simosiili 12.02.2004 09:36:25 | |
---|
Elikkä tehdään ihan lähiaikoina demo, saadaan luultavasti ihan hyvä soundi, mutta sitä mietitään että jos poltetaan itse cd:t, niin päästäisiin helpolla, ja saataisiin voittoa paljon enemmän, mut huononeeko äänenlaatu?=! |
Vilhelmus 12.02.2004 09:40:15 | |
---|
Kyllä on ihan muista vaiheista kiinni. Eli polttelemaan vaan. |
kivi 12.02.2004 09:43:35 | |
---|
jos poltetaan itse cd:t, --- huononeeko äänenlaatu?=! Ei todellakaan. Älkää polttako yli 8x nopeudella. Vanhoilla Pentium ykkösillä sellainen 2x on suositeltava, nykykoneille 8x on ihan ok. |
Vanalkar 12.02.2004 10:09:35 | |
---|
Älkää polttako yli 8x nopeudella. Vanhoilla Pentium ykkösillä sellainen 2x on suositeltava, nykykoneille 8x on ihan ok. Miten käytännössä huomaat jos levy on poltettu 8x vrt 32x? Oma polttavani ei ole kertaakaan levyä "kosauttanut", vai onko tuo vain varmanpäälle pelaamista? Oppi Fjellet |
sami_sumea 12.02.2004 10:27:28 | |
---|
Miten käytännössä huomaat jos levy on poltettu 8x vrt 32x? Oma polttavani ei ole kertaakaan levyä "kosauttanut", vai onko tuo vain varmanpäälle pelaamista? Urbaani legenda kertoo että liian nopeasti poltetut levyt eivät soi kaikissa soittimissa.. Tiedä häntä sitten. ... |
fireal 12.02.2004 11:05:42 | |
---|
Virheiden todennäköisyys kasvaa hätäillessä. |
Vanalkar 12.02.2004 11:10:20 | |
---|
Urbaani legenda kertoo että liian nopeasti poltetut levyt eivät soi kaikissa soittimissa.. Tiedä häntä sitten. No tämähän oli arkipäivää silloin vuonna miekka ja kivi, mutta nykyään taitaa kyllä polttavien laatukin olla sillä tasolla että ei levyt enää pätki. Mutta jos haluaa olla varma että levyistä tulee hyviä niin sitten... Oppi Fjellet |
askomiko 12.02.2004 11:38:50 (muokattu 12.02.2004 11:39:37) | |
---|
Polttelin 16x:llä miksaustestilevyn, ja eihän se prkle soinut studion mäkissä melkein ollenkaan. :( Ennen kun vielä oli kunnollisia hitaita polttimia niin tuli hyvä mieli kun poltti masterlevyksi täyden levyn 1x-vauhdilla. Tuntui hifistelyltä. :) |
simosiili 12.02.2004 17:14:34 | |
---|
Urbaani legenda kertoo että liian nopeasti poltetut levyt eivät soi kaikissa soittimissa.. Tiedä häntä sitten. ... niin...kyllä se on totta..itse tiedän..ajattelin jotain 4-8x..onhan tää 32..mut solistin lupas tulla polttelee..:D |
Reddie 12.02.2004 17:25:56 | |
---|
Elikkä tehdään ihan lähiaikoina demo, saadaan luultavasti ihan hyvä soundi, mutta sitä mietitään että jos poltetaan itse cd:t, niin päästäisiin helpolla, ja saataisiin voittoa paljon enemmän, mut huononeeko äänenlaatu?=! Itte oon täs laskeskellu itse vähän noita voittojuttuja. Tehtiin tosiaan demo viime marraskuussa ja täs kuus/ens kuus tulee uus. Se eka tehtiin kotona polttaen ja suhteilla saatiin kannet ilmaseks, mut ei leikattuna. Voittoa nyt tuli kyl kun myytin demo 3€urolla, mut se aika mitä meni kansien leikkaamiseen, taittelemiseen, ja levyn kanteen kirjoitteluun on kyl aika raastava. En sit tiedä kuinka suurta painosta ootte tekemässä. Tää toka demo viedään varmaan painettavaksi, mut kannet koitetaan saada taas suhteilla. Voittoa ei varmaan tuu ollenkaan, mut kyl ainaki mieli paranee aika lailla. |
Zammy 12.02.2004 19:16:08 | |
---|
Melko naurettavaa alkaa tavoittelemaan voittoa jollakin demolla. Sehän on bändin kannalta täysin vahingollista toimintaa, ainakin siis jos demon päällimmäinen tarkoitus on edistää sekä bändiä, että saada kuulijakuntaa ja keikkaa. Demot jakoon sellaiseen hintaan että saatte omanne pois ja mielellään lisäksi ilmaiseksi nettiin (turha alkaa sielläkään nihkeilemään joitain sample-clippeja, vaan kokonaiset biisit). Jos alkaa asiaa miettimään niin paljonko tuollaisella demolla voi parhaassakaan tapauksessa tienata? Jonkun muutaman hassun sata euroa ehkä? Paljon kannattavampaa on satsata siihen, että seuraavaa demoa (ep:ta, pitkäsoittoa?) odottaa mahdollisimman monta ihmistä. Jos ei Suomessa listabänditkään levymyynnillä rikastu, eikä kovin usein tule edes toimeen niin mitä voi demolta odottaa? |
Reddie 12.02.2004 20:31:55 | |
---|
