Roberto 11.09.2008 12:49:13 | |
---|
Selvähän se on ettei Litmasen varaan voida joukkuetta laskea, mutta terveenä ollessaan vahvistaa kyllä maajoukkuetta. Niin, sen vartin verran kun kykenee pelaamaan. Jonkun pitää kuitenki klaarata se loppumatsikin. |
Gardiner 11.09.2008 12:56:42 | |
---|
Niin, sen vartin verran kun kykenee pelaamaan. Jonkun pitää kuitenki klaarata se loppumatsikin. Tuli mieleen että olin Stadikalla tsiigaamassa sen Suomi-Portugal EM karsinta pelin livenä. Siellä Litti viel oli mies paikallaan. teki paljon sellasta "tausta duunia" mikä edesautto mutamankin paikan luomista ja piti sitä palloo sillai ettei ees Lusitaani tähdet pystyny pyörittään peliä mielensä mukaan. En muista kauanko oli kentällä, mut oli pitempään ku vartin. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Stradlin 11.09.2008 13:01:30 | |
---|
Litmasen olisi eilisessä pelissä voinut laittaa kentälle vaikkapa sen 3-2 maalin jälkeen rauhoittelemaan ja pitämään sitä palloa. Vaikkapa siihen Väykän tilalle, nuorempi Kuqi ei oikein saanut mitään aikaan. Litin pelisilmällä olisi voinut saada vaikka kunnon vastahyökkäyksiäkin aikaan Saksan pelatessa neljällä kärjellä. Juuri tuon tyylisenä vaihtomiehenä Litti olisi vielä tärkeä pelaaja maajoukkueelle. Nyt pitäisi saada nämä muut pelaajat sitten pysymään terveenä, Tihinen ja Tainio etunenässä. Väyrysellekään ei tarvitsisi mitään loukkaantumisia tulla ja toivottavasti ottaa Heerenveenissä aloituspaikan nopeasti. Jos vielä se Alexei jaksaisi raahautua sieltä seduloista joskus treenikentälle, alkaisi olla ihan kova porukka kasassa. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Gardiner 11.09.2008 13:10:08 | |
---|
Mikä muutes on Perpa Hetemain tilanne nykyjään? "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
DJKaaos 11.09.2008 13:14:27 | |
---|
Nyt pitäisi saada nämä muut pelaajat sitten pysymään terveenä, Tihinen ja Tainio etunenässä. Mun mielestä Tihisen poissaolo ei ole mitenkään ratkaisevaa. Hyypiä-Pasanen topparipari on hyvä ja Veli Lampi luonnollisena oikeana pakkina on ihan pätevä. Toni Kallio vasempana pakkina on selvyys. Hyypiä-Tihinen pari oli varmasti viime karsintalohkomme paras topparipari, mutta Suomi ei kaadu, vaikka Tihisen paikalla pelaisikin Pasanen. Makuasia.
Minä olen minä. |
porcupine 11.09.2008 13:30:44 | |
---|
Olipa matsi! Lopputulos tuntuu tietysti tappiolta, mutta kun miettii, kuinka paljon tolla jengillä on viime ajoilta avauskokoonpanokokemusta (huippuliigoista), niin tosi kova juttu (hei) tää tasapelikin. Ennen matsia olisin ottanut silmääräpäyttämättä ton tuloksen, mutta pelin jälkeen ituttaa, luonnollisesti. Saksan pelistä näkyi tosin Ballackin poissaolo aika selvästi. Stadikan tunnelma kans jotain tosi mahtavaa. Enää ei tullu sellasia minuuttien hiljaisia hetkiä, eikä kannustus loppunut edes takaiskumaaleihin. Tästä on hyvä jatkaa. Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta. |
Stradlin 11.09.2008 13:36:37 | |
---|
