Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson explorer
1 2 3
washburn21
07.09.2008 09:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo keppi nyt pitäis ostaa kun siihen viimeinkin on rahaa.
 
Arvosteluja?
 
Olisiko missään kaupassa Jyväskylän lähistöllä kyseistä kitaraa kun tuosta lähellä olevasta Musikantista ei voi tilata ilman että ostaa? Kuitenkin ei sitä viitsi ostaa testaamatta..
 
The slave becomes the master!
Thule
07.09.2008 09:36:17 (muokattu 07.09.2008 09:39:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvosteluja?
 
Kaksi '76 Reissueta, eli näitä mitä nyt uusina myydään, on ollut. Rungon muotoon nyt ensimmäisenä varmasti kiinnittyy huomio: Kyllä, sillä pystyy soittamaan istualtaan. Ei ehkä yhtä ergonominen kokemus kuin strato ja johdannaiset, mutta ilman suurempia taiteiluita onnistunee. Seisaaltaan soittelu onkin sitten yhtä juhlaa hyvän tasapainon ja rock-uskottavuuden takia. Voisin kuvitella että jollekin ihan ylänauhoille kurottelu voi tuottaa ongelmia "alaulokkeen" takia, mene ja testaa. Vakiomikeistä löytyy hönkää reippaasti ja särösointia voi hyvällä omalla tunnolla sanoa rankaksi. Jos siitä jotain puuttuu, niin erottelevuuttaa ja tätä ns. sivistynyttä hifimäisyyttä. Ensimmäisen Explorerin omistin noin vuoden päivät ja siihen ei tullut vaihdettua mikrofoneja, toisen noin puolitoista vuotta ja siinä tuli kokeiltua erilaisia tallamikkejä. Tummasointinen kitarahan tuo on ja akustinen sointi omissa yksilöissäni oli voimakas.
 
Näin kiireessä ei äkkiseltään tule muuta mieleen, voin jauhaa huomenissa parempaa analyysia jos tarpeen.
 
Señorita mas fina, who's that girl?
Rajapatsas
07.09.2008 09:43:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio peli!
 
Itsellä on Gibson Explorer Studio oliko nyt sitten vuosimallia -01.
 
Erittäin kevyt ja ainakin kyseisen kitaran humbuckereissa on kyllä terävyyttä riittämiin. Kitara on yllättävän siro ja soittoergonomialtaan erinomainen.
 
Tätä "istualtaan soittaminen" -problematiikkaa en tämän kitaran osalta tajua, sillä mikäli tätä ei pysty soittamaan istualtaan, niin sitten kannattaa kyllä katsahtaa ennemmin omaan tapaan istua kuin kitaraan:-).
 
Suosittelen!
 
Wolfie
07.09.2008 09:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio peli!
 
Itsellä on Gibson Explorer Studio oliko nyt sitten vuosimallia -01.
 
Erittäin kevyt ja ainakin kyseisen kitaran humbuckereissa on kyllä terävyyttä riittämiin. Kitara on yllättävän siro ja soittoergonomialtaan erinomainen.
 
Tätä "istualtaan soittaminen" -problematiikkaa en tämän kitaran osalta tajua, sillä mikäli tätä ei pysty soittamaan istualtaan, niin sitten kannattaa kyllä katsahtaa ennemmin omaan tapaan istua kuin kitaraan:-).
 
Suosittelen!

 
Ei ole Gibsonista kokemusta, mutta explorer-mallisesta kylläkin. Olen samaa mieltä soittoergonomian suhteen. Explorer on karusta ulkomuodostaan huolimatta soittoergonomialtaan yllättäen yksi mukavimmista soitettavista. Istumistavalla, käden asennolla ja monella muulla asialla on suuri vaikutus soittomukavuuteen, ja jos käden pitää olla millilleen samassa asennossa kuin esim. strato-tyyppisellä soittimella soitettaessa, mennään jonkin verran päin mäntyä ja vauhdilla. Kannattaa katsoa peiliin, ennen kuin hylkää huonon soitettavuuden takia jonkin muodon kokonaan.
 