Melko naurettavaa alkaa tavoittelemaan voittoa jollakin demolla. Sehän on bändin kannalta täysin vahingollista toimintaa, ainakin siis jos demon päällimmäinen tarkoitus on edistää sekä bändiä, että saada kuulijakuntaa ja keikkaa. Demot jakoon sellaiseen hintaan että saatte omanne pois ja mielellään lisäksi ilmaiseksi nettiin (turha alkaa sielläkään nihkeilemään joitain sample-clippeja, vaan kokonaiset biisit). No tääkin nyt riippuu täysin siitä mitä hakee sillä voitolla, turhan yleistävä lausuma mun mielestä toi. Me saatiin meidän voitoilla meidän treenikselle kunnon kolvaussetti ja lisää kieliä jos siitä lähdetää, voitto per demo oli just jotain 2 euron luokkaa.. Tosin sitä demoa kopioitiin se 30-40kpl.. Ja totuushan on se että bänditoiminassa rahaa ei ikinä oo liikaa. Mekin nähdään meidän bändin kanssa märkiä unia siitä päivästä kun saadaan PA-vahvistin niin että laulajankin ääni saadaan jostain muusta kun 30W trankku bassocombosta.. Ja sitä voi jokainen miettiä että pistääkö demon hinnaks 3ekii vai 30... |
waxivore 12.02.2004 20:41:08 | |
---|
3ekii vai 30... Olen kuullut omin korvin, kun demoa myydään 100:lla mummon markalla. Ja ihan oikeasti - mummolle. Jolla ei ole edes cd-soitinta. Ja tämä ei ole urbaani legenda. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
Zammy 13.02.2004 10:02:08 | |
---|
Sehän riippuu aivan siitä, että onko demon tarkoituksena rahoittaa uusi tinakolvi vaiko esitellä bändiä mahdollisimman monelle. Kyllä pelimies jakaa demoaan mahdollisimman monelle vaikka omalla tappiolla. Ja tyrkyttää sitä niillekkin jotka sitä eivät osaisi itse pyytää. Niin pitkään kun pyöritään sillä tasolla, että demoa menee kymmeniä tai joku sata kpl niin ei siitä voittoa juuri kannata toivoa. Ennemmin satsaa siihen, että joku päivä se homma kääntyisi niin sanotusti isolleen. |
app 13.02.2004 10:56:19 | |
---|
Kyllä pelimies jakaa demoaan mahdollisimman monelle vaikka omalla tappiolla. Ja tyrkyttää sitä niillekkin jotka sitä eivät osaisi itse pyytää. Niin pitkään kun pyöritään sillä tasolla, että demoa menee kymmeniä tai joku sata kpl niin ei siitä voittoa juuri kannata toivoa. Ennemmin satsaa siihen, että joku päivä se homma kääntyisi niin sanotusti isolleen. Juuri näin minunkin mielestäni. Me ollaan jaettu aina jaettu demoja ilmaiseksi joku 100 kappaletta. Eihän ne paljoa maksa ja sitäpaitsi ihmisille tulee hyvä mieli kun on saanut jotain kerrankin ilmaiseksi. Sehän on ainoastaan positiivinen asia bändin nimen ja musiikin edistämiselle. Levyjä kannattais suorastaan kylvää ympäriinsä, lehtiin, baareihin, kavereille, yleisölle keikoilla yms. Hyvällä tuurilla ne samat tyypit tulee seuraavallekkin keikalle ja saat sitten vaikka vähän enemmän lipputuloja + myytyä sitä "virallista" julkaisua. |
nnoh teemme niitä aluksi 30, ja ne luultavasti menevät, ja sitten toiset 30 tai enemmän lisää... Teemme sen demon sellaiseen ohkaseen koteloon, et on vaa kaks puoline lappu etukannes.. Ja tosiaan, tosta voisi saada jokanen äijä jotain 30-60 euroa, niin ajattelin että webmasterille vois mennä jotain, ja sitten omaan domain hankkimiseen.. Kyllä me panostetaan enemmän siihen pitkäsoittoon.. |
jorma_r 13.02.2004 13:00:31 | |
---|
niin...kyllä se on totta..itse tiedän..ajattelin jotain 4-8x..onhan tää 32..mut solistin lupas tulla polttelee..:D Mä poltan mielelläni hitaasti niin kerkeää kopioiden välissä tupakkia poltteleen. Miten niin off-topic? |
Zammy 13.02.2004 13:45:44 | |
---|
Ja tosiaan, tosta voisi saada jokanen äijä jotain 30-60 euroa, niin ajattelin että webmasterille vois mennä jotain, ja sitten omaan domain hankkimiseen.. Kyllä me panostetaan enemmän siihen pitkäsoittoon.. Jos demon tuotto menee bändiä noin suoraan hyödyttävään toimintaan (omien nettisivujen hankkimiseen) eikä tuota rahaa mistään muualta ole mahdollista saada, niin silloinhan tuo alkaa olla jo perusteltavaa. Sitten vaan nettisivuille biisit ladattaviksi ja nettiosoite jakoon mahdollisimman moneen paikkaan. Eri asia jos rahat olis menossa limukkaan.. Muista, että ellette tee pitkäsoittoa omalla kustannuksella, niin demon oikeisiin käsiin (siis mahdollisimman moniin) joutuminen on elintärkeätä, että mitään levyjä koskaan pääsee tekemäänkään. |