Aihe: Telecaster
1 2 3 4 579 80 81 82 83122 123 124 125 126
jran
09.09.2008 15:22:38
http://www.youtube.com/watch?v=DghQ-iu8B4w

No kyllä. Komea Firebirdi muuten sulla seinällä.
kloppis
09.09.2008 17:32:47
Voidaan väittää, että tuossa on paras hinta/laatusuhde kaikista Teleistä tällä hetkellä? Vielä kun lukisi Fender lavassa :)
Dunga
09.09.2008 17:37:28
Voidaan väittää, että tuossa on paras hinta/laatusuhde kaikista Teleistä tällä hetkellä? Vielä kun lukisi Fender lavassa :)

Niinhän siinä lukeekin :)

http://www.propellihattu.fi/SquierCVTele/pages/DSC00914.htm
Interstellar overdrive.
Räbbänä
09.09.2008 17:49:20
Squier Classic Vibe 50 Telecaster tuli aamulla...

Voe jösses. Näyttää ja vielä kuulostaakin hyvälle.
M.A.C.H.O. #31 Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa"
jussimus
09.09.2008 22:39:24
Ai että! Tänään lähti viimein matkaan meikäläisen Classic Vibe Tele. Ens viikolla pääsen siis sitä hypistelemään...jännitys kasvaa!
jra
10.09.2008 23:42:38
Ai että! Tänään lähti viimein matkaan meikäläisen Classic Vibe Tele. Ens viikolla pääsen siis sitä hypistelemään...jännitys kasvaa!

Puhukaa mut ympäri;)

Mulla on dv247.com:ssa CV Telen tilaus sisällä, mutta saavat niitä lisää aikaisintaan kuun puolessa välissä. Samaan hintaan (eli posteineen n. 300e) on myös Classic Vibe -sarjan 50's ja 60's stratot. Mukava soittoinen tele-kopsu mulla jo on, ja straton virkaan on ajanut vaahteraotelautainen '85 Iban RS135. Tuli kerettiläisiä ajatuksia kun lueskelin strat-talkia ja tdpri:tä, että enemmän oliskin straton tarve, ja nuo CV-sarjan pelit tuntuvat olevan myös sillä osastolla hintansa väärtejä.

Pistin jo viikonloppuna dv247:lle viestiä että vaihtaisivat tele-tilauksen (rahat on jo kortilta otettu) CV 50's Stratoksi. Mitään vastausta tuolta ei ole tullut, ja näyttää olevan Tele vielä 'My Orderissa' joten tällä hetkellä se on siis ensi viikolla lähdössä.

CV 50's:
http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0303000503
(vaahteraotelauta, alnico 3 -mikit)

CV 60's:
http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0303010500
(ruusupuuotelauta, alnico 5 -mikit)

Enkä kyllä osaa noidenkaan suhteen päättää. Ensin olin kovasti sitä mieltä että vaahtera ja alnico 3 on se mitä haluan, mutta sitten alkoi tuntumaan että jos sittenkin paremmin käteen ja korvaan istuisi 60's -malli. Perhana kun täällä päin ei noita pääse kokeilemaan.

Tässä pätkä noista CV Stratoista:
http://www.youtube.com/watch?v=1a1m9wrjddo&feature=related

Vähän OT:ksi meni, mutta kyllähän tässä sopassa on vahvasti telekin mukana.
akuankkakomppi
11.09.2008 07:55:49
Puhukaa mut ympäri;)
...
CV 50's:
...
CV 60's:
...
Enkä kyllä osaa noidenkaan suhteen päättää.

Speksien perusteella ottaisin tuon 50's Straton. Tämä ratkaisi:

That long-familiar tone comes from a custom set of alnico III single-coil pickupsclear and bright, with terrific sustain

Tosin, kiitos Freewheelerin tekstien ja videoklippien, malttaisin kyllä muutaman päivän odottaa Teleä. Kaikin puolin ällistyttävän laadukas keppi tuohon hintaan.
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Freewheeler
11.09.2008 09:57:31
Puhukaa mut ympäri;)

Mulla on dv247.com:ssa CV Telen tilaus sisällä, mutta saavat niitä lisää aikaisintaan kuun puolessa välissä. Samaan hintaan (eli posteineen n. 300e) on myös Classic Vibe -sarjan 50's ja 60's stratot. Mukava soittoinen tele-kopsu mulla jo on, ja straton virkaan on ajanut vaahteraotelautainen '85 Iban RS135. .

Älä edes vertaa sitä Jack & Dannyasi tähän Squieriin. Ovat ihan eri planeetalta laadullisesti. Sitäpaitsi tämä CV EI ole Telekopsu, vaan ihan aito ja virallinen Telecaster by Fender! Ota vaan se Tele, et tule pettymään.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
jra
11.09.2008 12:41:59
Älä edes vertaa sitä Jack & Dannyasi tähän Squieriin. Ovat ihan eri planeetalta laadullisesti. Sitäpaitsi tämä CV EI ole Telekopsu, vaan ihan aito ja virallinen Telecaster by Fender! Ota vaan se Tele, et tule pettymään.

Näyttää siltä että ylemmällä taholla on päätetty että mulle tulee CV Tele, koska dv247 ei oo ottanut mitään kantaa mun vaihtokyselyihin;)

Tuosta J&D:stä sen verran, että se on puolustanut hyvin paikkaansa kotisoittelussa mun Gibson Faded DC:tä vastaan, johtuneeko sitten siitä että olen enemmän kait sitten fender-tyyppiä. Ensimmäinen J&D Tele joka mulla kävi oli heikko esitys soinnillisesti, mutta tämä mikä jäi on osoittautunut hyväksi peliksi, tosin mikit, tallapalat ja satula on vaihtuneet + otelaudan olen lakannut ja nauhat tasoittanut, sekä kaulakulman pistänyt kohdilleen, niin ja treble bleed taitaa myös olla, eli puut ja virikoneet on vielä J&D:tä;)

Mielenkiinnolla odottelen tuli sitten CV-tele tai Strato - molemmille on käyttöä.
jussimus
11.09.2008 14:54:26
On se vaan mahtava juttu, että minunkaltaisillani budjettikitaristeillakin on nykyään mahdollisuus saada hyviä soittimia.

Nuo Classic Vibe-sarjan kepukat ovat kyllä aivan hävyttömän halpoja, jos ne ihan oikeasti ovat niin laadukkaita mitä porukat väittävät. Jos ensi viikolla tuleva Classic Vibe Tele tekee muhun vaikutuksen, niin pakkohan se on varmaan tilata joku Strato kyytipojaksi.

Noi on niin jo halpoja keppejä että yhden kepukan vois ostaa melkein kerran kuussa :)
Jos tohon tahtiin ostelis kitaroita niin muutaman vuoden päästä niitä ois jo...aika paljon :D

Täytyypä varmaan hakea pankista lainaa isomman talon ostoa varten, jotta kaikille kitaroilla riittäisi tilaa...
Freewheeler
11.09.2008 17:15:47
On se vaan mahtava juttu, että minunkaltaisillani budjettikitaristeillakin on nykyään mahdollisuus saada hyviä soittimia.

Nuo Classic Vibe-sarjan kepukat ovat kyllä aivan hävyttömän halpoja, jos ne ihan oikeasti ovat niin laadukkaita mitä porukat väittävät. Jos ensi viikolla tuleva Classic Vibe Tele tekee muhun vaikutuksen, niin pakkohan se on varmaan tilata joku Strato kyytipojaksi.

Noi on niin jo halpoja keppejä että yhden kepukan vois ostaa melkein kerran kuussa :)
Jos tohon tahtiin ostelis kitaroita niin muutaman vuoden päästä niitä ois jo...aika paljon :D

Täytyypä varmaan hakea pankista lainaa isomman talon ostoa varten, jotta kaikille kitaroilla riittäisi tilaa...

Joo, toista se oli silloin kun itse aloittelin 70-luvun puolessa välissä. Ne halvimmat aloittelijan kopiokitarat olivat aina ihan soittokelvottomia (Univox-Telekopio, yäk), modausten jälkeenkin. Jos joku nyt kysyisi millä budjettisähkiksellä kannattaa aloitella ja jolla voisi jatkaa pidempäänkin vastaisin ehdottomasti Squier Classic Vibe.

