Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 529 30 31 32 33122 123 124 125 126
baron
14.09.2008 22:53:00

No niin - sano.

Mun vanha joke!
Duunarit ja huvittelijat on erikseen:-)
WanhaWetäjä
15.09.2008 02:11:49

Jaa...onneksi se on nyt ohi!EG:n säestys....mitä wittua tosta nyt keksisi positiivista?No että se on ohi...

JUMAL....(sori) että jos "taiteilija" on tehnyt keikkaa 40 vuotta ja ei ole KUNNON nuotteja, niin voihan vee...

Mä olin aikamoisessa polyrytmisessä mylläkässä...kahen polakin ja EG:n välissä....onneksi passon varressa, mitä wäliä!HOHO!Kielet vaan sopivan löysälle ja BUUUM!!!

Suomalaisen musiikin tulkinta on tunnetusti poland-osastoilta melko eksoottista SAATI kun ei herra solistilla ole hajuakaan MITEN ja MILLÄ tyylillä biisit vedetään!Tempoista puhumattakaan...

Wittu...ei kuulemma kerkiä laulaan kun on niin nopeat tempot!!!!
Jumaleissons sentään!!!!!!Ei voi keritä JOS ja KUN yhtä sanaa venytetään monen tahdin mittaiseksi....

Oli se kammottavaa, muuta en sano...
MIKÄ on laulajien eläkeikä...MIKSI pitää väkisin pyöriä kehissä??Jos ja KUN ei selvästikkään enää taitu...ei millään pahalla, ihan vaan täysin realistisesti ja omin korvin kuultuna ja koettuna!!
yy kaa...mikä laatikko?
humppahanuristi
15.09.2008 08:52:35

Jaa...onneksi se on nyt ohi!EG:n säestys....mitä wittua tosta nyt keksisi positiivista?No että se on ohi...

JUMAL....(sori) että jos "taiteilija" on tehnyt keikkaa 40 vuotta ja ei ole KUNNON nuotteja, niin voihan vee...

Mä olin aikamoisessa polyrytmisessä mylläkässä...kahen polakin ja EG:n välissä....onneksi passon varressa, mitä wäliä!HOHO!Kielet vaan sopivan löysälle ja BUUUM!!!

Suomalaisen musiikin tulkinta on tunnetusti poland-osastoilta melko eksoottista SAATI kun ei herra solistilla ole hajuakaan MITEN ja MILLÄ tyylillä biisit vedetään!Tempoista puhumattakaan...

Jumaleissons sentään!!!!!!Ei voi keritä JOS ja KUN yhtä sanaa venytetään monen tahdin mittaiseksi....

MIKÄ on laulajien eläkeikä...MIKSI pitää väkisin pyöriä kehissä??Jos ja KUN ei selvästikkään enää taitu...ei millään pahalla, ihan vaan täysin realistisesti ja omin korvin kuultuna ja koettuna!!

Olisipa mukava joskus päästä säestämään kyseistä taiteilijaa. Jo pelkästään tämän kertomuksen perusteella.
Humpasta rautalankaan...
Johannes kurkunkastaja
15.09.2008 08:58:23
Olisipa mukava joskus päästä säestämään kyseistä taiteilijaa. Jo pelkästään tämän kertomuksen perusteella. Sulta taittusi lennosta ja ongelmitta. :)

On säestetty muutaman kerran ja aina oltu varuillaan.
Sitten nuo EG:n nuottihommat: Huh huh!
jeppeq
15.09.2008 10:05:33 (muokattu 15.09.2008 10:05:52)

Oliko jokin erikoistilaisuus, kun sillähän on "oma bändikin" josta meitinkin bändistä äijiä "vuokralla". Nuottijutuista kuullu samaa... Tuo puolalainen näkemys on varmasti "mielenkiintoinen" jo sinällään...
Painava, mutta kevytmielinen.
KoskPaavo
15.09.2008 14:50:23
Oliko jokin erikoistilaisuus, kun sillähän on "oma bändikin" josta meitinkin bändistä äijiä "vuokralla". Nuottijutuista kuullu samaa... Tuo puolalainen näkemys on varmasti "mielenkiintoinen" jo sinällään...

