markkuliini 13.09.2008 10:35:09 | |
---|
Se mikä ei iTuneilla tai QuickTimella aukene luonnostaan, on joko amatöörien tai nörttien puuhastelua. Formaatit kohdilleen! Komppaan. Tiedostojen avauksesta ei saa tulla propellihattujen hommaa. Ei mua jaksa kiinnostaa alkaa vääntämään auki jonkun soittonäytettä latailemalla joitain sopivia ohjemia. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Bentley 13.09.2008 12:08:46 | |
---|
Komppaan. Tiedostojen avauksesta ei saa tulla propellihattujen hommaa. Ei mua jaksa kiinnostaa alkaa vääntämään auki jonkun soittonäytettä latailemalla joitain sopivia ohjemia. Pakkasin xvidillä sen että sen saa nopeasti auki että vie vähemmän tilaa. Xvid on jo vuosia käytetty suosittu pakkausmuoto. Lisää aiheesta esim. Afterdawnin sivuilla joten tämä keskustelu formaateista jää tähän. For those who can't be without the music! |
welho 13.09.2008 12:17:17 | |
---|
Mielenkiinnosta kuvasin itsetutkiskelun sekä kehityksen vuoksi rummutustani ja ajattelin kysellä teiltä, missä vaiheessa olen yhden vuoden jälkeen? Pääsääntösesti 1-3 kertaa viikossa olen soitellut mutta toukokuusta lähtien olen soitellut melkein päivittäin :) Täähän ei oo mitää erityistä soittelua vaa iha fiiliksen mukaan ollaan menty ja temmon vaihtelut muuttuu sen takia ja seli seli mutta kommenttia kehityksen kannalta otetaan vastaan :) http://koti.mbnet.fi/bentley/drumming.avi Hep. Mä suosittelisin muutamaa rumputuntia, Leevi Leppäsen rokkaavat rummut kirjaa ja sitten paljon levyjen kans soittelua.. Noilla eväillä vetelin itse about 10 ekaa vuotta. Sen jälkeen tuli vasta klikit, stick controllit ym. ja ihan omasta mielenkiinnosta! Jos mut olis "pakotettu" soittelemaan rudimenttibiisejä ym. heti alkuvaiheessa niin olis voinut loppua mielenkiinto heti alkuunsa. Rummunsoitto alkoi kuitenkin siitä kun Tommy Lee näyttää niin coolilta:) bailaamisen ammattilainen! |
OPJ1974 13.09.2008 13:20:44 | |
---|
Pakkasin xvidillä sen että sen saa nopeasti auki että vie vähemmän tilaa. Xvid on jo vuosia käytetty suosittu pakkausmuoto. Lisää aiheesta esim. Afterdawnin sivuilla joten tämä keskustelu formaateista jää tähän. Heh, luuletko tosiaan, että jää? ;) Toi .avi on tänä päivänä kyllä ongelmallinen. VLC toistaa kyllä, mutta muiden playereiden kanssa on yleensä ongelmia, juurikin johtuen noista codeceista. Jos vain mahdollista, kääntäkää tänä päivänä videot .flv-muotoon, kun flashin playerin uusimmat versiot (vähintään versio 8) löytyvät tänä päivänä kaikilta. Esimerkiksi Juutuubi kääntää kaikki videot streemaaviksi flash-videoiksi. Flash-vidoissa tosin on se puoli, että esim. verrattuna mpg-formaattiin, sen koko kilotavuissa on pikkuisen suurempi. Mutta .avi se vasta paljon tilaa viekin, varsinkin hyvälaatuisena. Siihen en ota kantaa, mitä ohjelmia PC:llä on, joilla flash-videoksi kääntämisen voisi tehdä. (Omistan itse Macin). lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl. |
fifehole 13.09.2008 13:42:08 | |
---|
Rummunsoitto alkoi kuitenkin siitä kun Tommy Lee näyttää niin coolilta:) Sama täällä ja Tommy rules vieläkin! Head for an eye |
heikkijarvinen 13.09.2008 16:42:38 (muokattu 13.09.2008 16:44:18) | |
---|
Muuten hyvä, mutta yritä vetää tuplilla vähän nopeammin. E: Alku kuulostaa samalta kuin metallican Onessa kun lars vetää siihen livenä tuplilla. |
Sama täällä ja Tommy rules vieläkin! Jeps! Muistakaa katsoa tommy lee goes highschool! Loistavaa viihdettä:) bailaamisen ammattilainen! |
markkuliini 14.09.2008 10:02:32 (muokattu 14.09.2008 10:03:00) | |
---|
Lisää aiheesta esim. Afterdawnin sivuilla joten tämä keskustelu formaateista jää tähän. Aha. No selvä. Ei sitten puhuta vaan mennään kaikki jonnekin "Afterdawnin sivuille". Ja sit jatkoille vaik suomi.24:ään. Ihquu. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
hollmi-5 14.09.2008 15:31:43 | |
---|
Nyt minäkin sen näin... Kiitos linkistä. Soitto näytti paremmalta, kuin kuulosti. Ranteet ovat ehkä enemmän pelissä, kuin sormet. Onko peukalon ja etusormen välissä rakoa? Jos ei ole tulee turhaa lihasjännitystä kyynärvarren lihakseen. Ja liikkuuhan kapula myös käden sisällä? Kapulakontrolli on parempi, kun sormet (myös keskisormi, nimetön ja pikkurilli) ovat mukana. Kapulaote on vaikea asia. Suurimmalla osalla rumpaleista se on jotenkin pielessä. Tekniikka vaikuttaa timeen myös. Samoin treenaamisen määrä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
dumbass 14.09.2008 16:07:51 (muokattu 14.09.2008 16:13:43) | |
---|
Heh.. Jos en tuplia soittelis ni vois olla et oisin ehkä myynyt rummut pois jo tylsyyden takia :) Ootte vaa ahdasmielisiä ku ite ootte joutunu alottaa sinkulla ;) Hups. Aika kovaa tekstiä :-D 1. olen ahdasmielinen siksi että halusin oppia soittamaan rumpuja. Rumpujen soiton perimmäinen olemushan on pitää esim. bändihomma _kasassa_. Tuplabasarien nopeuteen keskittyminen ja erilaisten peruskomppien opettelematta jättäminen johtaa tähän videoon, ei hyväksi timen pitäjäksi aka. hyväksi rumpaliksi. 2. olen ahdasmielinen siksi että pidän groovesta. Groovella tarkoitan soiton svengaamista, joka liittyy läheisesti kyllä timen pitämiseen, mutta ennenkaikkea dynamiikan hallintaan. 3. olen ahdasmielinen siksi, koska pidän kevyttä musiikkia PAALJON haastavampana ja monipuolisempana kuin metalli. Tulkinnan vapaus on huomattavasti laajempi ja setistä saa paljon monipuolisemman saundimaailman kuin tuplabasariportnoyfillistelyllä. Okei, metalli on haastavaa, mutta se ei vaadi tai tarvitse kekseliäisyyttä ja luovuutta läheskään samalla tavoin. Ja kyllä, kuuntelen metallia ja olen perehtynyt rumpaleihin. Ja ne kuulostaa mulle kaikki samalta, kun taas kevyemmät kaverit (jaska, pop, fuusio jne.) näyttäytyy mulle kaikki yksilöinä. Okei, sä oisit myyny rummut pois tylsyyden takia siksi koska et tiedä mitä rummuilla pystyy tekemään. Sä kuvittelet että on vaan muutama hassu peruskomppi ja sit on tuplakompit, joista tuplakompit on paljon kivempia ku ne on siistimpiä ja nopeampia. Tää on tosin ihan normaali ja tyypillinen lähestymistapa rumpalille joka ei ole ottanut soittotunteja tai nähnyt läheltä hyvää kevyen musiikin rumpalia. Mä oon nähny liian monta teikäläistä (anteeks) jotka on ostaneet tuplat ja reenannu 5-10 vuotta niiden kanssa eri juttuja, ja ne on ihan paskoja pitämään taimia bändeissä. Sit mä nään kavereita, jotka on soittanu sinkulla kaikkea maan ja taivaan väliltä jopa vähemmän aikaa, ja ne on jumalia verrattuna tuplajätkiin. Silti ne on pystyneet omaksumaan samat tuplarymistelyt mutta täydellisellä timellä ja svengillä, joka näiltä ekoilta jätkiltä puuttuu täysin. Heitä se slavepedaali pois, osta leevi leppäsen kirja ja kuuntele jotain muuta kun metallia/metallirumpaleita. Sillon sä kehityt. eri asia, kuinka pitkälle sä haluat kehittyä, mutta tosta et ainakaan pääse eteenpäin kuuntelematta muuta. Ja se on ihan ookoo jos sä rummutat omaksi ilokses, sillon sun ei tarvii kuunnella meitä. Korjaa joka tapauksessa toi asettelus, haikka on ultimaalisen kaukana virpasta nyt. "Jätä tuplat pois..." tyyliset kommentit ovat mielestäni täyttä paskaa. Niin mäkin luulin, mutta todellisuudessa jos aloittelija omistaa tuplat, ei niillä muuta treenata ku metallia eli pelkkää "herkuttelua". Vaikka tiedostetaan että PITÄISI treenata muutakin. Siinä jää lähes poikkeuksetta huomioimatta systemaattisuus, ja päädytään paiskimaan randomilla 3 tuntia päivässä. Joten kyllä, lauseessa on enemmän kuin järkeä, vaikka sinusta tuntuukin ettei kukaan tee niin. Voi kyllä, uskomattoman paljon ihmiset tekee niin. Katso mikä tahansa tuplabasarivideo youtubesta, siinä näkyy tämä ilmiö. |
Kuorsuri 14.09.2008 18:20:30 (muokattu 14.09.2008 18:21:56) | |
---|
Mitäs jos laittaisit videon, jossa vetelet sinkulla? Voisi sitten antaa vinkkiä näihin perusjuttuihin, jotka ovat niitä hyödyllisimpiä. Aijoo, ja plussat dumbassille! |
Bentley 14.09.2008 19:22:42 | |
---|
Ranteet ovat ehkä enemmän pelissä, kuin sormet. Onko peukalon ja etusormen välissä rakoa? Jos ei ole tulee turhaa lihasjännitystä kyynärvarren lihakseen. Ja liikkuuhan kapula myös käden sisällä? Kapulakontrolli on parempi, kun sormet (myös keskisormi, nimetön ja pikkurilli) ovat mukana. Kapulaote on vaikea asia. Suurimmalla osalla rumpaleista se on jotenkin pielessä. Kyllä rakoa on peukalon ja etusormen välissä. Kapula liikkuu kans kyllä ja useimmiten se liikkuu niin että yhtäkkiä pitelenki kapuloiden perästä kiinni ja kapulat ei oo enää si tasapainossa. Kapula yleensä on tuossa peukalon ensimmäinse nivelen kohassa kynnestä päin mutta ilmeisesti mun pitäis peukalon kärjellä tavallaa pitää kiinni? For those who can't be without the music! |
hollmi-5 14.09.2008 20:05:57 | |
---|
Peukalon pään ja etusormen ensimmäisen nivelen väliin laitetaan kapula. Siinä on se "sarana". Kämmenselät ylöspäin. Se on suosittu "oikea" tapa. Toisilla keskisormen ensimmäinen nivel on peukalon parina, jolloin etusormi ohjaa kapulaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 14.09.2008 20:11:07 | |
---|
Toisilla keskisormen ensimmäinen nivel on peukalon parina, jolloin etusormi ohjaa kapulaa. Tulee tuolla tavalla itsellä vedeltyä, olen huomannut. Ei mitenkään tarkoituksella, se vaan menee niin. meiän bändin paras rumpali |
