Aihe: ZZ Top Live from Texas
1 2 3 4
batvik
25.07.2008 00:19:38
Luovutan,, kuulostelin tuossa hommat uusiks, ja...
mutta aina on kuitenkin hienoa saada väki liikkeelle...
...ja eihän ne kuitenkaan ihan "trio-pohjalta" mene....
eli itse olisin kaivannut soittoon sitä old-school joustoa ja svengiä....
ANTAA TULLA!
Built for comfort, not for speed.
J.Hollström
25.07.2008 00:36:25
...ja eihän ne kuitenkaan ihan "trio-pohjalta" mene....

Suurimmalta osaltaan kyllä menee. Ne diskobiisit on erikseen.
batvik
25.07.2008 10:21:32
ÄÄH....

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
BigPapa
25.07.2008 12:00:38

Suurimmalta osaltaan kyllä menee. Ne diskobiisit on erikseen.

Mikshän tällästä ees tarvii täällä jauhaa, se on hyvä DVD ja hemmetin rouheeta ja juurevaa meininkiä...
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
MaxDamage
25.07.2008 12:48:09
Oli pakko eilen hankkia kun osui käteen. Onhan tää juurevaa meininkiä. Sedät jaksaa heilua. :D Gibbonsin kitarointi on aina nautittavaa kuunneltavaa ja katsottavaa. Pokeripeli jutustelu on hauska extra
batvik
25.07.2008 19:31:35
I rest my case..
Regalis Apertura
07.08.2008 20:59:44 (muokattu 08.08.2008 13:28:50)
Heh nyt vasta huomasin tämän Topin dvd-topikin. Juu loistavahan tuo on kaikin puolin. Niinkuin edellä todettiin niin kuitenkin Eliminator-biiseillä (ainakin Gimme All Your Lovin':lla) on tuplattu kitara ihan selkeästi... Ei siinä mitään, ei tuo juttu kokonaisuutta pilaa. Hyvä meininki alusta loppuun. Se Rockpalast '80(?) olisi kyllä kulttuuriteko julkaista virallisenakin joskus. Muistan hämärästi kun tuo keikka televisioitiinkin silloin aikanaan;). Sitä en tosin muista tuliko koko setti mutta ainakin El Locon biisejä soitettiin (Ten Foot Pole, Party on The Patio ja Tubesnake Boogie ainakin).
Jii-Gee
11.08.2008 15:18:41

Kyllähän Billy käytti montaa kitaraa. :-)

Hmm,kuuluiskohan tää skittakamapalstalle..? Noh,anyway;
Ovatko m-netin kitaragurut jo bonganneet että millä kalustolla BG tos dvd'llä vetelee?
Yhden katselukerran jälk jäi mieleen;
-Se ns ykköskitara,oikein muotoilun helmi..ja valkoinen otelauta.
-Slide Gibson LP'ssä vaan kolme vola/tone nappulaa,mikäköhän malli mahtaa olla?
-Encore setin reverselapaisen Telen lapa hälyttävästi Tokain mallinen..ei kait nyt sentään..?!
J.Hollström
11.08.2008 15:39:33
Hmm,kuuluiskohan tää skittakamapalstalle..? Noh,anyway;
Ovatko m-netin kitaragurut jo bonganneet että millä kalustolla BG tos dvd'llä vetelee?
Yhden katselukerran jälk jäi mieleen;
-Se ns ykköskitara,oikein muotoilun helmi..ja valkoinen otelauta.
-Slide Gibson LP'ssä vaan kolme vola/tone nappulaa,mikäköhän malli mahtaa olla?
-Encore setin reverselapaisen Telen lapa hälyttävästi Tokain mallinen..ei kait nyt sentään..?!

LP on customoitu peli, jossa on yksi mikki (kaulamikki on dummy), siksi vain 3 potikkaa. Kevennetty body (alle telen painonen kitara).
http://i98.photobucket.com/albums/l … NOLA%20Jazzfest%202007/KCK_7558.jpg

Telecaster on myös custom peli (John Bolinin The Super Model), jossa kaulakin on kevennetty.
http://www.seymourduncan.com/news/n … tter/2008-winter/custom_guitar_s_4/

Se valkonen on Gretsch. Joku muu jatkakoot siitä.
rheinone
11.08.2008 17:18:40 (muokattu 11.08.2008 17:25:49)
Se valkonen on Gretsch. Joku muu jatkakoot siitä.

Bo Diddleyn tunnetuksi tekemä muotoilu. Kantaa nykyään nimeä Billy-Bo kun on pitänyt saada joku astetta tuoreempi stara markkinoimaan kitaraa. Kyseessä on siis joku custom-versio Billy-Bo Jupiter Thunderbirdistä, ja todennäköisesti Penguin kun on valkoinen. Billy-Bo:ssa on TV Jones Power'Tron humpparit, jotka on suuunniteltu mr Gibbonsin määrittelemiin tarpeisiin pohjautuen.

http://www.tvjones.com/pdfs/ToneQuestInterview.pdf
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Ossi
19.08.2008 22:27:34

