Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 530 31 32 33 34122 123 124 125 126
Lennu
16.09.2008 02:03:42

Etkä nyt WW lähe mihinkään, kun just lähtee taas viihdevaihde päälle. Täällä on taas niin olalleläpsyttely menossa, eikä mulla oo mitään rahkeita paukutella menemään, vaikka mieli tekis.

Niin että olis kiva lueskella jonkun kirjotuksia, joka osaa.

Niijoo, mä oon kännissä.
basstone
16.09.2008 03:04:41
Mä väitän että Topin fraseeraus on ihan käsiraha jos sitä vertaa Eikkaan...

Oon kompannu molempia ja Topin kaa oli aika paljon helpompaa vetää ku Eikan kans. Komppia Wetäjälle tästä.
Äläpä kerro enempää!
EP
16.09.2008 04:07:52 (muokattu 16.09.2008 04:08:56)
Puolalaiset muusikot on yleensä helevetin ammattitaitoista porukkaa, haittana tietenkin on tuo suomalaisen kulttuurin ja (tanssi)musiikin outous heille.
On kokemusta kyllä heistäkin..
Vaikka sitä kuinka olisi muistissa ja takaraivossa biisejä, niin kaikkea ei silti kuitenkaan ja silloin pitää olla nuotit mistä vedetään.
Olen kuullut ko. laulajaa livenä ja tiedän tasan tarkkaan miten hän fraseeraa jne. sitäpaitsi ei hän ole ainoa tyylissään on niitä muitakin ja nimettömämpiäkin ja silloin mennään tiukasti tahtien ja ohjeiden mukaan, vaikka laulaja luovisikin. Ottaahan hän ne venytykset myös takaisin, ei siinä mitään väärää ole, se on hänen tyylinsä laulaa.
..vaikeampaahan tuollaisen laulajan komppaaminen on sehän on selvä, mutta siinähän vaan oppii itsekin.
Fuzzy Boner
16.09.2008 08:18:22
Luit mun ajatukset. Nimittäin piti juuri sanoo, että ei siitä kauaa oo, kun Petreskut & Hall komppiryhmän kanssa veti Eika tosi hienosti. Taitaa Marian olla vielä jopa nopeempi, kun sinä?

Persletku nopea? Juoksemaan? Pianon Bolt? Kyl se 100metrillä jää varmaan aika monelle täällä.

Viime keikka: sisäsiistiä, 5 kpl 15-20minuutin settejä ja jengiä oli kohtuullisesti. Taisivat viihtyä ihan jees.
jon lord
16.09.2008 09:31:22
Persletku nopea? Juoksemaan? Pianon Bolt? Kyl se 100metrillä jää varmaan aika monelle täällä.

Hah haaaa haaa haaaaa! Isoveljensä kanssa soittelin 80-luvun alkupuolella jonkin aikaa. Oli aika vaikeaa, joo, välillä ja välillä vaikeampaa.
COVS jäsen N.o 3
uruttaja
16.09.2008 09:35:40
Mä sain EG:n komppaukseen viisammalta ja paremmalta urkurilta ohjeen; Pure huulta, lue tarkasti nuottia, äläkä erehdy kuuntelemaan solistia, koska silloin olet ulkona ku kuoriämpäri.
isojussi
16.09.2008 09:36:04
...Varmasti taittuu!Sähän et näitä keikkoja tee, joten et voi tod.näk. itse kokea EG:n komppaamista koskaan, se on valitettavaa, mä olen vakuuttunut ettö ko tapahtuman jälkeen olisit kenties hyvinkin samaa mieltä kanssani tietyistä asioista ;-)

No - mun "luulo" perustuu pariin näkemääni livekeikkaan. Toki aina tolla superkompilla.

En ollu kännissä - kirotuvirtseitä tulee muutonkin. Ja peesaamisesta on turha puhua, sillä oonhan mä ihan vähän aikaa sitten ollu sunkin kanssa. samaa mieltä.

Mä teen toki ihan eri osaston keikkoja, mutta vielä en oo antanu "kompattavieni" hyppiä silmille. JOs kyseessä tosiaan on moine seniili känniääliö, niin luulis aikuisilla miehillä olevan sen verran ballssia, että pistäisitte sen järjestykseen.