Oon minäkin " säestänyt " ko. EKG: tä muutamia kertoja, nuotteja ei esitetty missään vaiheessa. Aiemminkin mainitsemani " Angelique"n säestystulkinta ns. " hatusta" riittäisi kevyesti COVS- jäsenyyteen.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
WanhaWetäjä
15.09.2008 14:56:21

Mulla meni eilen 11 - 03, mut tessin verran tulee jo pelkistä päivärahasta ja kilsoista. Pankaa aikuset miehet liksa kohilleen.

Hoh hoijaa...sä se jaksat tuota samaa...tee joskus näitä normikeikkoja, huomaat aika äkkiä sen että liksoista ei hirveesti neuvotella..katsos kun bändejä riittää, aina on joku joka tekee vielä halvemmalla.

Näin muuten Jakenin viime keikkani lopussa, tulivat triolla laivaan, että joutuu ne kovatkin äijät nöyrtyyn ja tekeen peruskeikkaa...puhuvat sitten itse mitä vaan täällä netissa mm kusenpolttamista triovedoista ;-)

En haasta riitaa, ihmettelen vaan edelleenkin tarvettasi leuhkia liksoillasi.
Sori off topic, tämä täältä tähän.
yy kaa...mikä laatikko?
Ukko
15.09.2008 15:50:42

Päivitin omakuvaa viime keikalta. Kiippareissa Hakalan Mika. Onx kellekään tuttu ?
COVS jäsen nro 6
ÄM
15.09.2008 18:07:29

Päivitin omakuvaa viime keikalta. Kiippareissa Hakalan Mika. Onx kellekään tuttu ?

Ei oo, mutta tuo näkymätön rumpali vaikuttaa kiinnostavalta tapaukselta.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Ukko
15.09.2008 18:52:38

Ei oo, mutta tuo näkymätön rumpali vaikuttaa kiinnostavalta tapaukselta.

Jeps. Sille ei voi v..lla koska ei tiedä onko se paikalla vaiko ei.
COVS jäsen nro 6
jon lord
15.09.2008 21:04:34

Useita kertoja tuli aikoinaan kompattua ja sitten ilmoitin, että en tule enää säestämään teitä herra solisti. Jaa miksi?? otti mm. rumpalin kädestä kiinni kesken valssin "opettaakseen" kuinka valssia soitetaan. Sanoi että mennään humppaa yy,kaa,koo, huusin kesken laskemisen että olisi edes kiva tietää sävellaji, kai se biisi sitten selviää lennossa. Koko illan keksi mitä ihmeellisempiä juttuja, lopulta sitten sanoin tuon mitä alussa kerroin. Hyvinhän tuo lauloi ei siinä mitään, mutta jotain tapoja saisi olla. Ei mekään hänelle ilkeitä oltu.
COVS jäsen N.o 3
Qsine
15.09.2008 21:47:51

Annan plussia suht harvoin, mutta WW:lle ja lordille ropsahti nyt. On mielestäni reilua kollegoiden auttamista kertoa vilpittömästi työn ja artismin varjopuolista myös niin, että ongelman juuret ovat tunnistettavissa, kuitenkaan ilman sensaatiohakuisuutta.

Tässä välissä muistuttaisin myös, että ns. "Eikan kahvan" sijainti on yhä hakusessa. Ilman sensaatiohakuisuutta. Pienimmätkin vinkit tästä tanssimusiikin Graalin maljasta otetaan ilolla vastaan.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
isojussi
15.09.2008 22:32:14
Ei montaakaan vuotta ku sessioitiin livenä kimpassa, mun mielestä se on ihan mahtava ja vetää tosi mageesti!

