Aihe: Langattomat lähettimet kitaralle ja bassolle
1
Tumpa
05.01.2008 16:10:48
Moro.

Oon vähän katellu thomannilta langattomia lähettimiä kitaraani, mutta ei noista ota oikein selkoa mikä kannattaisi ottaa. Kokemuksen ääntä tarvitaan.

Vaihtoehtoja vois ehdotella, laadukkaita hinta-/laatusuhteeltaan ja alle 200e.
Oon itte katellu seuraavia:

AKG WMS40 PRO INS.SET SINGLE ISM3 (http://www.thomann.de/fi/akg_wms40_pro_insset_single_ism3.htm)

AKG WMS40 PRO INS.SET SINGLE EU63B
http://www.thomann.de/fi/akg_wms40_pro_insset_single_eu63b.htm

AKG WMS40 PRO INS.SET SINGLE EU62
http://www.thomann.de/fi/akg_wms40_pro_insset_single_eu62.htm

Miltä vaikuttaa? Kaikki ovat lähes samoja, mutta frequency, eli joku taajuus(?), on eri kaikissa. Mikä ero niillä on ja mikä olisi paras bändi toimintaan? En tiedä niistä mitään.

Kokemuksen ääntä tarvitaan.

Kiitos.
stnprkl
05.01.2008 17:29:14
Moro.

Oon vähän katellu thomannilta langattomia lähettimiä kitaraani, mutta ei noista ota oikein selkoa mikä kannattaisi ottaa. Kokemuksen ääntä tarvitaan.

Vaihtoehtoja vois ehdotella, laadukkaita hinta-/laatusuhteeltaan ja alle 200e.
Oon itte katellu seuraavia:........

Tää nyt on jo miljoonaan kertaan käyty läpi, mut tohon hintaan sä et saa laatua, halpaa kylläkin. Selaa tää seuraava threadi läpi, siin on aika paljon eri näkemyksiä langattomista. Joo ja noi on mikkejä mistä keskustellaan tuolla, mut täysin samat asiat pätee instrumenttilangattomissakin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=156861
Viltsu audiokantaja
Tumpa
05.01.2008 18:12:13
Selvä, kiitoksia.
Timi
05.01.2008 18:37:03
Selvä, kiitoksia.

Vastaus se oli tuokin.Älä masennu.Me hankittiin aikoja sitten meidän kitaristille halpa toomannin langaton mikki.Joku vähä yli sata egee.Toimii edelleen ja täyttää paikkansa oivasti.Katso vai että pari eri taajuutta löytyy ettei tuu samoista kamoista ääntä.Hämppylässä mikä Hovi nyt olikaa.Mestassa oli sattumalta talon langattomissa sama taajuus ja herätti hetken kummastusta kun ei tiedetty heidän laitteistaan mutta sieltä baarista ne löytyi.Lisää kummasti vieraiden mielenkiintoa kun joku tallustelee kitaran kanssa tanssilattialla,keittiössä sun muualla ja silti soi.JOs on kaukana salin perällä langattoman kanssa,on syytä tosiaan huomioda kuullun äänen viive,Ymmärrettekö?Äänimiehet tietävät.mutta hiffaako "rivisoittaja"?
Kylmän viileesti!
sepisti
12.01.2008 23:44:34
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että varmasti tuo AKG ajaa asiansa harrastelijan käytössä. Eri taajuudet johtuvat vain siitä, että kyseiset laitteet ovat yhden taajuuden vehkeitä ja jos ostaisitte pändille vaikka kolme tolaista pitäisi varmistua, että ne ovat eri taajuuksilla.

Joo ja ei kannata masentua ammattireinojen ulinasta joiden ei tarvitse itse omilla rahoillaan ostaa näitä kamoja:) Se on monille vaikea tehdä eroa työ- ja harrastevälineiden välille.
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
IJarro
12.01.2008 23:49:41
JOs on kaukana salin perällä langattoman kanssa,on syytä tosiaan huomioda kuullun äänen viive,Ymmärrettekö?Äänimiehet tietävät.mutta hiffaako "rivisoittaja"?

