topi74 16.09.2008 15:26:28 | |
---|
Ongelma on kauhee hurina passiivimikkisten kitaroiden kanssa. Aktiiveilla ei hurise. Hurina johtunee tuosta maadoittamattomasta pistorasiasta, koska samaa ongelmaa ei ollut kylppärissä kokeillessa. Onko tuo hurina mahdollista ohittaa jollain keinolla esim. noise suppressorilla? Jos on niin kuinka paljon tuo suppressori vaikuttaa kitaran saundiin huonontavasti? Bossin NS-2 laitetta olin ajatellut tuohon tarkoitukseen. Vai onko ainoo mahdollisuus korjata tuo ongelma tilaamalla sähkäri paikalle ja asennuttaa maadoitukset kuntoon? |
Dunga 16.09.2008 15:32:45 | |
---|
Kysytään nyt varmuuden vuoksi, että ovat passiivimikkisi single coileja? Niissä pieni hurina on "ominaisuus". Interstellar overdrive. |
Antti1 16.09.2008 15:34:56 | |
---|
Noi geitit on vähän samanlaisia, ku burana: helpottaa oloa, muttei varsinaisesti ratkaise ongelmaa. Se on sit taas toinen asia, että jos setti jokatapauksessa moista kaipaa soundin hakemiseen. Sähköjen pörinää vaimentamaan mä en kyllä välttämättä sellaista enää uudestaan hankkisi. Pisti vaan vituttamaan, kun kyllä ne pärinät sit tulee kuitenkin portin avautumisen jälkeen sinne taustalle. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
topi74 16.09.2008 15:38:13 | |
---|
Kysytään nyt varmuuden vuoksi, että ovat passiivimikkisi single coileja? Niissä pieni hurina on "ominaisuus". Ei kun humppareita ovat. Niin ja se hurina kuuluu silloin kun näpit irrottaa kitaran metalliosista. Ja aina kuuluu napsahdus kun kädet koskevat kitaran metalliosiin. Itse kitaran maadoitukset ovat kunnossa. Ja koko ongelma poistuu kun vahvarin kytkee maadoitettuun pistorasiaan. |
Antti1 16.09.2008 15:40:58 | |
---|
Ja koko ongelma poistuu kun vahvarin kytkee maadoitettuun pistorasiaan. Siinä myöskin ratkaisu ongelmaasi. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
topi74 16.09.2008 15:52:38 | |
---|
Siinä myöskin ratkaisu ongelmaasi. Tämän asian olikin jo tiedossa. Mutta tuo ratkaisu tuo mukanaan pari uutta ongelmaa. Asun -70 luvulla rakennetussa omakotitalossa, missä ei ole maadoitettuja rasioita kuin kylppärissä ja keittiössä. Kylppärissä ei viitti soitella kosteuden takia. Keittiössä en viittis soitella ku sitte emännän äänentaso varmaan peittäisi tuon valvekingin tuottaman sulosaundin :D Jos vetäisi roikan keitiöstä soittohuoneeseen. No ei kuitenkaan. Taijan soittaa sähköasentajalle. |
Henkka370 16.09.2008 16:02:04 | |
---|
Tämän asian olikin jo tiedossa. Mutta tuo ratkaisu tuo mukanaan pari uutta ongelmaa. Asun -70 luvulla rakennetussa omakotitalossa, missä ei ole maadoitettuja rasioita kuin kylppärissä ja keittiössä. Kylppärissä ei viitti soitella kosteuden takia. Keittiössä en viittis soitella ku sitte emännän äänentaso varmaan peittäisi tuon valvekingin tuottaman sulosaundin :D Jos vetäisi roikan keitiöstä soittohuoneeseen. No ei kuitenkaan. Taijan soittaa sähköasentajalle. Tarvitaanko sähköasentajaan pistämän maadotettu rasia tilalle? |
Antti1 16.09.2008 16:03:55 | |
---|
Tarvitaanko sähköasentajaan pistämän maadotettu rasia tilalle? Pelkkä maadoitettu rasia ei auta mitään, jos ei talossa oo maadoituksia. Ite kysymykseen: joo, sähköasennuksiin tarvitaan. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
jra 16.09.2008 16:05:18 (muokattu 16.09.2008 16:06:00) | |
---|
Tarvitaanko sähköasentajaan pistämän maadotettu rasia tilalle? ??? Eikös siihen pidä vetää taululta maadoitukset, tuskin riittää että rasian vaihtaa? Tuohon hurinaongelmaan ei varmaan auta kytkennät vain rasiapäässä. E: hidas, ja itsekin maadoitettujen rasioiden tarpeessa. |
topi74 16.09.2008 16:12:59 | |
---|
??? Eikös siihen pidä vetää taululta maadoitukset, tuskin riittää että rasian vaihtaa? Tuohon hurinaongelmaan ei varmaan auta kytkennät vain rasiapäässä. E: hidas, ja itsekin maadoitettujen rasioiden tarpeessa. Soitinkin tuossa tutulle sähköasentajalle. Onnistuu itse väsäillä "maadoitus". Tosin pitää rasia vaihtaa maadoitettun ja rasian sisällä kytkeä nollavaihe rasian maahan. Siis näin voi tehdä, muttei enää nykyisillä määräyksillä ole sallittua. |
NoCo 16.09.2008 16:14:56 (muokattu 16.09.2008 16:15:25) | |
---|
