Aihe: Takamine EG523SC-12? 1 | |
---|---|
![]() 30.05.2007 00:05:08 | |
Onkohan kenelläkään kokemuksia tästä 12-kielisestä Takamine-jumbo-akkarista: http://www.takamine.com/?fa=detail&mid=742&sid=526# Itselläni on Yamaha DW-7-12, mutta jotenkin on alkanut tehdä mieli jumbo-mallia soololovella ja tuo Takamine miellyttää silmää muutenkin. Myös vastaavat muun merkkiset jumbomallit kiinnostavat, elektroniikka ei ole välttämätön mutta kiva lisä kuitenkin (juu tiedän etteivät vakioratkaisut ole kaksisia). Ja tuo Takamine maksaa Thomannilla 700e eli suunnilleen saman hintaluokan kitaraa olen katselemassa, turha siis ehdotella monen tonnin Tayloreita tms.. :) PS. Jos päädyn vaihtamaan, niin tarjolla siis olisi melko tasan vuoden ikäinen Yamaha laukkuineen.. | |
![]() 30.05.2007 14:46:02 (muokattu 30.05.2007 17:43:27) | |
Ja mielipiteitä ilman juuri ko. mallia koskevia kokemuksiakin otetaan kernaasti vastaan... Mitä mieltä yleensä Takaminen laadusta, kyseisen kaltaisesta kitaratyypistä, muita suositeltavia kitaroita yms? | |
![]() 30.05.2007 15:19:01 | |
Mun mielestä Takamine on sellasen tietyn soittajakunnan skitta. Heille riittää perushyvä työkalu ilman turhaa nimi-, maine- tai vintagelisää ym. Ei välttämättä paras kitara mutta perusvarma peli. Joitain D-koppia soitellut liikkeessä ja aika heleän kirkkaita olivat. | |
![]() 11.06.2007 21:16:37 | |
Helvetin hyvä se on, mulla 6- kielinen... se on kirkas soundinen, mutta mitä enemmän mätät, siitä irtoo. Pitää hyvin vireen, 2-osanen talla. Se on kaunis kuin nauris...ja haisee hyvälle. Laaja dynamiikka elektro-puolella..ja loput on aika hitosti pa:sta, vahvarista, mahd. etuasteesta kiinni vaikka kampamikkimiehet mitä sanoo. | |
![]() 12.06.2007 09:15:32 | |
Juuh... Thomannille lähti 12-kielinen versio tilaukseen... | |
![]() 01.07.2007 00:50:20 | |
Eilen hain postista. Action on kohdallaan eikä intonaatiossakaan valittamsta. Tuntuu kevyemmältä soittaa kuin Yamaha DW7-12, ääni hieman heleämpi, mutta myös botnea löytyy. Myös mikkisysteemi toimii minun tarpeisiini. Viimeistely ensiluokkaista, on nätti kuin kermaleivos mutta ei kyllä haise..:) Sen sijaan mukana tullut Thomannin laukku kyllä haisee ja pahalta (sisäpuolelta)... | |
![]() 11.09.2008 07:35:34 | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 438 päivää vanhaan ketjuun! Jep jep. Nyt kävi sitten niin että iski kaasut ko. skebaan. 12-kielistä olen jo pidemmän aikaa hamuillut ja tämä saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto. Olen muistaakseni joskus soitellutkin kaverien naapurin omistamalla yksilöllä ja kyllä se ainakin silloin vakuutti niin ulkonäöllisesti kuin tuntuman ja soinninkin puolesta. Ehkäpä tässä tulee asiaa T-kauppaan kunhan veronpalautukset pamahtavat tilille :) lehtiju2, mitenkäs sinulla on toiminut tuo? "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide | |
![]() 11.09.2008 10:53:34 (muokattu 11.09.2008 11:14:24) | |
lehtiju2, mitenkäs sinulla on toiminut tuo? Alkuinnostuksen jälkeen kitara on ollut pitkiä aikoja soittamatta laukussaan, mutta näin arvasin tapahtuvankin enkä ole kauppaani katunut, hieman sellainen kuriositeettivehje minulle kuitenkin tuo 12-kielinen. Jos nyt haetaan ensin negatiivisia puolia, niin tässä niitä: runsaan vuoden kokemuksella olen todennut, että kitara elää aika paljon vuodenajan kosteustilanteen mukaan, mutta tämähän on toisaalta luonnollista (uudelle) kokopuukantiselle. Satula voisi olla parempi: toisinaan kielet jäävät hieman jumiin vireyttä laskiessa. Mikkisysteemi on minulle turha, mutta "kiva lisä" eikä sen turhuus ole kitaran vika, en vain sitä tarvitse oikeasti. Mikkisoundi on... sanoisinko kohtuullinen niillä vermeillä, mitä minulla kotisoittelussa on. Aika ennalta arvattavan "kolkohko" halpismikkisoundi siis, mutta menettelee. Kansipuussa on pieni syykuvion virhe, jota en välttämättä olisi halunnut, mutta jonka takia en kitaraa viitsinyt vaihtaakaan. Ei näy kauas ja harmitti aavistuksen alussa, mutta sinänsä pikku juttu. Muuten en ole ulkonäössä ja viimeistelyssä huomannut mokia. Ko. kitara on minulle plektralla soitettava komppivehjes, en ole 12-kielisen soittamisen saloihin syvemmälle tutustunut ja tuskin tutustunkaan. Tässä roolissa kitara täyttää paikkansa paremmin kuin hyvin. Joskus vasen käsi tahtoo väsyä aika nopeasti, mutta ovathan 12-kieliset raskaampia soittaa ja harjoituksen ajoittainen puute on myös syynä. Ei tuo minun vanha Jammuni ainakaan keveämpi ollut tatsiltaan. Soinnista en löydä huomautettavaa, dynamiikkaa löytyy ainakin minun tarpeisiini. Kokonaissoundia voisi kuvata kirkkaahkoksi, mutta kyllä botneakin löytyy, kun kunnolla käskyttää. Takamine on minusta myös tosi hienon näköinen! | |
![]() 12.09.2008 00:28:55 (muokattu 12.09.2008 00:32:47) | |
http://www.thomann.de/fi/simonpatrick_woodland_12_spruce_a32.htm Hold the press! Nyt iskin silmäni tuohon. B-Band, kuusikansi, kiva väri eikä oikein tuon Takaminen jumbo-koppa ole meikäläisen juttu. Kokemuksia kellään tuosta tai ko. merkistä yleensä? Itse en ole tainnut koskaan testata. Kovin on kehuttu ainakin Harmony-Centralissa. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide | |
![]() 13.09.2008 09:41:08 (muokattu 13.09.2008 09:51:00) | |
Mulla on puolestaan kiikarissa tämä:http://guitars.musiciansfriend.com/ … o-Acoustic-Natural-wcase?sku=516883 Ja tuolta sen tilaan: http://www.dv247.com/invt/44763/ Tosin Koreasta tulee marraskuun lopussa Aram-merkkinen 12-kielinen kitarakimppatilauksen puitteissa. Mulla on yksi puljun teräskielinen ja se on oikeinkin hyvä, varsinkin 106 € hintaan suhteutettuna. Jos kitara on yhtä hyvä kuin tuo eka Aram, niin tilaus jää tekemättä. Tuossa niiden mallit:http://www.arammusic.com/eng/guitar.htm 12-kielinen on kiva peli biisinteossa ja äänittelyssä. Biisiaihiot kuulostaa ikäänkuin valmiimmilta 12-kielisellä soitettuna ja auttaa hahmottamaan lopputulosta. Lisäksi sillä saa täyteläistä helinää biisien alle äänittäessä, mutta ns. "pelastusarmeija"-rämpytys menee helposti tukkoon, kun ääniä piisaa. Pelkästään sohvarämpyttelyssä kitara tahtoo jäädä kuitenkin vähälle käytölle. ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... | |
![]() 13.09.2008 21:41:46 | |
Biisiaihiot kuulostaa ikäänkuin valmiimmilta 12-kielisellä soitettuna ja auttaa hahmottamaan lopputulosta. Musta tämä on totta, mutta ajattelen ehkä niin, että kun soittaa hyvältä kuulostavalta 12-kielisellä jotain ihan yksinkertaista ja miljoona kertaa kuultua sointukiertoa, niin siihen tulee "lisää" pelkästään soundin kautta. Onko se sitten hyvä juttu on toinen asia, minusta se osittain hämää ja laiskistaa säveltäjää paneutumasta itse musiikkiin ja saa helposti tyytymään helppoihin ratkaisuihin. Vähän sama homma kuin sähkökitaralla ja särövallin kanssa. Joku tyhmä ja yksinkertainen riffi kuulostaa paremmalta kun se tulee lujaa ja paksun särövallin takaa. | |
![]() 14.09.2008 09:56:03 | |
Musta tämä on totta, mutta ajattelen ehkä niin, että kun soittaa hyvältä kuulostavalta 12-kielisellä jotain ihan yksinkertaista ja miljoona kertaa kuultua sointukiertoa, niin siihen tulee "lisää" pelkästään soundin kautta. Onko se sitten hyvä juttu on toinen asia, minusta se osittain hämää ja laiskistaa säveltäjää paneutumasta itse musiikkiin ja saa helposti tyytymään helppoihin ratkaisuihin. Vähän sama homma kuin sähkökitaralla ja särövallin kanssa. Joku tyhmä ja yksinkertainen riffi kuulostaa paremmalta kun se tulee lujaa ja paksun särövallin takaa. Hyvä pointti tuokin. Osa musastahan on melodia- ja osa saundikeskeistä. Joskus hyvä melodia menee hukkaan, kun ei keksi järkevää soitinnusta/riffiä tms., joskus taas hyvä riffi tekee biisin. Mutta keskimäärin se hyvä biisi syntyy hyvästä melodiasta eikä siihen ole oikotietä, valitettavasti ;-) ...kyllähän The Who olisi bluesia soittanut, mutta kun niillä oli se Keith Moon.... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)