Vai onks tää sitä, että "on vaan kärsittävä, ettei keikat lopu" - settiä?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
uruttaja
16.09.2008 09:36:35
Oon kompannu molempia ja Topin kaa oli aika paljon helpompaa vetää ku Eikan kans. Komppia Wetäjälle tästä.

No sä oletkin erikoismies, kompannut vaikka ketä, minuakin.
isojussi
16.09.2008 09:41:29
Persletku nopea? Juoksemaan? Pianon Bolt? Kyl se 100metrillä jää varmaan aika monelle täällä...

Tästähän voittais kehittää semmonen one-on-one kamppailulaji: Kummallekin kellotetaan satanen kilpakumppani reppuselässä. Nopeempi voittaa. Lähetkö kisaan mun kanssa?
isojussi
16.09.2008 09:42:59
Mä sain EG:n komppaukseen viisammalta ja paremmalta urkurilta ohjeen; Pure huulta, lue tarkasti nuottia, äläkä erehdy kuuntelemaan solistia, koska silloin olet ulkona ku kuoriämpäri.

No voi hevon perse. Mitähän mä oon juuri sanonu siitä kompin tehtävästä.
jape2
16.09.2008 12:58:10
Ei toi E komppaus mitään ihmeellistä oo, jos on rumpali mukana.
Masentavaa musaa kyllä.
half
16.09.2008 13:07:09
No - mun "luulo" perustuu pariin näkemääni livekeikkaan. Toki aina tolla superkompilla.

En ollu kännissä - kirotuvirtseitä tulee muutonkin. Ja peesaamisesta on turha puhua, sillä oonhan mä ihan vähän aikaa sitten ollu sunkin kanssa. samaa mieltä.

Mä teen toki ihan eri osaston keikkoja, mutta vielä en oo antanu "kompattavieni" hyppiä silmille. JOs kyseessä tosiaan on moine seniili känniääliö, niin luulis aikuisilla miehillä olevan sen verran ballssia, että pistäisitte sen järjestykseen.

Vai onks tää sitä, että "on vaan kärsittävä, ettei keikat lopu" - settiä?

Niinpä, Teeriharjulla eräs kiipparisti kerran latasi Eikan kansion päin takaseinää, kun taiteilijan tulkinta ja laput eivät oikein osuneet samaan sävellajiin. Tokaisi sitten, jos et äijä pysy kuiteissa niin vedämpä nämä markan biisisi ilman. Mikä on seuraava biisi ja oletettu sävellaji. Ja veti myös. Yleisöllä oli hauskaa. Basistilla ei, kun se oli ainoa kappale kansioita.
COVS jäsen N:o 5
Ukko
16.09.2008 15:54:28

Miten voi aikuisella miehellä olla edes kanttia vetää jotain kokeneen ammattimuusikon "kaikki taittuu" - roolia ja sitten itkee liksoista täällä?.

Mikäli mua meinaat niin ekana, en ole kokenut ammattimuusikko jolta kaikki taittuu ja toiseksi en itke liksoista koska totesin että lopullisessa verotuksessahan se sitten tasoittuu. Kolmanneksi, eipä mulla ole edes mitään taloudellista syytä käydä keikoilla toisin kuin sulla ,mutta tuleepahan nyt joskus käytyä kun on kavereiden kanssa alettu soittelemaan eikä asiaa viitsi jättää "kellari soittamiseksi". Jos et taas mua meinaa niin ohita kaikki em.
COVS jäsen nro 6
Begemoth
16.09.2008 15:56:37

Eikalle ei saa antaa yhtään siimaa, jos niin teet se on goodbye.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Coelhinho21
16.09.2008 16:55:42

Rytmitajuttoman ylifraseeraavan solistin säestys on prrrseestä, eli haastavaa.. Melkosta halkomista ja arpomista biisistä toiseen ja luoja sitä shouta jos rumpali erehtyy "paikkoomaan" solistia. Kesäkuussa viimeksi tuollasta nautintoa pääsin kokemaan tähtiartistivaimikäseoli tyyppisen solistin taustalla. Huh! Ei pahveja tai aavistusta oikein biiseistäkään, sävellajeja oli turha kysellä, kun ei artisti tiennyt itsekään. Enempi silti kävi sääliksi rumpalia, kun hiki otsalta valuen yritti pitää hommaa kasassa, Heh!