Missäs se peili taas olikaan... Ja takkikin kateissa...
 
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Marzi
07.09.2008 11:19:16 (muokattu 07.09.2008 11:21:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on valkoinen 1984 re-issue Gibson Explorer ja käsintehty JAK Explorer(omakuvassa), molemmista pelkkää positiivista sanomista. Mikityksiltään erilaiset(G aktiivi, JAK passiivi) ja toi JAK on vähän ohuempi ja viistelty Gibsoniin verrattuna. Toi hyvyys selviää vain kokeilemalla, itse tykkään kovasti, yks pitäs vielä teettää. Kaulat on sarjaa ei-niin-paksu, mut ei noi mitään rimpuloita silti ole. Mulla on -72 SG ja siinä on aika lailla samantyylinen kaulaprofiili/paksuus.
 
Muista erikoispitkä hihna! :D
 
Liikaa on tarpeeksi.
Mandarax
07.09.2008 11:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista erikoispitkä hihna! :D
 
Juu, joutui muuten tilaamaan pidemmän kun ei musakaupan hihnojen pituudet riittänyt..! Tuo explo vaan ajautuu puoli-itsestään tuonne polviin heilumaan! On nimittäin helpoin kitara soittaa seisaallaan!
Ja jos tuohon istualtaan soitteluun nyt jotain kommentoisi, niin itse en ole koskaan pitänyt kovinkaan merkittävänä asiana minkään kitaran soittoergonomisia piirteitä istualtaan soitettaessa - ihan vain siitä syystä, etten käytännössä koskaan soita kitaraa istualtaan. Yhtäkään keikkaa en ole vielä soittanut istualtaan, joten sellaisen treenaamisenkin koen hieman turhana. Suosittelen seisaallaan soittelua muillekin! Ja jos jollekulle sillä seikalla on merkitystä niin mainittakoon, että explorer on erittäin hyvä soittaa myös istualtaan.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
washburn21
07.09.2008 16:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku nähnyt kaupoissa Jyväskylän lähistöillä kyseistä kitaraa?
 
The slave becomes the master!
Marzi
09.09.2008 15:05:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perustin Explorer-huoneen, että voi höpötellä näistä kantikkaista kepeistä myös tuolla puolella. Jäsenyyttä voi anoa täältä:
http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=773
 
:D
 
Liikaa on tarpeeksi.
PLing
10.09.2008 11:55:11 (muokattu 10.09.2008 11:55:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma Explorer on jäänyt aika vähille soitteluille lähinnä kaulassa olevan (nitro?)lakan takia. Kämmen tahtoo jämähtää kiinni kiiltävään lakkaan aika hanakasti ja voi parhaimmillaan estää nopeat käden liikkeet.
 
Saattaapi olla käsissä vikaa, mutta testaisin silti ennenkuin ostaisin, niinkuin viisaasti olet tekemässäkin.
 
Rumat miehet on muotia.
Numb
10.09.2008 13:10:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma Explorer on jäänyt aika vähille soitteluille lähinnä kaulassa olevan (nitro?)lakan takia. Kämmen tahtoo jämähtää kiinni kiiltävään lakkaan aika hanakasti ja voi parhaimmillaan estää nopeat käden liikkeet.
 
Jep, nitroahan siellä on. Tätä ovat jotkut valitelleet, että nitro on tahmeaa. Itse en ole sitä haitaksi asti kokenut. Mutta mää oonkin hidas, että se ei pääse nopeita kädenliikeitä estämään... :)
 
Noh, myyt mulle halvalla tuon explon, kun se ei kerta sulle sovi, ja mulle taas sopii *köh*
 
Jotkuthan ovat hankailleet kaulan puulle, ja on näyttänyt, että joillakin on talkkia tai jotain, mitä lienee, kitaran kaulassa.
 
