sumpitan 08.09.2008 19:12:44 | |
---|
Basso odottaa lähtöä Saksaan uudelle omistajalle mutta miten saada se sinne turvallisesti ilman hirmukustannuksia? UPS haluaa 170 euroa, Posti 507 euroa (Global Courier-pakko yli 105 cm pitkälle paketille)!! Onko parempia ehdotuksia? |
ReBeat 08.09.2008 19:22:50 | |
---|
|
MPU 08.09.2008 20:35:26 | |
---|
DHL:n kautta meinasin kerran lähettää kaiutinkaapin Hollantiin. Postin kautta maksoi alle 100 euroa ja DHL:n palvelun hinta olisi ollut vähän yli 500 euroa. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Yksi vaihtoehto voisi olla hankkia jotkut rytöhalvat lentoliput edes takaisin ja viedä basso sinne itse. |
nro5 09.09.2008 10:46:23 | |
---|
Jo on hinnat. En tiedä onko huono idea, mutta jos basso on pulttikaulainen niin ylipitkän paketin saisi alimittaiseksi irroittamalla kaulan. Tietenkin kannattaa muistaa löysätä kaularauta siinä tapauksessa... ja muistaa pakata kaula mukaan. |
blessed 09.09.2008 11:34:00 | |
---|
Mun basso kyllä meni tsekkeihin postin kautta 80 eurolla ihan kyllä omassa isossa laukussa viime keväänä. Ootko nyt ihan varma tuosta postin hinnastosta? |
Le Haba 09.09.2008 11:56:09 | |
---|
Mä lähetin basson Italiaan postin kautta eikä ollut yli sataa euroa My name is Baron, Le Baron |
Visakoivu 09.09.2008 12:21:56 | |
---|
Noihin hintoihin vaikuttaa se mikä on kyseisen maan maksuvyöhyke. Saksaan ei saa tavallisella economy-paketilla lähettää kuin max. 105cm pituisia paketteja. Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
omarklah 09.09.2008 12:32:39 | |
---|
Olisisko mahdoton ajatus ruuvata basson kaula irti kuljetuksen ajaksi - mahtuisi pienempään pakettiin.... ...entässitte? |
MPU 09.09.2008 13:04:02 | |
---|
Jo on hinnat. En tiedä onko huono idea, mutta jos basso on pulttikaulainen niin ylipitkän paketin saisi alimittaiseksi irroittamalla kaulan. Tietenkin kannattaa muistaa löysätä kaularauta siinä tapauksessa... ja muistaa pakata kaula mukaan. Miksi se rauta pitäisi löysätä? Ei se kaula sen muutaman rahtipäivän aikana miksikään muutu vaikka rauta olisi kireällä. Kyllä ne kielet sen oikeaan asentoon uudelleen viritettäessä vetää. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
nro5 09.09.2008 14:15:21 | |
---|
Miksi se rauta pitäisi löysätä? Ei se kaula sen muutaman rahtipäivän aikana miksikään muutu vaikka rauta olisi kireällä. Kyllä ne kielet sen oikeaan asentoon uudelleen viritettäessä vetää. Ajattelin, että pysyisi paremmassa kondiksessa kun ei ole kielet aiheuttamassa kaularaudalle vastavoimaa. Kyllähän tuollaiseen saattaa helposti viikko tai ylikin tuhraantua että paketti on Saksassa. Viime talvena mulle lähetettiin Saksasta basso ja lähetys Suomeen maksoi muistaakseni 40 euroa postin kautta (eikä ollut edes kaulaa irroitettu). Jännä jos se hinnat ovat kovinkin erilaiset toiseen suuntaan. |
sumpitan 09.09.2008 19:56:15 | |
---|
Kiitos vastauksista. Basso on läpikaulainen joten kaulan irrotus ei onnistu. V-mäinen homma, että Saksaan lähettäessä 105 cm on yläraja kohtuuhinnoille kun muualle saa lähettää puolitoistametristä soiroa ilman lisäkustannuksia. Postin hinta on niitten omalla laskurilla laskettu, kaikki tiedot sentilleen oikein. Kolme donaa vanhaa hilloa yhden soittimen kuskaamisesta piirun verran etelään on aika härski hintapyyntö. |
