qweik 04.09.2008 16:07:53 | |
---|
Jaaha. Saako ton line6 toneport gx usbin kautta otettua äänen hyvin talteen? Jostain luin, että pitäs laittaa sisään ihan äänipiuhalla Line In:iin, mutta mun koneessa ei oo ku Mic in. Onko se hyvä? |
black-dog 04.09.2008 16:26:18 | |
---|
Riippuu aika pitkälti äänikortista tai sen liitännöistä mutta LINE-IN-tuloon taidetaan aika usein tyrkkästä tai sitten ihan suoraan MIC-tuloon. sopivalla kaapelilla tietenkin eli RCA-Mini plug normaali äänikorttiin. Mikäs mikseri ja äänikortti sulta löytyy? äänikortti on koneen vakio (paska) joten sillä ei luultavasti mitään tee, mikseri on pikkunen Phonic MM1002 Watch my back sano kyttyräselkä |
Grugi 04.09.2008 16:54:00 | |
---|
Jaaha. Saako ton line6 toneport gx usbin kautta otettua äänen hyvin talteen? Jostain luin, että pitäs laittaa sisään ihan äänipiuhalla Line In:iin, mutta mun koneessa ei oo ku Mic in. Onko se hyvä? Kyllähän sen saa USB:lläkin sinne ajettu, en osaa sanoa miten paljon laatu muuttuu tosta LINE-OUT kautta mut tuskin se ainakaan paljoa paranee. SDMF |
ilze 04.09.2008 20:31:34 | |
---|
Keppi vaan kiinni suoraan piuhalla koneeseen ja windowsin ääninauhuri päälle :) |
Grugi 04.09.2008 20:39:08 | |
---|
Keppi vaan kiinni suoraan piuhalla koneeseen ja windowsin ääninauhuri päälle :) Haahah jeps ja sillä se on selvä vai miten se oli?? SDMF |
mattim 04.09.2008 20:49:42 (muokattu 04.09.2008 20:53:43) | |
---|
äänikortti on koneen vakio (paska) joten sillä ei luultavasti mitään tee, mikseri on pikkunen Phonic MM1002 Kyllä noilla aivan asiallista jälkeä saa aikaan, jos et levyä meinaa tehdä. Laita siitä mikserin Main outista naru sinne sun äänikorttisi Line In:iin ja Reaper http://www.cockos.com/reaper/download.php käyntiin kuuntelemaan tuota äänikorttisi Line In:iä. Toimii. Naruksi tarvittanee sellainen touvi, jossa toisessa päässä on kaksi 6,3 mm plugia ja toisessa päässä 3.5mm stereoplugi. Ei aivan joka kaupasta löydy. Joudut luultavasti itse juottamaan tai tarvitset adapereita. Yksi vaihtoehto, jota itse käytän, on käyttää narua jonka toisessa päässä on 3,5 mm plugi ja toisessa päässä kaksi RCA liitintä (punainen, valkoinen) ja lisäksi kaksi kappaletta 6,3mm jack/RCA adapteria. Matti Huolellinen iimeistely kruunaa kokonaisuuden: http://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/16205 |
PappaSF 04.09.2008 23:19:35 (muokattu 04.09.2008 23:20:51) | |
---|
Kyllä noilla aivan asiallista jälkeä saa aikaan, jos et levyä meinaa tehdä. Laita siitä mikserin Main outista naru sinne sun äänikorttisi Line In:iin ja Reaper http://www.cockos.com/reaper/download.php käyntiin kuuntelemaan tuota äänikorttisi Line In:iä. Toimii. Naruksi tarvittanee sellainen touvi, jossa toisessa päässä on kaksi 6,3 mm plugia ja toisessa päässä 3.5mm stereoplugi. Ei aivan joka kaupasta löydy. Joudut luultavasti itse juottamaan tai tarvitset adapereita. Yksi vaihtoehto, jota itse käytän, on käyttää narua jonka toisessa päässä on 3,5 mm plugi ja toisessa päässä kaksi RCA liitintä (punainen, valkoinen) ja lisäksi kaksi kappaletta 6,3mm jack/RCA adapteria. Matti Itse ostin tuollasen Y-kaaplein Claes Ohlssonilta, 5 metrinen johto maksoi muutaman euron (oisko ollu n. 5 euroa), Y-kaaplein toisessa päässä ministereoplugi ja toisessa 2 kpl RCA-urosliittimiä, joihin sitten 2 kpl normaali monoplugi päitä. Kuvaa alla: http://koti.mbnet.fi/tapkuu/Y_kaapeli.jpg |
SM 10.09.2008 15:19:05 | |
---|
Äänitin itse Audacityllä eilen. Eli kun Gearbox on käynnissä ei muuta tarvi kun audacity käynnistää ja painaa recordia. Tason saa säätää gearboxista sopivaksi jos tarpeen. Erittäin helppoa oli.Oikein yllätyin. Eli kytkee GX:n koneeseen ja skeba on kiinni,liittää GX:ään kuulokkeet niin muuta ei tarvi.Kaikki kuuluu samoista. Tarkennatko vielä; mistä saan Audacityn? Tuleeko Lineportin mukana? Ostanko? Ladattavissa laillisesti netistä? |
Terry Pantheras 10.09.2008 15:38:35 | |
---|
Mites Kristalin kanssa? Onko helppo keissi plugata se UX-2:n kanssa toimivaksi? Appleton liven kanssa en saanut ikinä pihaustakaan narulle, vaikka olin määritteleväni kaikki inputit ym. asetukset kondikseen ohjeitten mukaan... Kerro ihmeessä lisää! |
Tarkennatko vielä; mistä saan Audacityn? Tuleeko Lineportin mukana? Ostanko? Ladattavissa laillisesti netistä? Ilmaisohjelma joten lataile vaan. En muista mistä löytyy mutta guuglaa. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
juikkipuikki 10.09.2008 16:35:30 | |
---|
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
Johann Onn 10.09.2008 18:25:07 (muokattu 10.09.2008 18:27:53) | |
---|
Toneport UX2 - entäs Kristal Ladataan... http://www.hitsquad.com/smm/programs/KRISTAL/download/ ...ja testataan. Ei mitään ongelmia näköjään, kunhan muistaa käynnistää GearBoxin ensin. Ja tarkistaa, että "Audio -> Engine -> Prefences -> Audio Setup" kohdasta löytyy UX2:n (= ASIOlla). Samasta, TonePort UX2:n nimen kohdalta, kaikki kanavat käyttöön. Ja ainakin "24/44.1" on tasoksi. Default taitaa meinaan olla "16/44.1". Raidan (= Waver 1 / 2 /jne) kohdalta "not recording -> ASIO 1 (tai 2)". Se raidassa oleva "O" = mono, klikkamalla sitä, saa vaihdettua sen stereoksi (= "OO") |
kiljuleka 13.09.2008 22:07:43 | |
---|
Joo, ei se tosiaan muuta vaadi ku kitaran piuhaan pienennysplugi ja se tietokoneen mikkipaikkaan kiinni. Sitten netistä haet vaikka Audacityn tai Kristal audion ja äänittelet menemään. Saat riffit talteen eikä maksa paljoa. |
kloppis 14.09.2008 00:33:51 | |
---|
Kumman kannattaisi hankkia: Toneport GX, vai Pocket Pod? Pocket Podissa ei käytännössä muuta eroa karkeasti muuta kuin, että ei tarvitse tietokonetta soittamiseen. |