Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: t-amp:it
1 2
Janttu
08.09.2008 19:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia ? Tekeekö niillä mitään ? Lupaa 2 x 1200 w 4 ohm, tuo 2400 malli hintaan 299. Onko järkeä ? Apuja, kiitos.
 
... and a good saloon in every town ...
Reddie
08.09.2008 19:58:30 (muokattu 08.09.2008 20:03:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painava, huonot kahvat, heikko laatu, heikko soundi, halpa. Tos on meikäläisen kokemukset merkistä. Parilla vaffarilla tullu leikittyä.
 
Mitkä stereot teil on mitkä noin paljon potkua vaatii? Jos haluaa hintalaatu-suhteen edullisemmasta päästä niin esim. Crownin XLS-sarja on pätevää kamaa.
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Ääntä, valoa & musiikkia
omarklah
08.09.2008 20:16:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia ? Tekeekö niillä mitään ? Lupaa 2 x 1200 w 4 ohm, tuo 2400 malli hintaan 299. Onko järkeä ? Apuja, kiitos.
 
Meillä on keikkakäytössä monitoripäätteinä ollut kolme tamppia(ta600) n. 4vuoden ajan. Soundi käyttökelpoinen. Vikoja ei ole ollut. Ei mitään pro vehkeitä, mutta harrastuskäytössä ok.
 
...entässitte?
musamies
08.09.2008 23:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/the_tamp_d3400.htm
 
Minkäslainen sitten tuollainen on kun ei ole ainakaan painava?
 
Tami
08.09.2008 23:42:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painava, huonot kahvat, heikko laatu, heikko soundi, halpa. Tos on meikäläisen kokemukset merkistä. Parilla vaffarilla tullu leikittyä.
 
Mitkä stereot teil on mitkä noin paljon potkua vaatii? Jos haluaa hintalaatu-suhteen edullisemmasta päästä niin esim. Crownin XLS-sarja on pätevää kamaa.

 
Mulla on T.ampin 2400 ja 1050 päätteet. Samansuuntaisia arvioita esittäisin itse, varsinkin tuo paino rasittaa... Amatöörikäytössä ovat olleet hintansa arvoisia ja toimineet ihan hyvin. Input xlr:t ovat minun yksilöissä epämääräiset ja tuntuvat olevan melkoisen löysiä piuhan asennosta ja piuhan merkistä riippumatta. Ei hyvä juttu, mutta sen kanssa on elettävä.
 
Tuossa vielä se tuttu linkki tuon ison styrkan tehomittauksista:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=56613
 
Soundista minä en tiedä mitään, koska olen harrastelija. Ostin kuitenkin päätteiksi käytettynä qsc:n plx:iä ( kevyitä ja hyviä) ja ainakin minun korvassa qsc:llä soitettuna soundi on (huonoja adjektiiviyrityksiä): isompi tai ilmavampi ja selkeämpi sekä subbareissa tuntuu olevan enempi hönkää vaikkakin wattimäärät putosivatkin t.amppeihin verrattuna.
Hankalaahan suoranainen vertailu on, koska laitteet pitää sammuttaa aina piuhojen vaihtojen yhteydeksi, mutta semmoisen eron olen ainakin itse kuulevinani. Soundissa ei sinänsä tamppienkaan kanssa ollut mitään häiritsevää, mutta sitten noiden plx:ien kanssa soundin muutos pisti silmään... no siis korvaan...
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
DSM
09.09.2008 16:08:47 (muokattu 09.09.2008 16:09:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia ? Tekeekö niillä mitään ? Lupaa 2 x 1200 w 4 ohm, tuo 2400 malli hintaan 299. Onko järkeä ? Apuja, kiitos.
 
joihinkin tarkoituksiin vallan sopivia. Mutta jos hakee hyvälaatuista, varmatoimista niin jättäisin nuo väliin. Itelläni ollut 2kpl 2400:sta, toinen meni onneksi edellisen pa-pinon mukana (sopi hyvin laatuun) ja toinen oli sit pitkään varavärkkinä ja kävi satunnaisesti keikalla kaverien toimesta. Kunnes kerran kesken keikan sanoi toinen kanava työsuhteen irti ja se oli siinä... Saattoi olla maanantaiversio, vai olisko se noissa sitten perjantaiversio ?!
 
