theikki 12.09.2008 09:07:08 | |
---|
Kokeiltu on kaikenlaisia,mutta kertokaa mielipiteitä rumpalille soveltuvasta laulumikistä,mikä ei hirveesti vuotais snarea eikä haikkaa..audix om 5 ollut aika hyvä..timppa Timppa Heikkilä |
Rml 12.09.2008 10:21:42 | |
---|
audix i5 on pirun hyvä ollut. Suuntakuvia on senverta tiukka että vuoto haitsusta tahi virvelistä on todella pieni. |
Itse olen päätynyt laulavan tyttörumpalin kanssa Beta57:aan. Kaiser Chiefsin rumpalilla näyttäis olevan Beta56 ja sitä on pitänyt kokeilla itsekin, mutta ei oo saanut aikaiseksi. Rakenteeltaan kätevä tohon hommaan. Ei paljoa syvyyttä, kiinnittyy fiksusti standiin ja piuhakin lähtee oikeaan suuntaan. |
Terttu 12.09.2008 11:53:41 | |
---|
Hemmetin senkku, kun meni lopettamaan sen 903-mallin. Siinä oli oiva sieppo kyseiseen tarkoitukseen. B57 toimii ihan kivasti, B56 vielä kivemmin, mut siihen pitää osata köhiä. OM-5 vuotaa aika tavalla, samaten kuin molemmat senkut 935 ja 945, vaikka 945:n suuntakuvio onkin superhertta. Audixin OM-7 ois kokeilun arvoinen, samaten kuin mikä tahansa esim. samson. Eti mahdollisimman nuhaisen kuulonen mikki ja testaa. Tämä sis siihen tapauseen, jos et hae superhifiä ja rumpalin taustalaulu on selkeästi leadlaulun alla. Mikäli halua hyvää laulusoundia (rumpali vetää leadit), niin kantsii kokeilla esim Neumann 105, koska siitä saa samalla oivan overheadin. Antaa vaan reilusti vuotaa ja käyttää sitä hyväkseen. Heavybändin kanssa kokeilisin jotain epäherkkää headsettia. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten rohkeaa testailua vaan. "kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?" |
dewil 12.09.2008 12:15:45 | |
---|
B56:sta on hyviä kokemuksia isselläinkin ja jostakin niistä audixin rumpumikeistä. Mallia en muista, mutta sen muistan, että se oli just se tietty malli. Numerolla vierestä kun heitti, niin vituix män ;D Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Krisse82 12.09.2008 22:20:49 | |
---|
Mulla toimii Sennheiser e840. Ei edes mikään kallis kapistus. Aika tarkasti vain pidettävä naama mikissä kiinni, mutta mihin siitä jakkaralta kiire olis... Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa? |
Roberto 14.09.2008 09:14:15 | |
---|
|
Henri93 15.09.2008 11:52:13 | |
---|
Mitä tuumaatte head setin käytöstä rumpalille, ite oon nähny tämmöstä? Onko niitten käyttö yleistä? jeejee |
Roberto 15.09.2008 14:15:26 | |
---|
Mitä tuumaatte head setin käytöstä rumpalille, ite oon nähny tämmöstä? Onko niitten käyttö yleistä? Näyttää niin paskalta et en oo kehdannu ikinä kokeilla.. perkussio-nistithän noita tuppaa enemmän käyttämään ku pitää kaikenlaista heiluntaa koko ajan harrastaa. |
ultra 15.09.2008 16:50:51 | |
---|
Mitä tuumaatte head setin käytöstä rumpalille, ite oon nähny tämmöstä? Onko niitten käyttö yleistä? Joskus muinoin muinaisen bändin kanssa käytin - en enää. Aika ikävää kun kaikki ininät ja öninät, puhumattakaan voi v**tu -huudahduksista tuuttaa yleisölle. Tietty, jos osaa turpansa pitää kiinni soittaessaan niin mikä ettei.. Madonnaa vaan kehiin. |
Conrad Lant 18.09.2008 15:54:27 | |
---|
Joskus muinoin muinaisen bändin kanssa käytin - en enää. Aika ikävää kun kaikki ininät ja öninät, puhumattakaan voi v**tu -huudahduksista tuuttaa yleisölle. Muistelen Mannosen Jannea jossain YUP-pestiä edeltäneessä heviprojektissa ja sitä helvetillistä puuskutuksen ja huohotuksen määrää mikä headsetin välityksellä yleisöllekin välittyi... |
Henri93 21.09.2008 01:13:46 | |
---|
Vois toimia jos avaisin sen aina sillonku sen pitää laulaa hehe :D tai semmonen lattia switchi :D jeejee |
Tumppi38 02.10.2008 11:02:45 | |
---|
Vois toimia jos avaisin sen aina sillonku sen pitää laulaa hehe :D tai semmonen lattia switchi :D Oma miksaaja joka tietää biisit entuudestaan . . Etäisyys antaa välimatkaa ! |
Sami_T 02.10.2008 12:11:15 | |
---|
ProSoundWebissa ulkomaanelävät suosittelee rumpalille melkein järjestäen Crown CM-311A. http://www.crownaudio.com/pdf/mics/102546.pdf Omia kokemuksia ei ole. Pitänee yks tollanen hommata... SM58 ja OM5 on ollu omat kokeilut. OM5 toimii paremmin kuin SM58 mutta ei siinäkään hurraamista ollut. Melko jännän kuulosta vuotoa tulee reippaasti enemmän kuin haluaisi. Älä osta T-kaupasta B-laitetta. |
Roberto 02.10.2008 12:24:24 | |
---|
Oma miksaaja joka tietää biisit entuudestaan . . tai infrapuna-geitti. Mut liputan kuitenkin säätämisen sijaan hyväsoundista vuotoa tarjoavan mikin valitsemisen puolesta. Ja jos ei olla iem-pohjalta liikenteessä, niin se monitori voi tosiaan olla melko lähellä rumpalia, ja mielummin korvaa kun persettä kohden jolloin mekkala vähenee taas kerran, ja maailma pelastuu. |
ahjteam 09.10.2008 02:03:37 | |
---|
Ostin rumpalin käyttöön mikiksi Beyerdynamicin Opus 69:n ja olen ollut tyytyväinen. www.keikkapaikka.info |
ÄM 09.10.2008 09:13:30 | |
---|
Mitenkäs muuten toi gate-homma? Sitä pukkaa, niin eikös se setti sitten kihahtele aika ikävästi, aina kun gate aukeaa? Eli aina laulun aikana tulee vuotoa niin pirusti ja muuten ei. Vähän ehkä sivuun aiheesta, mutta pienessä nipussa, kun on ryhmä, niin meillä ilmenee monesti vuotoa lead-mikin (58) kanssa, viimeksi oikein vittumaisesti. Hi-cuttia siinä tiputeltiin, mutta jotenkin pellit vaan sieltä yhä vihloi, kun rupesi jo laulusta luonne karkaamaan. Käytättekö hi-cuttia yleensä ja jos, niin miten alas tiputtelette? Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Roberto 09.10.2008 10:02:11 | |
---|
Mitenkäs muuten toi gate-homma? Sitä pukkaa, niin eikös se setti sitten kihahtele aika ikävästi, aina kun gate aukeaa? Eli aina laulun aikana tulee vuotoa niin pirusti ja muuten ei. Vähän ehkä sivuun aiheesta, mutta pienessä nipussa, kun on ryhmä, niin meillä ilmenee monesti vuotoa lead-mikin (58) kanssa, viimeksi oikein vittumaisesti. Hi-cuttia siinä tiputeltiin, mutta jotenkin pellit vaan sieltä yhä vihloi, kun rupesi jo laulusta luonne karkaamaan. Käytättekö hi-cuttia yleensä ja jos, niin miten alas tiputtelette? Kandee hankkia mikki jonka vuoto ei soundaa niin karseelta. Toi gate-homma on ainakin mun mielestä ihan moido. |
theikki 09.10.2008 21:57:57 | |
---|
Kandee hankkia mikki jonka vuoto ei soundaa niin karseelta. Toi gate-homma on ainakin mun mielestä ihan moido. Olen tässä tullut siihen tulokseen myös,että käyttää sitä vuotavaa mikkiä hyväksi,kun ei muukaan auta.Mitä laadukkaampi mikki,sen terveempi vuoto. Timppa Heikkilä |
Reddie 09.10.2008 22:44:59 | |
---|
Olen tässä tullut siihen tulokseen myös,että käyttää sitä vuotavaa mikkiä hyväksi,kun ei muukaan auta.Mitä laadukkaampi mikki,sen terveempi vuoto. Joo meitsi törmää tohon yhen vakkaribändin kanssa. Mul on kolme laulumikkiä lavan edessä rivissä ja rumpalilla vielä omansa. En oo kertaakaan oikeestaan overeita tarvinnut. Siis isoissakaan paikoissa. |