Niskamies 12.02.2004 21:58:56 | |
---|
Niin, ja vuonna seitky seittämän toi twini rev. muuttui 120wattiseksi, mistä on sanottu ettei se ole niin hyvä kuin tuo 100wattinen jota on tehty muistaakseni 72-77, ja korjata saa vuosimallia jos olen vääräs, ja ennen 72 ei ollut master potikkaa noissa twin rev. 120 wattia?!?!?!? Sehän on ihan törkeesti. Tossa '65 re-issuessa on sitten "vain" 85 wattia ja painoakin "vain" 29 kiloa. Häviääkö paljon 70-luvun alun twineille? Tossa ebayn twinissä on enään 17 minsaa jäljellä, ja hintaa vieläkin 805 euroa. Paljonkohan tulee loppuhinnaksi... |
javia 12.02.2004 22:22:40 | |
---|
|
Volle 12.02.2004 22:49:11 | |
---|
120 wattia?!?!?!? Sehän on ihan törkeesti. Tossa '65 re-issuessa on sitten "vain" 85 wattia ja painoakin "vain" 29 kiloa. Tehon nostamisessa 85 w:stä 120 wattiin tulee 1,5 dB lisää. En tiedä kumpi noista käytännössä on äänekkäämpi, koska siihen vaikuttaa muukin kuin watit. Äänekkäitä molemmat kuitenkin lienevät. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
whagabam 12.02.2004 22:55:06 | |
---|
Osta kuule Quad-reverb, MIEHEKÄS 4x12 kombo isolla kaiulla... saundaa pirun hyvälle (jos toimii...) X´cuse me I musst be oon my waaay... |
Volle 12.02.2004 22:59:56 | |
---|
Osta kuule Quad-reverb, MIEHEKÄS 4x12 kombo isolla kaiulla... saundaa pirun hyvälle (jos toimii...) Paljonko on painoa? On varmaan helppo roudattava. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
whagabam 12.02.2004 23:19:43 | |
---|
No kyllähän se painaa 2x12enemmän kuin twini... on kuitenkin sen verran korkea että pyörät alla sitä on hyvä lykkiä. Huono puoli siinä on vain se että saundi kuullostaa hyvälle vasta suhteellisen kovalla voluumilla... mastervolume on aika turha keksintö. X´cuse me I musst be oon my waaay... |
Volle 12.02.2004 23:36:16 | |
---|
mastervolume on aika turha keksintö. No jaa... Jos nyt ei ihan puristi ole, niin kyllähän se vähän lisää mahdollisuuksia. Ei munkaan isommalla Laneyllä, jossa ei ole master volumea, oikein voi joka paikassa täysillä tuutata, vaikka mieli tekisi. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
d-e 13.02.2004 08:14:51 | |
---|
Ihan henkilökohtasella kokemuksella tiedän muutamia silver face Twinejä jotka ei enää suostu soimaan avoimesti.Johtuneeko siitä että elementtejä on huudatettu isolla teholla ja huolellisesti vuosikausia.Pro Reverbeissä samaa ilmiötä ei ole tullut vastaan.Pro Reverbiäkin on kahta SF-mallia - 40W ja 70W jossa master volume.Kannattaa myös huomioida Fender 75 jonka suosio ei ole ikinä ollut suuri,vaikka onkin ihan kelpo peli.Speciaalia mm. EQ-boost ja tehon pudotuskytkin. "..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner |
jawalami 13.02.2004 08:50:11 | |
---|
Terve! Mulla on Fenderin uudempi versio eli Twin-Amp. Siitä löytyy clean, vintage-särö sekä vielä oikein hi-gain -särökanava erikseen. Parasta kummiskin on tehonjakokytkin, jolla 100w vähentyy 25:een. Sitten kun vielä ottaa puolet pääteputkista pois, niin peli muuntuu pienimmillään 15-wattiseksi. Kaikki tarvittavat soundit löytyy kirkkaista komppirouskutukseen ja ulvontaan asti, ja pienilläkin voimakkuuksilla. Lisäksi pelissä on pyörät alla, joka on hyvä kun painoa on jotakin 40 kiloa. Hinta taisi olla siinä 1500 e uutena. |
Kuha 13.02.2004 09:51:40 | |
---|
Mulla on Fenderin uudempi versio eli Twin-Amp. Mulla on tuo sama peli vm -95. 2001 tuli päivitetty Twini, johon on lisätty tremolo ja painokin on taas noussut :) |
Niskamies 13.02.2004 10:50:36 | |
---|
Millanenkos toi 65' Twin Reverb on? Uutena saksassa 1333 euroa. Ja toimiikos noi hyvin mahonkirunkoisen humpparikitaran kanssa, vai kannattaisko vaan hommata strato? |
Janne19691 13.02.2004 11:09:41 (muokattu 13.02.2004 11:13:42) | |
---|
Millanenkos toi 65' Twin Reverb on? Uutena saksassa 1333 euroa. Ja toimiikos noi hyvin mahonkirunkoisen humpparikitaran kanssa, vai kannattaisko vaan hommata strato? Twin reverb 65:sta on ollut juttua aika paljon tässä keskustelussa. Et ole vissiin huomannut :) Niin siis selvennyksenä kun jengi puhuu "Twinistä" niin yleensä sillä tarkoitetaan "Twin reverbiä". Se uudempi punanuppinen "The Twin" on eri vahvistin. Twin reverb toimii hyvin hyvän kitaran kanssa, huonon kanssa huonommin. Rule #1: There are no rules. |
