Aihe: eq_pedaaleista
1 2 3
jpjanhun
17.09.2008 01:15:13

sellaista ajattelin kysäistä että mikä olis hyvä ja halpa ekvalisaattoripedaali? vai onko sellaista? mulla itselläni on behringer eq-700 ja mua häiritsee erityisesti sen kohina. muilta osin se kelpaa mulle ainakin joten kuten. ilmeisesti boss ge-7 kohisee aivan yhtä paljon? sitten väitetään että danelectro fish&chips ei kohise ja mxr:n pedaaleista olen lukenut ristiriitaisia arvioita äänenlaadun ja kohinan suhteen. sitten esim. artecin eq pedaaleista sekä harley benton eq-100:sta en ole löytänyt juuri mitään tietoa.

-kiteytettynä: onko nyt siis tuo danelectro fish&chips oikeasti niin hyvä ja kohinaton kuin väitetään? saako sitä suomesta (en viitsisi tilata thomanilta kun ei ole tarvetta muulle tavaralle)? onko muita vaihtoehtoja vai onko fish&chips mahdollisesti ainoa kohinaton ja halpa pedaali?
opaa
17.09.2008 07:54:39
Tää aihe kiinnostaa muaki, mun bossin päivittäisin mielelläni parempaan. Voipi olla, että itse kokeilen mxr 10-band eq:n. Kallis joo, mutta hyväksi haukuttu.
Terry Pantheras
17.09.2008 09:47:35
Bossiin Monte Allums-modaus, niin kohinat putoaa.

http://www.monteallums.com/pedal_mods.html#bossge7
Kerro ihmeessä lisää!
akip
17.09.2008 14:36:22

Itselläni on Monte Allums -modattu EQ-7 ja se kyllä toimii oikein mainiosti.

Fish&Chipsiä en voi suositella, itselläni katkesi sellaisesta virtaliitin, vaikka pedaali oli koko ajan vain laudassa kiinni. Patterilla sitä ei voi käyttää, sillä kun patteri alkaa tyhjenemään, alkaa Fish&Chips pitää hirveää ulinaa...

Vaikea sanoa, ei se Danelectro mielestäni sen kohinattomampi ollut kuin kuin modaamaton Boss..
sepisti
17.09.2008 14:57:37
Miten se ge-7 oikein kohisee? Silloin kun ei ole päällä?

Multa löytyy modaamaton ge-7 laudasta ja ei ole kohinat häirinneet... Voi tietysti olla, että mua ei pienet kohinat haittaa. Eikös se oli normaalia, että jos signaalia jollakin keinoin vahvistetaan, niin kohinat lisääntyy? Nimimerkillä, ei oo noise gateja:)

Normaali bändisoitto- ja äänitysvolumeilla kohinat ei ainakaan mulla edes erotu soiton aikana. Silloin kun ei soita, kohinaa aiheuttavat pedaalit voi polkaista pois päältä. Tuntuu siltä, että tänä mallintavien aikakautena osa soittajista kuvittelee, että perinteiset vahvistinsysteemit olisivat yhtä hiljaisia.
Hyvänä esimerkkinä viime syksyinen Guitar Heroes Tavastialta. Soittamassa oli eturivin kitaravelhoja. Ja voi hitto sitä hurinaa, kun biisi loppui. Eli tällä tarkoitan sitä, että ei ne vehkeet ole äänettömiä ammattilaisillakaan:) Jotkut purkit vaan tuo sitä kohinaa.

Tarkoitus ei ole missään nimessä aukoa päätä topicin aloittajalle. Näin vaan tässä sopivan sauman kertoa mielipiteeni näistä kohinahommista:)

Sopivasti kohisevaa syksyn jatkoa kaikille!
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
oiva tumpeloinen
17.09.2008 15:02:08
Hyvänä esimerkkinä viime syksyinen Guitar Heroes Tavastialta. Soittamassa oli eturivin kitaravelhoja. Ja voi hitto sitä hurinaa, kun biisi loppui. Eli tällä tarkoitan sitä, että ei ne vehkeet ole äänettömiä ammattilaisillakaan:) Jotkut purkit vaan tuo sitä kohinaa.

Ei nyt suoranaisesti liity asiaan, mutta taitaa Tavastialla kohinat johtua jostain muusta kuin omista romuista.
rheinone
17.09.2008 15:15:19
Miten se ge-7 oikein kohisee? Silloin kun ei ole päällä?

Multa löytyy modaamaton ge-7 laudasta ja ei ole kohinat häirinneet...

Ei oo muakaan häirinnyt. Mulla on se jaappanin versio. En tosin tiedä onko niissä oikeasti mitään eroa riippuen siitä koska tai missä on valmistettu.
sepisti
17.09.2008 15:22:31
Ei ne hyvälaatuiset putkikamatkaan pahemmin kihise ja kohise. Jos haluaa hiirenhiljaista, niin kyllä sekin kovasti geittaamalla onnistuu. Sun kitarasankaris ei vaan oo osanneet, tai ei oo ollu silleen tehdyt ja suunnitellut kamat mukana. :)

Korostan käyttäneeni "sankareita" esimerkkinä tässä tapauksessa siksi, että kyseinen tilumeininki tuntuu edustavan 80% kitarakamafoorumin lukijoiden musiikkimausta:):)

Ja kuten itse sanoit, niin putkikamat eivät pahemmin kihise ja kohise.

