Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 581 82 83 84 85101 102 103 104 105
BigPapa
14.09.2008 21:42:13

no ei näit kannata kovin tosissaan ottaa.. ois siistii jos järjestettäis joskus jotku roots-jamit. :D onkohan ihan mahdoton ajatus

Se nyt vaan on silleen , että mun sarkasmitutka on tietyistä syistä pitkään huollossa.
Ja on tässä jotain muitakin huomioita tullut tehtyä tän skabataipaleen aikana, mitä näissä nyt oon ollu taas mukana, kun oon pystynyt. No harrastelijahan minä oon niin soittajana kuin kuuntelijanakin.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Tuomo_
14.09.2008 21:56:55
Se nyt vaan on silleen , että mun sarkasmitutka on tietyistä syistä pitkään huollossa.
Ja on tässä jotain muitakin huomioita tullut tehtyä tän skabataipaleen aikana, mitä näissä nyt oon ollu taas mukana, kun oon pystynyt. No harrastelijahan minä oon niin soittajana kuin kuuntelijanakin.

Komppaan BigPapaa, joku raja pitää olla, jotta mielekkyys säilyy. Tää skabailu on kuitenkin niin hienoa hommaa, ettei toivoisi hyvän hengen tällaisiin ylilyönteihin kaatuvan.
Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
WanhaWetäjä
15.09.2008 00:11:05

Perskuta...?

Onko mut hylätty vallan täällä roots puolella?
Mä laitoin mielestäni kisaan otokseni, vaan eipä näy...?
No en ois kerenny kyllä äänestäänkään, että siinä mielessä ymmärrän asian...

Varmaan joku oma moka, mutta sanokaa ihmeessä suoraan jos en ole tervetullut tälle palstalle, enhän mä edes ole mikään roots- soittaja vaan humppaveikko...
yy kaa...mikä laatikko?
rheinone
15.09.2008 09:07:05 (muokattu 15.09.2008 09:15:55)
Jess jess, nolla-heinonen on vast'edeskin mukana kisoissa! Nyt tiedän miltä tuntuu olla Kojo. Eikä sillä Hectorillakaan kuulemma aina oo helppoa.

E: Ei noi Heikin kommentit kyl munkaan mielestä kauheen reiluja ollu. Vaik kuinka olis ollu vitsi.
Kuha
15.09.2008 09:52:50 (muokattu 15.09.2008 09:53:43)

Perskuta...?

Onko mut hylätty vallan täällä roots puolella?
Mä laitoin mielestäni kisaan otokseni, vaan eipä näy...?
No en ois kerenny kyllä äänestäänkään, että siinä mielessä ymmärrän asian...

Varmaan joku oma moka, mutta sanokaa ihmeessä suoraan jos en ole tervetullut tälle palstalle, enhän mä edes ole mikään roots- soittaja vaan humppaveikko...

Mä ainakin aina olen innoissani, jos sulta on luvassa taustaa skabaan. Ovatten mukavasti erilaisia näihin tavan blyystaustoihin verrattuna. Sun vetoa ei tosiaan tuolla edellisen skaban puolella näkynyt, muutenhan se tietysti olisi ollut mukana.
WanhaWetäjä
15.09.2008 13:15:28

Mä ainakin aina olen innoissani, jos sulta on luvassa taustaa skabaan. Ovatten mukavasti erilaisia näihin tavan blyystaustoihin verrattuna. Sun vetoa ei tosiaan tuolla edellisen skaban puolella näkynyt, muutenhan se tietysti olisi ollut mukana.

Ok, kiitokset vaan!Mä yritän aina tehä sellasia taustoja jotka ainakin harmonisesti poikkeis siitä "peruskaavasta"mutta olis edes jotenkin rootsiin päin kallellaan.

Tuosta skabasta vielä...ihme juttu sinänsä, muistan selvästi että linkitin tuon ihan normaalisti, joku ihme kämmi siinä on tosissaan käynyt.

Olen aistinut että näissä roots-skaboissa on tosiaankin ja pääsääntösesti hiton hyvä meininki, joskus aiemmin oli jotain vääntöjä, ja tuli itekkin kaikkee turhaa heitettyä mm. juurikin bluesin soittajista yms...

Musiikki ja soittaminen on ainakin mulle perheen jälkeen nro yksi, ja mä oon oppinut näistä skaboista sen että roots-henkistä musaa on tosi kiva soittaa, vaikka se on mulle muuten aika outo alue.
yy kaa...mikä laatikko?
SikaSilu
15.09.2008 14:57:06
Outo alue se on mullekin ja outo on myös uus tausta. Eihän tuohon saa yhtään mitää järkevää aikaseks :D
"Watch my back" sano kyttyräselkä...
Mismatch error
15.09.2008 16:07:36 (muokattu 15.09.2008 16:11:20)
Mismatch error: Koskettimet oli piristävä poikkeus. Hyvä hammondmainen soundi. Sävellaji oli ainakin hukassa, muutenkin soitossa hakemista.

