Aihe: eq_pedaaleista
1 2 3
akip
17.09.2008 20:48:28

Mua ei ne Bossin vähäiset kohinat haittaa, mutta parantaako tollanen modaus oikeesti soundia?

Jaa-a, vaikea sanoa kun ei ole modaamatonta, johon voisi verrata. Itse tein tuon modin lähinnä huvikseni, aina pitää näköjään saada jotain säädettävää..

Mutta tosiaan, minua eivät ole mitkään kohinat haitanneet, ei modaamattomassa eikä modatussa. Sinne metelin alle se suhina kuitenkin lopulta häviää, oli kyse sitten treeneistä, keikasta tai nauhoittamisesta..

En ehkä ole kovin herkkä suhinalle. En tiedä onko gaten hommaamisessakaan mitään järkeä, sieltä se suhina kuitenkin taas ilmestyy taustalle kun geitti alkaa päästää signaalia läpi..
jpjanhun
17.09.2008 22:33:28

Tarkoitus ei ole missään nimessä aukoa päätä topicin aloittajalle. Näin vaan tässä sopivan sauman kertoa mielipiteeni näistä kohinahommista:)

-hyvä. pään aukominen ei yleensä ole mukavaa. tosin ehkä joskus saattaa myös olla, mutta ei siitä sen enempää tällä kertaa kun et ilmeisesti ruvennut aukomaan.

-niin..siis ei tuo kohina munkaan soittelemista häiritse, mutta jos jotain äänittelee niin silloin mielummin soisi kohinaa olevan mahdollisimman vähän, tosin kaikkia tämäkään ei toki haittaa. ilmeisesti kuulun kuitenkin niihin joita kohina häiritsee. olen pulittanut kitarasta ja äänityskamoista satasen ja ehkä jopa toisenkin öhöm..itseasiassa jo pelkästä kitarasta yksin tuon satasen!, vähän rippuen miten lasketaan..joten en nyt halua että eq sitten tulee pilaa muuten niin häiriöttömän signaaliketjun.

-ja tuota, nythän on niin että mun tapauksessa tuo kohina nimenomaan tulee tuosta eq:sta. jos vaikka korvaan eq:n bad monkeyllä ja laitan siitä diskantit täysille niin kohina ei ole ollenkaan samaa luokkaa, mutta valitettavasti en saa muokattua soundia tarpeideni mukaan tuolla bad monkeylla. noin muuten mä pidän bad monkeytä aika häiriöttömänä pedaalina (en tosin koskaan laita gainia täysille kun en tykkää hi-gainista..tai no laitoin mä joskus..mutta siis kokeilumielessä vaan..ehh..).

-loppuun vielä sellainen toteamus että voihan periaatteessa olla niin että kohina tuleekin avaruudesta, tilanteesta tai behringer eq-700:n keltaisesta väristä. olen kuitenkin varsin vakuuttunut siitä että asia ei ole näin. en aio väitellä ainakaan tästä (ellei joku rupea aukomaan, voi olla etten sittenkään).
arppah8
17.09.2008 22:38:20 (muokattu 17.09.2008 22:41:44)

Kun nyt kerran kohinoista (aiheen vierestä siis) puhutaan, niin mulle iski juuri hirveä kohinakammo. Ja mulla ei ollut speduina kuin Bossin virimittari ja chorus. Loopissa sitten Ibanezin räkkidelay. Heitin choruksen pois ketjusta ja linkitin mittarin vahvistimen line outtiin. Nyt on taas vähän auvoisampi olo, tosin jouduin uhrata Ibanezista flangerin ja ruuvata choruksen tilalle ja äänetön viritys ei enää onnistu. Kaikkea ei voi saada, mutta vähenipä polkeminenkin.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Painajaismainen
17.09.2008 22:40:51
MXR:ssä ei oo mastervolumea, joka Bossissa on hyvä feature. Muuten MXR kiinnostaa kyllä muakin. Pankaahan kommenttia ne, joilla on kokemusta.

Meikän Bossin masteria ei voinut pitää kuin keskiasennossa, sillä muutoin kohinan seuraksi tuli omituista vinkunaa vaihtelevalla korkeudella. Olikohan mulla viallinen yksilö? :/
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Antti1
17.09.2008 22:43:37
Olikohan mulla viallinen yksilö? :/

Ei sen oskilloida pitäisi, mut kyl tuo kohinan taso ihan normaalilta kuulostaa. Mä oon joutunu omistamaan yhden kappaleen ja kavereilla ollu pari myös. Ei kiva se Boss, tosin kaikki olleet Taiwanista. Japsia en oo kokeillu ite.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
VesaK
17.09.2008 22:54:17

Mutta tosiaan, minua eivät ole mitkään kohinat haitanneet, ei modaamattomassa eikä modatussa. Sinne metelin alle se suhina kuitenkin lopulta häviää, oli kyse sitten treeneistä, keikasta tai nauhoittamisesta..

Olen täysin samaa mieltä.

Olen vaihtanut Taiwanilaisesta GE7:stani EQ-asteen oparit 5532:siksi ja signaalitiellä olevat elkot tantaaleiksi. Oparien vaihto vähensi selvästi kohinaa asetuksilla joissa EQ-liukuja nostetaan. Tulo/lähtöasteen opari on kohtuullisen vähäkohinainen jo valmiiksi ja aika työläs korvata kun se on SIL-koteloitu malli.

Monte Allumsin modi pitänee sisällään aika lailla yllä olevat asiat mutta hänen superlatiivit saavutettavasta hyödystä ovat ainakin minun mielestä hieman ylimitoitettuja.
VesaK
17.09.2008 22:59:45

Mua ei ne Bossin vähäiset kohinat haittaa, mutta parantaako tollanen modaus oikeesti soundia?

Vain jos jätät koko pedaalin pois signaaliketjusta ;-)
zepeteus
17.09.2008 23:02:17
Niinhän ne kohisevat kaikki tuolla tyylillä tehdyt ekut. Tästä aiheesta paljon enemmän kuin halusitte tietääkään:

GE-7:n modaus
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=68504&o=0
sepisti
17.09.2008 23:24:51 (muokattu 17.09.2008 23:25:40)
-hyvä. pään aukominen ei yleensä ole mukavaa. tosin ehkä joskus saattaa myös olla, mutta ei siitä sen enempää tällä kertaa kun et ilmeisesti ruvennut aukomaan.

Itse kuitenkin tunnut nyt lähteneen sille linjalle...

-niin..siis ei tuo kohina munkaan soittelemista häiritse, mutta jos jotain äänittelee niin silloin mielummin soisi kohinaa olevan mahdollisimman vähän, tosin kaikkia tämäkään ei toki haittaa. ilmeisesti kuulun kuitenkin niihin joita kohina häiritsee. olen pulittanut kitarasta ja äänityskamoista satasen ja ehkä jopa toisenkin , vähän rippuen miten lasketaan..joten en nyt halua että eq sitten tulee pilaa muuten niin häiriöttömän signaaliketjun.

Joopa joo

-ja tuota, nythän on niin että mun tapauksessa tuo kohina nimenomaan tulee tuosta eq:sta. jos vaikka korvaan eq:n bad monkeyllä ja laitan siitä diskantit täysille niin kohina ei ole ollenkaan samaa luokkaa, mutta valitettavasti en saa muokattua soundia tarpeideni mukaan tuolla bad monkeylla. noin muuten mä pidän bad monkeytä aika häiriöttömänä pedaalina (en tosin koskaan laita gainia täysille kun en tykkää hi-gainista..tai no laitoin mä joskus..mutta siis kokeilumielessä vaan..ehh..).

-loppuun vielä sellainen toteamus että voihan periaatteessa olla niin että kohina tuleekin avaruudesta, tilanteesta tai behringer eq-700:n keltaisesta väristä. olen kuitenkin varsin vakuuttunut siitä että asia ei ole näin. en aio väitellä ainakaan tästä (ellei joku rupea aukomaan, voi olla etten sittenkään).

Se olisi parempi, että peerinkerimiehet aukoo ihan muissa ketjuissa... Vaikka olisit tämän ketjun aloittanutkin...

-->>> www.suomi24.fi
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
jpjanhun
17.09.2008 23:55:52

peerinkerimiehet

-niin, tavallaan voisi olla kiva järjestää kamapoliiseille sellainen kuuntelutesti että olisi pätkitty sampleja jollakin tietyllä behringerin pedaalilla ja sitten vaikka jollakin toisella kalliilla pedaalilla. itseäni kiinnostaisi kuinka hyvin samplet erottuisivat toisistaan. noh, käytännössä kai lopputulokseen vaikuttaisivat monet tekijät ja ehkä hyvän testin aikaansaaminen olisi vaikeaa ja työlästä. en itse kuitenkaan usko että kaikki behringerin pedaalit ovat soundiltaan automaattisesti huonoja vain siksi että ne ovat behringerin pedaaleja. mutta voi toki olla niin etten vain ymmärrä asiaa. joku asian ymmärtävähän voisi selittää miksi ne ovat automaattisesti niin huonoja. tai no.. voi olla etten kuitenkaan ymmärtäisi?
rheinone
17.09.2008 23:57:38 (muokattu 17.09.2008 23:59:19)
Se olisi parempi, että peerinkerimiehet aukoo ihan muissa ketjuissa

HAHA! Että tämänkin ketjun sai sitte väännettyä tälle linjalle...