Deino 14.09.2008 20:29:31 | |
---|
Peukalon pään ja etusormen ensimmäisen nivelen väliin laitetaan kapula. Tai toisen nivelen joka toimii ainakin minulla luontevammin. |
markkuliini 14.09.2008 20:39:11 (muokattu 14.09.2008 20:39:35) | |
---|
Tai toisen nivelen joka toimii ainakin minulla luontevammin. Sama juttu mulla. Ote vaihtelee etusormen toisen ja keskisormen toisen nivelen välissä, riippuen musatyylistä ja voluumista. Mulla on sen verran lyhyet sormet että jos ote on ensimmäisen nivelen kohdalla niin muut sormet ei yllä kunnolla kapulan ympärille. Toisessa nivelessä voin pitää otteen paljon rennompana. Muutin otteen lopullisesti Billy Wardin ekan dvd:n nähtyäni kun näin että toimii hyvin niinkin. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Deino 14.09.2008 20:40:45 | |
---|
Muutin otteen lopullisesti Billy Wardin ekan dvd:n nähtyäni kun näin että toimii hyvin niinkin. Se on oikein hyvä DVD jota voin suositella jokaiselle rumpalille. |
passe 14.09.2008 20:47:26 (muokattu 14.09.2008 20:50:32) | |
---|
Niin mäkin luulin, mutta todellisuudessa jos aloittelija omistaa tuplat, ei niillä muuta treenata ku metallia eli pelkkää "herkuttelua". Vaikka tiedostetaan että PITÄISI treenata muutakin. Siinä jää lähes poikkeuksetta huomioimatta systemaattisuus, ja päädytään paiskimaan randomilla 3 tuntia päivässä. Joten kyllä, lauseessa on enemmän kuin järkeä, vaikka sinusta tuntuukin ettei kukaan tee niin. Voi kyllä, uskomattoman paljon ihmiset tekee niin. Katso mikä tahansa tuplabasarivideo youtubesta, siinä näkyy tämä ilmiö. No eihän tämä nyt mikään salaisuus ole. 90% näistä wannabe dimmuista kuuluvat siihen ryhmään, jotka jossain siinä 15-16 ikävuoden paikkeilla toteavat kaljan kittaamisen ja sipsien syönnin paljon rumpsuttelua antoisammaksi harrastukseksi. Eikä siinä mitään, ei kaikista tarvitse rumpaleita tullakaan. Pääasia että oli hauskaa. Niin ne loppuu muutkin harrastukset useilta tuossa iässä. Sellainen dogmaattinen "tuplat nurkkaan"-konservatiivisuus on mielestäni kuitenkin ihan höpönlöpöä. Itse en ole ikinä laajassa skaalassa antanut rumputunteja, mutta pari tuttua repii leipänsä siitä. Ilolla olen saanut seurata useita "Axis:lla double strokeja mahdollisimman nopeesti..."-oppilaita, jotka äärimmäisellä kurilla tekevät myös ne "Ruotsin läksyt". Ei heitetä lasta pesuveden mukana. Oma mielikuvani on paljon tuota "3 tuntia päivässä randomilla" ajatusta positiivisempi. Ei niin, ettäkö niitä tuplia tulisi kaikille tyrkyttää. (Tarvitaanhan viime vuosisadalla eläviä rumpaleitakin vielä;-)) Mutta jos junnu itse on niistä rakentavalla otteella kiinnostunut, niin eihän niitä nyt viddu sendään käsketä nurkkaan heittämään. Sometimes more is more |
markkuliini 14.09.2008 21:21:53 | |
---|
Se on oikein hyvä DVD jota voin suositella jokaiselle rumpalille. Myös se toinen "Voices inside my head" on tosi hyvä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
poopi 15.09.2008 00:12:42 | |
---|
Hei vaan, jopas lähti! |