Aihe: 1 vuosi kannuttelua takana..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Bentley
11.09.2008 21:05:15

Mielenkiinnosta kuvasin itsetutkiskelun sekä kehityksen vuoksi rummutustani ja ajattelin kysellä teiltä, missä vaiheessa olen yhden vuoden jälkeen? Pääsääntösesti 1-3 kertaa viikossa olen soitellut mutta toukokuusta lähtien olen soitellut melkein päivittäin :)

Täähän ei oo mitää erityistä soittelua vaa iha fiiliksen mukaan ollaan menty ja temmon vaihtelut muuttuu sen takia ja seli seli mutta kommenttia kehityksen kannalta otetaan vastaan :)

http://koti.mbnet.fi/bentley/drumming.avi
For those who can't be without the music!
Foe mounier
11.09.2008 21:08:55 (muokattu 11.09.2008 21:11:30)
Taimi on aika pahasti hakusessa. Suosittelen klikkiä, rudimentteja, rumputunteja sekä kärsivällisyyttä aloittaa hitaasti. Soita myös levyjen mukana.

Tuplabasarit voisit jättää rauhaan siihen asti kunnes "perus jutut" osaat.
Kailis
11.09.2008 21:11:31 (muokattu 11.09.2008 21:12:06)

Ehdottaisin unohtamaan tuplabasarit vähäksi aikaa ja ottamaan perusasiat hanskaan. Hitaalla temmolla ihan 4/4 biittien eri variaatioita. Nyt nuo tuplat vie sua eikä toisinpäin.

EDIT

Myöhässä...
Deino
11.09.2008 21:12:11 (muokattu 11.09.2008 21:14:59)

Sinuna unohtaisin tuplapedaalit ja keskittyisin perusasioihin. Eli rudimentteja ja Stick Controllia klikin kanssa aloittaen hitaasti vähintään 30 min joka päivä.

E: Hahaha, separate minds collide
hollmi-5
11.09.2008 21:13:07
Oletkohan nyt ihan tosissasi? Meitä rumpaleita taidetaan nyt viedä, kuin litran mittaa...

Video ei näkynyt minulla, mutta ääni kuului.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bentley
11.09.2008 21:15:06

Oletkohan nyt ihan tosissasi? Meitä rumpaleita taidetaan nyt viedä, kuin litran mittaa...

Mitä tarkotat?
Foe mounier
11.09.2008 21:19:49
Mitä tarkotat?

Meinaa varmaan että on niin kliseistä kun alottelijat keskittyvät vaan noihin tuplabasareihin eivätkä niitäkään osaa soittaa.
hollmi-5
11.09.2008 21:23:32
Mitä tarkotat? Sitä, että minulla on tosi nuoria rumpuoppilaita, jotka ovat vuoden soittaneina todella paljon selkeämpiä soittajia sekä ilmaisultaan, että timeltaan.

Sulla on haitsu auki ja sinä kuulostat känniseltä kitaristilta, joka on kerran nähnyt rumpuja soitettavan ja nyt itse kokeilee ensimmäistä kertaa. Eli suomeksi: ei kuulosta yhtään siltä, että olisit treenannut vuoden ajan ja siitä viime ajat kolme kertaa viikossa.

Jos aiot jatkaa, ota muutama rumputunti joltakin rumpuopelta.
Bentley
11.09.2008 21:25:15

Meinaa varmaan että on niin kliseistä kun alottelijat keskittyvät vaan noihin tuplabasareihin eivätkä niitäkään osaa soittaa.

Heh.. Jos en tuplia soittelis ni vois olla et oisin ehkä myynyt rummut pois jo tylsyyden takia :)

Ootte vaa ahdasmielisiä ku ite ootte joutunu alottaa sinkulla ;)
fifehole
11.09.2008 21:36:16 (muokattu 11.09.2008 21:36:50)

Heh.. Jos en tuplia soittelis ni vois olla et oisin ehkä myynyt rummut pois jo tylsyyden takia :)

And in the blue corner.... .... are you ready to rumble!!!???
Head for an eye
Deino
11.09.2008 21:39:20

Sitä, että minulla on tosi nuoria rumpuoppilaita, jotka ovat vuoden soittaneina todella paljon selkeämpiä soittajia sekä ilmaisultaan, että timeltaan.

Sulla on haitsu auki ja sinä kuulostat känniseltä kitaristilta, joka on kerran nähnyt rumpuja soitettavan ja nyt itse kokeilee ensimmäistä kertaa. Eli suomeksi: ei kuulosta yhtään siltä, että olisit treenannut vuoden ajan ja siitä viime ajat kolme kertaa viikossa.

Jos aiot jatkaa, ota muutama rumputunti joltakin rumpuopelta.

No huhhuh hollmi, kaikki ei kehity samaa vauhtia.
Bentley
11.09.2008 21:43:18

No huhhuh hollmi, kaikki ei kehity samaa vauhtia.