Epäilen, siis saatan olla
Izer
10.09.2008 15:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilailin tuossa jokin aika sitten tällaisen:
http://www.gibson.com/en-us/Divisio … s/GOTM/50YearCommemorativeExplorer/
 
Koskaan en ole Exploreria soittanut (jos parin minuutin räpläystä kaupassa ei lasketa), mutta näyttää niin komealta että oli pakko saada. Keväällä meinasin jo hommata tuollaisen perusmallin, mutta päädyinkin loppujen lopuksi SG:hen, kun Helsingin Explorer-tarjonta oli aika kehno. Joka tapauksessa nyt on tilaus vetämässä, saa nähdä milloin saa jos saa;) ilmeisesti lokakuussa tulossa myyntiin.
 
Ridin' with the wind!
Dropped C
10.09.2008 15:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässähän tulee kateelliseksi. Tuo 50v. juhlaversio on ainakin kuvassa sellaista silmäkarkkia, että.
 
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
Mandarax
10.09.2008 17:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilailin tuossa jokin aika sitten tällaisen:
http://www.gibson.com/en-us/Divisio … s/GOTM/50YearCommemorativeExplorer/
 
Koskaan en ole Exploreria soittanut (jos parin minuutin räpläystä kaupassa ei lasketa), mutta näyttää niin komealta että oli pakko saada. Keväällä meinasin jo hommata tuollaisen perusmallin, mutta päädyinkin loppujen lopuksi SG:hen, kun Helsingin Explorer-tarjonta oli aika kehno. Joka tapauksessa nyt on tilaus vetämässä, saa nähdä milloin saa jos saa;) ilmeisesti lokakuussa tulossa myyntiin.

 
Minulla oli samaten tuo 50-vuotisjuhlamalli yhtenä vaihtoehtona, mutta tuohon pearlblockiotelautaiseen Pro:hon sitten päädyin kun kerran vastaan tuli. Melko samanhenkisiä kyllä keskenään.
http://i218.photobucket.com/albums/ … steri/soittovehkeet/10092008732.jpg
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
AJ
13.09.2008 02:48:25 (muokattu 13.09.2008 02:50:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten jossain jo täällä on kirjoiteltu(käytäpä hakua), ei sinuiksi pääseminen ko malliin suuri riski ole lainkaan. Lopullinen tuomio kuinka Explorer istuu on tietenkin, ja kirjaimellisesti vielä, omissa käsissä. Aika monelle kyllä käy erinomaisesti.
 
Lähikauppoja ensisijaisesti kannatan jos vain mahdollista senkin vuoksi, että aina parempi jos ko yksilön pääsee koesoittamaan ennen ostopäätöstä, mutta Thomannin tarjous Gibson explorer-standardmallista on jo sen verran halpa, ettei sitä voi sivuuttaa jos varsinkin ebony-värisenä(879e) mielii hommata. Loistava hinta-vastine-suhde, mutta tuskin kauaa kun dollarikin alkanut kallistumaan.
 
Minulla oli samaten tuo 50-vuotisjuhlamalli yhtenä vaihtoehtona, mutta tuohon pearlblockiotelautaiseen Pro:hon sitten päädyin kun kerran vastaan tuli. Melko samanhenkisiä kyllä keskenään.
http://i218.photobucket.com/albums/ … steri/soittovehkeet/10092008732.jpg

Pahasti Prosi näyttää samalta jonka itse hommasin uutena, hieno keppi mutta myydä piti pari vuotta sitten kun elämässä joutuu tekeen valintoja. Pitänyt kyllä olisin!
50-vuotis Flying V tuli jokin aika sitten hommattua, samoilla specseillä kuin tuleva Explorer, ja voin sanoa että hieno peli tulee olemaan! Pro soi muistaakseni aika samanlailla, mikä ei ole ihme kun rakenne(vaahterakansi, eben otelauta, mahonki runko ja kaula) ovat samanlaisia periaatteessa. kaulan profiili tuntuu myös tutulta.
 
