Aihe: Räkivä ja katkova fuzz? Ideoita?
1 2 3
ziggystardust
15.09.2008 11:35:49
Niin, no mikä on paras. Muff ei kauheen monipuolinen ole. Ite tykkään straton kanssa käyttää Roger Mayer Axis fuzzia. Minkälaiseen musiikkiin haet fuzzia?

no oikeestaan vähän kaikentyyliseen.Haluaisin sellaisen mahdollisimman överiksi menevän fuzzin.
2112
15.09.2008 11:41:59 (muokattu 15.09.2008 11:45:12)
no oikeestaan vähän kaikentyyliseen.Haluaisin sellaisen mahdollisimman överiksi menevän fuzzin.

Mä en oo oikeestaan käyttänyt muita kun noita vanhoja fuzzeja, eli en osaa sanoo. Toisaalta tolla budjetilla sais vaikka muffin ja vielä fuzzfacen "kevyempään" fuzziin.

E: Ja ibanez standard fuzzista lähtee melko törkee soundi, jos jostain löydät.
Keep music evil
ziggystardust
15.09.2008 15:37:53
Mä en oo oikeestaan käyttänyt muita kun noita vanhoja fuzzeja, eli en osaa sanoo. Toisaalta tolla budjetilla sais vaikka muffin ja vielä fuzzfacen "kevyempään" fuzziin.

E: Ja ibanez standard fuzzista lähtee melko törkee soundi, jos jostain löydät.

taidan ehkä hankkia tuon ibanez fz7 fuzzin kun tuo on todella halpa.Ja jos siihen lisäksi big muff?
2112
15.09.2008 15:50:01
taidan ehkä hankkia tuon ibanez fz7 fuzzin kun tuo on todella halpa.Ja jos siihen lisäksi big muff?

Niin noi on molemmat aika rajuja, mutta eiköhän tollakin setillä aika pitkälle mennä.
Keep music evil
ziggystardust
15.09.2008 15:55:23
Niin noi on molemmat aika rajuja, mutta eiköhän tollakin setillä aika pitkälle mennä.

toisaalta se z vexin fuzz factory olisi se kaikkein överein varmaan.Pitäsikö siihen sitten säästää?
_bish_
15.09.2008 16:11:01
kinnostais itseäkin toi fuzz factory aika lailla. Onko tietoo mistä näissä toi hintaero johtuu? Tuo vexter on tuossa varmaan avainsana, kellään tietoa?

http://www.thomann.de/fi/zvex_fuzz_factory_vexter.htm
http://www.thomann.de/fi/zvex_fuzz_factory.htm
Dunga
15.09.2008 16:24:15
kinnostais itseäkin toi fuzz factory aika lailla. Onko tietoo mistä näissä toi hintaero johtuu? Tuo vexter on tuossa varmaan avainsana, kellään tietoa?

http://www.thomann.de/fi/zvex_fuzz_factory_vexter.htm
http://www.thomann.de/fi/zvex_fuzz_factory.htm

Kalliimpi on tietääkseni käsinmaalattu.
Interstellar overdrive.
ziggystardust
15.09.2008 21:04:44
Mitens tälläinen kun Boss Fuzz FZ-5 ?onko kellään kokemuksia?
akip
15.09.2008 23:52:57

Zvexin Vexter-sarjalaiset (ne halvemmat) tehdään Taiwanissa. Osa komponenteista on myös erilaisia kuin kalliimmissa käsin (Jenkeissä) tehdyissä, mutta niiden "pitäisi kuulostaa samalta".

Tästä valmistusmaa-asiasta ei Zvexin sivuilla kovin paljoa ole mainintoja. Ei sinänsä yllätä -- itse ainakin kuvittelin aina, että ne kaikki tehdään samassa paikassa. Ainakin hinnan perusteella. Toisaalta aina vähän ihmettelin, että miten se pelkkä maalaus voi vaikuttaa niin paljon hintaan.

Lueskelin vähän ZVexin foorumia, ja selvisi, että pedaaleja on kolmen hintaisia: Taiwan-Vexterit, USA-Vexterit ja USA-käsinmaalatut.. Huoh.. (ks. http://zvex.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3814)

Fuzz Factoryä on kehuttu monipuoliseksi, mutta myös haukuttu ainakin kahdesta syystä: 1) samaa asetusta on vaikea löytää kahta kertaa 2) soundi on ohut. Kysymys herää myös siitä, soundaako halvemmat zvexit samalta kuin kalliit käsinmaalatut..

Osaisikohan joku täällä kommentoida asiaa? (siis soundin eroja tai soundin väitettyä "ohuutta"?)