Miten mä tätä mietin itsekin tätä jo mm. silloin 10 vuotta sitten kun alotin kitaran soittelun :) Mm. Michael Romeo on ollu 3 vuotta soiteltuaan parempi kitaristi mitä mä nykyään oon 10 vuoden jälkeen :D
Kailis
11.09.2008 21:45:39

Oot ihan oikeessa. Jos mulla ei ois ollu sitä sinkkua, oisin ollu varmaan niin ahdasmielinen et oisin myyny tylsistyneen kitarani sulle =D =D =D =D =D =D =D =D =D
Deino
11.09.2008 21:54:39

Tästä tuli muuten mieleen kun olin tuolloin ottanut tuplapedaalin toisen pedaalin pois, laittanut kaappiin ja jättänyt sinkun jäljelle. Kaveri tuli yks päivä käymään, katto sinkkua ja kysy: "Ootsä lopettanu rumpujen soiton?"

Hahaha

Double bass = heart of drumming
hollmi-5
11.09.2008 21:57:38
No huhhuh hollmi, kaikki ei kehity samaa vauhtia. Totta tuokin. Ja sekin, että kaikista ei tule rumpaleita, vaikka kuinka treenaisi.

Ensimmäinen vuosi on kutenkin sitä aikaa, jolloin kehittyy suhteessa eniten.

Minä aloitin suoraan bändissä. Eli ensin otettiin bändiin ja sitten hommattiin setti. Huono tapa, mutta toimi, kun kaikki oli ihan yhtä aloittelijoita. Treenattiin joka päivä ja monta tuntia kerrallaan. Vuoden päästä olin legendaarisella Mikrovoxin studiolla ekassa sessiossa ihan eri soittajien bändissä. Ikään kuin studiomuusikkona :-)

Minulla nuotit ja perustekniikkatreenit tulivat vasta paljon myöhemmin. Sitten, kun itse tajusin, että niitäkin tarvitaan, jotta kehittyisi rumpalina.
jazzmies
11.09.2008 23:04:57
Harvoin kuulee bassarifillejä, jotka ovat 13:3 suhteessa. Näytteen loppupuolella sellaisia löytyi tyyliin "kapakala-kapakala-sekatavara-pök". Zappan bändissä sellaisia joskus vaadittiin, mutta nyt tulee kysymättäkin.

Mutta yksi asia kannattaa muistaa: kannattaako motivoitua tuplien avulla ja suoltaa tämänkaltaista tavaraa tai kokea motivaatiokriisi ja lopettaa soitto? Käsillä et tehnyt mitään muuta kuin neljäsosabeatia ja muutaman fillin. Kannattaisi ostaa muutama rumpujensoiton kannalta HYVÄ levy ja kuunnella miten siellä rumpalit soittavat. Nyt rummutus menee pahasti ohi maalin. Eli kolmelle rumputunnille, mars!
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. - Kailis 2008 -
fish-eye
11.09.2008 23:17:24
Voi teitä ihmiset. Jätkä pyytää neuvoja ja täällä tietyt tyypit alkavat vaan dissaamaan. Niin paskamaista käytöstä, ettei mitään rajaa! Saisitte hävetä, Hollmi mieti esimerkiksi itteäs. Onko oikein sanoa tuollaisia asioita? Et ole itsekään kuitenkaan mikään maailman paras rumpali.

Järkyttävää lukea tuollaista.
Tsemppiä vaan treenaamiseen. Kuten monet jo sanoivat, aloita niistä perusasoista, niistä se lähtee rullaamaan. Esimerkiksi Double strokea on hyvä harjoitella alkuun ja sitä kuinka kapuloita pidetään oikein kädessä.
It is all crimson.
Magiz
11.09.2008 23:27:52
Ei ollenkaan huono pointti muuten tuo kapulaotteen harjoittaminen! Kannattaa tosiaan käydä vaikka seuraava vuosi opettajan hoivissa, sulla on vuoden kokemus siitä mitä vempaimia rummut on, joten sulla on jo jotain mitä tarjota opettajalle työstettäväksi. Siitä se lähtee, fiiliksellä vaan. (ja kärsivällisyydellä. :))

Ja niin, älä anna näiden kommenttien häiritä soittointoa. Jotkut täällä eivät vain tiedä oman egonsa rajoja. Samassa veneessä tässä ollaan kaikki kapuloilla huitomassa, en ymmärrä mikä järki tonkaltaisissa palautteissa on, kuin mitä edellämainittu hollmikin tuolla viljeli. Jotain rajaa nyt karpaaseihinkin hei!
"2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse
haunted
12.09.2008 07:18:53
Voi teitä ihmiset. Jätkä pyytää neuvoja ja täällä tietyt tyypit alkavat vaan dissaamaan. Niin paskamaista käytöstä, ettei mitään rajaa! Saisitte hävetä, Hollmi mieti esimerkiksi itteäs. Onko oikein sanoa tuollaisia asioita? Et ole itsekään kuitenkaan mikään maailman paras rumpali.

Järkyttävää lukea tuollaista.
Tsemppiä vaan treenaamiseen. Kuten monet jo sanoivat, aloita niistä perusasoista, niistä se lähtee rullaamaan. Esimerkiksi Double strokea on hyvä harjoitella alkuun ja sitä kuinka kapuloita pidetään oikein kädessä.

Totta, se on niin totta. Kaveri kysyy mitä kannatais reenata, eikä jonku vatipään mielipidettä, että kannataako jatkaa soittoharrastusta.
Tää on mun koti! Tää on mun koti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)