Aihe: Tribuuttipelleily(?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Johannes kurkunkastaja
11.09.2008 06:43:23
Mun mielestä se on enemmän kun jees, että tehdään tribuutteja vanhoille mestareille.. Näin saadaan nykypäivänki tyypeille tietoa sitäkautta että tämmönenkin hahmo on ollut olemassa.

Mun mielestä se on ryppyotsaista ja aika vanhanaikaista dumata tollaset..

Juu, kyllä kaikeen musaan saa puuttua ja pitääkin. Olet oikeassa kommentissasi.
Makuasiaoitahan nämä onnistumiset sitten ovat näkemyksineen tribuuteissakin.
Riksteri
11.09.2008 08:02:18
Kukaan ei ole vielä tehnyt mitään eroa sen suhteen, onko tribuutin kohde vielä elossa ja onko häneltä tai perikunnaltaan kysytty mielipidettä tähän kunnianosoitukseen. Vai onko musiikki yhteistä omaisuutta, jota kukin saa muokata haluamallaan tavalla?
juguli
11.09.2008 08:08:52
Agentseistakin on tehty tribuuttilevy.

Jos rautalangasta tykkää, niin vois sanoa ettei ihan mikään huono levy.
Kitaraosuudet on n. 1:1 EP:n soittoon, mutta Törmälän(?) urkusoolot tekee sopivan vivahteen.
Fuzzy Boner
11.09.2008 08:19:40 (muokattu 11.09.2008 08:20:01)
Kukaan ei ole vielä tehnyt mitään eroa sen suhteen, onko tribuutin kohde vielä elossa ja onko häneltä tai perikunnaltaan kysytty mielipidettä tähän kunnianosoitukseen. Vai onko musiikki yhteistä omaisuutta, jota kukin saa muokata haluamallaan tavalla?

Kyllä perikuntien mielipiteitä on kysytty käsitykseni mukaan ainakin niissä missä itse oon mukana ollut.

Mutta joo, tuntuu olevan yleisenä juttuna tribuutti-tai teemalevyt. Levy-yhtiöt haluavat että levyllä on joku selkeä teema. Itsekin väkertämässä just teemalevyä.
KoskPaavo
11.09.2008 08:23:34
Kyllä perikuntien mielipiteitä on kysytty käsitykseni mukaan ainakin niissä missä itse oon mukana ollut.

Mutta joo, tuntuu olevan yleisenä juttuna tribuutti-tai teemalevyt. Levy-yhtiöt haluavat että levyllä on joku selkeä teema. Itsekin väkertämässä just teemalevyä.

Saako udella aihetta, voitais haukkua idea jo nyt.? Heh.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Fuzzy Boner
11.09.2008 08:26:10

kotimaata, kotimaata.
Riksteri
11.09.2008 09:21:29

Tämä jatkuva angstisuus, kaiken haukkuminen ja hälläväliä -asenteen ottaminen tanssimusiikissakin jaksaa hämmästyttää. Onko rock -kulttuuri vaikuttanut musiikkiin sillä tavalla, että katu-uskottavan muusikon pitää julkisesti vetää jonkinlaista ikinuoren kapinallisen roolia? Kappaleet haukutaan hutuksi, yleisö koostuu turakaisista, työnantajat ovat Liimataisia ja mitä vielä keksitäänkään.

Miksi muusikot itse suhtautuvat musiikkiinsa kieltävästi, eivät julkisesti kehtaa tunnustaa olevansa tanssimusiikin "opetuslapsia". Samaan aikaan otetaan vielä kaikki musiikin esitys- ja tulkintaoikeudet omiin käsiin ja toisaalta perätään musiikin tekijänoikeuksia.
baron
11.09.2008 09:23:53

Samaan aikaan otetaan vielä kaikki musiikin esitys- ja tulkintaoikeudet omiin käsiin ja toisaalta perätään musiikin tekijänoikeuksia.

Kuka tahansa saa soittaa kenen tahansa musiikkia missä tahansa. Edellyttää vain Teosto-ilmoituksen tekemistä.
isojussi
11.09.2008 09:27:05
Agentseistakin on tehty tribuuttilevy.

Mut sehän on vaan coverbändi. Eihän ne oo luoneet mitään omaa / uutta.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
half
11.09.2008 10:48:59
Mut sehän on vaan coverbändi. Eihän ne oo luoneet mitään omaa / uutta.

Sepä se. Tehty kuitenkin on.
COVS jäsen N:o 5
Pirkka
11.09.2008 12:25:01
Tämä jatkuva angstisuus, kaiken haukkuminen ja hälläväliä -asenteen ottaminen tanssimusiikissakin jaksaa hämmästyttää. Onko rock -kulttuuri vaikuttanut musiikkiin sillä tavalla, että katu-uskottavan muusikon pitää julkisesti vetää jonkinlaista ikinuoren kapinallisen roolia? Kappaleet haukutaan hutuksi, yleisö koostuu turakaisista, työnantajat ovat Liimataisia ja mitä vielä keksitäänkään.

Rock-kulttuuri vaikuttanut? Mitä ihmettä sä nyt ylipäätään selität? Mun mielestä rock- ja pop-puolella suhtaudutaan kaiken kaikkiaan vakavammin omiin tekemisiin kuin humppa-osastolla. Vai montako vasuribassoon tyytyvää rockbändiä tiedät?

Miksi muusikot itse suhtautuvat musiikkiinsa kieltävästi, eivät julkisesti kehtaa tunnustaa olevansa tanssimusiikin "opetuslapsia". Samaan aikaan otetaan vielä kaikki musiikin esitys- ja tulkintaoikeudet omiin käsiin ja toisaalta perätään musiikin tekijänoikeuksia.

Jos sä oot tanssimusiikin opetuslapsi, niin ok. Ei se mitään. Mä en oo.
EP
11.09.2008 12:41:27
.. Vai montako vasuribassoon tyytyvää rockbändiä tiedät?

..hähä, siinä se taas tuli! :D
Juupe
11.09.2008 12:50:40
Vai montako vasuribassoon tyytyvää rockbändiä tiedät?

Doors. Taisi olla kyllä jalkio. Led Zeppelinissä Jones bassotteli jalkiolla koskettimia soittaessaan. Niin ja Genesiksen Rutherford vetelee välillä pedaalibassolla. Onhan näitä :)
uruttaja
11.09.2008 13:11:06
Vai montako vasuribassoon tyytyvää rockbändiä tiedät?

FBI-Beat. Taitaa olla jalkiolla sielläkin. Mutta kova rock-bändi se on.
baron
11.09.2008 13:13:22

Doors. Taisi olla kyllä jalkio.

Eikä ollut vaan Rhodesin peli, jossa oli reilun oktaavin verran koskettimia.
Juupe
11.09.2008 13:19:38
Eikä ollut vaan Rhodesin peli, jossa oli reilun oktaavin verran koskettimia.

Eli todellakin vasuribasso.
uruttaja
11.09.2008 13:21:10
Eli todellakin vasuribasso.

Tulipa tuossa mieleen että oman kylän pojat: 22-Pistepirkko harrastaa monin paikoin juuri tätä lajia.
KoskPaavo
11.09.2008 13:31:04
"Tämä jatkuva angstisuus, kaiken haukkuminen ja hälläväliä -asenteen ottaminen tanssimusiikissakin jaksaa hämmästyttää. " lain Riksteri
Kyllä uskallan sanoa että 95% " kaiken haukkumisesta" tehdään kieli poskessa. Soittajat on nöyrää porukkaa , se homma on semmoista että oikein mitään ei saa , kaikki on treenattava.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
acc
11.09.2008 14:59:04
Olisivat jättäneet Leevi & The Leavingsin tribuuttilevyn tekemättä.

Olen täysin samaa mieltä.
Tässä on terveiset siltojen alle...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)