Aihe: Ahtaat korvakäytävät, valutulpista ei apua.
1
OlaVi_K
14.09.2008 23:59:34
Elikkä.Otsikko kertoo jo paljon.Tilanteeni on nimittäin tämä:

Teetätin valumuotit korvatulppia varten ja kävi ilmi, että toinen korvakäytäväni on liian ahdas, joten in-ear monitorointia varten tulppiin porattavat reiät eivät mahdu keskelle tulppaa ja niistä johtuen ääni saattaa alkaa särkemään.Toisin sanoen valutulppia en pysty käyttämään.Ostin perinteiset kuusitulpat, joihin saa esim. koschin napit kiinni, mutta kuusitulpat eivät vaimentaneet tarpeeksi ja rummut, varsinkin virveli, tuli aivan liian lujaa läpi.Siksi kysynkin, onko kenelläkään muulla tullut sama ongelma vastaan, ja oletko/oletteko löytänyt tulppia, jotka vaimentaisivat enemmän kuin perus kuusitulpat ja joihin saisi napit kiinni?Olen toistaiseksi soitellut luurit päässä, joka on mielestäni todella rasittavaa+kornin näköistä ja haluaisin päästä niistä eroon.Vastauksia ongelmaani odotellessa..
Ja pakarat..ne on marmoria!
ile.pop
15.09.2008 00:11:29
Elikkä.Otsikko kertoo jo paljon.Tilanteeni on nimittäin tämä:

Teetätin valumuotit korvatulppia varten ja kävi ilmi, että toinen korvakäytäväni on liian ahdas, joten in-ear monitorointia varten tulppiin porattavat reiät eivät mahdu keskelle tulppaa ja niistä johtuen ääni saattaa alkaa särkemään.

Tarkoittaako tämä siis jotain tee-se-itse-porausta vai jotain tehdastekoista?
On guuluu...
OlaVi_K
15.09.2008 00:16:30
Tarkoittaako tämä siis jotain tee-se-itse-porausta vai jotain tehdastekoista?

Tämä on siis ammattilaisen mielipide valumuoteista ennen työn aloittamista.Herra oli siis sitä mieltä että turhan riskaapelia lähteä tekemään kun on noin ahdas rako, eikä halunnut alkaa edes yrittämään koska tiesi että saattaa tulla huonoa jälkeä, ei ilmeisesti ammattiylpeys antanut periksi.Mielestäni täysin ymmärrettävää.
Hakki
16.09.2008 14:19:05
Mulla on sama tilanne, eli mun oikean korvan korvakäytävä on sen verran ahdas, että sinne ei pahemmin mitään saa eikä pidä tunkea. Keräävät muutenkin ihan kiitettävästi tuota ryönää ilman, että sinne jatkuvasti tunkee tulppien kanssa lisää tavaraa. Itse olen ratkaissut asian kylmästi soittamalla luurit päässä, vaikka se ei nyt olekaan ihan cooleimman näköistä ikinä.
while(true) {play(metal);} | Kaikki tänään päättyy...
OlaVi_K
16.09.2008 17:09:45
Jep.

Mulla ei niinkään paljon haittaa se, että näyttää tyhmältä luurit päässä soittaessa, vaan se että ne vääristää rumpujen saundia ja yleisesti oleminen kioskin takana on vaikeaa, täytyy varoa heilumasta jne jne etteivät tipu päästä.Lisäksi ovat todella kuumat varsinkin kesäisin soitellessa.
leksi-B
16.09.2008 19:56:12 (muokattu 16.09.2008 19:56:25)
Rumpali osti kuulosuojainkuulokkeet. Toimivat pirun hyvin ja pystyy samalla kuuntelemaan esim mp3-soitinta.

nämä ovat kyseessä. http://saitenkatalog.de/shop1/produ … id=8949idud5pb41hibp4mk6j0as8ja4g0c
"Vanitas Vanitatum"
Kailis
17.09.2008 01:28:07

Rumpali osti kuulosuojainkuulokkeet. Toimivat pirun hyvin ja pystyy samalla kuuntelemaan esim mp3-soitinta.

nämä ovat kyseessä. http://saitenkatalog.de/shop1/produ … id=8949idud5pb41hibp4mk6j0as8ja4g0c

Kiva kiva. Aika hmmm... huonothan noi on mutta hyvä jos kelpaa.
Niq
18.09.2008 23:24:51

Mulla ei niinkään paljon haittaa se, että näyttää tyhmältä luurit päässä soittaessa, vaan se että ne vääristää rumpujen saundia ja yleisesti oleminen kioskin takana on vaikeaa, täytyy varoa heilumasta jne jne etteivät tipu päästä.

