Aihe: Kokemusia 5 kileisistä ja erityisesti Sandberg 5JM
1
Villek
11.09.2008 19:23:06
Juu siis 5 kielistä tekisi mieleni. Vaikuttas tuo sandberg oleen aika kova sana ja laatu käsintehtynä ok. Onko kellään kokemusta sen soitettavuudesta. Miten muut laadukkaat hyvän soittotuntuman omaavat bassot? Ps en hae pölkkyrunkoista pizzalapiota
Ylläri
15.09.2008 21:15:51
Mulla on Sandbergin JM5 toimittanut ykkösbasson virkaa jo pari vuotta. Etsiskelin aikoinani jokusenkin tovin 5-kielistä jassoa, koska markkinoilta ei tahtonut löytyä soitinta, jossa yhdistyisi perinteinen jassosoundi ja jämäkkä H-kieli. Sandbergilta sellainen sitten vihdoin löytyi ja bonuksena tuli vielä aktiivioptio ja MM-tallamikki.

Sandbergin vakiokaula oli kuitenkin hitusen leveä minun tumppuuni, joten päädyin tilaamaan oman customversion, samalla kun sain haluamani väri- ja puuyhdistelmän. Kuva löytyy profiilista.

Nyt on takana 20-30 keikkaa, eikä valittamisen aihetta ole juurikaan löytynyt. Kaula on pitänyt kutinsa ja sopiva soundi on aina löytynyt. Enimmäkseen olen käyttänyt ihan perusjassoasetusta, ts. molemmat mikit täysillä ja tallamikki puolitettuna. Soundi on silloin juuri sitä, jota minä J-bassolta odotan. Puuroisen akustiikan omaavilla keikkapaikoilla olen myös joskus käyttänyt "musariasentoa" eli pelkkää tallahumpparia, se antaa sopivan selkeän mutta tanakan soundin. EQ:ta en ole keikoilla juurikaan käyttänyt.

Mitäpä muuta... onhan se hieman painavammasta päästä leppäbassoksi, mutta leveä hihna auttaa. Kannattaa kokeilla.
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)