Aihe: Death Magnetic re-master vaatimus
1 2 3 4 5 6 731 32 33 34 35
Teemu K.
16.09.2008 11:16:49

Te ihan vakavissanne vedätte johtopäätöksiä audioeditoriin avatun audiotiedoston kuvan perusteella? Eisss...
Eipä tässä mitään visuaalista tarvita, kun korviin särisee paikoitellen aika selkeästi.
Esim. biisi Judas Kiss.

Sama juttuhan taisi olla Red Hot Chili Peppersien Californiacationin kanssa aikoinaan:
"The album received criticism for what Tim Anderson of The Guardian called "excessive compression and distortion" in the process of digital remastering. Stylus Magazine labeled it as one of the victims of the loudness war and commented that it suffered from digital clipping so much that "even non-audiophile consumers complained about it"."
http://en.wikipedia.org/wiki/Californication_(album)
More coffee, more excitement!
Jokunen
16.09.2008 11:39:22
Re-masterointia en ala vaatimaan, mutta muuten tästä voisi kritiikkiä antaa. Olisi kiva kuulla bändin/miksaajan(olettaen, että masteroijalle tuli "pilatut" versiot) mietteitä asiasta. Itse pystyn kyllä levyä kuuntelemaan, vaikka puukorvianikin alkaa puuduttamaan tuo jatkuva säröily.
"OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä
Informaatiokameli
16.09.2008 11:43:47

Voi että :(

Kyllä se tympäisee. Ei silloin jos biisit olisivat paskoja mutta kun kyseessä on mainioita biisejä, niin levyä haluaisi kuunnella paljon ja vielä enemmän. Varsinkin kuulokkeilla kuunnellessa tämän levyn kuuntelu ei ole kivaa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
aivokuolio
16.09.2008 11:59:05
Painoin varotusta. Oikeesti tympäsee ihan urakalla tuollainen.

Ootko esimerkiksi huomannu että osoitteessa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=168190 on keskustelu aiheesta jo elokuun puolelta saakka ja silti täällä mainostetaan adressia jolla ei tuu olemaan ikinä mitään vaikutusta yhtään mihinkään?
bedlam
16.09.2008 12:08:48 (muokattu 16.09.2008 12:12:06)

Ootko esimerkiksi huomannu että osoitteessa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=168190 on keskustelu aiheesta jo elokuun puolelta saakka ja silti täällä mainostetaan adressia jolla ei tuu olemaan ikinä mitään vaikutusta yhtään mihinkään?

Oletko huomannut, että voit jättää lukematta/kommentoimatta jos oikeasti niin hirveästi ketjun olemassaolo ja sen aihe haittaa. Ja olisithan voinut tuonkin linkin postata aiemmin turhanpäiväisen provoamisen sijaan. Itse en esimerkiksi ole moisesta ketjusta ollut lainkaan tietoinen.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
Mikaelo
16.09.2008 12:41:08

Kyllä se tympäisee. Ei silloin jos biisit olisivat paskoja mutta kun kyseessä on mainioita biisejä, niin levyä haluaisi kuunnella paljon ja vielä enemmän. Varsinkin kuulokkeilla kuunnellessa tämän levyn kuuntelu ei ole kivaa.

Adresseista viis, mutta ihan samoilla linjoilla täälläkin ollaan. Sääli homma kaikenkaikkiaan.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Veska
16.09.2008 12:56:39
On se kumma ku ensin valitettiin että levy ei tuu ikinä ja nyt ku se tuli nii kaikki dissaa jotain masterointia... Ite oon ainaki tyytyväinen että Metallicalta tuli uus levy. :)
lethus1
16.09.2008 13:07:36
On se kumma ku ensin valitettiin että levy ei tuu ikinä ja nyt ku se tuli nii kaikki dissaa jotain masterointia... Ite oon ainaki tyytyväinen että Metallicalta tuli uus levy. :)

Jos jotain harmittaa kun kauan odotettu levy särkee ? Tuolla teikäläisen logiikalla Chinese Democracy on pakosti hyvä levy ilmestyessään vaikka rummut olisi drumkit from helliä ja kitarat midiä- kun sitä on odotettu niin kauan ja vihdoin tuli.

Käsittämätöntä jääräpäisyyttä havaittavissa ketjua luettaessa. HYVÄ jos ei klippailu häiritse: mitä siitä sen enempää vvälittämään tai keskustelemaan jos näin on. Monia kuitenkin haittaa joten siitä keskustellaan.
Vompatti
Vesihiisi
16.09.2008 13:11:14 (muokattu 16.09.2008 16:00:29)
Tulihan se sieltä. Jatkakaa IHMEESSÄ jos koette tarpeelliseksi.

aivokuolio, pyysit eilen lukkoa tähän threadiin, ja olet kirjoittanut tänne eniten viestejä. Nomen est omen.

Asiaan, bedlamin vertaus osui kohdalleen.

Parempi vertaus mielestäni se, että hyvästä leffasta julkaistaan paskalaatuinen dvd, jossa on kuvasuhde pielessä ja rakeinen kuva. Kyllä, palautan dvd:n ja ostan paremman julkaisun jos se on mahdollista.

Tästä tässä on kyse. Odotan innolla mitä bändi itse ajattelee asiasta. Jos kyseessä on taiteellinen ratkaisu (tähän en usko), olen hiljaa ja tyydyn nykyiseen painokseen. Jos kyse on jostain muusta kuin taiteellisesta ratkaisusta, on tapahtunut virhe jossain vaiheessa tuotantoa.

Edit: Albumista löytyy epävirallinen Re-Master version, joka perustuu Guitar Herosta ripattuihin biiseihin, löytyy osoitteesta http://thepiratebay.org/torrent/439 … ath_Magnetic_-_v.GHIII_by_D34DL1N3R

Katsokaapa huviksenne Metallica.com:in virallista keskustelupalstaa, http://www.metallicabb.com/index.php?showforum=2

Viesteistä valtaosa käsittelee ongelmaa, eikä niitä ole tuolta poistettu. Jopa tuo linkki tuohon torrentiin löytyy juuri tuolta palstalta, vieläpä threadin nimellä _
Death Magnetic - REMASTERED!.

Uskokaa nyt epäilijätkin että ongelma on todellinen. En ole tuota GH versiota vielä imaissut, mutta teen sen heti kotiin päästyäni.

Edit2: GH vs. CD

http://i35.tinypic.com/x1mst2.png
JR
16.09.2008 13:23:20 (muokattu 16.09.2008 13:24:27)

Enpä noista addresseista tiedä, mutta esim. juuri tapaus "Vapor Trails" on tarkoitus remasteroida. Liekö sitten adresseilla vai valituksilla ollut tähän asiaa vai bändillä, tiedä häntä?
Viimeks kuulin että re-master julkaisu joskus 2010 paikkeilla. En tiedä nykytilannetta.

Hyvinkin voi DM:stä tulla re-mix / remaster, mutta sitten vasta kun tuotteen elinkaari on lopuillaan ja levystä ei voi lypsää rahaa. Miksi tuhlata rahaa moisiin operaatioihin kun tää myy kuin häkä oli se soundi minkälainen vain.
"Milk can hurt you"
Tiluttaja
16.09.2008 13:25:51 (muokattu 16.09.2008 13:27:33)
Mutta jos kyseessä on taiteellinen ratkaisu, niin mitä ihmettä niiden päässä oikein liikkuu kun haluavat että levy kuulostaa näin puhki kompressoidulta ja saundit luonnottomilta, kun voisi kuulostaa niin paljon paremmalta, mikä tuosta GH3 versiostakin käy ilmi. Täytyy kyllä olla joku vamma päässä jos haluaa että esim rummut kuulostaa siltä miltä kuulostaa.
Johann Onn
16.09.2008 13:29:52
...tapaus "Vapor Trails" on tarkoitus remasteroida.

