Aihe: Miten eteenpäin
1
antsatsa
09.09.2008 20:44:31
Hohhoijaa, mitenköhän tästä jaksaa jatkaa. Yksin ei jaksa enää oikee motivoitua soittelemaan (jotain noin 2v? tullu soiteltua kitaraa) Luotto omiin kykyihin on aika alhaalla joten ei kehtaa mitään bändi hommaa kasailemaan ventovieraiden kanssa. Etenkään ku ikää on jo sen verran kerennyt kertymään ettei ihan teinien kanssa jaksa heilua (ku tuntuu et nää kaikki maestrot alottaa soittelemaan joskus 12 tai viimeistään 16v) Omilla kavereilla ei tunnu aika eikä kiinnostus riittävän soittohommiin.. Mistä ihmeestä löytyy aloittelevia 20v+ soittajia. Ei ainakaan tuolta wanted palstoilta, ehkä kai. Noh nyt hommaan basso kamat ja ehkä testaan lauluhommia kanssa. Jos vaikka sais lisää toivoa touhuun, pakko luoda jotain.
oiva tumpeloinen
09.09.2008 21:23:54
Mitäpä, jos ottaisit muutaman oppitunnin? Annat vaikka sen opettajan vähän arvioida sun mahiksia bändin seassa, jos ei oma itsetunto riitä. Kovin moni tyyli kuitenkin taittuu vähän vähemmälläkin osaamisella ja paras tapa oppia soittamaan bändissä on - yllätys - soittaa bändissä.

Basson soittaminen ei sinänsä ole typerämpi idea, jos bändiin haluaa soittamaan. Kitaristeja, varsinkin niitä keskivertosoittajia, löytyy kuitenkin pilvin pimein. Basisteja, rumpaleita, laulajia ja synan (tai pianon) soittajia taas huomattavasti vähemmän.
spade
09.09.2008 21:35:46
Hohhoijaa, mitenköhän tästä jaksaa jatkaa. Yksin ei jaksa enää oikee motivoitua soittelemaan (jotain noin 2v? tullu soiteltua kitaraa) Luotto omiin kykyihin on aika alhaalla joten ei kehtaa mitään bändi hommaa kasailemaan ventovieraiden kanssa. Etenkään ku ikää on jo sen verran kerennyt kertymään ettei ihan teinien kanssa jaksa heilua (ku tuntuu et nää kaikki maestrot alottaa soittelemaan joskus 12 tai viimeistään 16v) Omilla kavereilla ei tunnu aika eikä kiinnostus riittävän soittohommiin.. Mistä ihmeestä löytyy aloittelevia 20v+ soittajia. Ei ainakaan tuolta wanted palstoilta, ehkä kai. Noh nyt hommaan basso kamat ja ehkä testaan lauluhommia kanssa. Jos vaikka sais lisää toivoa touhuun, pakko luoda jotain.

Wanted palstoilta nimen omaan, kitaran soittajia tosin on Suomessa niin piljoona et jos vaikka vaihdat bassoon? Vois samalla mielenkiinto palata soittamiseen kun saat vähän toista näkökulmaa soittamiseen ja basisteja Suomessa ei todellakaan ole piljoonaa niin ku jotain kitaristeja;)
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
weelie
09.09.2008 23:10:19
Mä ainakin olen yli 20 ja aivan paska, mutta silti soittelen kotisohvalla joka päivä (kun ei bändiä ole siunaantunut).

Mutta vaikka itsekin olen basson soittoa korvaavavana ajatellut, niin ei se kyllä mielestäni sen kummemmin ratkaisu olisi. Jos yksi kitaraa rämpyttäessä menee mielenkiinto, niin vielä helpommin kai bassoa yksin pomputellessa? Ja löytyykö bändi joka aloittelevan basistin ottaa tuosta vaan?
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
ravensoul
09.09.2008 23:22:17
Ja löytyykö bändi joka aloittelevan basistin ottaa tuosta vaan?

Varmasti helpommin kuin bändi, joka ottaa aloittelevan kitaristin, luulen ma. :)
spade
10.09.2008 09:58:32 (muokattu 10.09.2008 10:37:24)
Mä ainakin olen yli 20 ja aivan paska, mutta silti soittelen kotisohvalla joka päivä (kun ei bändiä ole siunaantunut).

Mutta vaikka itsekin olen basson soittoa korvaavavana ajatellut, niin ei se kyllä mielestäni sen kummemmin ratkaisu olisi. Jos yksi kitaraa rämpyttäessä menee mielenkiinto, niin vielä helpommin kai bassoa yksin pomputellessa? Ja löytyykö bändi joka aloittelevan basistin ottaa tuosta vaan?

Nyt kuulostais siltä et muu elämän tilanne vaikuttaa taustalla mutta tämän asian sivuuttaen;

Basistille löytyy vuoren varmasti helpommin paikka kuin kitaristille ja vieläpä oman tasoistakin väkeä. Itte sen verran soittaneena oon nähny aika laidasta laitaan eri tasoisia bändejä, ihan raakile bändistä aina kellokortti meiningillä pyörivään. Okei, ammatikseni en oo soittanu mut sen verran valmiiseen yhden ammatti kitaristin luomaan projektiin on tullu liityttyä, aika tylsää oli suorastaan kun kaikki tuli nuotti/tabina jo valmiina et en itte jaksanu. Korostan täs vielä et itte en tod oo mikään nuotteja lukeva ammattilainen joka tietää kaikki neljän soinnun käännöksistä alkaen mut soittaa osasin mitä piti niin pääsin mukaan mut itte oon sen verran sielulla ollu muissa projekteissa mukana et ei maistunu mikään mittatilaus työ. Nyt sit on hyvä projekti alla mistä on kovaa vauhtia tulossa hyvää.

Pointti et sä löydät varmasti oman tasoisen projektin missä on hyvä olla. Seudusta tosin voi kans riippua et jos ihan pikku kylässä asustat niin sitä soitto seuraa voipi olla olennaisesti vaikeempaa löytää kuin täältä stadista. Mut jaksa jaksa, kyl sä oman raon löydät soitit sit kitaraa tahi bassoa, mielellään molempia;) Sekä opettele jotakin ihan uutta ja muuta mitä yleensä soittaisit, lisää huomattavasti mielenkiintoa. Itte soitin alku aikoinani pääasiassa rockia mut tuli sitä vähän funkkia opeteltua bassolla släppäämisen muodossa niin kas, mieli avartu aika kummasti. Nykyisin voi tulla välillä soitettua ties vaikka mitä ihme fuuziojääzziä vaikka en ikinä oo sen pahempaa koulutusta saanu kuin mitä itte on vaan sattunu opettelee. Voimia sulle, kyl se siitä lähtee soitit sit kitaraa ja/tai bassoa:)
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
teukka
10.09.2008 10:23:02
Mulla oli kanssa aikoinaan vähän sama juttu. aloitin 14 vuotiaana kitaroinnin jota kesti pari vuotta eikä bändiä saanut kasaan.Homma lopahti.
Myin kamat ja pidin yli 10v. taukoa.
Sitten iski inspiraatio 3 v sitten uudestaan ja vuotta myöhemmin perustin bändin itse josta sain tarvittavan pohjatuntuman, vuoden pyöritin bändiä väkisin kun ei muita kiinnostanu lähdin vittuun omasta bändistä joka hajos ja nyt soitan oikeassa bändissä joka treenaa ja taso on juuri sopiva. Olipa pitkä ja huonosti jäsennelty lause...
Ei sua kukaan himasta hae bändiin, ilmoitusta kehiin ja vastaile myös muiden ilmoihin.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
weelie
10.09.2008 17:12:05 (muokattu 10.09.2008 17:12:38)
Nyt kuulostais siltä et muu elämän tilanne vaikuttaa taustalla mutta tämän asian sivuuttaen;

Basistille löytyy vuoren varmasti helpommin paikka kuin kitaristille ja vieläpä oman tasoistakin väkeä. (snipi) Nyt sit on hyvä projekti alla mistä on kovaa vauhtia tulossa hyvää.

(snipi) Seudusta tosin voi kans riippua et jos ihan pikku kylässä asustat niin sitä soitto seuraa voipi olla olennaisesti vaikeempaa löytää kuin täältä stadista.

(snipi) Voimia sulle, kyl se siitä lähtee soitit sit kitaraa ja/tai bassoa:)

Kiitos viestistä ja kannustuksesta.

Ainahan se muukin vaikuttaa, sano. Minulla ei ainakaan ole laisinkaan sitä tarvittavaa (maailmanvalloitus)asennetta mitä suurin osa wanted-palstalla soittajilta toivoo.

No nyt selvisi että olen ilmeisesti päässyt työväen opiston bändikurssille, ehkä se sieltä ura urkenee. Ehkäpä soitan siellä triangelia, ehkäpä tampuriinia. Ehkä jopa kitaraa tai ihan bassoa.

Tuo tajunnan laajennus lienee tarpeen. Minulla kun on vuosi vuodelta enemmän ja enemmän kaikki missä mainitaan hevi tai metalli, siirtyy sivuun samantein. Ja jos, ja siis kun, jotain swingiä ja gruuvia haluaisin soittaa, niin uskoisin että vastaavasti on kovasti vaikea sitä oppia soittamaan.

Antatsalla voi olla tuo seutu miinuksena. Minulla ei, asun Helsingin ydinalueella.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Joulupukkijormala
10.09.2008 17:38:45
Tutustu muihin muusikoihin. Vaikka niihin joiden kanssa ei kiinnostaisikaan soitella yhdessä, usein muusikot tuntevat paljon kanssamuusikoita ja sitä kautta saa yllättävän nopeasti bändin. Monesti muusikoista muodostuu melkeinpä koko kaupungin kattava verkosto, lukuun ottamatta erakkomakuuhuonesoittaja.
Sinulle on annettu yhteensä 16 plussaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)