäistä mielipiteitä ja kokemuksia. Eli Ibanezin rg2570:aa olen ajatellut. Suunnilleen 680:llä eurolla sen saisin uutena. Kyseessä kun on suht uusi malli, en kyseisestä kitarasta paljon juttua ole löytänyt, joten ajattelin kysyä täältä. Tällä hetkellä soitan enimmäkseen heviä/metallia. |
Walle 10.02.2004 16:05:32 | |
---|
Meinasin itse ostaa tollasen mutta kitarassa ei ollut kunnon lakkapintaa ja maali oli lohkeillut usesta kohdasta.väri oli RBF(royal Blue Flat). Mikit olivat silti mielestäni ihan hyvät. ja ei ollut tallassakaan mitään sanomista. En soita koskaan väärin,vaan "eri tavalla" |
Velli 10.02.2004 16:52:15 | |
---|
Jos et jaksa alkaa tekemään tallan tukipaalujen muutostyötä, niin harkitsisin käytetyn RG:n ostamista (ennen ´03 valmistettu). Niissä on paremmat ne tukipaalut joita vasten se talla tukeutuu. Tuolta voit lukea lisää aiheesta: http://www.ibanezrules.com/namm/2003/trems.htm#REVIEW |
marok 11.02.2004 09:53:47 | |
---|
Tässä lisää tutkiskeltuani tuli lisää vaihtoehtoja. Tuo rg620 kiinnostaisi myös tai sitten tuo rgt42. Niistä tosin ei ole mitään kokemusta. tuossa rg2570:ssa on mielestäni hyvä tuntuma, mutta jos tallan kanssa on ongelmia niin en sitten tiedä viitsinkö sellaista ostaa. |
dragon 11.02.2004 15:07:44 (muokattu 11.02.2004 15:10:11) | |
---|
|
TheWickerMan 11.02.2004 15:52:43 | |
---|
Eli Ibanezin rg2570:aa olen ajatellut. Suunnilleen 680:llä eurolla sen saisin uutena. Kyseessä kun on suht uusi malli, en kyseisestä kitarasta paljon juttua ole löytänyt, joten ajattelin kysyä täältä. Tällä hetkellä soitan enimmäkseen heviä/metallia. Puhutáanko nyt ihan samasta kitarasta? Tästä kitarsta on ollu juttua. Mä oon alottanu kaks topiccii tosta kitarasta ihan lähiaikoina. Ja mistä helvetistä ton kitan saa uutena kuuteensataan euroon? "Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings |
Fortune 11.02.2004 15:54:11 | |
---|
Ja mistä helvetistä ton kitan saa uutena kuuteensataan euroon? 680>>600. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
marok 11.02.2004 16:01:47 (muokattu 11.02.2004 16:03:38) | |
---|
Kuka puhui kuudesta sadasta eurosta? Thomannilta saa ilman ALVia ~680 eurolla ja Italiassa oli kyseinen keppi 650 euroa + postikulut 45. EDIT: Thomannilta postikuluineen ilman ALVia 682,10 euroa |
dragon 11.02.2004 16:05:45 | |
---|
|
Jucciz 11.02.2004 19:56:18 | |
---|
Tuohon hintaluokkaanhan mahtuu paljon hyviä Stratocastereita ja Telecastereita. Miksi ostaa joku ruma hevikirves, jonka jälleenmyyntiarvo on jossain 20% paikkeilla ostohinnasta heti kun sen saa käsiinsä, soundista ja monipuolisuudesta nyt puhumattakaan? Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Niskamies 11.02.2004 20:00:34 | |
---|
Tuohon hintaluokkaanhan mahtuu paljon hyviä Stratocastereita ja Telecastereita. Miksi ostaa joku ruma hevikirves, jonka jälleenmyyntiarvo on jossain 20% paikkeilla ostohinnasta heti kun sen saa käsiinsä, soundista ja monipuolisuudesta nyt puhumattakaan? Eiköhän tuo kitara ole aika monipuolinen kun humppareihin pistää puolitukset. Emmä tota ostais, mutta emmä sitä kuitenkaan hevikirvekseksi luokittele. |
marok 11.02.2004 22:01:52 | |
---|
Klikkaappa marok tuota linkkiä ja sano puhutko tosta kitarasta. Puhun juuri tuosta kitarasta. Kun miinustat hinnasta 22 prosentin alv:n. Hinnaksi jää ~650 euroa. siihen kun lisäät postikulut, saat hinnaksi ~680 euroa. Tosin ihan jokainen ei tuolta thomannilta saa tilattua tavaraa ilman alvia |
HS 11.02.2004 22:19:06 | |
---|
Terve Tuohon hintaluokkaanhan mahtuu paljon hyviä Stratocastereita ja Telecastereita... No kyllähän sillä Telellä tietysti heviäkin soittelee, mutta ei varmaan ihan ykkösvalinta, ja mitä soundeihin ja monipuolisuuteen tulee, niin eiköhän tuo Iba ole oikeissa käsissä vallan pätevä peli. Tässä mitään allekirjootuksia tarvita... Kättä päälle. |
marok 11.02.2004 23:57:04 | |
---|