Ainankin noissa vahvistimissa päätekivien yhteenlaskettu teho oli tuon 1200w/kanava, eli hieman liioiteltua siltä osin.
 
Enään en moisia omista :D
 
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
puusormi
09.09.2008 18:32:42 (muokattu 09.09.2008 18:40:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainankin noissa vahvistimissa päätekivien yhteenlaskettu teho oli tuon 1200w/kanava, eli hieman liioiteltua siltä osin.
 
On noista mitattu ulostulotehoa toista kilowattia / kanava 4 ohmin kuormaan. Meillä on ollut 2400 treeneissä ja keikoilla mukana ilman ongelmia jo aika pitkään, Mukana kulkee toinen pääte jolla ajellaan subbasia. Jos tamppi laukeaa, niin mennään ilman alapäätä sitten loppukeikka.
 
2400 on sisältä vähän karusti juotetun näköinen ja vahvistinalan ammattimies (en siis minä) kiinnitti huomionsa ensimmäisenä ohuen näköisiin johtoihin jotka syöttävät virtaa kondensaattoreilta vahvistimelle. Hän arveli, että vahvistin toimisi ainakin suurella teholla paremmin jos ne narut vaihtaisi isompiin.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
Janttu
09.09.2008 21:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kovasti kaikille kokemuksistaan kertoneille. Taidan kuitenkin loppupeleissä kallistua käytetyn "merkkituotteen" puoleen. Perseaukisen ei kannata liian halpaa ostaa ;).
 
... and a good saloon in every town ...
jogge
09.09.2008 21:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on kaksi kappaletta t.amp 2400 vehjettä lähes päivittäisessä käytössä ja hyvin pelittää. Tehosta ja soundista en osaa sanoa mitään kun ei ole mitään mihin vertailisi. Painavia ovat.
 
humppahanuristi
10.09.2008 15:03:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on T.Amp 1400II ja tosiaan painaa hirveästi. Alkuun se oli ihan kelpo vehje (kun ei juuri muustakaan kokemusta ollut) ja äänen puolestakin se kyllä menettelisi edelleen mutta kun vaan alkoi muutaman kuukauden käyttämättömyyden jälkeen säristä.
Toisekseen Dynacordin 1400W on vähän erioloista kuin tuo T.Ampin 1400W.
 
Humpasta rautalankaan...
Mismatch error
10.09.2008 22:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua että useimmat jotka kehuu t.amppeja on sellasia joilla ei ole muista kokemusta.
 
La musique est le seul des talents qui jouissement de lui-même, tous les autres veulent des témoins.
aimotuska
10.09.2008 22:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua että useimmat jotka kehuu t.amppeja on sellasia joilla ei ole muista kokemusta.
 
Sokeiden maassa silmäpuolikin on kuningas.
 
musamies
10.09.2008 23:15:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muhkean kokoiset passiivisubuttimet olisi päätettä vailla...
 
Minulle voi lahjoittaa tampin, niin voin kertoa siitä saamistani käytännön kokemuksista ;-)
 
puusormi
11.09.2008 08:31:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua että useimmat jotka kehuu t.amppeja on sellasia joilla ei ole muista kokemusta.
 
On minulla kyllä muistakin kokemusta.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
hommahomma
11.09.2008 09:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua että useimmat jotka kehuu t.amppeja on sellasia joilla ei ole muista kokemusta.
 
Hassua on myös se, että monilla, jotka haukkuu t.amppeja ja b-tuotteita, ei taas ole noistä käytännön kokemusta...
 
aimotuska
11.09.2008 09:58:48 (muokattu 11.09.2008 21:38:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua on myös se, että monilla, jotka haukkuu t.amppeja ja b-tuotteita, ei taas ole noistä käytännön kokemusta...
 
Joo, en tiedä muista, mutta mä hommasin puolittain tätä käytännön kokemusta varten taannoin kolme tampaketta. Kaksi niistä on mallia TA450 (2x150W vahvistin) ja toimiihan nuo. Painaa aivan naurettavan paljon saatavaa tehomäärää nähden, kuulostaa vähän höpöltä, mutta ajaa asiansa pääosin puhekäytössä. Onneksi niitä ei tartte roudata mihinkään. E: Ja kun viimein laukeavat, niin tilalle tulee jotain ihan muuta merkkiä. Toisaalta katossa roikkuu vähintään yhtä paskan kuuloset peaveyn jugurttipurkit... Ku jonkun piti välttämättä saada valkoset kajarit...
 
Kolmas tampake on mallia TBox MA120, joka onkin sitten ihan paska. Ruuvit tippui heti ekasta päivästä lähtien, pamautti vahvistinpuolen oikosulkuun (savujen kera) ja soundi kuulostaa aivan naurettavalta. Eikä siinä vielä kaikki: soundia voi muokata vielä hilpeämmäksi 6dB notch-filtterillä.
 
sepisti
11.09.2008 14:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on T-amppi 1050, jolla ajellaan paria monitoria. Ihan hyvin on pelittänyt.
On sillä ajettu yläpäitäkin (subeja ei edes ollut) muutamalla keikalla, mutta ominaisuuksista on paha mennä sanomaan. Oli nimittäin sen verran paskat kaiuttimet siinä perässä...
 
Taitaa vaan useinmiten olla niin, että jos bändillä on t-amppia PA-päätteenä, eivät ne kajaritkaan ole sitten sieltä hehkeimmästä päästä. Meillä ainakin oli niin... Kun sitten päätettiin pistää PA uusiksi, ainoaksi "kohtuuhintaiseksi" vaihtoehdoksi jäi kasata aktiivisetti.
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
stnprkl
11.09.2008 20:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua on myös se, että monilla, jotka haukkuu t.amppeja ja b-tuotteita, ei taas ole noistä käytännön kokemusta...
 
Valitettavan usein noita tulee vastaan vaikka siinä raiderissa on erikseen mainittu että ainoastaan ammattistandardit täyttäviä vehkeitä suvaitaan.
Eli siis käyttökokemuksia on itse kullakin, harvempi ammattijäbä noita tosin omistaa.
 
Ne kerrat kun tollasia on annettu esim. monitoripäätteiks niin hulvattomilta on tuntunu naamataulun merkinnät varsinaiseen audiokokemukseen verrattuna. Kerran olivat teipanneet merkit piiloon pääteräkistä. Ei auttanu itse tilanteessa vaikkei merkkiä tiennytkään ennen kun vedon jälkeen.
Hyvin usein näitä vehkeitä näytille tuovilla on myös taipumus tuoda eri merkkisiäö/mallisia/tehoisia päätteitä täysin samoihin tehtäviin eli esim. useamman monitoriryhmän ajamiseen. Tällaisissa tilanteissa myös jää vähän haikea fiilis toteutuksesta.
 
Se on kuiteskin aika paljon helpompi lähtee leipomaan se esim. 8 monitoriryhmää jos kaikissa on samanlaiset päätteet/equt/kaiuttimet.
 
Noi Tampit, B:t ja Altot on puhtaasti harrastelijavehkeitä niin hinnaltaan kuin laadultaan. IMHO
 
Sori, en mie tahalteen ;)
 
Viltsu audiokantaja
ath
11.09.2008 23:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia ? Tekeekö niillä mitään ? Lupaa 2 x 1200 w 4 ohm, tuo 2400 malli hintaan 299. Onko järkeä ? Apuja, kiitos.
 
Mulla on ollu käytössä keskiäänisten vahvistimena reilun vuoden verran, ja ei ole ollut luotettavuuden kanssa ongelmia.
Ovat olleet pelkästään räkissä kiinni ja räkki on valmiiksi piuhotettu (etupaneelissa valmiit runkoliittimet inputeille ja kajarilähdöille), joten XLR- tai speakon-liittimiä ei ole tarvinnut kytkeä, niin en tiedä niiden laadusta.
 