Twin reverb 65:sta on ollut juttua aika paljon tässä keskustelussa. Et ole vissiin huomannut :) Niin siis selvennyksenä kun jengi puhuu "Twinistä" niin yleensä sillä tarkoitetaan "Twin reverbiä". Se uudempi punanuppinen "The Twin" on eri vahvistin. Twin reverb toimii hyvin hyvän kitaran kanssa, huonon kanssa huonommin. En ole vielä päässyt twinillä soittamaan, mutta enon keikalla sitä kuulin, ja oli mun mielestä varmaankin parhaat kitarasaundit koskaan. Millanenkos toi The Twin on? 100 wattinen näytti kitarapajalla olevan 700 euroa. |
Keppi 13.02.2004 14:08:21 | |
---|
Tota, ei se blackface twin (65 reissue) millä mä soittelin niin mennyt kyllä "murolle" sen kummemmin vaikka luukuttikin. Epäilen vahvasti että saman mallin silverfacessa ja blackfacessa olis noin selkeä ero. Mitä mallia sä kokeilit? Twineissä taitaa olla aikapaljon watteja. Oisko siinä sitt syy? Mun "tietämys" perustuu ihan luettuun tietoon ja kuultuihin juttuihin. Oon kylläkin testannu sekä siverifacea(useenpaakin), että blackfacea, mutt eri mallia. Näiden kokemusten perusteella sanoisin kyllä, että "mustanaama" vei voiton selkeesti! Tyyppäsin vanhaa Super Reverb blacfacea ja voin kertoo, ett se on ylivoimaisesti paras vahvistin, millä oon ikinä soittanu! Aivan käsittämättömän hyvä soundinen! Siinäkohti pysty sanomaan, mitä tarkoittaa lämmin soundi. Kokemus silverfacesta oli neutraalinpi... Totuus hommasta kuitenkin taitaa olla se, ett aidot blackfacet on niin paljon parempia, kun näiden reissue mallit ta silverfacet, ett jakossakin BF:t tulee maksamaan huomattavasti enemmän, kuin SF:t ...no ei vaineskaan;) |
Niskamies 13.02.2004 18:17:33 | |
---|
Noniin, kävin tänään tesmimässä kamoja Soundatassa. Schecter C-1 Classic on niin hyvä kuin odotinkin, paitsi se oli kylläkin paskoilla varmaankin 8-satsin kielillä. Sain myös niin hyvän tarjouksen että ostan suomesta. Kokeilin myös Ashdownin Peacemaker 40 putkikomboa, ja taitaa Fenderit jäädä hamaan tulevaisuuteen. Niin hyvät kliinit oli, ja säröä irtosi pikku-volyymeillä. Vielä kun pääsee luukuttamaan, niin ostopäätös on aika varma sen jälkeen. Ei pitäis olla mitään vikaa: -1*12" Celestion Silver Series Vintage 60 Elementti -40 wattia -4 AX7 etuaste-putkea -4 EL84 pääte-asteputkea Sain erittäin hyvän pakettitarjouksen noille, ja ostan noi varmaankin pian. |
wuchi 13.02.2004 18:40:02 | |
---|
tosta peacemakerista sanoisin et kannataa testata varmuuden vuoks toisenki kerran ja kunnol. Ostin ko. vahvistimen ja soittelin sitä Turussa soitinlaineel. Kuulosti ihan hemmetin hyvältä ja oon vieläkin sitä mieltä et siit irtoo tosi hyvät soundit. Noh, kotona muutaman päivän soittelun jälkeen ilmaantu pientä häiriöääntä. Vein sen soitinlaineelle takas huoltoa varten. Sillä reissulla se oli 2 viikkoa. Toivat takasin eikä siihen oltu tehty mitään, ei varmaan olleet huomannu mitään. No takas soitinlaineelle ja huoltoon. Silläkertaa 5 viikkoa, jonka jälkeen siihen oli tehty jotain, muuntajaa vaihdettu tms. Mut vika oli yhä. Ja eiku huoltoon. Vahvistin oli kaikkiaan kaks kuukautta huollossa, jonka jälkeen luovutin ja purin kaupat siitä vahvistimesta. Tarkoitus ei ollut nyt sanoa että se on huono vahvistin. Sitä se ei ole, mut kannattaa kattoa ja testata tarkkaan. Harmonycentralissa oli ihmisillä ollu samanlaisia ongelmia. Toisilla taas ei mitään ongelmia. Ashdowneissakin on maanantaikappaleita. |
Niskamies 13.02.2004 18:46:01 | |
---|
Tarkoitus ei ollut nyt sanoa että se on huono vahvistin. Sitä se ei ole, mut kannattaa kattoa ja testata tarkkaan. Harmonycentralissa oli ihmisillä ollu samanlaisia ongelmia. Toisilla taas ei mitään ongelmia. Ashdowneissakin on maanantaikappaleita. Erittäin hyvä tuttu myyjänä, lupasiko puolen vai vuoden takuun, en muista. Ja jos tulee vikaa, niin lupasi antaa uuden vastaavan. Hyvä se silti on, nyt vaan jälkeenpäin ketuttaa että en tullut testanneeksi sitä kolmatta high-gain kanavaa, ne puhtaat vaan halus itseään soitettavan :) |
Sammakko 13.02.2004 18:54:02 | |
---|
Kantsii vielä mitettii tuota kitaraa. Peacemaker on hyvä vahvistin. Älä muuta pöpötä. |
Sammakko 13.02.2004 18:55:55 | |
---|
Älä muuta pöpötä. |
Niskamies 13.02.2004 19:00:56 | |
---|
|