Aihe: Death Magnetic re-master vaatimus
1 2 3 4 5 631 32 33 34 35
Werde
16.09.2008 00:49:06
En ymmärrä alkuunkaan, mikä Death Magneticin viimeistelyssä muka on niin erilaista kuin viimeisen muutaman vuoden missä tahansa keskiverto mätkelevyssä.

No sitten sulla on korvissa vikaa, villinä arviona heittäisin tutustuneeni noin 100:an tänä vuonna julkaistuun metallilevyyn eikä tuollaista klippausta ole kuulunut missään.
Dead men tell no tales.
Petzku
16.09.2008 01:01:15
Do dih, nyt on oma nimikin listassa.
Metal Up Your Ass!
jannu
16.09.2008 01:11:19
Musta tuntuu, että suurin osa teistä ei olis ikinä edes kelannut tätä klippaamisläppää, ellette olisi saaneet sytykettä jonkun jenkkikeharin itkuraivareista... :P
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
sandiego
16.09.2008 01:23:34 (muokattu 16.09.2008 01:28:21)
Mulla ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia kuunnella musaa soundien takia, sisältöhän se ratkasee. 84 vuodesta lähtien paukkuvat ja suhisevat demot menee siinä missä ylikompuroidut levytki. Jos kärsii munattomuudeesta ja asennevammasta niin kantsii siellä torillaki mennä oikomaan kukkahattutätien hatuista päivänkakkaroita ojennukseen kun ei miellytä munattoman silmää kuitenkaan ja häirtise niin vitusti. Ja varsinkin nostaa helvetinmoinen haloo.
Ben_D
16.09.2008 04:20:22

Mulla ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia kuunnella musaa soundien takia, sisältöhän se ratkasee. 84 vuodesta lähtien paukkuvat ja suhisevat demot menee siinä missä ylikompuroidut levytki. Jos kärsii munattomuudeesta ja asennevammasta niin kantsii siellä torillaki mennä oikomaan kukkahattutätien hatuista päivänkakkaroita ojennukseen kun ei miellytä munattoman silmää kuitenkaan ja häirtise niin vitusti. Ja varsinkin nostaa helvetinmoinen haloo.

Aivan samaa mieltä...ellei nyt sitten soundi ole täysin kakkosesta tyyliin yhdellä mikillä 20 metrin päästä. Tossa just kuuntelin mm. Cyclone bändin mahtavan albumin Inferior To None...kauhee vikinä ja nakutus kuuluu jostain instrumentista, mutta musiikki on niin käsittämättömän kovaa kamaa, että ei tee edes mieli moisesta valittaa. Sama koskee monenmontaa 80-90 luvulla tehtyä albumia eikä niistäkään tällasta haloota ole noussut. Ainut albumi, jolle meikäläiseltä tulee jyrkkä ei soundipolitiikan suhteen on Hate Eternalin Fury&Flames, jossa trigatut basarit ovat miksattu niin pintaan / teräväksi, että stereoista joutuu vääntämään bassot nolliin edes siedettävän lopputuloksen saamiseksi....mutta tässäkin tapauksessa kyse PALJON pahemmasta jutusta kun Metallican uuden kohdalla.

Kun musiikki on tarpeeksi hyvää niin tollaset asiat ovat vaan sivuseikkoja, koska omaan korvaan ei tässä ole kyse mistään kuuntelunautinnon täysin pilaavasta asiasta, IMO.
http://www.myspace.com/evincemetal
Kalamazoo
16.09.2008 05:08:56 (muokattu 16.09.2008 05:09:35)

Äh, digisärö on 2000-luvun vinyylirahina. Vuonna 2025 Muusikoiden.net v16.2:ssa valitetaan telepaattisesti toimivien tallenteiden sieluttomuutta ja haikaillaan entisajan kunnolliseen äänimaailmaan, ajalta jolloin musiikkia kuunneltiin iPod-nimisillä laitteilla ja Chinese Democracyn ilmestymiseenkään ei ollut enää kuin viisi vuotta aikaa!
Life ain't pretty for a dog faced boy Parasite Cocktail
akim2
16.09.2008 08:33:59
Se levy voisi kuulostaa muuten ihan samalta, lukuunottamatta sitä ajoittaista digitaalisäröä. Digitaalisäröä ei oikein voi pitää osana soundia. Soundit voi taiteilijat vetää puuroksi ilman sitäkin.
bedlam
16.09.2008 09:23:45

En ymmärrä alkuunkaan, mikä Death Magneticin viimeistelyssä muka on niin erilaista kuin viimeisen muutaman vuoden missä tahansa keskiverto mätkelevyssä. Samaa tuuttiahan se oli kuin kaikki muutkin.