Miksi ostaa joku ruma hevikirves.. No vaikka siksi jos sattuu soittamaan heviä. B.C.Richin kitaran omistavana voin vielä sanoa, että tuo rg2570 on kaukana kirveestä. :) Alkaa kohta keskustelun aihe muuttua kauas alkuperäisestä, joten paras lopettaa tähän. Eipä sillä väliä, koska olen jo saanut sen mitä tarvitsinkin. |
Forthest 12.02.2004 01:59:38 | |
---|
Noh, ensinnäkin, sehän on japanista....! Ja hevi kirveestä jos puhutaan, omani luokittelen ainakin sellaiseksi ( Jackson RR3). Kannattaa toki kelailla mitä soittaa sillä... ns. kevyempään hivelyyn sopi esim strato... mutta "runttaukseen" joku ESP, Jackson..etc... ja mikit uusiksi..ym... Duncanit tai vast. Loppupeleissä mikä nyt tuntuu itestä hyvältä, on kai se paras.. sinähän sillä soitat :) |
Jos et jaksa alkaa tekemään tallan tukipaalujen muutostyötä, niin harkitsisin käytetyn RG:n ostamista (ennen ´03 valmistettu). Niissä on paremmat ne tukipaalut joita vasten se talla tukeutuu. Tuolta voit lukea lisää aiheesta: http://www.ibanezrules.com/namm/2003/trems.htm#REVIEW Tarkoitatkos nyt, että kaikissa ´03 ja jälkeen valmistetuissa kitaroissa on tuo sama ongelma vai vaan tuossa kyseisessä RG2570 mallissa. Ja perustatko tuon väitteen vain tuohon kyseiseen artikkeliin vai onko omakohtaisia kokemuksia? |
Velli 13.02.2004 13:20:12 (muokattu 13.02.2004 13:21:24) | |
---|
Tarkoitatkos nyt, että kaikissa ´03 ja jälkeen valmistetuissa kitaroissa on tuo sama ongelma vai vaan tuossa kyseisessä RG2570 mallissa. Ja perustatko tuon väitteen vain tuohon kyseiseen artikkeliin vai onko omakohtaisia kokemuksia? Kaikissa kitaroissa, joissa on Edge Pro-talla on tuo sama ongelma. Itselläni ei ole yhtäkään Edge Pro:lla varustettua kitaraa, eli uskon täysin Rich Harrisin sanaan. Ja jos epäilet Harrisin Ibanez-tietoutta, niin suosittelisin tutustumaan tarkemmin hänen kotisivuihinsa: www.ibanezrules.com sekä Jemsiten keskustelufoorumiin, jossa mies jakaa tietouttaan: www.jemsite.com/phpbb |
wilo 13.02.2004 13:34:06 (muokattu 13.02.2004 13:34:26) | |
---|
Tuosta Edge Pro -tallan puutteesta sellaista, että eipä ole tietääkseni missään muussakaan floikkakopiossa, saati sitten original Floyd Rosessakaan lukittavia tukipultteja. Ainoastaan Ibanezin Edge ja Lo-Pro Edge -talloissa mun tietääkseni on. Jutut Edge Pron vioista voivat olla siis hyvinkin vahvasti liioiteltuja, tyyliin kärpäsestä härkänen. Edit: typo |
Velli 13.02.2004 13:43:38 (muokattu 13.02.2004 13:45:08) | |
---|
Tuosta Edge Pro -tallan puutteesta sellaista, että eipä ole tietääkseni missään muussakaan floikkakopiossa, saati sitten original Floyd Rosessakaan lukittavia tukipultteja. Ainoastaan Ibanezin Edge ja Lo-Pro Edge -talloissa mun tietääkseni on. Jutut Edge Pron vioista voivat olla siis hyvinkin vahvasti liioiteltuja, tyyliin kärpäsestä härkänen. Edit: typo Eipä niissä muissa floikissa juurikaan ole niitä lukittavia tukipaaluja. Toisaalta en kyllä yhtään ihmettele miksi Edgeä ja Lo-Pro Edgeä pidetään parhaimpina ja vaikaimpina floyditalloina. Kai se riippuu vähän korvastakin että haittaako se jos talla ei palaudu täysin samaan asentoon joka kerta. Mulla on ainakin niin herkkä korva epävireisyydelle että joskus pelkkä kitaran soittaminen tuottaa tuskaa (kitarahan näet on tasavireisyytensä vuoksi hyvinkin epävireinen soitin jo luonnostaan), saati sitten jos joudun soittamaan floikalla joka palautuu vähänkin epävireeseen. Sen vuoksi hyväksyn ainoastaan Edge ja Lo Pro Edge-tallat, jos nyt ylipäätään on pakko floikallisella soittaa. edit Niin ja miksi pitäisi tyytyä vähänkään huonompaan floikkaan jos vähänkin parempi on tarjolla? |
wilo 13.02.2004 13:47:20 (muokattu 13.02.2004 13:47:48) | |
---|
Niin ja miksi pitäisi tyytyä vähänkään huonompaan floikkaan jos vähänkin parempi on tarjolla? No varmaan alkuperäinen kysyjä saa uuden skitan thomannilta halvalla, miksi sitten haluaisi käytetyn näinä aikoina kun telkkarikin on 3v päästä uusittava? |