Aihe: Bad Monkeylle haastaja?
1
Ziggy Bubba
14.09.2008 16:58:42 (muokattu 14.09.2008 16:58:59)

Ihan lupaavan oloinen spedu, muovinen (?) olemus vähän epäilyttää. Tuon hintaisessa spedussa mainostettu "true by-pass" kuulostaa turhan hyvältä, tuota TBP:tä kun mainostetaan usein, vaikkei siitä varsinaisesti olisikaan kyse. Saattaahan tuo hyvinkin haastaa Apinan.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Fonisoul_
14.09.2008 17:01:47 (muokattu 14.09.2008 17:04:25)
muovinen (?) olemus

"Metal case" sanoo tuo thomannin sivu.
Soul with a capital "S"...
Ziggy Bubba
14.09.2008 17:13:50

"Metal case" sanoo tuo thomannin sivu.

Katohan, niinpä sanookin.. No sanotaanko sitten halvan näköinen ulkomuoto :)

Mielenkiintoinen sarja muutenkin, tuolta löytyy myös fuzzia ynnä muuta.
Antti1
14.09.2008 17:21:21
Tuon hintaisessa spedussa mainostettu "true by-pass" kuulostaa turhan hyvältä

No mikäs siinä niin ihmeellistä on? Laitetaan oikeanlainen kytkin, joka ohittaa elektroniikat pois päältä ollessaan. Mä en kauheasti edes diggaile tuollaisista tbp-purkeista välttämättä. Tulee pitempi pätkä johtoa ja erilaisia häiriöherkkiä liitoksia yms. signaalitien varrelle ilman, että siinä olisi välissä mitään vahvistamassa signaalia. Tämä siis, kun efektit ei oo käytössä. Hyvä bufferoitu poljin ainakin ensimmäiseksi olis mun valintani, kun en pidä ylimääräisistä häiriöistä. Oikein tehtynä nuokaan eivät vaikuta soundiin negatiivisella tavalla.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
opaa
14.09.2008 17:54:15
En tiennyt, että on olemassa hyviä ja huonoja True Bypasseja, mä luulin että se joko on tai ei.
Ziggy Bubba
14.09.2008 17:58:46

En tiennyt, että on olemassa hyviä ja huonoja True Bypasseja, mä luulin että se joko on tai ei.

Noinhan se on, mutta on myös laitteita joita mainostetaan true bypasseina, mutta eivät todellisuudessa sitä ole. Pliis, älkää pyytäkö esimerkkejä, en muista millään :)
Antti1
14.09.2008 18:01:25
Noinhan se on, mutta on myös laitteita joita mainostetaan true bypasseina, mutta eivät todellisuudessa sitä ole.

Onhan noita markkinointiosastojen kusetuksia tosiaan nähty ja paljon muussakin, kuin poljinten kytkennässä. Pääpiirteittäin kuitenkaan tuolla toteutustavalla ei liene yhtään mitään väliä, jos purkki ei syö signaalia. Enempi mua siis kiinnostais, että miltä toi purkki sitten soundaa?
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
jra
14.09.2008 18:02:54
Noinhan se on, mutta on myös laitteita joita mainostetaan true bypasseina, mutta eivät todellisuudessa sitä ole. Pliis, älkää pyytäkö esimerkkejä, en muista millään :)

Noita termejä käytetään kyllä aika joustavasti, kun Bad Monkey'kin on "Tube Overdrive", josko joku TBP:nä mainostettu onkin muka (eli markkinointiosaston korviin) sen kuuloinen kuin siinä olisi TBP - vaikkei olekaan.
Ziggy Bubba
14.09.2008 18:04:00

Noita termejä käytetään kyllä aika joustavasti, kun Bad Monkey'kin on "Tube Overdrive"

Tuo viitannee Tubescreamereihin eikä niinkään putkivahvistimiin, veikkaisin...
Numb
14.09.2008 18:05:28

Enempi mua siis kiinnostais, että miltä toi purkki sitten soundaa?

Tämä on ainoa, mikä minua kiinnostaa. Aivan sama mitä siellä purkin sisällä on. Tällä hetkellä laudassa on yksi ei-TBP polkusin, ja se on viritysmittari, joka ei kuulosta miltään, juuri niin kuin mittarin pitääkin :)
A waist is a terrible thing to mind.
jra
14.09.2008 18:09:25 (muokattu 14.09.2008 18:19:30)
Tuo viitannee Tubescreamereihin eikä niinkään putkivahvistimiin, veikkaisin...

Varmaan haetaan samalla mielikuvaa putkista tai niiden soundista, tietty vihreästä väristä tulee linkki Tubescreamereihin. En väitä että (juuri) kukaan luulisi tuolla Apinassa putkia olevan sisällä. Vähän sama kuin missä tahansa pikkusportissa lukee perässä GT - (l. Gran Tourismo). Tuskin tosiaan noidenkaan omistajat ole luulleet saavansa suurta, nopeaa ja mukavaa matkailuautoa, kun ovat jonkun kolmiovisen viistoperän ostaneet.
Ziggy Bubba
14.09.2008 18:11:58

Jep, mielikuvia "putkisoundista" tuossa luodaan - ihan niinkuin Tubescreamerienkin kohdalla.

Nuo Danot ovat kyllä niin halpoja, että täytyy kyllä ottaa testiin...
opaa
16.11.2008 14:03:42
Nytpä mä omistan Transparent Overdriven, vibraton ja choruksen. Ainoa joka päätyi lautaan, on Chorus :) En olisi arvannut..

Transparent overdrivessa boostia (volyymia siis) ei löydy paljoa, ehkä vielä vähemmän mitä Bad Monkeyssa. EQ namiskoiden osoittaessa ylöspäin soundi ei ole "transparent" vaan vähän tunkku. Huomasin, että treble ja bassia nostamalla jokusen pykälän alkaa soundi kuulostaa oikeasti aika värittämättömältä, eli todennäköisesti näiden potikoiden nollataso vaan on lähempänä kaakkoa. Tai sitten pedaali syö soundia perkeleesti ja tätä voi paikkailla nostamalla eq potikoita :) Veikkaan ensimmäistä..

True Bypass niinkuin pitääkin kaikissa pedaaleissa. Eli siis hintaansa nähden TO on kyllä ihan kelpo laitos. Särö siinä ei ollut sen kummallisempi kuin Bad Monkeyssa. Kyllä mä olisin tolla Bad Monkeyn voinut huvikseni korvata, mutta tuli hommatuksi Fulltonen OCD, jonka säröstä en ihan tykkääkään, joten käytän sitä boosterina.

Ja se Chorus on hyvä!
erty
16.11.2008 14:21:06
Nytpä mä omistan Transparent Overdriven, vibraton ja choruksen. Ainoa joka päätyi lautaan, on Chorus :) En olisi arvannut..

Josset sä tuolle vibelle löydä käyttöä ni heitä pikaviestiä, ostan pois!
opaa
16.11.2008 14:25:18
Josset sä tuolle vibelle löydä käyttöä ni heitä pikaviestiä, ostan pois!

Pidän mielessä. Ongelma onkin se, että tuo Vibrato on kyllä hyvänoloinen laite, mutta ei taida mulla olla käyttöä vibratolle ylipäätään.. Mutta kun halvalla saa noin hyvää, niin en nyt heti myy pois, ennen kuin annan tollekin laitteelle mahdollisuuden osoittaa olevansa tarpeellinen mulle :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)