Mun mielestä Tihisen poissaolo ei ole mitenkään ratkaisevaa. Hyypiä-Pasanen topparipari on hyvä ja Veli Lampi luonnollisena oikeana pakkina on ihan pätevä. Toni Kallio vasempana pakkina on selvyys. Hyypiä-Tihinen pari oli varmasti viime karsintalohkomme paras topparipari, mutta Suomi ei kaadu, vaikka Tihisen paikalla pelaisikin Pasanen. Makuasia. Nojoo, toisaalta eilisessä matsissa meni kolme maalia omiin. Pasanen oli kyllä hyvä, mutta Tihinen voisikin "kilpailla" pelipaikasta Hyypiän kanssa. Tietysti myös ihan syvyyden ja vaihtoehtojen kannalta on aina hyvä olla kaikki pelaajat terveenä. Keskikenttä olisi kuitenkin ehkä tärkeämpi tässä vaiheessa saada kuntoon. Pitäisi riittää vielä vaihtopenkillekin sellaisia varmoja pelaajia, jotka voi laittaa kentälle missä tahansa tilanteessa. Esim. Tainio olisi voinut olla jopa ratkaiseva lisäapu Suomelle eilen. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
DJKaaos 11.09.2008 13:50:11 | |
---|
Nojoo, toisaalta eilisessä matsissa meni kolme maalia omiin. Pasanen oli kyllä hyvä, mutta Tihinen voisikin "kilpailla" pelipaikasta Hyypiän kanssa. Tietysti myös ihan syvyyden ja vaihtoehtojen kannalta on aina hyvä olla kaikki pelaajat terveenä. Joo tottakai aina parempi jos kaikki pelaajat ovat terveenä. Tihinen-Pasanen tullee olemaan se ykköstopparipari viimeistään näiden karsintojen jälkeen. Homma toimii kuitenkin nykyiselläänkin - pelasipa Hyypiän vierellä Tihinen tahi Pasanen - niin hyvin, että puolustus on pienin Suomen murheista. Tainio olisi kyllä ollut tervetullut touhuamaan keskikentälle. Ja Litmasesta olisi varmasti ollut iso apu pelin viimeiselle vartille. Minä olen minä. |
Black Star 11.09.2008 15:27:58 | |
---|
Hieno taisto oli! Tietysti kaivelee että loppuun asti johto ei kestänyt, muttamutta... loistava tunnelma taas stadikalla. epäuskoinen fiilis oli kyllä matsin aikana, ensinnäkin Saksan kahden nopean tasoituksen jälkeen (sen viimeisen flipperimaalinkin jälkeen), mutta kolme tehtyä maalia Saksaa vastaan on aikamoista "villeimmissä unissa" matskua. "Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään" |
rc 11.09.2008 15:36:53 | |
---|
Itsellä oli siinä 65 min kohdalla kun Saksa alkoi pyörittämään peliä Suomen vielä johtaessa sellainen olo, että joukkue on aivan puhki ja tasapelikin olisi edelleen hemmetin hyvä tulos. Harmitti jo siinä vaiheessa hirveä kuoro joka tulisi pelin päätyttyä julistamaan pään pettämistä jos tasapeli tulisi. Litti kun olisi voitu vaihtaa siinä vaiheessa rauhoittamaan peliä, niin johdon pitäminen olisi ollut helpompaa. Karsinta alkoi juuri niin kuin piti, joka tapauksessa. Azerit kumoon ja Moskovasta tasuri, niin tämän syksyn jälkeen näyttää tilanne varsin hyvältä. Peace, love & death metal |
Rakkikoira 11.09.2008 15:38:07 | |
---|
Oli muuten hauskoja ne TV5 kanavalla ennen peliä tulleet lasten kommentit. Meni jotenkin näin.. Paljon peli päättyy? - Suomi voittaa 10-15 Pääseekö Suomi MM-kisoihin? - Mä lupaan että Suomi pelaa 2010 loppuottelussa Kuka on Suomen paras pelaaja? - En mä tunne niistä ketään ..no olin kännissä. |
Saa joo olla tyytyväinen tulokseen. Saksan hyökkäyskoneistolta oisin odottanut vielä enemmän. Onneksi näin. Onse hassua, että jengi ihmettelee ettei johtoa pystytä pitämään vaikka johdetaan kolme kertaa. Salaisuus: Saksakin osaa myös tehdä maaleja. Klose, Schweinsteiger ja Podolski on myös osoitettu suhteellisen tehokkaiksi/kokeneiksi hyökkäyspään pelaajiksi. Eli ihan hyvin meni kyllä. |
DJKaaos 11.09.2008 18:29:17 | |
---|
Onse hassua, että jengi ihmettelee ettei johtoa pystytä pitämään vaikka johdetaan kolme kertaa. En nyt tiedä, että ihmetteleekö tuota joku täällä? Enemmän mä ainakin ihmettelisin sitä jos Suomi olisi pystynyt pitämään johtonsa loppuun asti. Porukka on munsta lähinnä manaillut vaan sitä, että lopputulos on aina tämä. Salaisuus: Saksakin osaa myös tehdä maaleja. Klose, Schweinsteiger ja Podolski on myös osoitettu suhteellisen tehokkaiksi/kokeneiksi hyökkäyspään pelaajiksi. Klose osasi laittaa pallon paikan tullen verkkoon. Podolski oli aivan kuutamolla koko ottelun eilen. Minä olen minä. |
