VHT Fatbottom 2x12 w/ P50E Joo no toi onkin ihan tuttu vaihtoehto, mullahan on sen pikkuveli, niinku varmaan hyvin tiedätkin. :) Epäilen vaan, että voi olla vähän turhankin jytky jo. Pitäis melkein päästä testaamaan, ei osaa yhtään sanoa. EDIT: Svilon CAE on myös aika mielenkiintoinen vaihtis. Hitto kun en oo koskaan päässy sellaista missään testaamaan, ihan vierasta sekin. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
J_Mantyla 18.09.2008 13:23:22 | |
---|
Testaas Genz Benz G-Flex 212, vaikkei siinä olekaan V30:iä. Soundaa omaan korvaan hyvältä. Ellei tänään niin sitten huomenna |
Tomi_R 18.09.2008 16:50:40 (muokattu 18.09.2008 16:54:37) | |
---|
Orangen PPC412 kaappi on kyllä hyvinkin miellyttävä tapaus, itse olen kyseisen kaapin omistanut jo parisen vuotta.(mustana, omakuva) Kaappi on suht neutraali saundiltaan, tai noh, niin neutraali kuin V30:llä varustettu kaappi nyt voi olla. Alapäätä löytyy, joten pienestä koostaan huolimatta ei tätä mööpeliä voi ohuesta saundista syyttää. Yläkeskiäänet ja diskantti ovat läsnä, mutta eivät liian pistävinä. Oma suosikkini on kylläkin Mesan ylikoko 4X12", ainakin nauhoituskäytössä., vaikkakin Invader 100 kuulostaa kylläkin paremmalta Orange kautta. |
Mr. Speed 18.09.2008 22:15:26 | |
---|
Lainataas ketjua. Oma Savage luultavasti tässä lähiaikoina vaihtuu Mesan Rectoon. Savagesta puuttu se tietty muhku, mitä mä Rectosta toivon löytäväni. Kysymys nyt onkin, että kuinkahan hätäseen kaappi/elementit lähtee vaihtoon? Mulla on ENGL Standard, siis V60-elementeillä ladattu komero. Kyykkääkö toi Rectumraider noi elementit samantien, vai voiko niistä kuvitella saavansa ihan hyvääkin soundia ulos? Tietysti OD:t, mikit ja muut vaikuttaa, mutta kannattaako mun suoraan lähteä metsästää V30:siä tai fyysisesti isompaa kaappia V30:sillä? Toi ENGL.in komero on kyllä tukeva. Ainakin paperilla se painaa 50kg, ja kyllä seinämän paksuudesta moisen voisi uskoa. Varmaan tuplat verrattuna Marsuihin. Telecaster on ruma kitara. |
Estranged 18.09.2008 22:17:11 | |
---|
Lainataas ketjua. Oma Savage luultavasti tässä lähiaikoina vaihtuu Mesan Rectoon. Savagesta puuttu se tietty muhku, mitä mä Rectosta toivon löytäväni. Kysymys nyt onkin, että kuinkahan hätäseen kaappi/elementit lähtee vaihtoon? Mulla on ENGL Standard, siis V60-elementeillä ladattu komero. Kyykkääkö toi Rectumraider noi elementit samantien, vai voiko niistä kuvitella saavansa ihan hyvääkin soundia ulos? Tietysti OD:t, mikit ja muut vaikuttaa, mutta kannattaako mun suoraan lähteä metsästää V30:siä tai fyysisesti isompaa kaappia V30:sillä? Toi ENGL.in komero on kyllä tukeva. Ainakin paperilla se painaa 50kg, ja kyllä seinämän paksuudesta moisen voisi uskoa. Varmaan tuplat verrattuna Marsuihin. Kokeile ny ensin sillä Rectolla ja mieti sitten kaapin/elementtien vaihtoa. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Antti1 18.09.2008 22:20:36 | |
---|
Mä luulen, että noilla elementeillä saa kääntää middlet kaakkoon ja silti jää toivomisen varaa bändin joukossa. Kannattaa kuitenkin kokeilla, josko onnistais. Saa ne elementit vaihdettua myöhemminkin, jos tarpeen on. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
HeavyMachinery 18.09.2008 23:48:43 | |
---|
Ainakin paperilla se painaa 50kg, ja kyllä seinämän paksuudesta moisen voisi uskoa. Varmaan tuplat verrattuna Marsuihin. siitä 50 kilosta on 20 kiloa sitä etuverkkoa :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
anssopikasso 19.09.2008 09:47:19 | |
---|
En lukenut noita aikasempia viestejä, mutta hyvästä kokemuksesta ja perhanan hyvästä saundista johtuen alan mainoshuoraksi. Tilaa SmartCaselta RoadReady -kabinetti. :) Itse ostin 2x12 kaapin mesan recto 2x12 mittoilla ja eminencen elementeillä. Saundaa perhanan hyvälle. -Anssi "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net |
HeavyMachinery 19.09.2008 12:42:16 | |
---|
En lukenut noita aikasempia viestejä, mutta hyvästä kokemuksesta ja perhanan hyvästä saundista johtuen alan mainoshuoraksi. Tilaa SmartCaselta RoadReady -kabinetti. :) Itse ostin 2x12 kaapin mesan recto 2x12 mittoilla ja eminencen elementeillä. Saundaa perhanan hyvälle. -Anssi Joo näitä suosin itsekkin , soundi on paljon parempi kuin perustehdas valmisteisissa :) Kyllä customi on aika customi :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
pekurides 19.09.2008 16:21:45 | |
---|
