Aihe: Ensimmäinen kitara jonka sait ?!
1 2 3 4 5 6 7 8
juici
09.02.2004 21:59:15

Yamahan C-40, soitan sillä vieläkin, tänään viimeksi soitin neliraiturilla yhteen biisiin riffejä. Ja miksipä ei...
"And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ!
trih
10.02.2004 00:07:14
Landolan akustinen oli eka kitara.
Eka sähkis tuli 80-luvulla ja oli LP-Special kopiohirvitys merkkiä Rocky. Kielet sentin verran otelaudasta kun oli wraparoundtallan säätäny alimmilleen. Ei intonaatiosäätöä. Otenauhat varmaan tinaa. Runko varmistettiin vaneriksi ja otelauta mustaksi värjättyä balsapuun näköistä laatukamaa. 2X humbuckerkuoriin rakennetut singlecoilit takasivat hyvän soundin. Tuli sillä kuitenkin kovasti metallicaa reenailtua vaikka soolojen harjoittelu tuppasi aika tuskaista olemaan. Kyllä oli ihmettelemistä kun sai kokeilla kunnon kepin matalalla olevia kieliä tuon jälkeen. Ei kauaa mennyt kun pitikin saada jotain parempaa...
Bilharzia
10.02.2004 00:42:43
Joskus kauan kauan sitten.. oli eno-vainajan kitara.. sinne oli kerran ampiaiset tehny pesän sisään. Oli karsee vehje.. kielet oli jotain ihan vitun paksuja ja oli siinä ny vähintään puoli senttiä kaulasta leijumassa. Rämpyttelin ja näppäilin jolla ihan keskiaikasella plekulla joka oli ihan saatanan kulunu ja saatanan paksu.

Porukat vittuuntu siihen ja osti Samickin Strato-kopion ja pikkusen vahvarin siihen mukaan. Tulikin sen verran hyvä kitara että vieläkin soittelen. Sopii hyvin käteen ja muutenkin hyvät äänet lähtee.. en oikein vieläkään halua mitään ammattivehjettä. Toi käy mulle.

Ekaks efektiks ostin semmosen muovisen vehkeen Korgin Toneworks AX 1G sillä lähti pörinää. Sitten ostin Bossin Drivezonen kun kyllästy default säröihin.

Nyt kun on omaks huvikseen ruvennu nauhotteleen kappaleita, niin vois ruveta basson soittajaks piruuttaan.
www.LifeofDebauchery.Com
wiljakainen
10.02.2004 12:39:14
akustinen landola vuonna-91, vieläkin tallessa,velipojalla.
sähkökeppi oli Marina ja vahvistin Bomber, sehän on tykki paketti.kitara meni sit joskus paloiksi tiiliseinään heitettäessä.
myssy päähän
Jussi Guitar
10.02.2004 13:14:08
Voi saatana jätkät on saanu vaikka mitä kitaroita mä oon joutunu itte ostamaan kaikki kitarani.

hoho!

Eka oli tietty iskän landola jota lainasin siihen asti että sain rahat kasaan omaa Ibanezia varten.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
FoN
10.02.2004 13:28:52
Harley Bentonin seiskakielinen oli mulla se ensimmäinen.
Mallia en muista, mutta lähemmäs 400euroa(!) maksoi
silloin. Kaikesta loasta, mitä Harleyn nimestä yleensä
yhdistetäänkin valumaan, on kitara kuitenkin edelleen
käytössä. Elektroniikka on saanut vaihtua ja pientä modausta
tullut tehtyä, mutta soittotuntuma on kitarassa sen verran
mukava, että parempienkin keppien rinnalta tulee vanha
kunnon Harley usein nappastua soitteluihin. Täytyy laittaa
tavoitteeksi olla ensimmäinen kansainvälisesti menestyvä
stara, joka soittaa HB:llä ;)
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
simosiili
11.02.2004 08:50:23
vanha ibanez- nylonkielinen, harvinainen, todella loistava soundi..ostin tutulta sopuisaan hintaan 500 mk..
nyt en myisi kuin ehkä 500€...kyseessä on laatuyksilö, ja sil on ollu kysyntää..
Juunsku
11.02.2004 13:51:17

Ensimmäinen kitara on edelleen siskolta saama Resonata nylonkielinen.. Aivan loistava soitettava ja äänikin on. Se ostettiin talouteen varmaan joskus -80-85