Ongelmaa sen kohdalla tulee olemaan siinä, että meni jo äänittäessä välillä digisärön puolelle.
Vesihiisi
16.09.2008 13:30:42
Mutta jos kyseessä on taiteellinen ratkaisu, niin mitä ihmettä niiden päässä oikein liikkuu kun haluavat että levy kuulostaa näin puhki kompressoidulta ja saundit luonnottomilta, kun voisi kuulostaa niin paljon paremmalta, mikä tuosta GH3 versiostakin käy ilmi. Täytyy kyllä olla joku vamma päässä jos haluaa että esim rummut kuulostaa siltä miltä kuulostaa.

Nimenomaan. Jos kyseessä olisi taiteellinen ratkaisu, eikö Guitar Heron version tulisi kuulostaa silloin samalta?
Ziggy Bubba
16.09.2008 13:42:44 (muokattu 16.09.2008 13:43:06)

Taiteellinen ratkaisu, ja p**kat - sitä samaa kovaa sointia tuossa haetaan dollarinkuvat silmissä kuin kaikissa aiemmissakin tapauksissa. Levy-yhtiön heebot tilailevat vaikkapa kolme eri masterointia eri pajoilta ja valitsevat - eivät suinkaan parhaan kuuloisen - vaan sen joka soi lujimmin! Fidu, tää on nerokasta meininkiä... :P
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
fifehole
16.09.2008 13:52:00

No ompas täällä taas kuuma! ;)

Oma mielipide on useamman kuuntelukerran jälkeen ainakin selvä ja en edes halua biisikohtaisesti vaivautua analysoimaan. Heikko levy ja Metallicat on kyllä mun osalta nyt kuunneltu. Positiivistä tässä on se ettei ainakaan tuo klippaus vi**ta, se ei nimittäin ole se mikä tällä levyllä häiritsee. Kyllä 17 vuotta odotusta saa riittää. ;)
Head for an eye
Kitaranraiskaaja
16.09.2008 13:55:39 (muokattu 16.09.2008 13:56:41)

Nimenomaan. Jos kyseessä olisi taiteellinen ratkaisu, eikö Guitar Heron version tulisi kuulostaa silloin samalta?

Mutta eikös Guitar Heroa varten väkisinkin tarvitse pelin tekijöillä olla kitararaidat ainakin erikseen, koska jos pelissä kämmää, kitara lakkaa soimasta mutta kaikki muu jatkaa normaalisti?

EDIT: Meni vähän lainatun viestin pointin ohi ilmeisesti, oon sekasin.
-Mä
Tiluttaja
16.09.2008 15:02:37
Kuuntelin tuossa tuota Guitar Hero rippiä, ja vaikka se ei ole ihan täydellinen (analogisesti nauhoitettu ja muutama kuollut nuotti), niin voi perkele kun kuulosti hyvältä. Toivottavasti tämä avaa ihmisten silmiä ja tuo tietoisuutta lisää, että saadaan edes vähän tolkkua tähän loudness sotaan.
bedlam
16.09.2008 15:16:41

Eikös alunperin huhuttu, että Metallica julkaisee eka sinkun albumilta pelkästään Guitar Herossa? Näemmä ne vaihtoi sen sellaiseen diiliin, että kusevat itse cd:n jotta porukat ostaisi kyseisen pelin ja miksailisi levyn itse sillä.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
Megakorkko
16.09.2008 15:21:30
Huoh, pakko myöntää että rätinää en olisi itse edes huomannut mikäli ei olisi tullut luettua näitä topickeja, olisin todennäkösesti pitänyt biisejä vaan munakkaana, tosin pidän edelleen. Jytisee ja on räkästä kuin mikä, luojan en malta odottaa että saan tunkea tämän rieskan auton soittimeen, voin vaan kuvitella miten loistavalle kuulostaa. Ei tämä minusta remasterointia kaipaa mutta en ole sitä vastaankaan, kyllähän tuo GH versio kieltämättä kuulostaa puhtaammalle.

Ja olisiko se nyt niin paha että lyötäisiin nykyisen DM päälle markkinoille versio jossa kannessa on lätkä "Re-Mastered". Ei haittaisi ei sitten yhtään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)