Tietysti voi olla, että mun setupissa kihinät ei kuulu senkään takia, koska mun ilman "true bypassia" olevat pedaalit ovat jo syöneet kaiken mahdollisen "kihisevän yläpään" soundista pois:)

Tavastian hurinoihin en yleisesti ota kantaa, koska en ole siellä soittamassa koskaan ollut.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
BBHendrixon
17.09.2008 15:30:06
Itselläni on Monte Allums -modattu EQ-7 ja se kyllä toimii oikein mainiosti.

Mua ei ne Bossin vähäiset kohinat haittaa, mutta parantaako tollanen modaus oikeesti soundia?
Voi kuulkaa, kaikki biisit ja kitarakamat on tehty jo aikoja sitten ;)
Painajaismainen
17.09.2008 15:30:18
Ei oo muakaan häirinnyt. Mulla on se jaappanin versio. En tosin tiedä onko niissä oikeasti mitään eroa riippuen siitä koska tai missä on valmistettu.

En kyllä tiiä onko valmistusmaalla vaikutusta. Eiköhän ne samoista komponenteista nuo kasaa Taiwanissa, mitä Japanissakin, mutta minun Taiwan-versio kohisi aivan jumalattomasti. Myin pois.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Terry Pantheras
17.09.2008 15:55:37
Mua ei ne Bossin vähäiset kohinat haittaa, mutta parantaako tollanen modaus oikeesti soundia?

Kyl minä huomasin ainakin selkeän eron kohinan määrässä, varsinkin missä yhteydessä sitä käytän, eli suht runsaalla särömäärällä; en kaipaa lisäkohinoita. Mutta tuosta soundista en oikein osaa sanoa, eikä sillä olekaan ainakaan rankemmissa tuuttauksissa niin väliä mielestäni, eikä varmaan juuri soundissa erotakaan...
Kerro ihmeessä lisää!
PappaSF
17.09.2008 16:57:40
Justiinsa ostin muutamia päiviä sitten tuon Boss EG-7, ei kohinoita jos säätimet on siinä keskiasennossaan eikä muutenkaan kohise ellei nyt sillä boostaa soundia reilummin vedä jotain säätimiä enempi ääriasentoon päin. Cleanilla soundilla ei kohinaa kuulu ollenkaan.

Ei itellä ainakaan tuollainen "normi" kohina häiritte jos on säätimiä laitettu sellaiseen asentoon että pikkasen kohisee ja soitettaessa ei kohinoita kuulu ollenkaan vaikka vetelis pienellä volyymillä vahvarista äänet.

Paljonhan se kohina riippuu siitäkin onko muissa polkusimissa ja vahvarissa säädöt kuinka isolla esim. gainit, säröt sun muut.

Ihan hyvältä polkusimelta tuo Boss GT-7 vaikuttaa hintaisekseen.

Itellä on noi polkusimet seurvaavanliasesti:

Kitara -> Wah -> compression/sustainer -> EQ -> särö/OD ->metallisärö -> octave -> kombovahvarin input
Painajaismainen
17.09.2008 17:40:07 (muokattu 17.09.2008 17:40:28)
Justiinsa ostin muutamia päiviä sitten tuon Boss EG-7...

...Ihan hyvältä polkusimelta tuo Boss GT-7...

Niin minkä ostit?
rheinone
17.09.2008 17:52:35
En kyllä tiiä onko valmistusmaalla vaikutusta. Eiköhän ne samoista komponenteista nuo kasaa Taiwanissa, mitä Japanissakin, mutta minun Taiwan-versio kohisi aivan jumalattomasti. Myin pois.

Hankitko jonkun tilalle? Onko hyvä?
Antti1
17.09.2008 17:52:50
Niin minkä ostit?

Räkkiwahin sekin varmaan... :D

Kokeilkaapa polkaista tuo Boss metallisäröjen päälle, tuleeko kohinaa lisää? Jos ei niin onneksi olkoon, ootte saaneet poikkeuksellisen hiljaisen yksilön, tai sitten teidän kamanne kohisevat jo valmiiksi ihan liikaa. :)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Painajaismainen
17.09.2008 17:54:05
Hankitko jonkun tilalle? Onko hyvä?

En hankkinut. MXR:n 6-band EQ kiinnostaisi jonkun verran, mutta eipä ole tällähetkellä juurikaan tarvetta.
PappaSF
17.09.2008 18:05:06 (muokattu 17.09.2008 18:06:36)
Niin minkä ostit?

Katos pahus siis tietysti GE-7 :-)

Tulihan sitten typotettua pariinkiin otteeseen.
Painajaismainen
17.09.2008 18:08:42
Katos pahus siis tietysti GE-7 :-)

Tulihan sitten typotettua pariinkiin otteeseen.

Aina ei voi voittaa. =D
rheinone
17.09.2008 19:19:39
En hankkinut. MXR:n 6-band EQ kiinnostaisi jonkun verran, mutta eipä ole tällähetkellä juurikaan tarvetta.

Kyllähän sieltä meikäläisenkin laudasta jonkinmoiset hurinat lähtee. Pitäis oikeestaan analysoida tarkemmin mitkä ne pahimmat hurinalähteet on.

MXR:ssä ei oo mastervolumea, joka Bossissa on hyvä feature. Muuten MXR kiinnostaa kyllä muakin. Pankaahan kommenttia ne, joilla on kokemusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)