Kokeile pistoketta eriasentoon. Ei maadoittamaton sähkö hurise jos asiat on kunnossa. N.C. |
topi74 16.09.2008 16:17:56 | |
---|
Kokeile pistoketta eriasentoon. Ei maadoittamaton sähkö hurise jos asiat on kunnossa. Pistokkeen kääntäminen ei poista ongelmaa. Muutoin kyllä mulla on asiat ihan kunnossa. En vaan ymmärrä miten ne vaikuttaa vahvarin hurinoihin :D |
jra 16.09.2008 16:19:00 | |
---|
Soitinkin tuossa tutulle sähköasentajalle. Onnistuu itse väsäillä "maadoitus". Tosin pitää rasia vaihtaa maadoitettun ja rasian sisällä kytkeä nollavaihe rasian maahan. Siis näin voi tehdä, muttei enää nykyisillä määräyksillä ole sallittua. Auttaako tuo hurinaongelmaan? Oon saanut sen käsityksen että ei, eikä myöskään esim. UPSin ylijännitesuoja toimi tuon virityksen kanssa, jos sellaiselle on esim. tietokoneen kanssa tarvetta. Korjatkaa jos olen väärässä, ei nimittäin ole nuo sähköasennukset kovin hyvin hanskassa. Olisi tosiaan itselläkin tarvetta muuttaa ainakin pari rasiaa maadoitetuksi yllä olevista syistä (hurinat, UPS). |
NoCo 16.09.2008 16:24:21 (muokattu 16.09.2008 16:26:45) | |
---|
Muutoin kyllä mulla on asiat ihan kunnossa. -paitsi että valveking........ :-) Edit: poistinkin ehdotuksen..... N.C. |
topi74 16.09.2008 16:26:37 | |
---|
Auttaako tuo hurinaongelmaan? Oon saanut sen käsityksen että ei, eikä myöskään esim. UPSin ylijännitesuoja toimi tuon virityksen kanssa, jos sellaiselle on esim. tietokoneen kanssa tarvetta. Korjatkaa jos olen väärässä, ei nimittäin ole nuo sähköasennukset kovin hyvin hanskassa. Olisi tosiaan itselläkin tarvetta muuttaa ainakin pari rasiaa maadoitetuksi yllä olevista syistä (hurinat, UPS). Mä aattelin kyllä kokeilla tuota. Saas nähä auttaako. Taijampa lähtä heti pistorasiakauppaan, niin kerkee vielä tänään kokeilemaan. Ps. soittakaa ampulanssi jos en tänä iltana ilmoittele että toimiiko tuo kytkentä :D |
jra 16.09.2008 16:32:52 | |
---|
Mä aattelin kyllä kokeilla tuota. Saas nähä auttaako. Taijampa lähtä heti pistorasiakauppaan, niin kerkee vielä tänään kokeilemaan. Ps. soittakaa ampulanssi jos en tänä iltana ilmoittele että toimiiko tuo kytkentä :D Laitetaan samantien paloautokin tulemaan;) Toivottavasti tiedät mitä oot tekemässä, itse taidan kuitenkin luottaa sähköasentajaan. |
Roksennus 16.09.2008 16:42:36 (muokattu 16.09.2008 16:44:25) | |
---|
Mä aattelin kyllä kokeilla tuota. Saas nähä auttaako. Taijampa lähtä heti pistorasiakauppaan, niin kerkee vielä tänään kokeilemaan. Käy matkalla vakuutusyhtiössäsi laajentamassa kotivakuutustasi niin että se kattaa myös laittomat kytkennät. Edit: Ja siis oikeasti tuo on erittäin huono ja vaarallinen tapa säästää rahaa. Maksa sille sähköasentajalle 50e ja saat kunnon kytkennät. "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
cuthbert 16.09.2008 16:45:36 | |
---|
Kerro miten kävi tuon nollauksen kanssa. Täällä on sama ongelma Marsun kanssa. Mutta jos et ole sähköasentaja niin suosittelen väliin jättämistä. Vakuutus ei mahda korvata mitään mahdollisia seuraamuksia kun teet laittomia asennuksia. T: Sähköasentaja |
Kokeile pistoketta eriasentoon. Ei maadoittamaton sähkö hurise jos asiat on kunnossa. Minkähän ihmeen takia vahvistimissa on maadoitetut pistokkeet? Varmaan siksi, että pitäisi käyttää maadoitettua pistorasiaa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
sepisti 16.09.2008 18:14:00 | |
---|
Pistorasioiden muuttaminen maadoitetuiksi Tätä asennusta ei voi tehdä, jos pistorasialta lähtee johto eteenpäin esim seuraavalle pistorasialle, koska nollajohtimen liittimellä ei ole paikkaa nollaavalle johdonpätkälle. Apuna on käytettävä esim uutta jakorasiaa. Jos johonkin huoneeseen asennetaan maadoitettu pistorasia, on kaikki sen huoneen pistorasiat muutettava maadoitetuiksi, koska muuten voi vikatilanteessa syntyä vaaraa erilaisiin pistorasioihin kytkettyjä sähkölaitteita kosketeltaessa. Tällaista tekstiä löytyi Sähköturvallisuuden edistämiskeskuksen kotisivuilta. EN OTA KANTAA, siihen onko tuo LAILLISTA vai EI. Joka tapauksessa jättäisin vaihtamisen ammattimiehelle. Maksaahan se tietysti jotain, mutta niinhän harrastaminen aina. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |