Aihe: Hirveä into!
1
AS87
12.09.2008 10:23:54
Olen 21. Oon soittanu kitaraa 10 vuotiaasta. Soitan myös kannelta, pianoa (viihdemusiikki, jazz), bassoa ja rumpuja. Usein tuntuu siltä että miun muka ''pitää'' jatkaa Jimi Hendrixin ja Mike Oldfieldin (70-luku-) perintöä. Siltä on tuntunu jo n. 5 vuotta. Siis näitä musiikki- ja biisi-ideoita tulee vaa kokoajan päähä. Oon mie ennempääki säveltäny ja saanu siitä stipendejä mut ei ne kyl mitää ihmeellisii ollu. Tää tunne et niiku Jimin henki sanois miulle telepaattisesti ''TEE SE!!'' En pysty olla ajattelematta Jimiä ja Mikea ku soitan esim. miun SGtä tai pianoa. Se on nii turhauttavaa ku Jimi kuoli nii nuorena.

Mie oon aina ollu sitä mieltä et ne jotka väittää et ''kukaa ei pysty olemaa yhtä hyvä ku Hendrix!!111'' on naurettavia. Ihmiset vois vois joskus vähä selventää ja perustella et miksei.. Maailmassa saattaa olla parempiakin. Ne eivät oo vaa nii kuuluisii.

Rock-musiikki vaa pahenee pahenemistaan. Vanhat hyvät ajat pitäs tuua takas mut jollain uudella ja tuoreella tavalla ja tyylillä. Tehään jotain sille! Hendrix oli just keksimässä uuen musiikkityylin. Jatketaa hänen kesken jäänyttä tehtävää. Alotetaa vallankumous! Lepää rauhassa Jimi..
''Opera is when a guy gets stabbed in the back and instead of bleeding he sings.'' -Edward Gardner
Numb
12.09.2008 10:55:54

Tää tunne et niiku Jimin henki sanois miulle telepaattisesti ''TEE SE!!''

Jos "SE!" viittaa musiikkiin, niin sitten sinun on ilman muuta tehtävä "SE!". Anna mennä vaan :)
Epäilen, siis saatan olla
Milkop
12.09.2008 13:12:04

Hirveä into ja informatiivinen postaus eivät valitettavasti useinkaan kohtaa. Vanhojen aikojen perään haikailu on muutenkin kohtuu naivia, vaikka itseänikin tämä nykymeno välillä hirvittää. Menneet nyt valitettavasti ovat menneitä eikä sille mitään voi. Toki jos koet itsesi Henkan perinnön jatkajaksi, niin jumalauta anna mennä vaan. Sehän olisi todella hieno juttu :D
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
AS87
12.09.2008 21:47:03
Joo, hieno homma! Muista että Jimi keksi radikaalisti uuden tavan soittaa kitaraa, keksi sinäkin! Älä siis tee jotain joka on jo tehty ajat sitten.

En En. On tässä käynyt mielessä opetella soittamaan kyynärpäällä tai päällä. Just...

Ihan kuin joku kummitteleva voima käskisi tai pakottaisi jatkamaan siitä mistä Hendrix jäi. Nyt en pelleile. Välillä tuon takia tulee aivan kummallisia olotiloja. En tietenkään missään nimessä halua kopioida enkä todellakaan ole mikään ''wannabe''. Omasta mielestä lahjoja riittää todella paljon ja Band of Gypsiesin biisitkin alkavat mennä sutjakkaasti pelkästään korvakuulolta. Pitää vaan treenata kovasti ja sitten alkaa säveltää. Olen myös todella, TODELLA KOVA Jazz-fanaatikko. Mielessä on käynyt joku piano, torvisektio ja sähkökitara Rock-Jazz-Funk -''sähellys''.

Välillä tulee tippa linssiin kun ajattelen että jos joku kerta tämä homma ottaisi tulta alleen ja Hendrix katsoo taivaasta ja sanoo itsekseen: ''Minulla ei ollut enää mahdollisuutta kuolemani takia. Hyvä että joku jatkaa siitä mistä minä jäin''.

Minähän en ole skitsofreenikko. Kaksisuuntainen mielialahäiriö ''vain'' ;)
''Opera is when a guy gets stabbed in the back and instead of bleeding he sings.'' -Edward Gardner
sub zero
13.09.2008 18:15:07
Hassua, silloin kun mä treenasin tosissani (16-vuotiaana) niin mullakin oli idoleina nimen omaan hendrix ja oldfield.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Jermakki
13.09.2008 20:24:23
Itseluottamusta ainakin riittää, joka on vain hyvä asia. Onnea urallesi Hendrix jr. :)
Joulupukkijormala
14.09.2008 22:13:34
Jos viitsit riskin ottaa niin lopeta opiskelu, työ ja kaikki muu ja keskity musiikkiin satasella. En kyllä menisi suosittelemaan mutta susta voi tulla vielä jotain suurta.
Sinulle on annettu yhteensä 17 plussaa. ""Katsokaa syksyn kauniita värejä". Paskan marjat, punaisia lehtiä ruskeassa maassa? Tulee ihan verinen ripuli mieleen. " - Jawski
Seba
15.09.2008 00:49:51

Ja etunimien vaihto Jimi Henrik.
Sukunimen voi aina jättää taiteellisista syistä pois.
elais
19.09.2008 21:23:27
Muista:

Impossible = I'm possible.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
paavi
20.09.2008 02:25:57
Tee SE! ;D

Oon kyllä sun kanssa samaa mieltä, että rock on menny kummalliseen suuntaan. Mä en enää oikeen ymmärrä tätä meininkii.

Hirveä intro! Luin niin. Hey Joe...siinä on hirveän lyhyt ja hieno intro. :P
Hell sinkin' by the weight of our souls Heaven risin' and we were caught somewhere between
corwet
21.09.2008 19:01:13
ANTAA MENNÄ!!
jos siltä tuntuu ,niin muuta kuin kynä käteen ja biisejä tekemään ;)
jos sä mietit koko ajan mitä muut kuulee,sit se ei oo enää sun musaa vaan toisten miellyttämistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)