Eka sähkis on Anttila stratokopio Karok.. Oli oksettavan punainen joten maalasin sen metallinhohto sinisellä automaalilla ja maalasin plektrasuojan vielä mustaks niin hjyva tuli.. sitten nostin kielet perkeleen korkealle kun ne tykkäs rämistä paljon .11 kielillä.. nosto tapahtui tietenki molemmista päistä. Tuli ruista ranteeseen ja ostin Jacksonin
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Velli
11.02.2004 13:59:53
Juniorikokoinen musta Rocky-sähkis, jossa oli ainoastaan 1 humbucker eikä muita mikkejä. Se oli itse asiassa melkeinpä parempi kuin paska Ibanez RG420, jonka menin tyhmyyksissäni Rockyn jälkeen ostamaan.
Metallica mies
11.02.2004 15:48:40
akustinen Yamaha joka on minulla edelleenkin,ensimmäinen sähkis oli sitten Falconin strato
Syökää kanaa! Syökää kanaa!
makerei
12.02.2004 14:22:59
Se on teräskielinen akustinen Yahaman FS-340...
paras akustinen mitä oon ikinä soittanu...
tottakai vieläki tallessa..

washburn sucks!!!
Jäärä
12.02.2004 14:45:53
Joulupukki toi kahdeksankymmentäluvun alkupuolella jonkin "K"-merkkisen akustisen kitaran.
"Koneella on koneen tahti"
Mrezzye
12.02.2004 22:04:59

Nelosluokan jouluna (vuonna -87 kai?) pukki kiikutti mulle Segovia -akustisen. Tallessa on kyseinen räikkä vieläkin.

Ensimmäinen sähkis oli ihan asiallinen käytetty Charvel, jonka hankin 14-kesäisenä äiteen pienoisella avustuksella.
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
xulu
12.02.2004 22:15:10

Joku Falcon(kai) strato kopio.poltin sen.
If a man wishes to rid himself of a feeling of unbearable oppression, he may have to take to Hashish. ~Friedrich Nietzsche
mie
13.02.2004 08:32:46

Squierin halpa strato -kopio.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus! Ebrium
ShadowWalker
13.02.2004 09:03:06

Ensimmäisenä ostin käytettynä semmoisen Axtech-merkkisen Strato kopion vahvistimineen päivineen. Skebahan oli ihan ruoska ja oikeastaan sain sen sen styrkkarin kylkiäisenä : P
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa.
crosser
13.02.2004 09:42:23
Luullakseni sain ensimmäisen kitarani siinä kolmevuotiaana.. Joku marketti kitarahan se oli. Sellainen oikein minimalli. Kunnon kitaran sain vasta 14v. Nyt on työn alla vanhan ensimmäisen kitaran kunnostus josta joskus revin tallan irti=)
stefanus
13.02.2004 10:08:18
Ensimmäinen sähkökitarani oli musta Epiphone by Gibson. Ei se ollut hyvä, mutta jos se on nyt jollain kotona säilössä niin olisin kiinnostunut siitä. Se jäi käytettynä Tampereen Soitinkeskukseen myyntiin joskus '89-90.

Tästä tuli mieleeni, että olen hankkinut ensimmäisen sähkökitarani Ahosen Musiikista Tampereelta v.-88 alussa: käytetty musta Epiphone by Gibson, starto-mallinen kahdella single-coililla ja talla-humpuukerilla, vaahtera otelauta (ainakin vaahteraan vivahtava väriltään..) jonninmoinen kelluva tallasysteemi ja kielilukot satulassa tietty kun hevimiehen kitarasta oli kyse.. Jospa tällä foorumilla vaikuttaa kaveri joka sen sinne oli aikoinaan jättänyt niin terveisiä! K.o. kitara on minulla taas oltuaan "lainassa" seitsemän vuotta.

Ensimmäinen kitarani oli nylonkielinen Hondo, saatu joululahjaksi -79 tai -80. Varmastikin halvin mahdollinen mitä tuolloin on kaupasta löytynyt. Löytynee kotitalon vintiltä edelleen, pitääkin tsekata saisiko sen vielä soittokuntoon.
Ziggy Bubba
17.02.2004 12:24:03

Olikos se nyt Vantage 114T. Kaveri antoi sen eka lainaan ja myi sitten hintaan 150mk... Periaatteessa ihan ok alotuskitara, pääasiassa hyvän kaulan takia.

Mikit olikin sitten ihan turhat koristeet ja virittimet oli mallia "hipaisuherkät". Tänä päivänä tommosen soittaminen on kyllä ihan hirveetä... Se on se kun ei tienny paremmasta :)

Taisin olla about viides omistaja ja oon itekkin myynyt ton jo eteenpäin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)