Aihe: Uutta bassoa aloittelijalle
1
kytsä
07.09.2008 16:02:32
Hei.
Minulla on ollut jo kauan tunne että haluun soittaa sähkökitaraa tahi bassoa.
Sitten erään kitaristi kaverin kanssa juttelun tuloksena päätin alottaa bassoilun, ku on helpompi oppia yms.

Eli nyt pitäis se itse basso hankkia, mutta mikä?
Jotain Ibanezia olen katellut, mutta esim. Thomannin sivuilla on vaan jotai jazzbassoja ym.. Mikä on sellainen 'normaali' basso?

Kiittää ja kumartaa.
kytsä
07.09.2008 16:25:24
Niillä foorumeilla, joilla oon pyöriny, ei ainakaan ole ollut tapana nostella jotain tyyliin 2kk vanhoja topiceja. Joten en tehnyt niin nytkään.
Ja miksi pitää wnb-mode? Eikö voisi ennemmin auttaa ja etsiä sitä bassoa, eikä ohjailla minua toiselle sivulle ja topiciin, kun ei se sinun tehtäväsi kuitenkaan ole.
ghettofox
07.09.2008 16:52:34
Jos lukee vanhoja threadeja, niin ei niitä ole pakko ylös nostella?

Mutta muttaa ibanezin gsr-sarja ja squierit on hyviä ja halpoja vaihtoehtoja alottelijoille.
farthead666
07.09.2008 17:10:48 (muokattu 07.09.2008 17:12:02)
Mutta muttaa ibanezin gsr-sarja ja squierit on hyviä ja halpoja vaihtoehtoja alottelijoille.

Mulla on ollut Squierin Jazzabasso nyt noin vuoden ensimmäisenä bassona ja olen ollut ihan tyytyväinen. Jossain vaiheessa olisi kyllä tarkoitus ostaa joku parempi basso, mutta aloittelijalla oikein hyvä peli.
Ibanezin gsr-sarjalaisia en ole kokeillut, mutta olen kuullut niistä samansuuntaista juttua. Ulkonäkö on tässä varmaan se eniten vaikuttava asia.

EDIT: Ihan kaikkein halvimmat Squierit on kyllä ihan oikeasti huonoja. Omani tarkasta mallista en ole ihan varma, mutta se oli sellainen vajaan kolmen sadan keppi.
UncleFester
07.09.2008 17:11:00
Niillä foorumeilla, joilla oon pyöriny, ei ainakaan ole ollut tapana nostella jotain tyyliin 2kk vanhoja topiceja. Joten en tehnyt niin nytkään.
Ja miksi pitää wnb-mode? Eikö voisi ennemmin auttaa ja etsiä sitä bassoa, eikä ohjailla minua toiselle sivulle ja topiciin, kun ei se sinun tehtäväsi kuitenkaan ole.

No sori jos koitin auttaa...
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
JussiKoo
07.09.2008 19:29:08
Soittimet ovat kuten työkalut; älä osta halvinta. Rupee vaan harmittamaan, kun yksinkertaisimpia asioita ei saa hoidettua kunnolla.

Pitää vielä avautua... Kun 80-luvun puolivälissä ostelin ekoja bassoja, mulla ei ollut mitään hajua, että esim. kaularaudan säädöllä voisi parantaa soitto-ominaisuuksia. Tällä viittaan bassoihin, joissa kielet ovat liian korkealla ja soittaminen on sen takia vaikeaa.

Tsemppiä. Osta se, joka tuntuu hyvältä heti alussa ja joka miellyttää myös ulkonäöllisesti. Hmm. Vähän niin kuin naisen valinta :)
Don Make
07.09.2008 20:23:41
Soittimet ovat kuten työkalut; älä osta halvinta. Rupee vaan harmittamaan, kun yksinkertaisimpia asioita ei saa hoidettua kunnolla.

Pitää vielä avautua... Kun 80-luvun puolivälissä ostelin ekoja bassoja, mulla ei ollut mitään hajua, että esim. kaularaudan säädöllä voisi parantaa soitto-ominaisuuksia. Tällä viittaan bassoihin, joissa kielet ovat liian korkealla ja soittaminen on sen takia vaikeaa.

Tsemppiä. Osta se, joka tuntuu hyvältä heti alussa ja joka miellyttää myös ulkonäöllisesti. Hmm. Vähän niin kuin naisen valinta :)

Niillä joilla valinnan varaa on...
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
Seba
07.09.2008 20:42:04

Niillä joilla valinnan varaa on...

Basisteillahan on aina valinnan varaa :)

Sen kun vaan valitsee parhaat kepit ja naiset, ja jättää huonommat kitaristeille :)

No joo, mutta iban gsr 200 on ainakin sellainen perusvarma aloittelijavalinta jolla pääsee pidemällekin tarvittaessa.

Itselläkin on yksi sellainen vanhus, enkä kyllä meinaa siitä koskaan luopuakaan.
Loistopeli, varsinkin kun heitti siihen vielä teslän mikit kiinni kun vanhat oli vähän sään raiskaamat..
kytsä
07.09.2008 22:01:27 (muokattu 07.09.2008 22:01:40)
Mutta onko tollanen jazzbasso sitte ns. perus / normaalibasso?
JussiKoo
07.09.2008 22:35:00
Mutta onko tollanen jazzbasso sitte ns. perus / normaalibasso?

Joo ja ei. Jos sijoitat ekaan bassoon 200-300 eur, on valinnanvaraa mukavasti myös jazz basson ulkopuolelta. Jazz on siinä mielessä perusbasso, koska niitä on kopioitu paljon, joten valinnanvaraa niissäkin on jo melkoisesti.

Ibanez, Yamaha, Squier yms. Hyviä tuotteita sopuhintaan. Älä unohda käytettyjä ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)