Bassokaiuttimen kanssa en välttämättä käyttäisi tuota, koska siinä on jo paperillakin niin huono damping factor (en muista lukemaa). Bassopuolella on itsellä käytössä T.Ampin Proline-sarjan vahvistin (maksaa tuplasti tai enemmän verrattuna perus-T.Amppeihin), ja siinä ainakin pystyi heti kuulemaan paremman soundin (basso oli jykevämpi) verrattuna aikaisempiin QSC:n päätteisiin.
 
T.Ampit painavat kyllä ihan perkeleesti, jos pitää paljon roudailla hankaliin paikkoihin, niin ei välttämättä se paras vaihtoehto. En ole mitannut koskaan virrankulutusta, koska aina ollut voimavirta saatavilla, mutta joku sanoi että perus-T.ampit syövät aika hulppeasti virtaa, mikä saattaa aiheuttaa ongelmia joissain paikoissa.
 
Dugeroow
12.09.2008 11:24:46 (muokattu 12.09.2008 13:07:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.
 
En kuulu äänialan osaajien kärkinimiin Suomessa, en edes sinne kirkkaimpaan kastiin.. mutta jonnekin keskitason joukkioon uskon kuuluvani. Sellaiseen joka asioista jo tietää ja jolta vaihtoehtoisia toimintatapoja eri tilanteisiin löytyy. Harvoimpa tänne mitään kuitenkaan jaksan kirjoitella vaikka usein on . Minua kuitenkin joillain tasolla häiritsee tämä halvimpien merkkien aivan kohtuuton dissaaminen omasta mielestäni aikalailla fiilispohjalta. Uskon että negatiivisia kokemuksia löytyy monien tuotteidenkin kanssa mutta kyllä niitä käyttökelpoisiakin siellä joukossa vaan valitettavasti on.
 
Suomen hyvin eri tasoisia keikkapaikkoja kaikenaikaa kiertävänä ja eri "talonvehkeiden" kanssa pyörineenä mutta myös ulkomaan ja jäähalli- ja festaritason vetoja varsin satunnaisesti miksanneena sekä oman kaluston kautta todella monenlaisia vehkeitä on tullut eteen ja kokeiltua. Myös käsitystä niiden välisistä eroista uskon oman kokemukseni pohjalta pystyväni arvioimaan vaikkei omat laitteeni olekaan sarjaa tc M-3000 ja BSS.
 
Aikoinani käytössä olevaa vahvistinpinoa hankkiessani hankin alkuun sekä tamppia että QSC:n plx sarjan päätteitä. Vahvistimia käytiin aivan aluksi kokeilemassa Helsinkiläisessä HIFI-liikkeessä jolta mielenkiintoa tällaiseen testiin löytyi. Varsin korkealuokkaisia Hifi-kaiuttimia ajeltiin siis PA-vahvistimilla. Niinkuin jokainen tietää jokainen päätemalli soundaa hieman omanlaiseltaan, joskus ero voi olla merkittäväkin. Selkein ero näiden päätteiden välillä tuntui olevan yläosaston kirkkaus; tamppi toisti yläpäätä hieman kirkkaampana. Erottelu, alapääntoisto ym. oli hyvin samankaltaista. Tämä ei minun eikä liikkeen omistajankaan mielestä ollut välttämättä ollenkaan huono juttu. Itseasiassa tämän höpöhöpö testin perusteella valinta pelkästään äänen perusteella olisi ollut tamp. -->
 
Kaiutinsetti hankintaan ja testausta T-Ampilla. Olin edelleen vakuuttunut tampin riittävyydestä myös kovilla voimakkuuksilla joten tampit lähti hankintaan ja säästyneet rahat meni valolaitteisiin. Kovempitehoiseksi merkityssä tampissa riitti ainakin minun laitteistoni kanssa myös hönkää pidemmälle kuin vähempitehoiseksi merkityssä QSC:ssä. Nyt noilla tampeilla on takana lähemmäs 100 keikkaa ilman ongelmia pois lukien kahvat tosiaan on huonot mutta onneksi laitteet matkaavatkin räkissä.
 