pardy 09.09.2008 20:09:21 (muokattu 09.09.2008 20:10:10) | |
---|
Muutama vuos takaperin palautin yhden basson Thomannille. Alkuperäisessä paketissa jossa se oli tullutkin, eli varmasti yli 105cm oli pituus. Kaula oli kiinni. Economyna lähti ja pääsi perille, hinta oli n. 70e. Joku taitaa yrittää kusta sua linssiin. Pikalentorahtinakin se ois ollu mulla silloin vaan jonkin verran toista sataa. |
Visakoivu 09.09.2008 20:13:31 | |
---|
Muutama vuos takaperin palautin yhden basson Thomannille. Alkuperäisessä paketissa jossa se oli tullutkin, eli varmasti yli 105cm oli pituus. Kaula oli kiinni. Economyna lähti ja pääsi perille, hinta oli n. 70e. Joku taitaa yrittää kusta sua linssiin. Pikalentorahtinakin se ois ollu mulla silloin vaan jonkin verran toista sataa. Mun käsittääkseni palautukset on asia erikseen, eli hintoja ei voi verrata. Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
MPU 09.09.2008 20:36:29 | |
---|
Postin laskurin hinta ei aina täsmää konttorilla annettuun hintaan. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Larmer 09.09.2008 20:45:28 | |
---|
Itse olin samassa tilanteessa hetki sitten - kävin postissa keissin kanssa kyselemässä ja herrat tulivat tulokseen, ettei kyseisen kokoista pakettia ole mahdollista lähettää normipostina (111cm pitkä) Hieman tanakka yksilö |
pardy 09.09.2008 22:18:19 | |
---|
Mun käsittääkseni palautukset on asia erikseen, eli hintoja ei voi verrata. No niin no ihan samalla tavalla kaikki pakettikortit ja mitat ja muut se otti eikä se lähtenyt asiakaspalautuksena vaan tavallisena pakettina vastaanottajalta toiselle. |
Visakoivu 09.09.2008 23:12:12 | |
---|
No niin no ihan samalla tavalla kaikki pakettikortit ja mitat ja muut se otti eikä se lähtenyt asiakaspalautuksena vaan tavallisena pakettina vastaanottajalta toiselle. On sitten varmaan noi säännöt muuttuneet. Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
TommiW. 11.09.2008 10:49:58 | |
---|
Ajattelin, että pysyisi paremmassa kondiksessa kun ei ole kielet aiheuttamassa kaularaudalle vastavoimaa. Kyllähän tuollaiseen saattaa helposti viikko tai ylikin tuhraantua että paketti on Saksassa. Viime talvena mulle lähetettiin Saksasta basso ja lähetys Suomeen maksoi muistaakseni 40 euroa postin kautta (eikä ollut edes kaulaa irroitettu). Jännä jos se hinnat ovat kovinkin erilaiset toiseen suuntaan. Älä herranjumala rupea sitä kaulaa löysäämään. Bassplayerissä oli aikoinaan juttu tosta. Ennemmin neppaat basson hyvään vireeseen ja lähetät sillai, kielet kiinni ja rauta kunnossa. "Illumination is not reached by visualizing the light but by exploring the darkness" - Jung |
sumpitan 30.09.2008 17:40:07 | |
---|
Saatetaanpa tarina päätökseen. Soitin DHL:n ja annoin bassopaketin strategiset mitat. Lähetyksen hinta: 509 euroa. Epätoivon vallassa kyselin ostajalta eikö hänellä olisi sukua tai kavereita jossain Saksan naapurimaassa jonne voisin basson lähettää hänen noudettavakseen. Thänk Gad sellainen löytyi, reilun sadan kilsan päästä ostajan kotoa. Paketti postiin, 48,50e ja homma selvä. Mitä tästä opimme: Jos pitää lähettää basso Saksaan, maksaa se kymmenen kertaa enemmän kuin esim. Sveitsiin, Hollantiin, Itävaltaan jne. Saksa on paska maa. |