Soitan itse semiprofessionaalisti silloin tällöin keikkaillen ja tämä modattu CV Tele on kyllä todellinen keikkakirves parhaasta päästä. Ei tarvitse pelätä lommoja eikä kolhuja ja laite soi sähköisesti aivan yhtä hyvin kuin parin tonnin vintage-Jenkki-Fenkut, joita joutuu kuitenkin vähän varomaan lavalla. Ellei nyt tarkoituksena ole relikoida uudenkiiltävää nitrolakkapintaa tahallaan :-) Tässä CV:ssä näyttäisi olevan aika ohut lakka päällä, sekin siis lohkeilee helposti, jos niin haluaa. Katsotaan mitä talven pakkaset tuovat tullessaan, tulisikohan ihan lakkahalkeamia pintaan...
Detox
11.09.2008 22:23:57 (muokattu 11.09.2008 22:26:54)

Vois jopa itsekin kokeilla tollasta stratoa mikäli tuo sun tele osoittautuu katsastuksen jälkeen hyväksi :)

OFFTOPIC:

Itse katsastan juuri itselle uutta keppiä, ja päätös hankinnasta pitäisi tehdä parin päivän sisällä. Hieman vaatii totuttelua tollanen lespatyyppinen kitara. Vähän tuntuu kielet olevan korkealla ylemmiltä nauhoilta soitellessa:

http://www.youtube.com/watch?v=Ryb_q5y9X4M
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri ESP Eclipse
Don Make
12.09.2008 00:22:21
Nyt tuli kiinan halpis telestä amerikaanompi: http://i37.tinypic.com/2wd6fco.jpg

E-baystä bongasin tollasen pleksin..
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
Freewheeler
12.09.2008 09:09:43
Nyt tuli kiinan halpis telestä amerikaanompi: http://i37.tinypic.com/2wd6fco.jpg

E-baystä bongasin tollasen pleksin..

Kauhee. Sori.
jra
12.09.2008 10:04:39 (muokattu 12.09.2008 10:14:03)
Kauhee. Sori.

Sopisko tämä paremmin Kiinan Teleen?
http://img392.imageshack.us/my.php?image=maoguardja0.jpg

Edit: JEEE!

Ny se CV Tele sitten lähti tulemaan:

This order has been fully shipped by us. You may track this order after 6PM on the date of dispatch.
jra
12.09.2008 10:48:32
Onneks olkoon! Mun Tele lähti matkaan tiistaina...tuleeks muuten UPS:n kautta nopeemmin kuin peruspostin kautta?

Mun kokemuksen mukaan tulee nopeasti Helsinkiin asti, mutta sitten saattaa mennä useampi päivä että on täällä Oulun tienoolla. Yleensä on mennyt UPS:n kautta 3-5 arkipäivää Saksasta tai Ranskasta kotiovelle. Sitten jos en oo sattunut olemaan kotona kun ovat käyneet ilmoittamatta soittelemassa, niin on tullut päivä pari lisää.
jussimus
12.09.2008 10:54:04
Mun kokemuksen mukaan tulee nopeasti Helsinkiin asti, mutta sitten saattaa mennä useampi päivä että on täällä Oulun tienoolla. Yleensä on mennyt UPS:n kautta 3-5 arkipäivää Saksasta tai Ranskasta kotiovelle. Sitten jos en oo sattunut olemaan kotona kun ovat käyneet ilmoittamatta soittelemassa, niin on tullut päivä pari lisää.

Espoossa asun, joten minimiaika pitäis mennä...tuli muuten mieleen että soittaako ne kännykkään jos ihminen asuu kerrostalossa ja rapun ovi on lukossa? Tekeekö ne tosiaan tollasta että ilmoittamatta tulevat kotiovelle? Mitä helvetin järkeä siinä on..?
jra
12.09.2008 10:58:41
Espoossa asun, joten minimiaika pitäis mennä...tuli muuten mieleen että soittaako ne kännykkään jos ihminen asuu kerrostalossa ja rapun ovi on lukossa? Tekeekö ne tosiaan tollasta että ilmoittamatta tulevat kotiovelle? Mitä helvetin järkeä siinä on..?

Täällä ovat tulleet vain ilmoittamatta soittelemaan ovikelloa, tosin asun rivitalossa. Jos en ole ollut kotona on tullut postissa lappu jossa pyydetään sopimaan tuontiajankohta. Järkevämpää olis ehdottomasti jos sopisivat etukäteen. Seaurannan kautta tietysti tietää suurinpiirtein milloin ovat tulossa, mutta onhan siinäkin ehkä päivän heitto mahdollinen ja kukapa olisi ns. virka-aikana kun noita kuskaavat yleensä sopimatta kotona.
duc
12.09.2008 11:06:01

Yritykset ovat tärkeimpiä asiakkaita näille, ei yksityisasiakkaiden asiakaspalveluun niin panosteta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)