E: ...kumpaakaan osapuolta sen kummemmin osoittelematta.
Antti1
17.09.2008 23:59:53
en itse kuitenkaan usko että kaikki behringerin pedaalit ovat soundiltaan automaattisesti huonoja vain siksi että ne ovat behringerin pedaaleja.

Eikait tuo merkki soundia huononna? Behkulla on ihan asiallistakin kamaa, jos vertaillaan edukkaampiin systeemeihin muilta merkeiltä. Mitään pointtiahan ei oo vertailla niitä kalliiseen romuun, tai johonkin putiikkipolkimeen. Ei ne niiden kanssa edes yritä kilpailla. Behringerillä on tietynlainen suunnitelma ja sen toteuttamisessa ne mun mielestä on onnistuneet ihan hyvin. Halvalla saa nykyään todella käyttökelpoisen laitteen, ennen ei välttämättä saanut.
jpjanhun
18.09.2008 00:13:35

Behkulla on ihan asiallistakin kamaa

-joo, niin munkin mielestä..itse olen ainakin tyytyväinen tohon tohon...öö..no ei tule juuri nyt mieleen. mutta siis siis periaatteessa..mun mielestä peeringermies ei ole mitenkään eri mies vaan ihan..hmm..hyvä mies. ihan syyttä kamapoliisi on aina pamputtamassa.
sepisti
18.09.2008 00:26:42
-joo, niin munkin mielestä..itse olen ainakin tyytyväinen tohon tohon...öö..no ei tule juuri nyt mieleen. mutta siis siis periaatteessa..mun mielestä peeringermies ei ole mitenkään eri mies vaan ihan..hmm..hyvä mies. ihan syyttä kamapoliisi on aina pamputtamassa.

Noo, herneet niistetty pois:)

Mulla itellä on B:n DI100 DI-boxi, joka on toiminut mun käytössä ihan mukavasti (Viime syksynä Agentsin keikalla Pedro Hietasen koskettimet näky kulkevan samaisten värkkien kautta)

Sitten mulla oli B:n TO100 särö, jota käytin Voxin ad50vt:n kanssa. Harmittaa, että tuli annettua se pois. Ainakin voxin kanssa pelitti ehkä jopa hypetettyä Bad monkeytä paremmin.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Antti1
18.09.2008 00:28:21
ihan syyttä kamapoliisi on aina pamputtamassa.

Kamapoliisi yleensä vertaa väärään laitteeseen, siinä se vika. On vähän epäreilua verrata 30€ ja 200€ laitoksia keskenään, vaikkei välttis tällä kertaa siitä ollutkaan kyse.
sepisti
18.09.2008 01:14:16
HAHA! Että tämänkin ketjun sai sitte väännettyä tälle linjalle...

E: ...kumpaakaan osapuolta sen kummemmin osoittelematta.

Oman bändikuvion vuoksi tulee täällä aktiivisesti seurattua sekä kitarakama- että livetoimintaosiota. "Livehommista" kun tulee "kitaran varteen", meinaa välillä unohtua, että tällä alueella alle 500 eurollakin voi saada jotain käyttökelpoista:):)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Antti1
18.09.2008 01:15:29
"Livehommista" kun tulee "kitaran varteen", meinaa välillä unohtua, että tällä alueella alle 500 eurollakin voi saada jotain käyttökelpoista:):)

Ota nolla pois, niin pitää siltikin vielä paikkansa. :D Saa kyllä etsiä enempi, muttei oo mikään tornihuhu siltikään.
Jussuf
18.09.2008 11:25:33
Mulla on Mxr 10 band ja bossin ge-7 ja mxr vie kyllä 10-0 voiton. se on vaa Paljon parempi.
Numb
18.09.2008 11:30:46

Minulla oli Boss GE-7. Sillä on oma ominaissoundinsa, jota ei pysty säätämään pois, enkä tykännyt siitä ominaissoundista. Bossi sai lähteä.
A waist is a terrible thing to mind.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)