Itse olen vastaavanlaista jälkeä kuullut vain kerran aiemmin elämässäni. Kyseessä oli vuonna 93 ilmestynyt Atheistin Elements, joka ei edes millään tavalla liittynyt tähän trendiin siis. Kyseinen lätty sävellettiin, nauhotettiin ja miksattiin parissa viikossa, joten tuossa on varmasti käynyt ihan puhdas moka. Levy, jota valmistellaan ja hioskellaan vuositolkulla on vähän eri asia.

Onko teillä tapana taidenäyttelyssäkin vaatia, kun taulun väripaletti ei miellytä, että taiteilijan pitää maalata uusiksi? Tai kyllähän vähintään kehykset pitää vaihtaa?

Parempi vertaus mielestäni se, että hyvästä leffasta julkaistaan paskalaatuinen dvd, jossa on kuvasuhde pielessä ja rakeinen kuva. Kyllä, palautan dvd:n ja ostan paremman julkaisun jos se on mahdollista.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
Musta Arkipyhä
16.09.2008 09:23:56 (muokattu 16.09.2008 09:25:38)
Musta tuntuu, että suurin osa teistä ei olis ikinä edes kelannut tätä klippaamisläppää, ellette olisi saaneet sytykettä jonkun jenkkikeharin itkuraivareista... :P

Onko tässä sellanen "hauki on kala"-ilmiö? Toistetaan ulkoa opittua asiaa jota ei oikeasti edes kuulla? En tiedä.Sellaisen kuvan tahtoo välillä saada.

Vaikea sanoa.Minusta kun monet re-masteroidut vanhat cd:t soundaa paremmilta kuin ne vanhat tai ne vinyylipainokset.Kuulee jopa bassokuviot ilmat ,että vahvistimen potikka on kympillä..

Metallican uusinta en ole kuullut kuin tietsikalta joten enpä sano siitä mitään.

Vaan eipä minua häirinnyt tämä homma RHCP:n Californicationillakaan.Diggailin vain hyvistä biiseistä ja Fruscianten 70-luvun mieleen tuovasta kitarasoundista :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Informaatiokameli
16.09.2008 09:26:48

Eilen hoksasin hyvillä kuulokkeilla kuunnellessa, että kyllähän tämä saakeli särisee aivan helvetisti. Noh, pitää kuunnella vähän huonommilla vehkeillä niin ei haittaa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Musta Arkipyhä
16.09.2008 09:30:23
onhan cd-soittimessa/tietokoneessa volumenappi. Kai tällä halutaan, että oma biisi kuulostaa mahdollisimman jykevältä muiden biisien seassa esim. musiikkivideokanavalla tai radiossa, mutta levynostajat kyllä kärsivät tästä.

Tässäpä vahvalla mutu- ja omakokemus-oletuksella vedetty mielipiteeni:

En osaa sanoa.Mutta oma kuuntelukokemukseni on ,että surkein soundi oli niissä Anttilasta ostamissani kolmekymppiä(mk) maksaneissa vinyyleissä.Ei saatana saanut soittimista selvää ja soittimien erottelu oli aivan perseestä.Volumenappia sai TODELLA pitää kovalla ja Technicisin viritinvahvistinta kävi sääliksi.Ostin mainitut levyt remasteroituina cd-versioina ja kuulostaa n.ziljoona kertaa paremmalta.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Terry Pantheras
16.09.2008 09:32:31
Ymmärrän kyllä kritiikin ja keskustelun aiheesta, mutta adressi on jo jotenkin hölmöä, eihän kyseessä voi mitenkään olla vahinko tai moka...? Kyllähän kaikki mokailee, mutta, että näin perustavalaatuisesti ja tuolla tasolla, niin ei oikein mene jakeluun. Eli eiköhän kyseisenlainen miksaus ole tässä tapauksessa ihan tarkoituksellista, vai hä?
Kerro ihmeessä lisää!
lxi
16.09.2008 09:47:51 (muokattu 16.09.2008 09:54:10)
Te ihan vakavissanne vedätte johtopäätöksiä audioeditoriin avatun audiotiedoston kuvan perusteella? Eisss...

