whagabam 10.02.2004 16:33:16 | |
---|
Eli vanha 100wfenderi rupisee ja poltaa sulakkeita (ääni tulee suunnilleen samaa tahtia ensimmäisen pääteputken pienen sinisen valohehkun kanssa..) Joku päätteli että siinä käy jonkin näköistä läpilyöntiä, eli mistä on kyse ja pitääkö alkaa putken kiinnitys kantoja vaihtamaan vai onko muita konsteja. X´cuse me I musst be oon my waaay... |
Shaft 10.02.2004 17:26:28 | |
---|
Jos otat putket pois, näkyykö kannoissa minkäänlaista jälkeä archingista vai ovatko ne ihan siistit ja puhtaat? |
whagabam 11.02.2004 10:50:24 | |
---|
Eipä niissä mitään erikoista näy, vahvistimen kannat on kyllä aika löysät että en tiedä johtusko siitä. Voihan se tietysti olla että ne pääteputket (tai joku niistä) on yksinkertaisesti tiltannu vaikka ovatkin vain vuoden vanhat ja aina on tullu kone lämmitettyä. X´cuse me I musst be oon my waaay... |
Mikko Kankaanpää 11.02.2004 11:33:05 | |
---|
Kerro tarkemmin! Milloin polttaa sulakkeen? Miten rupisee ja milloin? jne. Läpilyönti pitäisi näkyä kannassa. Putket voi olla finito vaikka olisivat 5 päivää vanhat saati sitten vuoden vanhat, viallisia ja huonompia yksilöitä on aina seassa. Mikko |
whagabam 12.02.2004 22:40:06 | |
---|
Kun pistää virrat päälle putket hehkuu ja lämpenee ihan normaalisti. Stänby ylös ja ensimmäisen pääteputken puolessa välissä sisäpuolella alkaa lepattamaan sininen liekki ja kaiuttimista kuuluu rupinaa ja vinkumista, vähän kuin se saisi jonkinlaisia "kohtauksia". Välillä pystyy jopa soittamaan varovaisesti vähän aikaa mutta jos ränkkäsee kitaralla vähän kovemmin niin joku sakkaa totaalisesti. Ensin pamahtaa stanby-kytkimestä piirilevyn kulmaan menevän piuhan väliin lisätty sulake ja sen jälkeen rupina jatkuu ja menee pääsulake. Ensi oireet ennen tätä sulakeshowta oli että joskus soittaessa oikein kovalla tatsilla ääni muuttui hetkittäin sekunnin ajaksi säröiseksi kuin jos olisi soittanut esim. kotistereoitten kautta.. Mutta nyt ei tosiaan tarvitse välttämättä edes signaalia että sulake palaa. X´cuse me I musst be oon my waaay... |
Vaihtaisin ensin putket, jos vika jatkuu niin huoltoon. Mikko |