Ainakin Youtubessa olevassa ProGuitarShopin Fuzz Factory -demossa se cleani (siis soundi ilman efektiä) on aika tunkkanen: vahvistimesta on ilmeisesti trebleä leikattu enemmän kuin yleensä noissa heidän fuzz-demoissaan. (Tai sitten vain kuvittelen... ehkä tämä minua järkyttänyt valmistusmaa-asia vaikuttaa myös siihen miltä efektit kuulostaa korviini..)
Andy J.
16.09.2008 00:07:14 (muokattu 16.09.2008 00:14:40)
edit: soosausta ja seinän takana patukkaa tarjolla...
Andy J.
16.09.2008 00:14:08
Fuzz Factoryä on kehuttu monipuoliseksi, mutta myös haukuttu ainakin kahdesta syystä: 1) samaa asetusta on vaikea löytää kahta kertaa 2) soundi on ohut. Kysymys herää myös siitä, soundaako halvemmat zvexit samalta kuin kalliit käsinmaalatut..

Osaisikohan joku täällä kommentoida asiaa? (siis soundin eroja tai soundin väitettyä "ohuutta"?)

Ainakin Youtubessa olevassa ProGuitarShopin Fuzz Factory -demossa se cleani (siis soundi ilman efektiä) on aika tunkkanen: vahvistimesta on ilmeisesti trebleä leikattu enemmän kuin yleensä noissa heidän fuzz-demoissaan. (Tai sitten vain kuvittelen... ehkä tämä minua järkyttänyt valmistusmaa-asia vaikuttaa myös siihen miltä efektit kuulostaa korviini..)

Kyllä mä ainakin löydän omastani ne mua miellyttäneet soundit uudelleen ja uudelleen. Germanium-trankut tosin reagoi lämpötilaan, joten kuumalla stagella soundita saattaa muuttua, mutta ei tää oo mulla niin äärimmäisiin olosuhteisiin vielä joutunut...

Ei kokemusta Vexter-sarjalaisista FF:n osalta, mutta oma pedaalini ei ole millään muotoa ohut soundiltaan. Ei se luonnollisesti ole mikään lihava ja tumma stoner-pedaali, mutta en sitä tosiaan millään lailla ohueksi kuvailisi. Jotkut ovat väittäneet Vexter-sarjalaisia ohutsoundisemmiksi, mutta kuten sanottu, mulla ei ole niistä kokemuksia.
päänahka
16.09.2008 08:11:00 (muokattu 16.09.2008 08:21:49)

Itse tein tuosta kloonin, ja lisäsin heti tarkemmin miettimättä siihen "fat"-kytkimen, jolla tulee lisää bassoa kehiin. Ainakin kotona soitellessa tuo on ihan ehdoton, mutta treeneissä meni itse asiassa vähän tukkoon tuon kanssa. Eli kovaa soitettaessa luulisin että tuo alkuperäinenkin kuulostaa ihan tarpeeksi bassokkalta. Tai jos ei, niin vaihdat(at) yhden konkan sieltä sisältä.

Samat asetukset löydän mielestäni aika helposti uudestaan, taitaa olla vähän liioiteltua tuo että ikinä ei samaa soundia löytäisi kahta kertaa. Tai sitten joku on todella tarkka siitä, miltä fuzzin pitää kuulostaa.

Tuo on muuten erittäin helppo projekti vähänkin näitä juttuja rakennelleelle, eli jos ei ihan välttämättä halua tukea tätä "innovaation" tekijää (tämähän on loppupeleissä ihan perusfuzz lisäsäädöillä), niin jollain kymmenesosalla alkuperäisen hinnasta selviää rakentamalla itse.

E: Jos joku nyt lähtee rakentamaan, niin vinkkinä sanon, että hommaa muutama ylimääräinen germaniumtrankku, koska noissa on todella paljon eroja. Itse ostin 5 kpl, joista löytyi juuri tarvittavat kaksi, joilla tuo toimi hyvin. Takaisinkytkennän vastuksen vaihdoin vielä pienemmäksi, ennen kuin alkoi kunnolla rähistä ja ulista.
Up and down, that's how energy stays alive.
htm
16.09.2008 09:52:25

Takaisinkytkennän vastuksen vaihdoin vielä pienemmäksi, ennen kuin alkoi kunnolla rähistä ja ulista.

Lienee se 47K ? Mitä arvoja kokeilit?
_bish_
16.09.2008 11:18:27
Zvexin Vexter-sarjalaiset (ne halvemmat) tehdään Taiwanissa. Osa komponenteista on myös erilaisia kuin kalliimmissa käsin (Jenkeissä) tehdyissä, mutta niiden "pitäisi kuulostaa samalta".

Tästä valmistusmaa-asiasta ei Zvexin sivuilla kovin paljoa ole mainintoja. Ei sinänsä yllätä -- itse ainakin kuvittelin aina, että ne kaikki tehdään samassa paikassa. Ainakin hinnan perusteella. Toisaalta aina vähän ihmettelin, että miten se pelkkä maalaus voi vaikuttaa niin paljon hintaan.

