Aihe: Tribuuttipelleily(?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tankero
11.09.2008 15:41:06
Jukka Virtasen teksteihin perustuva tribuuttiäänite, josta usein radioissa soitettu Maalaismaisema P.Hanhiniemen esittämänä, ei oikein vakuuttanut minua tulkinnallaan. Jotenkin vain se Pettersson Brassin versio on se oikeampi.

Komp kom, niin paljon kuin Paulista tykkäänkin.
Humppajyrä
jon lord
11.09.2008 18:36:53
Arvaa, tykkäänkö mä käyttää termiä "stand up" omassa markkinonnissani. No - yks pitkän linjan alan heebo sanokin mun keikan nähtyään, että "unohda tommoset standupit mainoksistas - sä oot lavakoomikko". Mut stand up on se mitä ostetaan, vaikka aivan muuta halutaan.

.

Tepon Jaska teki jo 80-luvulla Stand uppia vaikka harva suomessa edes tiesi sellaista sanaa olevan olemassakaan. Meidänkin esitys on pääosin Stand Up komiikkaa mutta sitä myydään Show nimellä. Eräs esiintyjä sanoi kerran esityksen nähtyään ettei tämä ole mitään Stand uppia vaan teatteria, sanan hyvässä merkityksessä. On paljon vaatteiden vaihtoa ja sen sellaista ja musat mukana. Nykyään vain kaikki huumori myydään Stand Up komiikan nimellä ja mekään ei tykätä siitä yhtään. Sitäpaitsi tilaajat kun odottavat jotain "paskasissa farkuissa T-paita päällä" paikalle tulevaa Stand Up koomikkoa persesilmän kokoiselle lavalle ja kamaa alkaakin tulla valoista lähtien niin ne on ihmeissään; me odotettiin yhtä miestä ja mikkiä. Poikkeuksetta ovat muuttaneet mielensä ja käsityksensä esityksen nähtyään.
COVS jäsen N.o 3
isojussi
11.09.2008 21:39:41 (muokattu 11.09.2008 21:40:07)
Näinhän se on Jon Lord, juurikin näin.

Eikä se Jaakko mikään stand up koomikko oo, vaan ikkari oikee lavakoomikko - niin kun mekin ollaan.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
tarmo
12.09.2008 09:39:03
No huhhuh, että on taas topicit kehitetty... Ihmeellistä "muka-kapinallista" paapatusta helposti tartuttavissa olevasta aiheesta. Ikävöikää nyt vielä vähän Neuvostoliittoa ja dumatkaa pullamössönuoriso syvimpään roskikseen, niin homma on bueno!

Samalla voitaisiin arvostella sitä, miksi niin monen trion pitää esittää finlandersin "oikeesti", bilebändin "i will survive" ja 75 % tanssibändien naissolisteista Laila Kinnusta... Ihan yhtä big deal. Kusi polttaa monessa paikassa ja valintojen onnistumista voi kritisoida hamaan loppuun. Valintoja jokapäiväisen leivän hankinnassa ohjaa kuitenkin raha. Ei ole sellaista kannattavaa bisnestä, jota ei nussittaisi puhki, mutta antaa mennä vaan.

Tällaisesta pikkunokkelassa sanailussa haisee pitkän matkan päähän masentuneisuus siitä, ettei ole itse aiemmin keksinyt samaa. Hyvien avausten jälkeen (kuten ystävän laulut) jäljelle jää muutaman uusi oivallus ja sitten ne vähemmän hyvät yrityksen päästä sille puhkinussitulle haaskalle. Poppiskulttuuri on tämmöstä ja siihen on tyytyminen.

On noi tribuutit sitten itse kunkin mielestä millaista hapatusta tahansa, niin kyllä ne on silti ihan hienosti onnistuttu tekemään. Joku keksii myyvän idean, toinen hyödyntää saman idean, ehkä kolmas, ehkä neljäs... ja pam pam, niin kauan kuin levyt myy, homma toimii. Ei ole keltään pois. Ottakaas vaikka ohjlemistoon joku tributeerattu coveri ja vetäkää keikalla. Saattaa vaikka poikia .... ;)
Ihan sama.
Meisseli
12.09.2008 09:46:58

Jukka poika tekee levyllisen veikko lavia. Reijo taipale vääntää suomeks kentin dom andra biisin. Tapani kansa stingiä suomeks. Mikä tätä maailmaa vaivaa!!!!