Sävellaji ei ollut hukassa, siitä vaan tuli kuljettua turhan kauas. ;)
Yliannostus häröprogea ja höpöjazzia, valitan. Ehkä sit ens kerralla vähä paremmin.

En kerinny äänestää, pahoittelut siitä.
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
MadMatt
15.09.2008 18:30:13 (muokattu 15.09.2008 18:40:56)

Jo tässä vaiheessa vaikuttaa tulevan varsinainen tynkä-skaba mitä osallistujiin tulee.
Mitäs mieltä ootte? Laitetaanko tuon nykyisen taustan rinnalle lisäksi vaihtoehtoinen tausta. Saapi sitten jokainen valita kumpaan vetää.

E: No niin, Laitoin sitten toisenkin tausta kehiin...
Nothin' but the blues
BigPapa
15.09.2008 21:30:42 (muokattu 15.09.2008 21:33:02)

Mietin tossa johtokunnan kokousta tapauksesta Heikki. tarkoitus on ollut pitää nämä skabat miellyttävinä ja hengen parantumista on tapahtunut tuolla sooloskaban puolellakin. Musta vaan tollanen ei ole sopivaa.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
nipatzki
15.09.2008 21:52:51

Komppaan BigPapaa, joku raja pitää olla, jotta mielekkyys säilyy. Tää skabailu on kuitenkin niin hienoa hommaa, ettei toivoisi hyvän hengen tällaisiin ylilyönteihin kaatuvan.

Joojoo mutta kun tämmösiä juttuja järjestellään tänne julkisille palstoille ni pitää ottaa huomioon että niitä heikkejä aina löytyy.
Ride On Mules.
Manetti
16.09.2008 07:49:41
Kaduttaa jo nyt...

Ja Turhaan...Erittäin Muikea Veto!
http://www.youtube.com/watch?v=GGLmZCZ1sXY&feature=related
Tuomo_
16.09.2008 16:55:07
Joojoo mutta kun tämmösiä juttuja järjestellään tänne julkisille palstoille ni pitää ottaa huomioon että niitä heikkejä aina löytyy.

Joo ja aina tulee löytymään. Ei silti kaikkea tarvitse hyväksyä. Moderaattorit on sitä varten, että joku tolkku säilyy.
Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
nipatzki
16.09.2008 21:15:11

Joo ja aina tulee löytymään. Ei silti kaikkea tarvitse hyväksyä. Moderaattorit on sitä varten, että joku tolkku säilyy.

Niinpä, moderaattorit hoitelee nää pellet veke täält, mutta ei kande vetää palkoi sieraimii jos joku alkaa heittää jotaa ihme kommenttii
Ride On Mules.
akuankkakomppi
18.09.2008 11:29:32 (muokattu 18.09.2008 11:32:57)
Suht' tuoreena m-netin jäsenenä ja aloittelevana kitaranrämpyttelijänä olen seurannut roots-skabaa suurella mielenkiinnolla. Seuraavaa olen odottanut enemmän kuin aikoinaan Aku Ankkaa. "Mitähän sieltä nyt tulee" - eikä kertaakaan ole tarvinnut pettyä: ootte te aika eläimiä vetämään!

Oman oppimisen kannalta hienointa on kuulla, miten erityyppisesti samaan taustaan pystyy soittamaan. Fraseeraukset, soundit, double stopit ym. - upeeta kuunneltavaa!

Ehkä jonain päivänä rohkaisen mieleni, ja tuuppaan johonkin sopivan hitaaseen bluesiin oman räpellykseni...

Tuota kauhun hetkeä odotellessa ei muuta kuin, Harri Koskea lainatakseni, "May the tone be with you!".
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Jytäurpo
18.09.2008 12:53:29 (muokattu 18.09.2008 12:55:04)
Voisko skaban osallistumisaikaa pidentää tunneilla, tai jopa päivällä?
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
MadMatt
18.09.2008 13:10:00

Voisko skaban osallistumisaikaa pidentää tunneilla, tai jopa päivällä?

Jees, Jatketaan osallistumisaikaa perjantaihin klo:21.00
Nothin' but the blues
stratomaster
18.09.2008 13:38:42

Ehkä jonain päivänä rohkaisen mieleni, ja tuuppaan johonkin sopivan hitaaseen bluesiin oman räpellykseni...

Tervetuloa vaan skaboihin! Minusta on aina hauskaa kun saadaan tänne uusia naamoja.
blues guitar
18.09.2008 14:45:28

.....Ehkä jonain päivänä rohkaisen mieleni, ja tuuppaan johonkin sopivan hitaaseen bluesiin oman räpellykseni...

Ei muuta ku tervetuloa vaan skaboihin munkin puolesta...Naapuri kunnan mies :-)

Onko Ristiinassa aktiivisia Blues soittajia? Täällä Mäntyharjulla on aika hiljaista :(
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)