Luit mun ajatukset. Nimittäin piti juuri sanoo, että ei siitä kauaa oo, kun Petreskut & Hall komppiryhmän kanssa veti Eika tosi hienosti. Taitaa Marian olla vielä jopa nopeempi, kun sinä? (Tosin mitä väliä) Joka tapauksessa Eikka veti hienosti.

Niijja oli lavalla Sarpila, Lasanen, Johansson, Mustonen ja Iivanainenkin.

Kompin tehtävä on pitää tahtilaatikot samanlaisina, eikä uida solistin ykkösen perässä.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
isojussi
15.09.2008 22:42:25
Hoh hoijaa...sä se jaksat tuota samaa...tee joskus näitä normikeikkoja, huomaat aika äkkiä sen että liksoista ei hirveesti neuvotella..katsos kun bändejä riittää, aina on joku joka tekee vielä halvemmalla...

Eikö tommonen puoli vuorokautta oo ihan normi humppakeikkareissu ja liitolla oo siihen määrätyt taksat?

Miten voi aikuisella miehellä olla edes kanttia vetää jotain kokeneen ammattimuusikon "kaikki taittuu" - roolia ja sitten itkee liksoista täällä?

Tehkööt halvemmalla ne, kenen tarttee.

Ja turha se on mun jaksamista ihmetellä, ihmetelkää, niitä, jotka itkee vuodesta toiseen liksoistaan, eikä tee kumminkaan asialle mitään.
EP
15.09.2008 23:25:00
EG laulaa hienosti ja ne tahdit on aivan oikean mittaisia.
..täällähän on kehuskeltu, että biisi kun biisi menee ns. hatusta ja se on jokin ammattimaisuuden tae! :D
Mitäs ny valitetaan eikö menekään?
Mun mielestä EG :llä pitää olla pro tason bändi jolla on joko pahvit tai tuntee ko. artistin keikkabiisit riittävän hyvin.
EP
16.09.2008 00:52:01
..Musta se piisi osoittaa, että yksinkertainen voi olla kaunista!

Mä en nää/ kuule tuossa biisissä kyllä mitään kaunista!
Mutta ymmärrän kyllä, että sopii joidenkin tyyliin sitä soittaa, ei läheskään kaikkien..

itse en ole tuon tyylistä pahemmin edes kuunnellut koskaan, mutta viime aikoina on alkanut kuulostamaan ihan .."tiukalta!" :D
WanhaWetäjä
16.09.2008 01:31:00 (muokattu 16.09.2008 01:32:14)

EG laulaa hienosti ja ne tahdit on aivan oikean mittaisia.

Ja tiedät tämän mistä?Koska olet viimeksi kuullut taiteilijaa livena?Vai oletko peräti säestänyt häntä lähiaikoina?Niinpä...

..täällähän on kehuskeltu, että biisi kun biisi menee ns. hatusta ja se on jokin ammattimaisuuden tae! :D

Kyllä normihutut pitää pystyä luoviin ainakin bassolla jos on kolkyt vuotta soittanut, eikö?Vaikka ei olis lapun lappua..."never heard" biisit on toinen juttu, niistä saa olla mieluusti laput, jos ei ole niin sitten mennään vaistolla, rutiinilla ja korvilla.
Mulla on aika kattava biisituntemus huttupuolesta, kuin myös musiikissa on tiettyjä ennalta aavistettavia juttuja kuten kvinttikierto... oon soittanut monien hyvien haitaristien kaa nuoresta pitäen, ja mulla on lisäksi hyvä korva, kuin myös teoriapuoli ok, ja mm vapaa säestys onnistuu, kyllä mä pärjään...poland-osasto on vähän eri juttu!HE eivät ehkä ihan ole perillä suomalaiskansallisesta huttukulttuurista...?

Mitäs ny valitetaan eikö menekään?

Ei mene, ko taiteilijan kaa ainakaan, eikä mene sultakaan, eikä monelta muultakaan ainakaan noilla ohjeilla mitä me saatiin.Lisäksi haittana oli tämä puola-osasto...

Mun mielestä EG :llä pitää olla pro tason bändi jolla on joko pahvit tai tuntee ko. artistin keikkabiisit riittävän hyvin.

No niinhän sillä on, mutta homma ei silti toimi!Miksiköhän...?
Suosittelen että meet joskus kuunteleen ko artistia livena...

Mielivaltainen, lähes järjenvastainen fraseeraus ei vaan kuulu tanssimusiikkiin, tapahtuu se sitten laulaen tai soittaen, ihmeellisintä tässä on se että esim mr kaikkitietävä IJ aikoinaan itse haukkui juurikin Topin ja Eikan kaltaiset venyttyjät, nyt komppaa Hesan "ihmepoikaa" kun se on säestänyt Eikkaa ja se oli mageeta!Lehmätakki eikun kääntyy taas...hienoa!

Mulle riittää tää paska taas vähäks aikaa, mä siirryn muille palstoille ennenkuin tulee jäähyä, en mä jaksa kaikenlaisten puupäiden kaa tapella!

Hyvillä mielin kuitenkin, sillä tässä asiassa mä olen aivan sata varmasti oikeassa!Sitä ei joku Tarttilan Tarzani tai Epilän kaasupelle voi muuksi muuttaa!Näkemiin!
yy kaa...mikä laatikko?
isojussi
16.09.2008 01:41:27
ihmeellisintä tässä on se että esim mr kaikkitietävä IJ aikoinaan itse haukkui juurikin Topin ja Eikan kaltaiset venyttyjät, nyt komppaa Hesan "ihmepoikaa" kun se on säestänyt Eikkaa ja se oli mageeta!Lehmätakki eikun kääntyy taas...hienoa!

Enpä muista Eikkaa moittineeni - Topia kylläkin.

Oon ennekin moittinut rytmitajuttomia komppaajia, joille soilistilaulun fraseeraus pitää olla toivelaulukirjaosason tasoa.

Jos nyt kaivelet vanhoja, niin hae se, missä vasitenkin juuri kehuin kyseiostä Sarpilan jouluvetoo ja Eikan laulua siinä.

Mutta kuten sanoin - Petreskuilta ja Hallilta komppi taittuu.
WanhaWetäjä
16.09.2008 01:59:32 (muokattu 16.09.2008 02:00:57)

Enpä muista Eikkaa moittineeni - Topia kylläkin.

Sä et periaatteessa vaan voi uskoa mitään mitä mä sanon!Mä väitän että Topin fraseeraus on ihan käsiraha jos sitä vertaa Eikkaan...

Oon ennekin moittinut rytmitajuttomia komppaajia, joille soilistilaulun fraseeraus pitää olla toivelaulukirjaosason tasoa.

Tästä ei ole kysymys, tiedät sen varmasti itsekkin.Fraseerata voi myös tyylikkästi, rytmiin tukeutuen, ei omavaltaisesti miten sattuu?Asiaan liittyy myös muutakin kuin fraseeraus, mm erittäin huonot laput.Mikä on muuten soilisti?Ootsä kännissä?

Jos nyt kaivelet vanhoja, niin hae se, missä vasitenkin juuri kehuin kyseiostä Sarpilan jouluvetoo ja Eikan laulua siinä.

TV-osasto on ihan eri, ne on treenattuja, sovitettuja, niissä vedetään muutama biisi, luulis että jopa sinä tajuat tämän?Ehkä Eikalla on tarve vittuilla omalla tavallaan meille humppaheikeille, tiedä häntä...

Mutta kuten sanoin - Petreskuilta ja Hallilta komppi taittuu.

Varmasti taittuu!Sähän et näitä keikkoja tee, joten et voi tod.näk. itse kokea EG:n komppaamista koskaan, se on valitettavaa, mä olen vakuuttunut ettö ko tapahtuman jälkeen olisit kenties hyvinkin samaa mieltä kanssani tietyistä asioista ;-)
yy kaa...mikä laatikko?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)