En lukenut noita aikasempia viestejä, mutta hyvästä kokemuksesta ja perhanan hyvästä saundista johtuen alan mainoshuoraksi. Tilaa SmartCaselta RoadReady -kabinetti. :) Itse ostin 2x12 kaapin mesan recto 2x12 mittoilla ja eminencen elementeillä. Saundaa perhanan hyvälle. -Anssi Onkos ne kuinkakin arvokkaita? joku 4x12 alakaappi.... Tunteella päin vittua. |
kimurantti1 19.09.2008 16:33:49 | |
---|
Mesan 2x12 Recto-kaapille ääni täältä. Mä diggailen siitä vähän enemmän kuin Mesan 4x12 :sta, tuntuu pysyvän kasassa vähän paremmin se soundi. Edestä ladattu V30:llä ja kestää 140 wattia. Orangen 2x12 on myös hyvä, vähän enemmän vintage soundiltaan kuin Mesa, kun A/B-testissä koitettiin. Tai sitten se on vaan siirtynyt nuppien ulkonäöstä mun päähän, mutta ainakin siltä tuntui. |
Antti1 19.09.2008 16:58:01 | |
---|
Tai sitten se on vaan siirtynyt nuppien ulkonäöstä mun päähän, mutta ainakin siltä tuntui. Nope, kyllä ne jotenkin vähän "pörisevämpiä" on, ku monet muut V30 kaapit. Mä veikkaan rakennetta syyksi. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
kimurantti1 19.09.2008 17:36:22 | |
---|
Nope, kyllä ne jotenkin vähän "pörisevämpiä" on, ku monet muut V30 kaapit. Mä veikkaan rakennetta syyksi. Niin mäkin veikkaan. Se on aika erilainen kuin esim. Mesassa. |
Avohaava 19.09.2008 17:42:32 | |
---|
Eikös Vihdin suunnalla ollut tarjolla tarpeeton kaappi, takaapäin ladattava vähintään 12-tuuman elementti oltava(5-tuumainenkin käy). Myyjänä laulaja Satulinnasta. Ilkka Jääskeläisen manttelin perijä Idoli-Arska totesi ylpeänä kiekkokauden alkaessa:"Meidän bändi on vetänyt Erkkaa lapaan jo yli vuoden". |
Antti1 19.09.2008 17:52:19 | |
---|
Eikös Vihdin suunnalla ollut tarjolla tarpeeton kaappi, takaapäin ladattava vähintään 12-tuuman elementti oltava(5-tuumainenkin käy). Myyjänä laulaja Satulinnasta. Mmmmitä...? Nyt menee yli ja ohi niin pahasti, että... Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
anssopikasso 19.09.2008 22:29:16 | |
---|
Onkos ne kuinkakin arvokkaita? joku 4x12 alakaappi.... Oma 2x12 oli ~550e kahden eminencen kanssa. Hinta tulee riippumaan vähä että millä optioilla ottaa, metalli verkko, tolexpinnoite, rullat, kahvojen määrä yms. Heittäkää HeavyMachinerylle hintakyselyä. ;) -Anssi "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net |
DZN 21.09.2008 17:50:27 | |
---|
VHT:n kaapit tuppaavat olemaan vähän eri soundisia, kuin muute merkit. Nyrkkisääntönä VHT kuullostaa hyvältä VHT:n kanssa. Vader olisi hyvä mutta taitaa niissäkin sitä alapäätä olla aika paljon. Splawn voisi olla kiinnostavin. Taitavat tehdä Diezelin kaapitkin. Riveralla on myös mainioita kaappeja. Pikku Rectokaappi voisi toimia myös. Taitaa nykyään kulkea stilettokaapin nimiellä. Aina varma Marsu 1960 av/bv Orange? Aka. Dino and 6077dino |
Antti1 22.09.2008 00:11:55 | |
---|
No nyt on ostettu Riveran K412T, tosin ilman elementtejä Elementeiksi mä törkkään joko 4kpl G12K-100 (näitä on nyt kehuttu paljon VH4:n kaverina), tai sitten 2kpl G12K-100 & 2kpl V30. Saas nähdä, riippuu miltä noi kaikki soundaa yhdessä ton G12K-100 -elementin kanssa. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
spacemonkeyevolution 23.09.2008 02:00:01 (muokattu 23.09.2008 02:06:09) | |
---|
VHT:n kaapit tuppaavat olemaan vähän eri soundisia, kuin muute merkit. Nyrkkisääntönä VHT kuullostaa hyvältä VHT:n kanssa. Totta, ei nämä ihan perinteisen soundin omaavia ole. Mikä on mielestäni tavallaan hyvä juttu, tai sanotaanko että omaa korvaa/omia tarpeita miellyttää. Nyrkkisääntöön lisäisin kuitenkin sen, että säätämällä VHT:t saa kuulostamaan hyvältä myös muidenkin vahvistimien kanssa. Tai näin ainakin SISOn ja Mesan kanssa tuli todettua. Kun siirrytään kaapeissa näistä muista merkeistä VHT:n, niin vahvistimen numiskoita joutuu vähän kääntelemään niistä hyväksi todetuista asennoista, jotta VHT pääsee ominaisuuksiinsa ja täten se lopullinen soundikin sieltä tulee sitten. Näin tietysti aina, kun kaappi vaihtuu alla, mutta että VHT:n kanssa ehkä vähän enemmän. Säätöäsäätöä, mutta kun numiskat saa kohdalleen, niin kyllä sitä soundikin on. EDIT: fiksailua. VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770 |
Kjukka 23.09.2008 11:40:07 | |
---|
Mesan 2x12 Recto-kaapille ääni täältä. Mä diggailen siitä vähän enemmän kuin Mesan 4x12 :sta, tuntuu pysyvän kasassa vähän paremmin se soundi. Edestä ladattu V30:llä ja kestää 140 wattia. Taitaa olla joku vanhempi malli tuo mistä puhut? Oma on ainakin takaa ladattu. |