Se että paikalle raijataan kalustoa jotka hoitavat samaa virkaa mutta eroavat toisistaan merkittävästi on tietenkin todella perseestä ja vaikeuttaa työskentelyä. Se ei silti tee kaikista halvemmista merkeistä käyttökelvottomia. Testatkaa, vertailkaa, kuunnelkaa niitä laitteita. Toki kaikkien ei tarvitse, niiden joilla on rahoitus kunnossa, mutta meidän joilla tämä on kuitenkin osittaista harrastustoimintaa pitää antaa elää talouden määrittämissä rajoissa. Verratkaa vaikka Behringerin Intelligatea. Oma kokemukseni on että tällä pärjää paljon pidemmälle kuin monella dbx:n tuotteella. Tai Behringerin kompuroiden sitä kalleinta mallia. Alkuaikoina tuli omistettua 266:sta ja behkua. 266:set lähti nopeasti kiertoon. Matkan varrella on tullut vastaan viallisia behringereitä, mutta myös dbx:iä ja muita merkkejä. Erityisesti Allen&Heatteja! Missään muissa tiskeissä ei ole ollut niin paljon viallisia kanavia ym. kuin näissä. Olen hyvin varma että kun suuri osa omista keikoista tehdään klubi/ravintola-kokoluokkaa olevissa tiloissa tai pienissä liikuntasaleissa, ei se kaikkein kallein efekti tms. pelasta sitä tilannetta enää mihinkään suuntaan kun vuodot lavalta ovat jo niin suuria. Toki myös musiikkityyli ja bändi ratkaisee paljon, itselle vaan on siunaantunut suurimmaksi osaksi noita kovaa soittavia rokki- ym.. bändejä.
 
Itse en tästä damp facotrystä oikein tiedä että mitä se käytännössä sitten vaikuttaa. Terminä tuttu ja merkityksen ymmärrän joo mutta teoreettinen tieto ja sinne teorian ja käytännön rajamaille asettuva tieto on parantamisen tarpeessa. Olen kuullut että matalampi on huonompi mutta myös sen että mitä matalampi, sen pehmeämpi on soundi. Ei aina välttämättä huono juttu, mutta myöskään mistään hirmumerkittävästä vaiktuksesta ääneen ei tietääkseni puhuta. Ilmeisesti juuri tätä jonkun verran jykevämpää ääntä olisi kuitenkin tarjolla esim. sub osastolle? Mikänkä riskin tämä matala damp factor aiheuttaa subwoofereilleni tai kaiuttimilleni ja kuinka se sen tekee? Käsitykseni mukaan tuokaan arvo ei mikään kaikkein surkein tampeissakaan ole.
 
Loppuun vielä havaintoja viime kesältä. Kahdessa eri "festivaaliluokan" ulkoilmatoteutuksessa tuli vastaan linearray järjestelmiä joista toista ajettiin kokonaan näillä tampin halvemmilla versioilla. Toisessa kattauksessa tamppeja oli vahvistamassa myös altoja. Kyllä noilla Suomen mittapuulla pari oikeinkin nimekästä pumppua veteli. Ainakin toinen näistä firmoista on minun mielikuvissani myös kohtuullisen suuri toimija Suomessa. Joo olen kuullut joskus asteen verran parempaakin ääntä mutta kyllä noillakin omaan korvaan ihan kelvollista ja hyvää jälkeä sai aikaan.
 
Jos joltain löytyy noita tamppeja kokoluokkaa 2400 tai se isompi, olen kiinnostunut ostamaan sen pois kuleksimasta.
 
Edit. Ymmärrän kyllä että joitakin tuo yläpään kirkkaus ei miellytä. Ero ei kuitenkaan ollut mikään suuri. Täysin normaalia mallikohtaista eroa mitä on kaikilla merkeillä ja malleilla. Omien kaittuimien kanssa tuo sopi, joidenkin kaiuttimien kanssa varmasti ei. Oma näkemys olisi että kun niitä kaiuttimia ostetaan niin jos vaan mahdollisuuksia on niin samalla tavalla kuin Hifissä noita päätteitä kannattaa sovittaa siihen omaan settiin jos parasta haluaa saada aikaan. Päätteet yksinään jo pystyvät pienissä rajoissa korjaamaan kaiuttimen joitakin puutteita ja toisaalta vahvistamaan niitä heikkouksia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «