Aihe: Tribuuttipelleily(?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Martso
10.09.2008 23:27:37
On! Tribuutin kohde olis varmuudella fiiliksissä jos se myy vielki!

No tuo on kieltämättä hyvä argumentti. En vaan tiedä miksi minusta tuntuu niin hölmöltä, että noita tulee noin paljon tuolla tahdilla, Liian laskelmoitua... äh, en tiedä.
Fuzzy Boner
10.09.2008 23:28:07
...ja kokoomus on hallituksessa ja puoliapina USAn presidenttinä. Jossain vaiheessa kapinointiin kyllästyy ja vain toteaa, että asiat on päin persettä. Onneks voi sit aina vaiks soitella =P

jätkät, kapinointi on turhaa mun mielestä. Antaa vaan mennä.
Fuzzy Boner
10.09.2008 23:29:30
No tuo on kieltämättä hyvä argumentti. En vaan tiedä miksi minusta tuntuu niin hölmöltä, että noita tulee noin paljon tuolla tahdilla, Liian laskelmoitua... äh, en tiedä.

kaikki bisnes on laskelmoi____tua. Vitsi ku ite osais haistaa tollaset. Oon huono tossa mielessä, kelaan liikaa jotain musaa. Ei varmaan pitäis. Hehe. Öitä!
isojussi
10.09.2008 23:36:10
...Liian laskelmoitua...

No no no - mikäs pikku idealisti susta on tullu. Kuka meistä päättää, mikä on semmonen tuote, mitä ei saa tehdä, kun se on niin suosittu?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
vanhami
10.09.2008 23:37:05
kaikki bisnes on laskelmoi____tua. Vitsi ku ite osais haistaa tollaset. Oon huono tossa mielessä, kelaan liikaa jotain musaa. Ei varmaan pitäis. Hehe. Öitä!

Siksi meillä on työnjako. Mä en osaa soittaa, siis myyn. Kitaristi kelaa kaikkee skeidaa, mm. musaa ja sen esitystä. Siks mä myyn, mä en kelaa.
isojussi
10.09.2008 23:52:01
Taisin sanoa vaan oman mielipiteeni asiasta, että miltä minusta tuntuu tuon asian suhteen. Pidä pohjalaisuutesi aisoissa ja lue ensin.

No äläs ny heti leikistä hermostu.

Eiköhän toi laskelmointi vaan kuulu olennaisena osana meitin kummankin leipään? Aika vähän taidetaan tehdä apurahakeikkoja?
Martso
11.09.2008 00:02:03
No äläs ny heti leikistä hermostu.

Eiköhän toi laskelmointi vaan kuulu olennaisena osana meitin kummankin leipään? Aika vähän taidetaan tehdä apurahakeikkoja?

Näinhän se on. Minua vaan epäilyttää tuollainen trendimeininki. Jos joku tekee laskelmoituna teoksena ihan vitun kovan levyn jotain ihan mitä vaan niin se on mulle erittäin okei, mutta kun tässä tapauksessa tuntuu, että lypsetään taas yhdellä idealla niin kauan kuin taas tavikset niitä ostaa. Jotenkin siitä jää semmoinen aito kunnioittaminen sitä alkuperäistä tekijää kohtaan, minkä tribuutissa olettais olevan aika tärkeää, toissijaiseksi. En keksi mitään puoltavaa argumenttia tuon FB:n mainitseman lisäksi. Toisaalta, se on topin tyhmyyttä, ehkä.
isojussi
11.09.2008 00:20:37
...Minua vaan epäilyttää tuollainen trendimeininki.... lypsetään taas yhdellä idealla niin kauan kuin taas tavikset niitä ostaa. Jotenkin siitä jää semmoinen aito kunnioittaminen sitä alkuperäistä tekijää kohtaan, minkä tribuutissa olettais olevan aika tärkeää, toissijaiseksi. En keksi mitään puoltavaa argumenttia tuon FB:n mainitseman lisäksi. Toisaalta, se on topin tyhmyyttä, ehkä.

Joo - tietty.

Arvaa, tykkäänkö mä käyttää termiä "stand up" omassa markkinonnissani. No - yks pitkän linjan alan heebo sanokin mun keikan nähtyään, että "unohda tommoset standupit mainoksistas - sä oot lavakoomikko". Mut stand up on se mitä ostetaan, vaikka aivan muuta halutaan.

Ei sitä ennen mitään tribuutteja rakennettu - teemakonsertteja joskus.

Mut niinkun sanoin jo ennen kun fb:n kanssa puututte asiaan: Myydään topille sitä, mitä se ostaa, mut tehdään se kunnolla.

Tosin voihan sitä vähän huonommastakin seurata hyvää - niin kun vaika Topin Ola-parodioinnista.
KoskPaavo
11.09.2008 00:21:09 (muokattu 11.09.2008 00:22:38)
Taidan tehä" Sepi Kumpulais"- tribuutin. Toisaalta taas " Nykäs-Matti"- tribuutti vois myydä paremmin. Tai tribuutti- single "Jasmin " Tuoksu" Mäntylä forever"
Tärkeintä olis että se myis.
Martso vois tehdä " Seitsemän hullua" - tribuutin .
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
isojussi
11.09.2008 00:22:38
Hjuu - jatsiahan minä olisin aina halunnu soittaa....
isojussi
11.09.2008 00:28:06
Ai niin - idealismissa ei tod oo mitään pahaa - kunhan ei anna sille ylivaltaa.
Martso
11.09.2008 00:28:55
Mutta että minua ei nyt pidettäisi ihan hölmöläisenä yms., niin se täytyy sanoa, että jokaiselle noista levyistä/rundeista olisin lähtenyt soittamaan, jos olisin niin kova soittaja, että olis kysytty. Eli nuo postaukset oli vaan ajatuksia, mitä tuosta tribuutti-aiheesta heräsi.
isojussi
11.09.2008 00:38:16
Mutta että minua ei nyt pidettäisi ihan hölmöläisenä yms., niin se täytyy sanoa, että jokaiselle noista levyistä/rundeista olisin lähtenyt soittamaan, jos olisin niin kova soittaja, että olis kysytty. Eli nuo postaukset oli vaan ajatuksia, mitä tuosta tribuutti-aiheesta heräsi.

No ei sua nyt niin hölmönä kai sentään pidetä - HÄH?

HOHO!

No joo - tosissaan sanoen juurikin niin, kuten sanot.

Eikä sinänsä - vaikka nyt vasttan taas jankkaankin - olisi ollenkaan pahasta välillä lähteä teke,ään noita tribuja vähän kriittisemmälläkin asenteella.
KoskPaavo
11.09.2008 00:38:55
Ai niin - idealismissa ei tod oo mitään pahaa - kunhan ei anna sille ylivaltaa.

Jeah, oon n. 30 vuotta kuokkinut tuota suota, nyt oon vaan pessimistinen idealisti.
Muuten , tulihan Estonia- onnettomuudenkin jälkeen muutama tribuuttilevy, hiukan selkää kylmäsi.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
isojussi
11.09.2008 00:48:36
...tulihan Estonia- onnettomuudenkin jälkeen muutama tribuuttilevy, hiukan selkää kylmäsi.

Sen ylittää (vai alittaa??) ainoostaan "Maksamme velkaa".
isojussi
11.09.2008 00:51:37
HGelvetti, että ihminen on sokee - rupeen väsään tribuuttia:

http://www.valkeakoskensanomat.fi/c … 92554210162&pagename=VKSWrapper

"Elvistä globalisaatiota vastaan"
KoskPaavo
11.09.2008 00:52:13
Sen ylittää (vai alittaa??) ainoostaan "Maksamme velkaa".

Tuohan voi olla toisaalta Juicen oivalluskin, viittaan sisäelimeen. En tosin tiedä oliko se hänen sanoittamansa juttu.
jape2
11.09.2008 01:10:20
Urmas Alender tribuutti olis ihan ok.
Eestiläinen laulaja joka palkattiin just turmapäiväksi.(Estoniaan siis, ja menehtyi)
Takanaan vuosikymmenien rimpuilu "järjestelmää" vastaan.
isojussi
11.09.2008 02:32:39
Kattelin juutuupista "Elvis tribute artist" - pätkiä. Tribuutin ja parodian ero näyttäis olevan hiuksenhieno.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)