Ne on niitä hetkiä, kun hymyä huuleen vaan, kun onhan se taivahan varma, että katseet lattialta kääntyy "väärin" soittavaan bändiin.. HOHO!

Viime keikasta (la): 3 settiä perushuljutusta puolityhjälle ravintolalle, yhteensä yli 400 km autossa, liksaan tyytyväinen, saatoin välillä hymyilläkin, ehkä..
"Siellä sentään muistavat unelmansa, mitä joskus oltiin ja mitä oltaisi voitu olla."
EP
16.09.2008 17:50:29
Rytmitajuttoman ylifraseeraavan solistin säestys on prrrseestä, eli haastavaa.. Melkosta halkomista ja arpomista biisistä toiseen ja luoja sitä shouta jos rumpali erehtyy "paikkoomaan" solistia. Kesäkuussa viimeksi tuollasta nautintoa pääsin kokemaan tähtiartistivaimikäseoli tyyppisen solistin taustalla. Huh! Ei pahveja tai aavistusta oikein biiseistäkään, sävellajeja oli turha kysellä, kun ei artisti tiennyt itsekään. Enempi silti kävi sääliksi rumpalia, kun hiki otsalta valuen yritti pitää hommaa kasassa, Heh!

Ne on niitä hetkiä, kun hymyä huuleen vaan, kun onhan se taivahan varma, että katseet lattialta kääntyy "väärin" soittavaan bändiin.. HOHO!

No, kyllähän se solistin/soittajan aika pian kuulee mistä kysymys:

A.Fraseeraus on sellainen, että siihen ei saa missään nimessä lähteä "mukaan", vaan on pysyttävä tiukasti nuotissa/ komppilapuissa.
Jos ei sellaisia ole, mikä on perseestä, pitää vaan luovia mukana ja toivoa parasta.

B. On rytmitajuton ja bändin pitää vaan yrittää paikata ja tehdä mitä on yleensäkään tehtävissä.
Pääasia on, että se ilta saadaan menemään ilman suurempia Konflikteja.

Kummassakaan tapauksessa ei ole soittajan vika, joten mitään syytä vitutukseen ei ole kun tietää itse tehneensä oikein/ parhaansa ja nimenomaan tietää miten biisit pitäisi oikeasti mennä.

Molempia edellä mainittuja on kohdalle sattunut, kaikkein VEEmäisintä on porukassa sellainen soittaja joka ei suostu (tajua asiaa) soittamaan "väärin", vaan yrittää korjailla ja tehdä "kiusaa" muille.
Kyllä päntin työ on ennenkaikkea säestää solistia, huonompaakin solistia jos niin on sovittu!
Coelhinho21
16.09.2008 17:53:01

Kyllä päntin työ on ennenkaikkea säestää solistia, huonompaakin solistia jos niin on sovittu!

Juurikin näin..
"Siellä sentään muistavat unelmansa, mitä joskus oltiin ja mitä oltaisi voitu olla."
baron
16.09.2008 18:47:23

Molempia edellä mainittuja on kohdalle sattunut, kaikkein VEEmäisintä on porukassa sellainen soittaja joka ei suostu (tajua asiaa) soittamaan "väärin", vaan yrittää korjailla ja tehdä "kiusaa" muille.

Ainakin mun bändissä on ollut ongelmana se, että kun solisti laulaa päin peetä, niin ei ole ollut suostumisesta tai tajuamisesta kysymys, vaan kun jokainen on vähän eri aikaan lähtenyt seurailemaan pielessä laulavaa solistia niin kohta oltu kaikki metsässä.
Kaifun
16.09.2008 19:05:41
Hieman toiselta suunnalta.
Tanssikin on yhdenlaista komppaamista. Itse en ole mikään seeprakenkä, mutta dementia haitaripartiossa koputtelen rumpujen takana.
On jumankuta tanssilattialla tullut kärsittyä Eikkaa kaikki ne kerrat kun livemiehen keikalla olen lattialla ollut. Menee tanssi yhdeks raskaaksi taidekurjen tanssiksi ja ymmärrän tuskanhien valuvan niin lattialla, kuin lauteillakin. Pöhköt turakaiset tulevat joraamaan, kun se on niin pitkältä ajalta kuuluisa. Ei menisi uudelta kuninkaalta lävitse ollenkaan.
Tänään teen huomisen. Ja usemmiten sen munaan......huomisen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)