Mun mielestä tämä on yksi lajinsa parhaita live-taltiointeja. Bändi toimii mainiosti, varsinkin Beard on yllättävässä iskussa. Ja nää äijät suorastaan tirisee karismaa.
Nick Bone
07.09.2008 16:08:46
Kova veto, piti ihan hankkia kyseinen tallenne, kun sitä täällä kovin on kehuttu. Bändi on iskussa ja varsinkin herra Beardin vire yllätti... juutuupista kun on tiiraillut bändin viime vuosien vetoja, niin on vaikuttanut siltä, että hra Frank tekee vähintäänkin kuolemaa. Nyt ukko vaikutti yllättävän pirteältä!
Kyllä niissä diskobiiseissä munkin mielestä jotain skittatuplausta on käytetty, mutta mitäs sen väliä kun meininki on texasilaisittain isoa ja muhevaa!
Soitto rullasi ja meno oli yllättävän juurevaa (sitä efektiosastoa oli rukattu Luojan kiitos mahdollisimman minimiin) ja biisit olivat hyviä... paitsi se vitun Rough Boy, joka saa minut oksentamaan joka ikinen kerta, kun sen joutuu kuuntelemaan. V.... mitä paskaa, oikea mallikappale Topin 80-luvun syvästä alennustilasta.
No, mitä näitä ruotimaan, hyvä reeveeree joka tapauksessa!
Progressive rock is for those who cant count to four.
velsa
13.09.2008 22:13:31

on se kyllä jännää miten jengi kelaa erilailla näitä juttuja......mä tsekkasin ton dvd:n hirveenä Billy Gibbons fanina läpi ja mulle se oli hirvee pettymys......mikään muu ku show ja Gibbonsin skebasoundi ei toimi.....biisit ei pysy yhtään läjässä Beard on ihan skutsissa ja (Gibbons vielä vähän enemmän laid back)....siel on järjetön määrä kaikkii koneelta tulevii tuplaskeboja ja muuta sälää mut jätkät ei osu niihin....ja kuunnelkaa mitä tapahtuu skeba taimille aina ku ukko alkaa laulaa.....mut hyvä huomata että esimerkiks topeliuksen viimenen cd jossa on järjettömän hienoja suo grooveja onkin jonku nuoren neron pro tools editoitua groovea eikä oikeesti soitettua kamaa.......nyt mä oon siitä 100% varma nähtyäni ton dvd:n.......Beard ei nimittäin IKINÄ pysty niihin juttuihin !!!!!!!!!!!

Mutta hieno show jokatapauksessa!!
Kauas on pitkä matka........
rheinone
13.09.2008 22:35:41
on se kyllä jännää miten jengi kelaa erilailla näitä juttuja......mä tsekkasin ton dvd:n hirveenä Billy Gibbons fanina läpi ja mulle se oli hirvee pettymys......mikään muu ku show ja Gibbonsin skebasoundi ei toimi.....biisit ei pysy yhtään läjässä Beard on ihan skutsissa ja (Gibbons vielä vähän enemmän laid back)....siel on järjetön määrä kaikkii koneelta tulevii tuplaskeboja ja muuta sälää mut jätkät ei osu niihin....ja kuunnelkaa mitä tapahtuu skeba taimille aina ku ukko alkaa laulaa.....mut hyvä huomata että esimerkiks topeliuksen viimenen cd jossa on järjettömän hienoja suo grooveja onkin jonku nuoren neron pro tools editoitua groovea eikä oikeesti soitettua kamaa.......nyt mä oon siitä 100% varma nähtyäni ton dvd:n.......Beard ei nimittäin IKINÄ pysty niihin juttuihin !!!!!!!!!!!

Velsa hei, vittu sä oot puristi! Ei millään pahalla, eikä tietysti hyvälläkään. HAHA!
BigPapa
13.09.2008 23:57:48

Sä oot itte niin kova jo, että kaikki muu tuntuu liian laimeelta..8DDD
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
batvik
14.09.2008 13:05:56
Eilen tsiigasin konsertin alkupuolen ja oikein syynäämällä syynäsin josko olis jossain kakkoskitara, mut en huomannu mitään.
Jokos kitaragurut on kakkoskitarat löytäneet????
T:puukorva
rheinone
14.09.2008 13:23:33
Jokos kitaragurut on kakkoskitarat löytäneet????
T:puukorva

Emmä ainaskaan. Tosin en oo gurukaan.
batvik
14.09.2008 14:43:32
oli miten oli, hyvä se on vieläkin....
krk
14.09.2008 15:17:24 (muokattu 14.09.2008 17:44:05)

oli miten oli, hyvä se on vieläkin....

Hyvä on joo eikä guruudesta ole tietoakaan mutta: Gimme All Your Lovin, noin 54:03-54:17. Gibbons soittaa kitarariffin päälle korkean, soimaan jäävän C-äänen ainakin näennäisesti pelkällä oikealla kädellä hipaisemalla C:n seutua. No joo, voi onnistuakin. Näin tapahtuu kolme kertaa mutta neljännellä kerralla sama ääni kuuluu vaikka oikea käsi ei käykään siellä missä aikaisemmin. Eli kyseinen ääni tai äänet on lisätty miksaukseen joko livenä tai jälkikäteen.

Sama piisi, noin 54:52. Kuuluu komppikitaran liu'utus jonka Gibbons "unohtaa" soittaa (välillä näyttää soittavan ko. kohdan mutta ei tässä). Tämä paljastaa että (Edit: tässä kappaleessa) takana kulkee sekvenssereiden ym. sätkätysten lisäksi suuren osan ajasta toinen kitara, joka soittelee sinne tänne pieniä juttuja. Tämä on kuitenkin tehty erittäin hyvällä maulla ja varsin huomaamattomasti.

Nämä lisäykset eivät vähennä mielestäni levyn arvoa millään tavalla ja arvostan Gibbonsin soiton edelleen todella korkealle. Suurimmalta osalta tämä on kuitenkin 100% livesoittoa ja tallenne on hyvää tasoa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)