Aihe: Thoman vs Suomalainen
1 2
tippitappi
16.09.2008 16:17:52
Saa täältä suomestakin näköjään edullisesti kitara kamat.
Ja hyvää palvelua. Vermeet tuli kotiovelle asti,asiallinen ja mukava kaveri.
Antoi pyytäessä tarjouksen siitä mitä olin ostamassa ja haki vielä budjettiin sopivan vahvistimen ja alle Thomanin hintojen kaikki : )

Onneks tajusin kysellä täältä Suomen puolelta, jäi hyvä mieli ja lompakko keveni vähemmän.
Eihän se hintaero suurensuuri ollut,mut ompahan kannatettu suomalaista firmaa.

Tämmönen liike Tervakoskella: Tom's Rockhouse

IBANEZ AF75 BS
IBANEZ TBX15R
Viritysmittari Ibanez
Välijohto
Pari plektraa,kielisetti ja vinkkejä kaupan päälle

Olen tosi tyytyväinen,soundit on just sitä mitä hain ja muutenkin tuntuu et rahat ei menny hukkaan.
jra
16.09.2008 16:23:35
Saa täältä suomestakin näköjään edullisesti kitara kamat.
Ja hyvää palvelua. Vermeet tuli kotiovelle asti,asiallinen ja mukava kaveri.
Antoi pyytäessä tarjouksen siitä mitä olin ostamassa ja haki vielä budjettiin sopivan vahvistimen ja alle Thomanin hintojen kaikki : )

Onneks tajusin kysellä täältä Suomen puolelta, jäi hyvä mieli ja lompakko keveni vähemmän.
Eihän se hintaero suurensuuri ollut,mut ompahan kannatettu suomalaista firmaa.

Tämmönen liike Tervakoskella: Tom's Rockhouse

IBANEZ AF75 BS
IBANEZ TBX15R
Viritysmittari Ibanez
Välijohto
Pari plektraa,kielisetti ja vinkkejä kaupan päälle

Olen tosi tyytyväinen,soundit on just sitä mitä hain ja muutenkin tuntuu et rahat ei menny hukkaan.

Ei vissiin ollut mainos?

Ilman muuta kannattaa vilkaista Suomenkin hinnat, tietyissä merkeissä ei välttämättä saksan tai edes englannin pojat ole halvempia, usein ikävä kyllä ovat.
kimurantti1
16.09.2008 16:28:10 (muokattu 16.09.2008 16:36:33)
Tiettyjä merkkejä saa Suomesta halvemmalla kuin ulkomailta, esim. Mesaa ja Ibanezia. Tiettyjä merkkejä saa taas Englannista niin naurettavan halvalla (esim. Marshall, Vox), ettei niiden hintojen kanssa varmaan mikään suomalainen kauppa lähde kilpailemaan. Sakemannit on jääneet hintakilpailussa jo jälkeen.
Wahi
16.09.2008 16:32:28
Shine on you crazy diamond
tippitappi
16.09.2008 18:06:50
Ei ollut mainos,vaan oma kokemus.
Ajattelin vaan ,et kun sitä Thomania niin kehutaan ja väitetään,että ei Suomesta saa mitään edullisesti,niin eipäs pitänyt paikkaansa...

Aloittelija olen ja ensimmäisen kitaran osto oli kyseessä,onneks en uskonut minkään foorumin juttuja,vaan kysyin useammasta paikasta maililla tarjouksen. Varmaan samaan pystyy useampikin liike,kun vaan kysyy asiaa ja sen jälkeen voi miettiä että kannattaako paikallisen vai saksalaisen yrittäjän toimintaa?

Senkin takia nostin asiaa esiin,kun täällähän on ihan oma keskustelukin sille,että kuinka huonosti suomalaisessa musiikkiliikkeessä kohdellaan asiakkaita. Ei sekään sentään kaikkia yrittäjiä tai myyjiä koske.
jra
16.09.2008 18:21:31
Ei ollut mainos,vaan oma kokemus.
Ajattelin vaan ,et kun sitä Thomania niin kehutaan ja väitetään,että ei Suomesta saa mitään edullisesti,niin eipäs pitänyt paikkaansa...

Aloittelija olen ja ensimmäisen kitaran osto oli kyseessä,onneks en uskonut minkään foorumin juttuja,vaan kysyin useammasta paikasta maililla tarjouksen. Varmaan samaan pystyy useampikin liike,kun vaan kysyy asiaa ja sen jälkeen voi miettiä että kannattaako paikallisen vai saksalaisen yrittäjän toimintaa?

Senkin takia nostin asiaa esiin,kun täällähän on ihan oma keskustelukin sille,että kuinka huonosti suomalaisessa musiikkiliikkeessä kohdellaan asiakkaita. Ei sekään sentään kaikkia yrittäjiä tai myyjiä koske.

Ihan hyvä vaan että jos on positiivisia kokemuksia niin niistäkin kerrotaan, eikä vain huonoista. Ibanez taitaa tosiaan olla sellainen merkki, jonka hinnoittelu on täällä kohdallaa, toisin kuin esim. Gibsonin, jonka maahantuoja ajaa pakosta maksavat asiakkaat ulkomaan putiikkeihin.