Jukka Pojan versiot ovat varmasti kuunneltavampia kuin toiset tässä mainitut.
Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa
KoskPaavo
12.09.2008 10:14:09
Jukka poika tekee levyllisen veikko lavia. Reijo taipale vääntää suomeks kentin dom andra biisin. Tapani kansa stingiä suomeks. Mikä tätä maailmaa vaivaa!!!!
Ja Bo Kasperi vääntää Paratiisia,
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Ukko
12.09.2008 17:39:26

Samalla voitaisiin arvostella sitä, miksi niin monen trion pitää esittää finlandersin "oikeesti", bilebändin "i will survive" ja 75 % tanssibändien naissolisteista Laila Kinnusta...;)

Joo. Ei muuta kuin täysin tuntematonta iskelmää kehiin ja sitten ihmetellään kun keikkoja ei tule.
COVS jäsen nro 6
Epämuusikko
12.09.2008 20:27:48
"Kun mä rupesin ryyppäämään" toimi Lea Lavenin (?) ja Veskun käsissä.

Se Mårtenson-homma meni itsellä ehkä yli, mutta jos yleensä nuoret poikeroiset tekevät hyviä versioita vanhojen käpyjen biiseistä, niin I don't see what the fuss is about. Itselle ainakin kolisi Ystävän Laulut ns. kynpillä.
R.I.P Oksanen
Coelhinho21
12.09.2008 21:16:00

Jukka Pojan versiot ovat varmasti kuunneltavampia kuin toiset tässä mainitut.

Tästä saattaisin olla samaa mieltä.
Yhen raidan radio esitteli Jukkapoikaa. Sen perusteella saatan kanavaa vaihtamatta kuunnella toisenkin.
Tribuuttihommista sen kummempaa mieltä kuin muustakaan; osa oikeinkin onnistunutta ja osa vähemmän onnistunutta, mun korvaan siis.
Jos kutsu kävisi jonkin tribuuttiprojektin tekoon, varmaan mukaan lähtisin.
"Siellä sentään muistavat unelmansa, mitä joskus oltiin ja mitä oltaisi voitu olla."
Meisseli
12.09.2008 23:53:00

Justiin vedin tribuuttia Reijo Taipaleelle ja Jamppa Tuomiselle. Laadusta voidaan toki olla monta mieltä. Myös Elvis ja Eddie Cochran-tribuutit tulivat..
Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa
pekkajau
13.09.2008 23:07:48
Loirin Vesku jos tekee tribuuttialbumin mille tahansa niin se on hyvä!
-Osaatko soittaa hanuria? -En tiedä...en ole koskaan kokeillut!
Lennu
14.09.2008 20:17:20

Loirin Vesku jos tekee tribuuttialbumin mille tahansa niin se on hyvä!

Varsinkin jos se vielä huutaa poikkihuiluun.
mack the knife
18.09.2008 16:59:23
Ei ole pelleilyä.
COVS n:o 1.
isojussi
22.09.2008 11:04:51
Mä haluaisin tehdä Arja Havakka - tribuutin.
jape2
22.09.2008 13:10:28
Mä haluaisin tehdä Arja Havakka - tribuutin.

Mä olen jo tehnyt. n. 50 taustaa ilmaiseksi ko. taiteilijalle.
(Käytössä ovat kuulemma.)
KoskPaavo
22.09.2008 15:05:35
Mä olen jo tehnyt. n. 50 taustaa ilmaiseksi ko. taiteilijalle.
(Käytössä ovat kuulemma.)

Siis se vetää playbackinä.

Miksi--ilmaiseksi? Oon minäkin noita tehnyt mutta ihan oikeata korvausta vastaan. Perusteluna oon pitänyt että joko minä tai jo(t)ku(t) muu(t) jäävät työttömiksi.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
isojussi
22.09.2008 15:17:43
Siis se vetää playbackinä.

Miksi--ilmaiseksi? Oon minäkin noita tehnyt mutta ihan oikeata korvausta vastaan. Perusteluna oon pitänyt että joko minä tai jo(t)ku(t) muu(t) jäävät työttömiksi.

Tätä mäkin hämmästelin - ja onha niissä homaa, kun kunnolla tekee.
jape2
22.09.2008 15:41:25
Ne tilas yks liimis, joka on visssssiin unohtanu korvata!
(ps. Suomen työllisyyteen ei vaikutusta.)
Johannes kurkunkastaja
22.09.2008 15:56:00 (muokattu 22.09.2008 15:56:39)
Tätä mäkin hämmästelin - ja onha niissä homaa, kun kunnolla tekee.

On on! Onhan noita jokunen tehty. Kunhan pääsen sisälle kunnolla näistä uusimmista vermeistäni, niin voinpa tehdä lisääkin noita, jos nyt sattuu huvittaan. Lähinnä kuitenkin omia biisejäni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)