Tuomas. 11.09.2008 21:10:50 | |
---|
Podolski oli aivan kuutamolla koko ottelun eilen. Eise parhaassa terässä eilen ollut juu. Kovaa ne silti vyörytti. |
DJKaaos 11.09.2008 21:15:59 | |
---|
Eise parhaassa terässä eilen ollut juu. Kovaa ne silti vyörytti. Vyörytti ja jauho kyllä pelottavasti ja jos peli olisi kestänyt minuutinkin pidempään, niin olisivat tehneet sen voittomaalin. Suomen voittoon en uskonut hetkeäkään. Minä olen minä. |
Loijaa 13.09.2008 12:03:53 | |
---|
Suomen voittoon en uskonut hetkeäkään. En tiedä, uskoivatko Suomen pelaajat itsekään, mutta siinähän se vika just piileekin. Häviämisen kulttuuriin ollaan totuttu täällä päin etenkin futiksessa isoja maita vastaan. Listen to me lamia |
DJKaaos 13.09.2008 12:27:59 | |
---|
En tiedä, uskoivatko Suomen pelaajat itsekään, mutta siinähän se vika just piileekin. Häviämisen kulttuuriin ollaan totuttu täällä päin etenkin futiksessa isoja maita vastaan. Tuo on ihan totta. Usein puhutaan, että Suomi on urheilukansaa, mutta kyllä me ollaan lähinnä menestyskansaa. Keihäänheitossa, kun tulee olympiafinaalissa sijat 3, 4 ja 5, niin ollaan pettyneitä. Talvikisoissa joku äijä heittää kiviä jäälle ja pari muuta luuttuaa, tuloksena hopeamitali ja kivimies on sen jälkeen valmis eduskuntaan. Minä olen minä. |
Petrukki 13.09.2008 14:28:14 | |
---|
Keihäänheitossa, kun tulee olympiafinaalissa sijat 3, 4 ja 5, niin ollaan pettyneitä. Talvikisoissa joku äijä heittää kiviä jäälle ja pari muuta luuttuaa, tuloksena hopeamitali ja kivimies on sen jälkeen valmis eduskuntaan. No oikeasti, kuka odotti curlingista niinkin hyvää mitalia? Kun sitä vertaa keihäänheittoon, niin tottakai ollaan pettyneitä, odotukset olivat kovat. jou |
Tuomas. 13.09.2008 14:44:05 (muokattu 13.09.2008 14:45:46) | |
---|
En tiedä, uskoivatko Suomen pelaajat itsekään, mutta siinähän se vika just piileekin. Häviämisen kulttuuriin ollaan totuttu täällä päin etenkin futiksessa isoja maita vastaan. Jep, + Monen täytyisi ottaa kokonaan eri asenne tähän hommaan. Suomessa porukka istuu katsomossa odottamassa vastustajan ekaa maalia, kun voisi luoda uskoa pelaajiin/kanssakatsojiin huutamalla ja kannustamalla henkensä edestä. Tottakai arvostelua ja spekulointia pitää olla, mutta ei yksikään peli ole hävitty ennenkuin se on ohi. Futiksessa voitto on usein tosi pienestä kiinni. Kaiken huippu on se, kun puoliajalla ollaan muutaman maalin tappiolla ja ihmiset lähtevät valumaan koteihinsa. ( Suomen viime EM-karsinnat, en muista ottelua). Futiskulttuuri alkaa nostaa kyllä täälläkin päätään, mutta pientä uskoa täytyy olla jotta tilanne parantuu. E: Toki esim Saksa-ottelussa oli fiilistä. Uskoa kyllä riittää. |
Petrukki 13.09.2008 14:58:41 (muokattu 13.09.2008 14:59:07) | |
---|
Futiskulttuuri alkaa nostaa kyllä täälläkin päätään, mutta pientä uskoa täytyy olla jotta tilanne parantuu. E: Toki esim Saksa-ottelussa oli fiilistä. Uskoa kyllä riittää. Kyllähän stadikalla on ollut jo pidemmän aikaa hyvä fiilis, Wales-matsissa kannustettiin omia ja sama jatkui Hollanti-matsissa (näissä olen ollut siis paikanpäällä), vaikka oltiinkin 2-0 häviöllä. Tottakai se ketuttaa kun on ollut hyvät mahdollisuudet voittoon. jou |