Toivottavasti suomalaisten soitinkauppojen palvelu ja asiantuntemus on parempaa kuin vaikka kodinkone- ja tietokonepuolella. Niiden taso on sen verran heikkoa, että meilkein mieluummin tilaa jostain muualta samaan hintaan kuin asioi paikallisessa.
Don Make
16.09.2008 19:44:42
Itse ostin vajaa vuosi sitten Musafasulta Vox AD50vt-212 vahvarin tasan neljällä huntilla. Thomannin hinta lähemmäs 500 plus toimituskulut.

Yllätyin. Positiivisesti.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
Mr. Speed
16.09.2008 20:04:41
Varmaan räkein esimerkki tollasista on kun kattelin Peaveyn 6505+:ssaa. Thomannin hinta on 1300 tai 1400, ei voi muistaa. Suomesta kuitenkin saa lähes poikkeuksetta nykyään alle 1200 eurolla, ja mä sain tarjouksen joka alitti tonnin.
Telecaster on ruma kitara.
Shakata
16.09.2008 21:10:32 (muokattu 16.09.2008 21:13:26)
Eipäs sittenkään mitään.
Kalamies #?
kloppis
16.09.2008 22:55:06
http://www.dv247.com Varmaan tällä hetkellä Euroopan halvin?
Wake me up when september ends
kloppis
16.09.2008 22:56:23
Itse ostin vajaa vuosi sitten Musafasulta Vox AD50vt-212 vahvarin tasan neljällä huntilla. Thomannin hinta lähemmäs 500 plus toimituskulut.

Yllätyin. Positiivisesti.

http://www.dv247.com/invt/56240/ No miten sen nyt ottaa.
bfoc
16.09.2008 22:56:57
Thomann ei yleensäkään ole enää se halvin verkkokauppa euroopassa. Sen hintataso on yllättävän korkeaa ja se on muuttunut putiikiksi muiden joukossa. Nykyään joutuu kiertelemään sekä nettikaupat että kivijalkakaupat sen toivossa että parasta hintaa saisi, thomannin nykyinen valtti on enemmän valikoimassa kuin hinnoissa. Pikkusälä maksaa siellä huomattavan vähän ja jos ostaa kaiken tarpeellisen kerralla niin pikkusälällä saa roimat alennukset. Isommissa kamoissa se suomalainen putiikki tulee herkemmin vastaan ja nykytilanteessa jos haluaa vain yhden ison tuotteen niin isolla todennäköisyydellä se lohkeaa parhaiten jostakin suomalaisesta liikkeestä.

Twinkle on lukenut mun ajatukset.
sutiojrikellA
jra
16.09.2008 23:01:38

Kannattaa kuitenkin muistaa että vajaa vuosi sitten oli toinen tilanne ja toinen euron kurssi. Ennustaminen on vaikeaa, ja varsinkin tulevaisuuden ennustaminen. Itselläkin on tehtynä paljon hankitoja jotka nyt saisi halvemmalla, mutta ei kaduta kun on esim. vuoden pari jo saanut soitella ko. vehkeellä.

Tällä hetkellä tuo dv247 on kyllä osoite joka tulee aina vilkaistua jos on jotain ostamassa. Usein on halpa, joskus taas löytyy jostain muualta.
kloppis
16.09.2008 23:06:49
Saattaa muuten juurikin T-kaupan kallistuminen olla halvan punnan ja kalliimman euron syytä. Onneksi on EKP, joka tekee meille halvat kitaraostokset :) (huomenna YH2-koe)
Icy-Sun
17.09.2008 00:12:53
Soundslivestä ei ole vissiin moni täällä tilaillut, vaikka on vähän juttua ollutkin? Bändimme toinen kitaristi tilasi Marshall Vintage modern nupin ja koko lysti maksoi ALLE 800e. Täällä Oulussa muistaakseni jotain 1400? Englannista ne marsut kannattaa ostaa. Palvelun toimivuudesta ei vielä koko totuutta, koska nuppi on vasta lähetetty.
There ain´t noway out tonight
Antti1
17.09.2008 00:14:58
Palvelun toimivuudesta ei vielä koko totuutta, koska nuppi on vasta lähetetty.

Kait palvelu on pelannu ihan hyvin, jos nuppi on jo lähtenyt? Loppu on sitten kuriirifirmasta kiinni.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
jra
17.09.2008 00:22:00
Kait palvelu on pelannu ihan hyvin, jos nuppi on jo lähtenyt? Loppu on sitten kuriirifirmasta kiinni.

No vielähän ei ole tiedossa miten on pakattu, ja miten toimii jälkihoito jos sellaiseen on tarvetta (reklamaation käsittely, takuuasiat jne.). Itse lasken jopa kuriirifirmat (osin) samaa ketjuun, koska lähetyksestä maksetaan liikkeen kautta ja mielestäni liikkeen on myös otettava osavastuu siitä mitä lähetystapoja käyttävät.
Jarzki
17.09.2008 10:04:16

Unisound Vaasassa on kanssa ihan ok paikka hintatasoltaan. Nytkin heillä esimerkkinä Vox AD30VT tarjouksessa 250€, tompalta 239€ + postarit 20 + odotus eli yli menee. Vox AD50VT unisoundilla 335€, tompalla 299€ ei tuoskaan iso ero tuu postien jälkeen.

Voxin amplugit on jopa 2 jöröä kalliimpia thomanilla ?!
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Don Make
17.09.2008 10:08:22

Niin no. Meinasinkin sitä kuinka Suomesta sai halvemmalla kuin Thomannilta. Ja noiden arvokin on pudonnu tässä vuoden aikana aika roimasti.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)