Usko tai älä, mutta kyllä minä ihan kuuntelinkin levyä. Lopputuloksena oli itse asiassa se, että viidennen biisin jälkeen korvat eivät vain enää jaksaneet; SE OLI VÄHÄN SAMA KUIN JOKU HUUTAISI IHAN KOKO AJAN.

En ymmärrä alkuunkaan, mikä Death Magneticin viimeistelyssä muka on niin erilaista kuin viimeisen muutaman vuoden missä tahansa keskiverto mätkelevyssä. Samaa tuuttiahan se oli kuin kaikki muutkin.

Viimeksi on vituttanut yhtä paljon kuunnellessa SOAD:in Hypnotizea, joka itseasiassa on edelleenkin allekirjoittaneen listalla ikävimpänä tapauksena nykymenosta.

Nyt en seuraa -- DM ei mitenkään eroa mistään viime vuosien mättölevyistä, mutta silti viimeksi on vituttanut yhtä paljon kolme vuotta sitten?

Itse olen ihan samaa mieltä tästä kuin bedlam -- Atheistin Elements on ainoa tapaus, jonka muistan tätäkin offensiivisempana. Alan "klassikoista" Rushin Vapor Trails on kyllä kuulematta ja Californicationiakaan en ole vuosiin pyörittänyt, joten mitään A/B-testausta tässä ei tehty, mutta se että minua häiritsee näin paljon on jo aika poikkeuksellista.

EDIT: Olen sikäli kuitenkin väärässä ketjussa, etten aio allekirjoittaa mitään vetoomuksia minkään uudelleenmiksauksen puolesta.
spp
16.09.2008 09:58:11 (muokattu 16.09.2008 10:01:18)

Mitäpäs jos Death Magneticin soundimaalima olisikin tietoinen, taiteellinen valinta ja sellaisena harkittu? Näin kai on asian laita lähes poikkeuksetta jokaisen julkaisun kohdalla. Hölmöä "vaatia" uudelleenmasterointia, kun levyn soundit eivät kelpaa. Kriittinen saa toki olla, mutta järki käteen.

Minäkin tykkään periaatteessa Pablo Picasson taiteesta, mutten sentään vaatisi äijää (sikäli kun vielä eläisi) justeeraamaan Avignonin naisia -teostaan, koska siinä esitetyt naiset ovat esille tuotu hieman groteskisti. Voisi hieman pyöristellä särmiä ja laittaa lisää väriä pintaan? Vai onko syypää sittenkin tuo onneton, joka myi Pablolle öljyvärituubit.
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa
bedlam
16.09.2008 10:13:01

kun levyn soundit eivät kelpaa.

Ei levyn soundimaailmassa ole varsinaisesti mitään vikaa.

Ilmeisesti muuten Guitar Herosta saisi irti parempilaatuisen version kuin itse cd. Taitaa irrota Torrenttinakin jo jostain.
"Ei niitäkään rakennettu tässä just kerran ihan totta tuli tietoa että ilmeisemmin uskonnonvoimalla" -JPQ
Rajapatsas
16.09.2008 10:17:35

Hei, hyvä idea!

Vaaditaan samalla And Justice For Allille bassoa, St. Angerille rumpuja hiljemmaksi ja Loadeja vedettäväksi pois markkinoilta!!
Kitaranraiskaaja
16.09.2008 10:19:40

Hei, hyvä idea!

Vaaditaan samalla And Justice For Allille bassoa, St. Angerille rumpuja hiljemmaksi ja Loadeja vedettäväksi pois markkinoilta!!

Joo ja Kill'em allin laulut vois vetää uusiks, on sen verran hirveää teinirääkymistä.
-Mä
socker
16.09.2008 10:32:15
"More cowbell" on toki oma vaatimukseni tälle uudellekin levylle.

Mielestäni suurten levy-yhtiöiden talouteen voimakkaasti julkaisuillaan vaikuttavien yhtyeiden levyjen kohdalla voitaisiin järjestää ennakkokuuntelu, jossa n. 100 huolella valittua päättäisivät, onko musiikki ja soundit tarpeeksi oikein.
RekoS
16.09.2008 10:49:55 (muokattu 16.09.2008 10:50:06)
No huhhuh. Sinänsä en ihmettele lainkaan tälläisiä, mutta ei masterointi tuolla levyllä ole ainoa mikä kusee. Myös miksaus on kummallinen ja miten noin huonot kitarasaundit on edes saatu aikaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)