"rivisoittajillahan" on langattomat korvamonitorit kans ;);) ei se sit paljoa haittaa...
Let's do some living after we die...
Naksa
04.04.2008 22:01:38
AKG WMS40 PRO INS.SET SINGLE EU63B
Onko tämä kyseinen vempain bassolle sopiva? Vai onko näissä kamoissa erikseen basso- ja kitarakamoja?
Ei se oo nii justiinsa!
pitk
05.04.2008 20:52:59 (muokattu 05.04.2008 20:54:35)

Eri taajuudet johtuvat vain siitä, että kyseiset laitteet ovat yhden taajuuden vehkeitä ja jos ostaisitte pändille vaikka kolme tolaista pitäisi varmistua, että ne ovat eri taajuuksilla.

Ja kun menet sinne paikalliseen pizzeriaan keikalle, jonka yläkerrassa raikaa karaoke, jonka mikit on samalla taajuudella, niin järjestelmä on käyttökelvoton. Radioasioihin vaikuttaa aika moni muukin asia, joten useampi taajuus on tänäpäivänä jotakuinkin välttämättömyys, jos haluaa varmistaa systeemin toimimisen.

Joo ja ei kannata masentua ammattireinojen ulinasta joiden ei tarvitse itse omilla rahoillaan ostaa näitä kamoja:)

Mä olen ainakin ostanut omalla (ja lainatulla) rahalla jos vähän kaikennäköistä. Harvemmin on kaduttanut laittaa fyrkat laatuun, lähdetään nyt vaikka osarilla ostamastani Sundownin putkinupista, jonka vähäisistä rahoista hankin vuonna 1987. Ja toimii vieläkin. Välillä on erikoista, että laitetaan 2000€ johonkin laatukitaraan ja toinen moinen styrkkariin. Sitten ostetaan siihen väliin halvimmat mahdolliset piuhat ja langaton järjestelmä. Lisäksi kamoja kuljetetaan muovipussissa... ;D

Ja tohon ulina-pointtiin: Jokainen saa tuhlata mun puolesta fyrkkansa vaikka Saharan hiekkaan, ihan sama. Jos kysytään, ammattireiskoja kannattaa jonkin verran kuunnella. On nähty yksi ja toinen systeemi. Kyllä edullisestikin on mahdollista saada asiallista systeemiä; ei tässäkään ketjussa kukaan ole neuvomassa ostamaan Shuren tai Sennheiserin lippulaivakamaa. Niihin on varaa harvalla ammattifirmallakaan. Mutta (taas kerran) halvinta ei _yleensä_ kannata ostaa.

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
sepisti
09.04.2008 22:32:02
Ja kun menet sinne paikalliseen pizzeriaan keikalle, jonka yläkerrassa raikaa karaoke, jonka mikit on samalla taajuudella, niin järjestelmä on käyttökelvoton. Radioasioihin vaikuttaa aika moni muukin asia, joten useampi taajuus on tänäpäivänä jotakuinkin välttämättömyys, jos haluaa varmistaa systeemin toimimisen.

Mä olen ainakin ostanut omalla (ja lainatulla) rahalla jos vähän kaikennäköistä. Harvemmin on kaduttanut laittaa fyrkat laatuun, lähdetään nyt vaikka osarilla ostamastani Sundownin putkinupista, jonka vähäisistä rahoista hankin vuonna 1987. Ja toimii vieläkin. Välillä on erikoista, että laitetaan 2000€ johonkin laatukitaraan ja toinen moinen styrkkariin. Sitten ostetaan siihen väliin halvimmat mahdolliset piuhat ja langaton järjestelmä. Lisäksi kamoja kuljetetaan muovipussissa... ;D

Ja tohon ulina-pointtiin: Jokainen saa tuhlata mun puolesta fyrkkansa vaikka Saharan hiekkaan, ihan sama. Jos kysytään, ammattireiskoja kannattaa jonkin verran kuunnella. On nähty yksi ja toinen systeemi. Kyllä edullisestikin on mahdollista saada asiallista systeemiä; ei tässäkään ketjussa kukaan ole neuvomassa ostamaan Shuren tai Sennheiserin lippulaivakamaa. Niihin on varaa harvalla ammattifirmallakaan. Mutta (taas kerran) halvinta ei _yleensä_ kannata ostaa.

Pitk.

Vitsi kun meni kauan ennen kun kukaan reino vastasi mun provoon:)

Ite käytän akg:n langatonta lähinnä siinä, että saa soundcheckin tehtyä. Ei meinaan ole sitä miksaajaa. Olen ihan samaa miletä tossa piuha hommassa.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)