Mä oon jonkun verran käyttänyt jykevän mallisia 3M-kuulonsuojaimia (ei putoa päästä sitten mitenkään) ja sisällä Kossin nappikuulokkeita. Hommaat basarimikin ja pienikalvoisen konkkamikin overheadiksi, pari telinettä, pari piuhaa ja lyöt pikkumikseriin kiinni.

Tolleen on hauska välistä soitella, itellä tosin vielä virvelimikki. Ghostit kuuluu nätisti ja basarin saa kuulumaan kunnolla. Kuumuuden takia luuritouhut jää yleensä vaan esim. nauhoitussessioihin. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Antti1
18.09.2008 23:51:50
Kiva kiva. Aika hmmm... huonothan noi on mutta hyvä jos kelpaa.

On. Surkea vaimennus, epämukavat päässä, painavat, epäherkät ja soundikin todella kehno. Kyl ne kuitenkin on hyvät just niin kauan, kunnes pääsee kokeilemaan jotain oikeita soittoluureja. :)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
OlaVi_K
20.09.2008 18:02:37
Et pysty siis käyttämään pelkkiä tulppiakaan?

Pystyn kyllä käyttämään valettuja tulppia pelkkinä korvatulppina mutten saa niihin in-ear monitorointia korvakäytävän ahtauden takia.

Mä oon jonkun verran käyttänyt jykevän mallisia 3M-kuulonsuojaimia (ei putoa päästä sitten mitenkään) ja sisällä Kossin nappikuulokkeita. Hommaat basarimikin ja pienikalvoisen konkkamikin overheadiksi, pari telinettä, pari piuhaa ja lyöt pikkumikseriin kiinni.

Tolleen on hauska välistä soitella, itellä tosin vielä virvelimikki. Ghostit kuuluu nätisti ja basarin saa kuulumaan kunnolla. Kuumuuden takia luuritouhut jää yleensä vaan esim. nauhoitussessioihin. :)

Tällä hetkellä treenikäytössä käytän Vic Virthin kuulokkeita ja mulla on pari tilamikkiä josta saan setin yleissaundin, nimenomaan snaren todella hyvin ja myös haikan triolit tulee selvästi.Samalla kitarat ja bassot tulee mukavasti sieltä.Basarin olen myös mikittänyt koska se jää heti muitten soittimien jalkoihin.

Työkaverin suosituksesta täytyy ottaa testiin sellaset kun UltimateEarit..muistaakseni ear tai hearsafen valmistamat missä on eri tulppavaihtoehtoja joten on varaa valita mahdollisesti mieleisin ja parhaiten demppaava tulppa..mikäli vaan mahtuu korvaan.
ile.pop
21.09.2008 10:18:13
Pystyn kyllä käyttämään valettuja tulppia pelkkinä korvatulppina mutten saa niihin in-ear monitorointia korvakäytävän ahtauden takia.

Työkaverin suosituksesta täytyy ottaa testiin sellaset kun UltimateEarit..muistaakseni ear tai hearsafen valmistamat missä on eri tulppavaihtoehtoja joten on varaa valita mahdollisesti mieleisin ja parhaiten demppaava tulppa..mikäli vaan mahtuu korvaan.

Niin tää mun hitaanlainen kysely olis johtanut juurikin ultimate- earsiin ja varsinkin valettuihin versioihin. hintaahan niillä toki on ihan jonkunkin verran, mut voin kertoa, että kyllä toimii.

Ultimate-ears on ihan oma firmansa, joka tekee siis pelkästään korvamonitoreja, ei korvatulppia.

http://www.ultimateears.com/_ultimateears/
On guuluu...
Progressor
23.09.2008 18:32:39

Minkähän firman tulpista on kysymys? Minulla on Finfonicin valetut tulpat, ja niihin saa Finfonicin omat monitorikuulokkeet, jotka ilmeisesti käyvät sellaisenaan suodattimien tilalle. Luulisi, että niiden kanssa ei ole tuollaista ongelmaa.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)