FatMike 05.09.2003 16:25:26 | |
---|
Eli onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kitarasta. On siis liimakaulainen Korean Tokai Seymour Duncan ´59-mikeillä. Ovatko kyseiset mikit jotain Seymour Duncanin halpamalleja. Ilmeisesti juuri mikit ovat juuri suurin ongelma näissä Les Paul-kopioissa. Miten tässä tapauksessa? Hinta on 800€ pintaan. |
RjW 05.09.2003 16:30:53 | |
---|
Siis nuo mikithän ovat todella kovat, juuri sitä mitä Les Paul kaipaa. "The Gods you worship are steel, at the altar of rock'n'roll you kneel" -M. Laiton |
LaXu 05.09.2003 16:32:11 | |
---|
Jos mikit ovat Seymour Duncanit eikä Duncan Designedit niin silloin ne ovat laatukamaa. Itse ALS-48 sen sijaan ei ainakaan minua suuremmin sytytä. Les Paul se ei ainakaan ole leppärunkoineen ja photoflame-kansineen. 800€ kuulostaa aika pahalta ryöstöltä. |
outo_O 05.09.2003 16:36:28 | |
---|
tosta ku tingit sen 400€ pois ni johan asiat luistaa Minä: "Saan varmaan pari plektraa ottaa kaupan päälle?" Myyjät yhteen ääneen:
Myyjä1: "en voi ylittää valtuuksiani.."
Myyjä2 "ota pari siitä" |
hanipai 05.09.2003 17:58:44 | |
---|
tosta ku tingit sen 400€ pois ni johan asiat luistaa No joo, jos on 2 seymourin mikkiä, niin kyllä tosta voi maksaa 500e, mutta ei enempää. siis käytettynä. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
Supernaut 05.09.2003 20:27:02 | |
---|
Kylläpäs nyt saitte minut masennettua! Maksoin ko. kitarasta pari vuotta sitten jonkun 4200 markkaa... Mikeistä en tiedä. Muistelen myyjän sanoneen, että olis Tokain omat mikit, mutta en oo varma. Muuten se on kyllä ihan hyvä kitara. (En kyllä oo ehkä kaikkein paras ihminen arvostelemaan kitaroita, koska en pahemmin muita kokeile.) Ei mulla ainakaan mitään valittamista oo. Kaikki vaan jostain syystä haukkuu näitä Korean malleja... Funk you! |
hanipai 05.09.2003 20:31:18 | |
---|
Muuten se on kyllä ihan hyvä kitara. (En kyllä oo ehkä kaikkein paras ihminen arvostelemaan kitaroita, koska en pahemmin muita kokeile.) Ei mulla ainakaan mitään valittamista oo. Kaikki vaan jostain syystä haukkuu näitä Korean malleja... Ei ne mitään huonoja ole. Tietysti puu vaikuttaa sointiin, mutta hyvin ne on tehty. Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin. |
tatti- 12.02.2004 22:29:41 | |
---|
Tuodaanpas ylös jos jollain olisi vielä kommentoitavaa tästä mallista kun minua kiinnostaisi... Mites tuo sähköpuoli? Muut osat? blaa.. Rahat loppu.... |
tatti- 12.02.2004 22:41:51 | |
---|
Niin ja kaula... paksu, ohut? Lyhyestä virsi kaunis.. Rahat loppu.... |
sihvoh 12.02.2004 23:43:46 (muokattu 12.02.2004 23:44:31) | |
---|
Tuo on ihan hyvä kitara. Jos se on tuo SD malli, niin siinä on ihan aidot Seymour Duncan mikit, ALPHA potentiometrit ja jokin Korealainen kondensaattori. Jos se ei ole SD malli, ovat mikit melkoisen huonot PAF-kloonit. Kitara on hyvin viimeistelty, mutta siitä on aivan turha odottaa tyypillistä Les Paul soundia, vaikka teet mitä. Itselläni on ALS-50Q, eli leppä/vaahtera body. Vaihdoin ensin Kent Amstrong mikit, erilaisia kieliä, yms... saamatta Les Paul soundeja. Sitten luovutin ja tuo jäi pitkäksi aikaa käyttämättä. Nyt hommasin siihen Gibson P94 mikit ja se on nyt aivan loistava blues-kitara. Ei kuulosta edelleenkään Les Paulilta, vaan enemmänkin joltain Fender Jazz Masterillta :-) Hyvä kitara kun hyväksyy tosiasian, ettei siitä lähde LP soundia. Itse olen hyväksynyt, sillä muutoin se on oikein mainio kaikin puolin. Hyvä viimeistely, osat ovat kohtuulliset, pysyy hvyin vireessä, jumbonauhat ja kielet saa tarvittaessa tosi lähelle otelautaa ilman että särähtelevät. Kaula on melkoisen ohut. Jos tarvitset Les Paul soundit ja Tokai pitää saada, niin osta Japanilainen versio. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
-poistettu- edit: Selvitin asian kirjasta, mutta joku kerkesi näköjään vastata, kiitti vaan. Sade on Jumalan pissaa. |
Invader 13.02.2004 00:34:20 | |
---|
Miksi siinä on kondensaattori? Onko kitaroissa yleensä kondensaattoria? Konkkaa käytetään siinä kitaran tone-potikassa. Se on se konkka joka suotaa ne ylätaajuudet pois kun tonen kääntää kiinni. Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82. |