Lueskelin vähän ZVexin foorumia, ja selvisi, että pedaaleja on kolmen hintaisia: Taiwan-Vexterit, USA-Vexterit ja USA-käsinmaalatut.. Huoh.. (ks. http://zvex.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3814)

Kiitoksia vastauksista. Joutunee tuon ostamaan pois. Varmaan tuo vexter versio on kuitenkin se joka lähtee. Luotan siihen, ettei se soundi ole kauhean kaukana tuosta kalliimmasta versiosta. Siinä kuitenkin säästää sen sata euroa, jolla kuitenki juopottelee kaks viikkoa oikein kivasti :)
päänahka
16.09.2008 16:46:38
Lienee se 47K ? Mitä arvoja kokeilit?

Juu se. En muista minkä laitoin, reilusti vaan pienensin kun ei tuntunut lähtevän oskilloimaan. Sopiva arvo riippunee ihan noista trankuista.
Up and down, that's how energy stays alive.
nikovirtala
16.09.2008 17:52:11 (muokattu 16.09.2008 17:53:44)

Kiitoksia vastauksista. Joutunee tuon ostamaan pois. Varmaan tuo vexter versio on kuitenkin se joka lähtee. Luotan siihen, ettei se soundi ole kauhean kaukana tuosta kalliimmasta versiosta. Siinä kuitenkin säästää sen sata euroa, jolla kuitenki juopottelee kaks viikkoa oikein kivasti :)

Voin myydä sulle melkein uuden melko edullisesti. Tule hakemaan pois. Eip oo ihan miun pedaali vaikka ihan mainiota pörinää tuottaakin.
What is life? - A bad trip.
akip
16.09.2008 18:27:02

Kyllä mä ainakin löydän omastani ne mua miellyttäneet soundit uudelleen ja uudelleen. Germanium-trankut tosin reagoi lämpötilaan, joten kuumalla stagella soundita saattaa muuttua, mutta ei tää oo mulla niin äärimmäisiin olosuhteisiin vielä joutunut...

Ei kokemusta Vexter-sarjalaisista FF:n osalta, mutta oma pedaalini ei ole millään muotoa ohut soundiltaan. Ei se luonnollisesti ole mikään lihava ja tumma stoner-pedaali, mutta en sitä tosiaan millään lailla ohueksi kuvailisi. Jotkut ovat väittäneet Vexter-sarjalaisia ohutsoundisemmiksi, mutta kuten sanottu, mulla ei ole niistä kokemuksia.

Joo, hyvä kuulla.

Itse olen pohtinut tätä asiaa, kun mulla on käytössä Red Witchin Fuzz God (ykkönen), ja mietin pitäisikö se vaihtaa Fuzz Factoryyn.

Ei tossa Fuzz Godissa mitään vikaa ole, hyvältä soundaa, oskilloi kivasti tarvittaessa, soundi on tarpeeksi paksu (ei sekään tosin mikään stoner-jyrä) ja silläkin onnistuu ns. "velcro-fuzz"-soundi jos sitä kaipaa.. Säätövaraa on kyllä selvästi vähemmän kuin FF:ssä.

Aina pitää kuitenkin päästä miettimään kamojen vaihtamista.. Ja toi FF rakennusprojekti kuulostaa hauskalta, pitäis ehkä koettaa..
_bish_
23.09.2008 11:15:20
Nyt on sitten Fuzz Factory hommattu! kiitos vaan wirtalalle!

Kysessä siis tämä vexter-malli. Aika pintapuolisesti tota eilen treeneissä testailin. Ei voi tosiaan sanoa ohutsoundiseksi kyseistä vehjettä ainakaan meikäläisen vehkeillä (esp-ltd ec-1000 ja mesan single rectifier) vaan päin vatsoin! Johtunee noista emg:n mikeistä mutta kun volume potikka oli "kaakossa" niin meni jopa aika tukkoon soundi. Eli joutu vähän volaa tiputtaa kitarasta niin rupes pedaali toimimaan. Ja mulla toi oli siis särön boosterina.

Todella räkästä matskua sai kyllä irti eli just sitä mitä kaipasinkin. Ihan en tosta saanu irti semmosia yhen kielen "billy talent" juttuja (jotka taas irtoo loistavasti itellä bossin fz-5:lla) mut taas semmosiin "smashing pumpkins" häröily sooloihin toimi loistavasti. Olipa hyviä vertauksia :D, mutta ehkä joku ymmärtää mitä haen.

Pitää jaktaa labraamista niin varmasti aukee uusia juttuja tosta vielä.

Ja muuten! Delay päälle ton kanssa ja vähän vääntelee potikoita niin saa kyllä semmosia sireeni-ääniä ettei mitään järkee :D meikä diggaa!!
The Duke
21.10.2008 20:09:16
Mulla hakusessa tällainen fuzz soundi:

http://www.youtube.com/watch?v=6PDpBKqukFU

http://www.youtube.com/watch?v=nTDogzwD5rY&feature=related

Fuzz Factorya ja Red Witch Fuzz II olen pohtinut. Neuvoja vermeisiin tutustuneilta?
*Brian Jones Boozing Society*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)