PLing
15.09.2008 12:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, myyt mulle halvalla tuon explon, kun se ei kerta sulle sovi, ja mulle taas sopii *köh*
 
Voisinpa vaikka myydäkin, jos et varo sanojasi. ;)
 
Jos ihan vakavassasi olit, niin lähetäppä pikaviestiä niin katsotaan mitä saadaan aikaan.
 
Rumat miehet on muotia.
Mandarax
15.09.2008 12:35:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahasti Prosi näyttää samalta jonka itse hommasin uutena, hieno keppi mutta myydä piti pari vuotta sitten kun elämässä joutuu tekeen valintoja. Pitänyt kyllä olisin!
50-vuotis Flying V tuli jokin aika sitten hommattua, samoilla specseillä kuin tuleva Explorer, ja voin sanoa että hieno peli tulee olemaan! Pro soi muistaakseni aika samanlailla, mikä ei ole ihme kun rakenne(vaahterakansi, eben otelauta, mahonki runko ja kaula) ovat samanlaisia periaatteessa. kaulan profiili tuntuu myös tutulta.

 
Tarkoitatko siis, että juuri tämä kyseinen explo olisi se sinun entinen..? Voi olla vallan mahdollista - ostin käytettynä Turun suunnalta kesällä. Kunto oli todellakin mint (ei edes vyönsolkihieroglyfejä, takana routtauksen suojapleksissä oli suojamuovitkin paikallaan!). Jos olisi väittänyt täysin käyttämättömäksi niin olisin uskonut. Joka tapauksessa - niin on ilo silmälle kuin korvallekin!
Sulla näyttäisi sitten olevan astetta monilukuisempi explokatras..heh. Pistä ihmeessä valokuvaa jäsenkuvaukseesi!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
rosberg
15.09.2008 14:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta kuvasta löytyy niin maan perkeleen hyvä explorer!
 
Always for the better.
Mandarax
15.09.2008 15:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta kuvasta löytyy niin maan perkeleen hyvä explorer!
 
Uuu mama! On kyllä nätti! Onkos tuo EMG:n 81 & 60 -setillä..?
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
k1mm0
15.09.2008 17:23:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä mainio kitara, itsellä nelisen vuotta vissiin nyt '76 reissue Explo ollut. Aika lailla kaikki tarpeellinen onkin jo ketjussa mainittu. Kaulan profiili on tosiaan Gibsonmaisen pyöreähkö. On ehkä tasapainoisin kitara, millä olen koskaan soittanut - itse käytän nailonhihnaa ja senkin kanssa tuntuu tukevalta ja pysyy juuri siinä asennossa, mihin sen olalle asettaa. Nuo Gibsonin omat, keraamiset mikit (496R ja 500T omassa mallissani) ovat todella kuumat, jotkut eivät niistä pidä mutta itselle ovat kyllä kelvanneet.
 
Ainoa iso miinus, minkä minä tuosta keksin, on vaikea roudattavuus. Kova laukku on _iso_ (eipä sitä tosin oikein pienemmäksikään saa kitaran muodosta johtuen), ja kahvakin saisi olla hieman edempänä. Rappusissa meinaa olla vaikeaa kantaa kun etupää laahaa alempana kuin takapää.
 
Niin, ja (musta) Explorer näyttää todella hyvältä mustan puvun kanssa - katso vaikka omakuva ;-D
 
Aha, penis, esine paha!
monotone
15.09.2008 18:09:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa iso miinus, minkä minä tuosta keksin, on vaikea roudattavuus. Kova laukku on _iso_ (eipä sitä tosin oikein pienemmäksikään saa kitaran muodosta johtuen), ja kahvakin saisi olla hieman edempänä. Rappusissa meinaa olla vaikeaa kantaa kun etupää laahaa alempana kuin takapää.
 
No, mitä jos kantaisit sitä laukkua sitten toisinpäin. Vai eikö skitta tykkää jos viedään jalat edellä? :-)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «